סקר השירות של "ממון" ברשתות השיווק - מה המצב באשדוד?


להאזנה לתוכן:

מגזין "ממון" של ידיעות אחרונות מוביל את סקרי המחירים לפני החגים ברשתות השיווק בארץ. השנה החליטו שם לבדוק את רמת השירות. גם באשדוד נבדקו רשתות השיווק ולמקום הראשון הגיעו מגה בול ברחוב האורגים ואושר עד

מהו המחיר האמיתי שאתם מוכנים לשלם כדי לצאת עם סל מוצרים זול יותר ב־50 או 100 שקל? להמתין שעה ויותר בקצבייה של הסופרמרקט? לעוט בכניסה לסניף על עגלות מכוסות בשקיות ניילון ובלכלוך שהותירו מי שביקרו בו לפניכם? להתפתל לאט בתור לקופה בין מדפי הירקות והקפה? להתרוצץ בחיפוש אחרי מוצרים בעוד איש מהעובדים לא טורח לסייע לכם? או אולי תרצו להיתקל בעובדים מחייכים וסבלניים שגם ירוצו איתכם עד לקצה האחר של הסניף כדי לחפש קמח תפוחי אדמה או נרות נשמה?

מגזין "ממון" של ידיעות אחרונות גייסנו את חברת "קמיליון" בהנהלת רינת חורש כדי לבצע את סקר השירות הגדול של "ממון". מצאנו שאיכויות השירות משתנות באופן דרמטי בין סניפים שונים של אותה רשת. 

הקצבייה היא נקודת התורפה הגדולה של הרשתות, ובמקום השני - הקופות. לעומת זאת, בנושא ההתמצאות ונוחות התנועה בסניף, בולט מספר הסניפים שדורגו טובים מאוד ומצטיינים. כמחצית מבין הסניפים שנבדקו היו קלים להתמצאות ולתנועה.

אף אחד מהמצטיינים במבחן השירות לא הגיע למקום הראשון או השני (באזור שלו) במבחן המחירים של "ממון" מהשבוע שעבר.
 ב"ממון" מציינים כי סניפים הנתפסים כזולים במיוחד סובלים מעומס לקוחות, דבר שגם מחבל בחוויית הקנייה וגם גורם למחסור במוצרים מבוקשים, בקצבייה, במעדנייה ובמאפייה.

הסוקרים של קמיליון בראשות רינת חורש יצאו ל־27 סניפי הסופרמרקטים בימים ובשעות של עומס - רביעי וחמישי ואפילו שישי (תלוי בסניף וברמת העומס שלו) של השבועיים האחרונים. הם צוידו בשורה ארוכה של מטלות: בדקו את אזור העגלות ואת נגישותן, ניקיונן ואיכותן. הם התבקשו לאתר בין המדפים, בכוחות עצמם, כמה מוצרים שלא נצרכים כל ימות השנה, כמו סודה לשתייה, נרות נשמה או קמח תפוחי אדמה, ובחלק מהמקרים להיעזר בעובדי הסניף כדי לאתרם. זמני איתור המוצר נמדדו.

הסוקרים בדקו את סימון המחירים של מבצעים ושל מוצרים במקפיא, את השירות והמבחר במעדניות הסלטים והגבינות במשקל, וכן בקצביות. בכל אחת מהן הם גם רכשו מוצר ומדדו את זמני ההמתנה שלהם בתור. הם עקבו גם אחרי שמירת ההיגיינה של העובדים. בלא מעט מקרים נמצאו עובדים שטיפלו במזון ללא כפפות, כדרוש.

הסוקרים בדקו את אזור הירקות והפירות מבחינת מיקומו ומבחינת המבחר שבו, והקדישו תשומת לב מיוחדת לאזורי הבצל והחסה, המועדים לפורענות ומהווים אינדיקציה לרמת השמירה הכללית על הניקיון בסניף. ולא שכחנו את הניקיון במקפיאים ובמקררים, את חדרי השירותים בסניף, ואף בדקנו את מחירי המשלוחים (אך לא את איכותם ותפקודם). וכמובן, נבדק גם אזור התורפה של הקופות, שקיבל משקל גדול בציון הסופי: בכל סניף נמדדו הביצועים של ארבע קופות, כולל קופת האקספרס. שקלול כל הפרמטרים הרכיב את הציון הסופי של כל סניף.

הציונים באשדוד על פי מגזין "ממון":

מקום ראשון: מגה בול ברחוב האורגים עם ציון 8.5. סניף אושר עד ברחוב בעלי המלאכה דורג אף הוא במקום הראשון עם אותו הציון, 8.5.

מקום שני: יינות ביתן רחוב האורגים עם ציון 7.1.

מקום שלישי: רמי לוי רחוב היהלומים עם ציון 6.2.

מקום רביעי: שופרסל דיל אקסטרה רחוב הבושם עם ציון 5.4.

תגובות של רמי לוי לממצאי הסקר: " אנחנו מקפידים על אורזנים בכל הקופות להקטנת העומס, אבל בימי חמישי הקודמים לערב פסח מגיע העומס על הקופות לשיא שנתי, בגלל ריבוי המוצרים בסלים והכפלת תנועת הלקוחות בהשוואה לימי חמישי רגילים. לא ברורה לי התלונה על מחסור בעגלות, בערבי חגים אנחנו מגדילים משמעותית את כמות העגלות".

תגובת שופרסל: "אנו לומדים את הממצאים ופועלים לטפל בכל הדרוש תיקון".

הכתבה המלאה פורסמה במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"
 



 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה