תחנת משטרה בקריסה - כתבת תחקיר

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b6c20a7c-c268-41ba-bb08-e010b39567af','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b6c20a7c-c268-41ba-bb08-e010b39567af','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b6c20a7c-c268-41ba-bb08-e010b39567af','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20608,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

ביזיון אחד גדול - רק כך אפשר לתאר את מה שקורה בימים אלה במשטרת אשדוד.
משטרת אשדוד ירדה לשיא השפל שלה מאז הקמתה, הגרעון העצום בן כ-700 מיליון ש"ח של משטרת ישראל, מביא את אותותיו באשדוד: בזמן שהפשע משתולל ברחובות - באשדוד החלו השוטרים לבצע תורנות ניקיונות במשרדים, בשירותים וגם בתאי האסירים, זאת כיוון שנגמר הכסף לשלם לקבלן הניקיון. בנוסף, שוטרים החלו להביא מביתם נייר טואלט וכוסות חד פעמיות, כי אין תקציב. בתחנת אשדוד קיים מחסור חמור בשוטרים, בניידות סיור ובילוש, והשוטרים קורעים תחת העומס.
בין לבין - הם צריכים לצאת ולתפוס את הפושעים ולהעניק בטחון לתושבי אשדוד.
בתקופה האחרונה מספר תושבים פנו לאתר אשדוד נט בזעקה שנעזור להם כי המשטרה לא עושה כן.
איפה הכבוד? איפה הביטחון, איפה השרות לאזרחים שמשלמים מיסים???
מאת: אייל בן שמחון ועופר אשטוקר

אין מדובר בטענה או חצי טענה כלפי שוטרי אשדוד, אלא מדובר פה במחדל חמור של המדינה שמביאה לקריסה כלכלית של משטרת ישראל.

לאחרונה החלו בתחנת המשטרה באשדוד לבצע תורנות ניקיון. השוטרים בתחנה צריכים במסגרת התורנות לבצע ניקיון בתאי השירותים, במשרדים, בתאי האסירים ובחצר תחנת המשטרה. בינתיים חומרי הניקוי עדיין במלאי, אך לא רחוק היום שאלה יגמרו ואז יצטרכו השוטרים, כך זה נראה, לרכוש גם מוצרי ניקיון...

בשיחה עם גורמים בתחנת המשטרה באשדוד, הם מציינים שמעבר לתורנות, שאגב מתקיימת בכל תחנות המשטרה בארץ, הם נאלצים להביא מהבית נייר טואלט וכוסות לשתיית קפה ומים. לא ברור מה השלב הבא במסגרת יבוש המשטרה מתקציבים.
דווקא כעת, בזמן שברחובות משתולל הפשע, השוטרים נאלצים לנקות את השירותים במקום לנקות את הרחובות מהפשיעה.שקל, מפקד התחנה החדש באשדוד

אחד השוטרים עימו שוחחנו ציין שאיש לא יודע עד מתי ימשך המצב, "יש כאן אנשים שלא יודעים אם נקבל משכורות בזמן. הכסף נגמר ועוד מעט לא ברור אם יהיה כסף לדלק. מה נעשה? מה לגבי תחמושת, ציוד משרדי וציוד לבטיחות השוטרים?".

הגרעון בתקציב המשטרה מסתכם בכ-700 מיליון ש"ח. במשטרה טוענים שבמשרד האוצר לא מעבירים להם תקציבים, זאת בניגוד להסכמים. לפי שעה הפיתרון לא נראה באופק.

 

חוסר משווע בכוח אדם

כבר בחודש אוגוסט 2010 חשף אתר אשדוד נט שמצבת כוח האדם בתחנת אשדוד סובלת ממחסור חמור בשוטרים וציוד: על כ-240 אלף תושבים (אשדוד והסביבה) ושטח של יותר מ-50 אלף מ"ר, יש רק 154 שוטרים, הכוללים ביניהם עובדי מנהלה. מדובר בשוטר אחד על כל 1,588 תושבים.
באופן אבסורדי, בתחנת המשטרה באשקלון, שאחראית על כ-126 אלף תושבים, יש מספר שוטרים כמעט זהה לאשדוד. שוטר אחד לכל 872 תושבים, כמעט פי שתיים. זאת מבלי שלקחנו בחשבון את השוטרים והקצינים שנמצאים במפקדת מרחב לכיש שממוקמת באשקלון.
ב-24 ביוני 2010 ביקרה באשדוד ועדת הפנים של הכנסת. בין שאר המקומות בהם ביקרו חברי הועדה, הייתה תחנת המשטרה באשדוד. במפגש שנערך ביחד עם סגן מפקד מחוז דרום במשטרה – קובי כהן, ממ"ר לכיש – נצ"מ אלון לבבי ומפקד תחנת אשדוד - סנ"צ גבי דדון, נחשפו לראשונה נתונים על המחסור החמור בשוטרים באשדוד.
במהלך הישיבה, בסקירה שהעביר מפקד תחנת אשדוד לחברי הועדה, אמר סנ"צ דדון: "מצבת כח האדם של התחנה אינו מתאים לאיומים. אנחנו עומדים היום על תקן של 154 שוטרים בעיר כזאת. במצבת הפעילה אנחנו עומדים סביב 133-134 שוטרים, דבר שממש ממש מקשה על עמידה במגוון המשימות והאירועים".

סגן מפקד מחוז דרום, קובי כהן, אמר בהקשר זה באותה הישיבה: "בסך הכול מבחינת מיקום העיר, היא כמו תל אביב במרכז הארץ. היא לא נחשבת כעיר שיש לה פשיעה קשה עם היקפים גדולים מאוד, אבל היא עיר שיש לה אוכלוסייה מגוונת ויש לה בעיות כאלה שדורשות שירותי משטרה באינטנסיביות מאוד, מאוד גדולה. המשמעות של כוח אדם, המשמעות של זמני תגובה, היא עיר שדורשת המון שירותי משטרה כל הזמן ומאפיינים כאלה ואחרים".

בתגובה לחשיפה בעיתון המגזין ובאתר אשדוד נט, אמרו לנו בלשכת ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, כי הוא הורה למנכ"ל העירייה לפעול מיידית מול הגורמים הרלוונטיים על מנת לקדם את בניית תחנת המשטרה המחוזית ברובע י' באשדוד. עוד ציינו בלשכה שראש העיר עושה מאמצים על מנת להביא לשינוי סיווגה של תחנת המשטרה באשדוד.

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, העריך כי המחסור בשוטרים בעיר עלול לגרום לבסוף להפרעה קשה לסדר הציבורי: "הקמנו את 'הביטחון המשולב', גוף הכולל פקחים המסייעים למשטרה, אך כעת נראה שזו הייתה טעות כי לא שולחים אלינו שוטרים חדשים, בהתאם לקצב גידול האוכלוסייה", אמר ד"ר לסרי והוסיף, "כיום בונים באשדוד תחנת משטרה גדולה, ואנו מצפים שיגיעו אליה שוטרים רבים ויופנו אליה תקנים חדשים".

 מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן אמר בנושא: "אנו נמצאים בתקופה רגישה. משטרת ישראל צריכה להיות ערנית וערוכה לכל תרחיש. לנוכח הפעילות המרובה וקצב גידול האוכלוסיה באשדוד, התחנה באשדוד תוגדר כתחנה גדולה ותחוזק ב-40 שוטרים ואמצעים מתאימים, זאת כדי להטיב את השירות וההתמודדות של התחנה עם אתגרי העיר. משטרת ישראל מגייסת בשנת 2011 כ-1600 שוטרים ואנו פותחים את שערינו לצעירים איכותיים המעוניינים בעבודה לחיים המשלבת אתגר אמיתי".

 

ניצב בדימוס משה מזרחי: "חייבים להגדיל באופן משמעותי את משאבי המשטרה"ניצב בדימוס, משה מזרחי

ניצב בדימוס משה מזרחי טוען שהדרך היחידה לשפר את תפקוד המשטרה היא להגדיל באופן משמעותי את משאביה: "ממשלת ישראל, שמשקיעה כל כך הרבה מזמנה בשני ישובים בלתי חוקיים, צריכה להתכנס ולתת רוח גבית לשוטרים", קבע מזרחי והוסיף, "דרוש כוח אדם ראוי, עוד כ-5,000 שוטרים ברחובות, כדי להחזיר את בטחונו של האזרח. אנחנו מדממים ברחובות והביטחון האישי שלנו מופקר. צריך כסף. גם המשטרה קצת אשמה".
לדבריו של מזרחי: "הרוב הופך להיות קורבן של המיעוט אשר משתולל ברחובות. חוק טל הוא הזדמנות פז לפתוח פתח שבו המגזר הערבי יעשה שירות אזרחי כשוטרים. אפשר להכשיר אותם להיות שוטרים מקצועיים בכפרים שלהם, שם יש בעיה גדולה - בעיקר של כלי נשק. זה לפחות יעזור לפתור חלק מהבעיה ולפנות משאבים וכוח אדם לערים כמו אשדוד".

 

 מה קורה בישראל?

משטרת ישראל לא שומרת על יחס מאוזן בין מספר השוטרים הפועלים בשטח לגודל האוכלוסיה, ואינה מתאימה את פריסת כוחותיה לעליה במספר התושבים, כך עולה ממסקנות הבדיקה של חברת הייעוץ מקינזי, שבחנה בחודשים האחרונים את פעילות המשטרה והגישה את מסקנותיה למפכ"ל ולשר לביטחון הפנים.
הבדיקה קבעה כי עיקר הבעייתיות בפעולת המשטרה נעוץ בתפקוד התחנות המקומיות, בשל מיעוט השוטרים וניידות הסיור שאינו עונה על צרכי התושבים.

בישראל יש כיום 0.317 שוטרים בממוצע לכל 1,000 תושבים, בעוד שבמדינות ה-OECD (ארגון המדינות המערביות) עומד הממוצע על 0.324 שוטרים ל-1,000 תושבים.

אחת הערים שבה בולט הפער בין גודל האוכלוסיה למספר השוטרים בשטח היא אשדוד, בה מתגוררים כ-250,000 איש. תחנת אשדוד אחראית לביטחון תושבי העיר והמושבים שבסביבותיה, ומונה כיום 164 שוטרים. התקן מחייב אמנם 180 שוטרים, אך בשל בעיות תקציביות לא הוקצו לתחנה שוטרים נוספים. בתחנה פועלים 70 שוטרי סיור בלבד, הנדרשים לתת מענה ליותר מ-200 פניות של אזרחים מדי יום. בתחנה פועלות שש ניידות בלבד, כך שאם מתרחשים בתחום השיפוט שלה אירועים חריגים שמצריכים יותר מניידת אחת עשויים התושבים להישאר ללא מענה.

 

 דו"ח המבקר

דו"ח מבקר המדינה שפורסם לאחרונה  קובע כי יחידות החקירה והתביעה המשטרתית, וכן פרקליטות המדינה, אינן מקפידות לפעול לפי הוראות החוק והפסיקה הקיימות ואינן אוכפות את המדיניות והנהלים שהן עצמן קבעו.
המבקר, מיכה לינדנשטראוס, מצא שגופים אלה עושים שימוש שגוי בעילות סגירת התיקים וכי מקבלי ההחלטה סגרו חלק ניכר מהתיקים מבלי שנימקו את החלטתם כראוי או מבלי לנמקה כלל.
כמו כן, יחידות החקירה סגרו תיקים ללא סמכות ובחלק ניכר מהתיקים הקצינים הממונים לא כללו המלצה בעניין אופן סיום הטיפול בתיק, וזאת בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה.

המבקר התמקד בליקויים חמורים שמצא בעבודת המשטרה והפרקליטות בסגירת תיקי חקירה מחוסר עניין לציבור.
הדו"ח חושף כי תיקי חקירה נסגרו מחוסר עניין לציבור ללא הצדקה, בניגוד לכללים וללא נימוק.
עוד נמצא כי תיקים רבים שהועברו ליחידות החקירה של המשטרה להשלמות חקירה נסגרו בשל היעדר עניין לציבור מבלי שהושלמו החקירות הנדרשות.
הדו"ח קובע כי במשרד היועץ המשפטי לממשלה ובפרקליטות לא גובשה במהלך השנים מדיניות כללית ואחידה להעמדה לדין וסגירת תיקים בעבירות כמו אלימות ברחובות, בכבישים ובמועדונים, המשפיעות על איכות החיים של הציבור.

 

תלונות התושביםמפקד התחנה היוצא באשדוד , סנ"צ גבי דדון

תושבים רבים פנו לאתר אשדוד נט בתלונות על תפקודה של המשטרה. תלונות שהוגשו על אלימות ואיומים, נסגרו ללא חקירה. הציבור בעיר מרגיש חוסר בטחון משווע והסכנה שתושבים ייקחו את החוק לידיים.
אחת התלונות היא של בחור צעיר: "היי אני א' בן 26. לפני כמה זמן פנה אליי בחור ואיים עלי לעוף מאזור המסחר שלי. הוא רדף אחריי ולאחר שהצליח לתפוס אותי תקף אותי ועשה לי סימן גדול באזור הצוואר.
הגשתי תלונה במשטרה והוצאתי צו הרחקה מבית המשפט. הלכתי לקופת חולים, הרופא ראה הכול, והכול כתוב במחשב. השופט בבית המשפט החליט לזמן את התוקף, אבל הוא לא בא והשופט קבע צו הרחקה ל-30 ימים - שהוא לא התקרב אליי. בנוסף לזה שבוע שעבר כבר היה צו מבית משפט והוא חזר לאיים עליי הוא אמר לי 'אתה מת'.
פניתי למשטרה לראות מה קורה בקשר לתלונה, ומה מתברר לי? שהוא בכלל לא נחקר, התיק נסגר על ידיי האחראית על החקירות. היחס העלוב שמקבלים מהמשטרה פעם אחרת מדאיג מאוד. הפחד שלי שהתוקף בסוף ירצח אותי וגם אז יסגרו את התיק.
במכתב שקיבלתי מהמשטרה על הגשת תלונה רשום: איומים ותקיפה של נזק של ממש, ובכל זאת סגרו את התיק. אני לא מבין, קומבינות? מה הולך כאן בסך הכול הותקפתי, הגשתי תלונה וסגרו את התיק על כלום. בבקשה צרו איתי קשר".  

 

השוטרים שקרו

אליק שטיבלמן מאשדוד, שכתב האישום נגדו בוטל אחרי שהוכיח שהשוטרים שיקרו בעדותם אומר: "כולם נתקלו בשנים האחרונות בעדויות שקר של שוטרים. תארי לך מה היה קורה אם לא הייתי מצליח לחשוף את עדות השקר??? הייתי יושב בבית סוהר, ומשפחתי הייתה נזרקת לרחוב מפני שלא היה מי שישלם את המשכנתא".

בפברואר האחרון הוגש כתב אישום נגד שטיבלמן וחמיו, אלכסנדר גריגונוב. על פי כתב האישום, השניים פינו את יקטרינה שטיבלמן, אשתו של אליק, לתחנת מד"א באשדוד.
הם הדיפו ריח חזק של אלכוהול, צעקו, קיללו ודרשו מהצוות הרפואי לטפל ביקטרינה. במד"א הזמינו משטרה ושטיבלמן וגריגונוב, על פי כתב האישום, תקפו את השוטרים.

בדיון הראשון בבית משפט השלום באשקלון הציג עורך דינם, מיכאל בוסקילה, סרט אבטחה של תחנת מד"א באשדוד המוכיח שהשניים כלל לא תקפו את השוטרים. כתב האישום נגדם שהתבסס על עדויות השוטרים, בוטל. הם הגישו תלונה למח"ש ותבעו את המשטרה בתביעה אזרחית. "לא הבנו מה קורה", אומר שטיבלמן. "חשבנו שתופרים לנו תיק ושנלך לכלא על דבר שלא עשינו. זה היה די מזעזע".

 משה קראדי, מי שהיה המפכ"ל בשנים 2007-2004, אומר בנושא: "אין תרבות של שקר במשטרה, אמנם ניתן למצוא לאורך השנים מקרים שבהם שוטרים לא אמרו אמת, אבל זה קורה אצל כולם - בצבא, בפוליטיקה - לא רק שוטרים נתפסים כשאינם דוברי אמת".

 

העבריינים השתלטו על העיר

את הרפיסות והחולשה שהפגינה המשטרה, ניצלו העבריינים שאט אט החלו להשתלט על הרחובות ומקומות הבילוי ועשו בהם כבשלהם. הפעילות העבריינית החלה להתעצם בעיר.
חבורות עבריינים הפכו לפתע לארגוני פשיעה תוך שהם מנצלים את חולשת המשטרה כדי להשתלט על עסקים, לעשות ככל העולה על רוחם ולחדור למקומות רגישים תוך הטלת אימה על מי שיעז להתנגד. ובאין הגנה, הם לא התנגדו.
העבריינים באשדוד עד כדי כך לא ספרו את המשטרה, שהחליטו לאיים גם עליה באמצעות רימוני הלם שנזרקו לתחנה באשדוד, הסמל של החוק בעיר. כשהרימון נזרק בפעם השנייה, נראה שזה היה כבר השיא  - מרגע זה המשטרה החליטה לפעול. אל התמונה נכנסו ימ"ר לכיש שהחליטו לעשות ניקיון כללי באשדוד.

 מכנופיות קטנות, העבריינים באשדוד גדלו לארגונים עם חיילים אלימים כשראשיהם גורפים כספים מכל הבא ליד - בתי הימורים, הלוואות, סחיטה ועוד.

המשטרה לא הייתה בשטח ואותם עבריינים המוכרים למשטרה רצו לנהל אורך חיים ראוותני במטרה לחזק את מעמדם. לשם כך הם היו צריכים להסביר מהיכן ההכנסות שלהם.
הפתרון - השתלטות על עסקים לגיטימיים, שבעזרתם ניתן להציג הכנסות ורווחים, כך שיוכלו להסביר את הרכבים המפוארים והדירות העומדות לרשותם. בעלי עסקים פחדו להתלונן, אפילו אותם האזרחים הלגיטימיים, לא האמינו בכוחה של המשטרה להגן עליהם.

העבריינים זיהו עסקים וביקשו להיכנס אליהם בשותפות. בעלי העסקים שהתנגדו, קיבלו הסבר למה זה כדאי להם.

באמצעות הרבה כסף מזומן, הם יכלו גם לתת הלוואות לעסקים במצוקה וזה היה שלב ראשון בהשתלטות על העסקים ועל בעליהם שיהפכו עם הימים להיות העובדים שלהם וה"פרונט" הלגיטימי.

גם אלו שנקלעו לחובות הימורים במסגרת בתי ההימורים של העבריינים, הפכו מהר מאוד לחיילים שהופעלו כדי ליצר הכנסות נוספות לעבריינים.

הכוח שלהם הלך וגדל וכך גם התיאבון, ובאמצעות עובדי עירייה שנקלעו לקשיים כלכליים, הם החלו להתקרב לחברות העירוניות. הם בקשו להשתתף במכרזים קטנים ולשלב את אנשיהם כעובדים לגיטימיים בחברות אלו. כשמישהו העז להרים גבה, הם דאגו להפחידו, והגבה הורדה.

ככל שהזמן עבר, כך הקורבנות החלו לטבוע יותר ויותר בביצה, ומה שהיה תקדים מסוכן מאוד שצריך להדיר שינה מעניו של כל תושב ובטח מעיניה של המשטרה, הפך להיות לנורמה.

המשטרה לא הייתה בסביבה והסביבה נשלטה ע"י יותר ויותר עבריינים. הם יצאו לבלות במועדונים, לקום בלי לשלם ואף אחד לא פצה פה.

מקומות הבילוי באשדוד החלו להתדלדל ותושבי אשדוד שבשנים האחרונות מילאו כל פינה שנפתחה בעיר, החלו יותר ויותר לצאת לבלות ברחובות, בראשל"צ ובתל אביב.

מבעלי המועדונים הם עברו לתחנת מוניות, לקבלני בניין ועוד, וכאשר המשפט והחוק נודמים, חוקי הבוררות החלו לשלוט בעיר. מי שרצה הגנה, ביקש אותה מעבריינים מתחרים. וגם לזה היה מחיר.

 

תוקפים שוטריםהבלש שהותקף ע"י עבריינים

ביולי אשתקד, שני בלשים מתחנת אשדוד, עצרו שני חשודים סמוך למרכזון רובע ט' באשדוד. בשלב מסוים הגיע חשוד נוסף לזירה, ואחד הבלשים ניגש אליו כדי לעצרו.
שני החשודים הנוספים ניצלו את הרגע בו נותרו לבדם עם הבלש דוד ממן, ותקפו אותו, ככול הנראה באמצעות כלי חד או אגרופן.
כתוצאה מהתקיפה נגרמו לבלש חתכים בפניו וככול הנראה שבר בארובת העין. למקום הוזעקו צוותים של מד"א וכוחות משטרה, שעצרו את אחד החשודים בתקיפה. זמן קצר לאחר התקיפה, נעצר גם החשוד השני. במשטרה הופתעו מכך שעבריין העיז לתקוף בלש מבלי לתת לו את הרספקט הראוי.

 

 

המפנה

באחד ממוצאי השבת לפני כ-3 חודשים, סמוך לשעה 1:30 בלילה, רימון הלם הושלך לעבר תחנת המשטרה באשדוד. 
עוצמת הפיצוץ גרמה לבהלה רבה באזור ושכנים רבים החלו ליצור קשר עם המוקד העירוני ותחנת המשטרה. רבים דיווחו באמצעות המייל האדום של אשדוד נט, על יירוט של טיל גראד ללא אזעקה. זאת הייתה הפעם השנייה שנזרק רימון לתחנת המשטרה בחודשיים האחרונים. כנראה שרימון זה עורר את משטרת ישראל והוא זה שנתן את האות להפעלת כל הכוחות של יחידות העלית של משטרת ישראל לפעול.

המשטרה עצרה 21 איש, החרימה מכוניות יוקרה ורכוש, חקרה עשרות אנשים, ביניהם בכירים בחברות העירוניות בחשד שנסחטו או שתפו פעולה.

סוף סוף אנשים פתחו את הפה ואפשרו למשטרה להמשיך ולחקור במטרה להכניס את ראשי העבריינים מאחורי סורג ובריח להרבה מאוד זמן.

סוף סוף, האזרחים בעיר אשדוד הרגישו את עוצמתה של המשטרה. אומנם מדובר בפעולה שהתבססה על חקירה סמויה משולבת של  ימ"ר לכיש, היחידה הארצית לחקירות הונאה, לה"ב 433, יחידת יהלום וחקירות מע"מ, אבל התחושה שיש חוק, יש דין ויש דיין, שנתה את פני הפשע בעיר ואפשרה לאזרחים רבים להרים את הראש ולקבל את האומץ לעמוד מול עבריינים אלו ואחרים.

 אזרחי העיר מקווים שפעילות זאת תביא לשקט בעיר לתקופה ארוכה ואחרים כבר מסמנים את דור הפשע הבא שישלוט על העיר לאחר שעבריינים אלו יפנו את המקום.

 

האם הפשע יחזור לשלוט בקרוב?

המצב הקשה והמביש היום בתחנת המשטרה, החוסר בכוח האדם, המורל הנמוך של השוטרים וחוסר האמצעים העומדים לרשותם, עשוי שוב לדרדר את תחושת הביטחון בעיר ולהחזיר ימיו כקדם.
בלי שוטרים שיסתובבו ברחובות, יחקרו כל תלונה ויפעלו בעוצמה מול כל גילוי של התארגנות עבריינית חדשה... זה יהיה רק עניין של זמן שהפשע ישלוט ברחובות העיר.

 מהו הפתרון?

הפתרון הוא ברור והאצבע מונפת אל עבר ממשלת ישראל. אין לנו כל טענות לשוטרי אשדוד העושים את עבודתם בתת תנאים, תת שכר ותת אמצעים.

עיר כמו אשדוד זקוקה לפחות לכ-300 שוטרים כדי לשלוט ברחובות ולתת שרות לתושבי העיר. כלומר כפי 2 שוטרים, ובנוסף חובה להעמיד לטובת אנשיה אמצעים טכנולוגים מתקדמים.
העלות לכאורה עשויה להגיע לכ-20 מיליון ₪ בשנה, אולם באמצעות שיתוף פעולה עם צה"ל, גיוס חרדים למשימות משטרתיות במסגרת שרות לאומי, ניתן להקטין הוצאות אלו ביותר מחצי.
באשדוד, למשל, אין כל בעיה לגייס כ-100 בחורי ישיבה מדי שנה, לשרות לאומי בעבודות מנהל, במשטרת התנועה, במרכזיות הטלפוניות (100) וביחידות מחשוב, אלו יפנו שוטרים רבים לפעילות שטח ולהפגנת נוכחות בעיר.
החרדים ייהנו מהלגיטימציה שחסרה להם והציבור יזכה לשרות הראוי לו.

 

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('17cd06a1-9098-436c-be53-74e0047348b9','/dyncontent/2024/4/12/5a942a28-5c63-409d-b765-2db1b8e6f2c5.jpg',17748,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('17cd06a1-9098-436c-be53-74e0047348b9','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('17cd06a1-9098-436c-be53-74e0047348b9','/dyncontent/2024/4/18/cb46861c-40a3-4bc9-b354-4e7ed0617ae4.gif',17784,'ביג תדמית אייטם כתבה ',525,78,true,20610,'Image','');},15]]);})
 
$(function(){setImageBanner('df93ec31-bc30-4cec-8ac5-86527cd88f45','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,false,19242,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה