אזעקה באשדוד - לא היו נפילות בעיר. הירי לישובי האזור לא נפסק ולו לדקות מספר


להאזנה לתוכן:

החלטה על קיום הלימודים באשדוד תתקבל לקראת השעה שש בבוקר. בשעה 20:49 נשמעה אזעקה עולה ויורדת ברחבי העיר אשדוד. תושבי העיר מיהרו אל המרחבים המוגנים. שניות אחר כך נשמעו קולות נפץ. יירוט באשקלון. רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים מחוץ לעיר. הירי לעבר ישובי הדרום ממשיך ללא הפסקה. ההנחיה - להישאר סמוך לאזורים מוגנים.

רקטה התפוצצה סמוך לגן יבנה, הסמוכה לאשדוד. על פי עדי ראיה, עוד בטרם נשמעה אזעקה נראה טיל כיפת ברזל בשמים, ושניות אחר כך נשמעה אזעקה. 

אישה שהייתה ברחוב ברובע ו' בעת הישמע האזעקה, רצה לתפוס מחסה אך מעדה ונחבלה ברגלה. היא פונתה באמבולנס מד"א לבית החולים עם חשד לשבר ברגל.

אשדוד נט דיווח מוקדם יותר הערב על הכוננות ועל כוונות המחבלים לירות טילים. ראש העיר אשדוד מקיים הערכת מצב טלפוניות (נמצא בחו"ל) עם גורמי הביטחון. דיווח על קיום לימודים במוסדות החינוך יעלה בהמשך וכנראה רק לפנות בוקר - אשדוד נט ידווח. 

מאז הירי לאשדוד - צבע אדום נשמע פעם אחר פעם בישובי שדרות, שער הנגב ומועצה אזורית אשכול.

כך נשמעה האזעקה באשדוד הערב: (אזעקה מוקלטת) 

כיצד החלה ההתחממות? 

סמוך לשעה 16:00 של שבת אירע פיצוץ על גדר המערכת. מהפיצוץ נפגע ג'יפ צה"לי. בתגובה ירה צה"ל אש לכיוון מקורות הירי, הפלסטינים מדווחים על מספר הרוגים באירוע זה. בגיהאד האיסלאמי מאיימים בירי טילים לישראל בעקבות תגובת צה"ל

הפלסטינים ירו טיל נ"ט לעבר סיור צה"ל בסמוך לגדר הגבול. כתוצאה מהירי נפגע ג'יפ צה"לי. כוחות צה"ל הגיבו בירי אל מקורות הירי וכתוצאה, כך על פי מקורות פלסטינים, ישנם מספר הרוגים. 

מדובר בתקרית חמורה מאוד, כאשר כבר ימים ארוכים שהפלסטינים מבצעים אירועי ירי והפעלת מטענים אל עבר כוחות צה"ל בגבול. האירוע החמור שהתרחש השבוע היה הפעלת מטען של מאות קילוגרמים חומר נפץ, שהיה בתוך מנהרת תופת. למרבה המזל, רק ג'יפ צה"לי שהיה ריק מאנשים, נפגע באירוע.

בעקבות האירועים האחרונים, הפלגים הפלסטינים מאיימים בירי טילים לשטח ישראל. התושבים הסמוכים לגדר הגבול נקראו לשמור על ערנות. לפי שעה לא ברור לאיזה כיוון יזלוג אירוע זה. הירי לישובי הדרום לא פוסק וכל מספר דקות מוצאים עצמם האזרחים במקלטים.

 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה