דיבה

כל הכתבות הקשורות לדיבה באתר אשדוד נט
תרבות ובידור
תערוכות חדשות במוזיאון אשדוד לאמנות
את עונת התערוכות החדשה במוסדות האמנות פתחו במוצ"ש האחרון(9 באוקטובר 2010) במוזיאון אשדוד לאמנות. במקום מוצגות שתי תערוכות חדשות: הראשונה ,עבודות מאוסף רלף הרמנס-אוצרת:סנדרה וייל והתערוכה השניה,לאה ניקל וחן שיש: במרחק השחור-אוצרת אורחת: נעמי אביב.ראש עיריית אשדוד ,ד"ר יחיאל לסרי,שפתח בדבריו את התערוכה הודה לאורחים הרבים שהתקבצו במקום. עמד על העובדה שאשדוד תופשת לה מקום בארץ כעיר של אמנות וסיפר לקהל הנוכחים על פרוייקט במסגרתו תלמידי מחלקת הצילום של ביה"ס הגבוה לאמנות "בצלאל", יסיירו בעיר ויתעדו את רשמיהם.תערוכה מיצירותיהם תוצג המהלך חגיגות 55 שנים להיווסדה של העיר. בוריס גיטרמן,מ"מ ראש העיר ויו"ר דירקטוריון החברה העירונית לתרבות הפנאי,המפעילה את מוסדות האמנות הודה בדבריו לרלף הרמנס, על תרומתו הנדיבה ועזרתו לפיתוח האוסף במוזיאון אשדוד לאמנות וציין את ארוע פתיחתה של גלריה עירונית שתשמש את אמני אשדוד, עד לבנייתו של בית האמנים. בין המבקרים בתערוכה דוב גוטסמן,אספן אמנות ידוע,האוצרות של מוזיאוני פתח תקווה ,בת ים,באר שבע וחיפה ומבקרים רבים מחוץ לעיר. התערוכה עבודות מאוסף רלף הרמנס- מציגה עבודות שנתרמו לאוסף מוזיאון אשדוד לאמנות על ידי העיתונאי, הסופר, הצלם ואספן הא, מנות השוודי רלף הרמנס (נולד בברלין 1933). גוף העבודות המרכזי בתערוכה זו מורכב מציורים, רישומים ופסלים שנעשו בשנים אלו על ידי אמנים שוודים נודעים ושל אמנים בינלאומיים בני התקופה מן השורה הראשונה, כמו ז'ואן מירו, קלאס אולדנברג, אנטוני טאפייס, טום ווסלמן, ארמאן ואחרים. התערוכה "לאה ניקל וחן שיש: במרחק השחור" מציגה שתי נפשות סוערות, קלות רגליים, שוקקות חיים – נפגשות בזירת הציור: האחת ציירת פעולה מודרניסטית, שאמנותה התגבשה סביב זרם ציורי זה בשעה שהיה בשיאו, כלומר בשנות ה-40 וה-50 למאה ה-20; השנייה אמנית מחווה פוסט-מודרניסטית, הנמנית עם דור המציג כיום את הציור המשוחרר ביותר בתולדות האמנות.נעילת תערוכה: 9 בינואר 2011 מוזיאון אשדוד לאמנות במרכז מונארט רח' דרך ארץ 8, אשדוד. 08-8545180
ידיעות אשדוד
תערוכות חדשות במוזיאון אשדוד לאמנות
את עונת התערוכות החדשה במוסדות האמנות פתחו במוצ"ש האחרון(9 באוקטובר 2010) במוזיאון אשדוד לאמנות. במקום מוצגות שתי תערוכות חדשות: הראשונה ,עבודות מאוסף רלף הרמנס-אוצרת:סנדרה וייל והתערוכה השניה,לאה ניקל וחן שיש: במרחק השחור-אוצרת אורחת: נעמי אביב.ראש עיריית אשדוד ,ד"ר יחיאל לסרי,שפתח בדבריו את התערוכה הודה לאורחים הרבים שהתקבצו במקום. עמד על העובדה שאשדוד תופשת לה מקום בארץ כעיר של אמנות וסיפר לקהל הנוכחים על פרוייקט במסגרתו תלמידי מחלקת הצילום של ביה"ס הגבוה לאמנות "בצלאל", יסיירו בעיר ויתעדו את רשמיהם.תערוכה מיצירותיהם תוצג המהלך חגיגות 55 שנים להיווסדה של העיר. בוריס גיטרמן,מ"מ ראש העיר ויו"ר דירקטוריון החברה העירונית לתרבות הפנאי,המפעילה את מוסדות האמנות הודה בדבריו לרלף הרמנס, על תרומתו הנדיבה ועזרתו לפיתוח האוסף במוזיאון אשדוד לאמנות וציין את ארוע פתיחתה של גלריה עירונית שתשמש את אמני אשדוד, עד לבנייתו של בית האמנים. בין המבקרים בתערוכה דוב גוטסמן,אספן אמנות ידוע,האוצרות של מוזיאוני פתח תקווה ,בת ים,באר שבע וחיפה ומבקרים רבים מחוץ לעיר. התערוכה עבודות מאוסף רלף הרמנס- מציגה עבודות שנתרמו לאוסף מוזיאון אשדוד לאמנות על ידי העיתונאי, הסופר, הצלם ואספן הא, מנות השוודי רלף הרמנס (נולד בברלין 1933). גוף העבודות המרכזי בתערוכה זו מורכב מציורים, רישומים ופסלים שנעשו בשנים אלו על ידי אמנים שוודים נודעים ושל אמנים בינלאומיים בני התקופה מן השורה הראשונה, כמו ז'ואן מירו, קלאס אולדנברג, אנטוני טאפייס, טום ווסלמן, ארמאן ואחרים. התערוכה "לאה ניקל וחן שיש: במרחק השחור" מציגה שתי נפשות סוערות, קלות רגליים, שוקקות חיים – נפגשות בזירת הציור: האחת ציירת פעולה מודרניסטית, שאמנותה התגבשה סביב זרם ציורי זה בשעה שהיה בשיאו, כלומר בשנות ה-40 וה-50 למאה ה-20; השנייה אמנית מחווה פוסט-מודרניסטית, הנמנית עם דור המציג כיום את הציור המשוחרר ביותר בתולדות האמנות.נעילת תערוכה: 9 בינואר 2011 מוזיאון אשדוד לאמנות במרכז מונארט רח' דרך ארץ 8, אשדוד. 08-8545180
ידיעות אשדוד
מוצאי שבת קודש
מוצאי שבת קודש, זמן מיוחד מן המיוחדים ונוהגים ,כמה שיותר, להזכיר את השם, אליהו הנביא, יש נוהגים 42 פעמים ויש נוהגים 250 פעמים - כל אחד עפ"י מנהגו. ונראה לבאר, מה מיוחד בלילה קדוש זה ומה כוחו משאר הלילות. וחשבנו לבאר ולומר: לילה זה, ליל מוצ"ש כוחותיו מרובים ועצומים ואי אפשר להצביע על דבר מסויים אחד ולומר, זה כוחו, אלא, מכלול מרובה של דברים, טמונים בליל מוצ"ש ואחד מן הכוחות הוא, לסדר דברים מעורבבים, לשים, כל דבר במקומו. בכל ימות השבוע , יש בלבול הדעת גדול, הטוב והרע, מתערבבים, השמחה והעצבות, מתאחדים, ההצלחה והכשלון, מתחברים. קשה להניח דבר דבור על אופניו, אלא ערבוב ובלבול עצום, שאין כדוגמתו, אך במוצ"ש, יש כח מיוחד ביותר, המבדיל בין קודש לחול, זה זמן של ההבדלה, בין דבר לדבר. את הקודש, אפשר לשים במקומו, את החול, במקומו, את המצב האמיתי, של כל דבר ודבר, להבין לאשורו וזה, הכח המיוחד של מוצ"ש ובכח זה, טמון, שורשי וזרעי הגאולה, משום, כשיבוא המשיח, יתבהר לנו, מה נכון, מה שקר, מה אמת ומה לא. ולכן, אנו מזכירים אליהו הנביא, פעמים רבות, משום שאליהו, הוא עתיד לבוא ולבשר לנו את הגאולה, ולכן במוצאי שבת, אשר פעמי גאולה ממצמצים ובאים, וסעודת מלווה מלכה של דוד מלך ישראל, מקפידים ועושים ומתחילים ראשית חדשה, האור המיוחד של הגאולה ושל הבירור וחוסר העירבוב, עומד ועולה. ועפ"י זה נבין, עוד יסוד גדול, רצונם של כולנו, להתקרב לבוראנו וכמה שאדם קרוב לבוראו, כך כוחו ומעלתו; ודוד המלך, מבקש מהקב"ה בתהילים בקשה אשר, ממנה נלמד, כמה חשוב הקרבה להקב"ה: "אל תשליכני מלפניך ורוח קודשך אל תיקח ממני" ואז דוד חותם עם פסוק, אשר הוא סגולה למציאת חן : "השיבה לי מששון ישעך ורוח נדיבה תשמחני" הקרבה להשם, זוהי המעלה הגדולה ביותר וכאשר חוטא האדם ומתרחק מבוראו, נבנה קיר, הסתר בינו לבין הקב"ה. וכאשר שונה ומשלש האדם, במעשים הרעים, נהיה הסתר על הסתר, שני הסתרים ונבאר מהו הסתר על הסתר? הסתר ראשון - זה הריחוק בין האדם לבין הקב"ה, אך ההסתר המסוכן ביותר הוא, כאשר האדם, רחוק מהשם, אך אינו יודע ואינו מרגיש את הריחוק, אשר יש בינו לבין הקב"ה וזה אשר נאמר :"אנוכי הסתר הסתיר פניי" שאדם איננו בכלל מבין שהוא בתוך ההסתר וכוח מוצ"ש, ע"י זכירת אליהו הנביא וכן, ההבדלה, שמבדילה בין קודש לחול, וכן, קריאת זוהר הקדוש במוצ"ש ובוודאי, הוצאת שבת אחרי הזמן, מובילה את האדם, לדרגה של להבדיל בין הקדוש לטפל ולהגיע להבנה, לשים כל דבר במקומו וזה, מכח הלילה הקדוש הזה. לילה זה, טמונים בו סגולות גדולות מאוד ואשרי מי שמבין וזוכה להשלים ולנצל כח לילה זה ונבאר כמה סגולות בקצרה אשר אנו משתדלים להקפיד בהם: א. סגולה להינצל כל השבוע מרעה - אחרי הבדלה, יסתכל בכח ויראה מצחו שלו ויאמר ג' פעמים על הכוס את הפסוק בבראשית ל"ב : "כי ראיתי אלוקים פנים אל פנים ותינצל נפשי, ובכל פעם יכוון בשם זה (אגל"א); ב. להינצל מכישוף -יאמר בשעת ראיית צפורניו, הפסוק משמות ל"ג :"וראית את אחורי ופניי לא ייראו" ; ג. המכוון בהבדלה, בדעתו במחשבה על המלאך "מיכאל", מבטל כל מחשבות רעות; ד. להריח עמוק מן הנר של ההבדלה, סגולה להינצל מרוחות רעים וכן, סגולה לזיכרון; ה. קריאת פרשת המן מסוגלת להצלחה ולאושר; ו. קריאת פיטום הקטורת ופרשת העקדה' להניע הקליפות שלא יקטרגו עליו כל ימות השבוע; ז. יקפיד לומר 7 פעמים "לישועתך קיוויתי ה'"; 7 פעמים ,ויעקב הלך לדרכו עד מחניים, 10 פעמים "יברכך ה' וישמרך" ,5 פעמים "המלאך הגואל אותי" ובע"ה, הקב"ה, יושיענו ויגאלנו, ישמיענו ברחמיו לעיני כל חי הן גאלתי אתכם אחרית כראשית להיות לכם לאלוקים שבוע טוב, ברכה והצלחה בית הרב.
ידיעות אשדוד
מוצאי שבת קודש
מוצאי שבת קודש, זמן מיוחד מן המיוחדים ונוהגים ,כמה שיותר, להזכיר את השם, אליהו הנביא, יש נוהגים 42 פעמים ויש נוהגים 250 פעמים - כל אחד עפ"י מנהגו. ונראה לבאר, מה מיוחד בלילה קדוש זה ומה כוחו משאר הלילות. וחשבנו לבאר ולומר: לילה זה, ליל מוצ"ש כוחותיו מרובים ועצומים ואי אפשר להצביע על דבר מסויים אחד ולומר, זה כוחו, אלא, מכלול מרובה של דברים, טמונים בליל מוצ"ש ואחד מן הכוחות הוא, לסדר דברים מעורבבים, לשים, כל דבר במקומו. בכל ימות השבוע , יש בלבול הדעת גדול, הטוב והרע, מתערבבים, השמחה והעצבות, מתאחדים, ההצלחה והכשלון, מתחברים. קשה להניח דבר דבור על אופניו, אלא ערבוב ובלבול עצום, שאין כדוגמתו, אך במוצ"ש, יש כח מיוחד ביותר, המבדיל בין קודש לחול, זה זמן של ההבדלה, בין דבר לדבר. את הקודש, אפשר לשים במקומו, את החול, במקומו, את המצב האמיתי, של כל דבר ודבר, להבין לאשורו וזה, הכח המיוחד של מוצ"ש ובכח זה, טמון, שורשי וזרעי הגאולה, משום, כשיבוא המשיח, יתבהר לנו, מה נכון, מה שקר, מה אמת ומה לא. ולכן, אנו מזכירים אליהו הנביא, פעמים רבות, משום שאליהו, הוא עתיד לבוא ולבשר לנו את הגאולה, ולכן במוצאי שבת, אשר פעמי גאולה ממצמצים ובאים, וסעודת מלווה מלכה של דוד מלך ישראל, מקפידים ועושים ומתחילים ראשית חדשה, האור המיוחד של הגאולה ושל הבירור וחוסר העירבוב, עומד ועולה. ועפ"י זה נבין, עוד יסוד גדול, רצונם של כולנו, להתקרב לבוראנו וכמה שאדם קרוב לבוראו, כך כוחו ומעלתו; ודוד המלך, מבקש מהקב"ה בתהילים בקשה אשר, ממנה נלמד, כמה חשוב הקרבה להקב"ה: "אל תשליכני מלפניך ורוח קודשך אל תיקח ממני" ואז דוד חותם עם פסוק, אשר הוא סגולה למציאת חן : "השיבה לי מששון ישעך ורוח נדיבה תשמחני" הקרבה להשם, זוהי המעלה הגדולה ביותר וכאשר חוטא האדם ומתרחק מבוראו, נבנה קיר, הסתר בינו לבין הקב"ה. וכאשר שונה ומשלש האדם, במעשים הרעים, נהיה הסתר על הסתר, שני הסתרים ונבאר מהו הסתר על הסתר? הסתר ראשון - זה הריחוק בין האדם לבין הקב"ה, אך ההסתר המסוכן ביותר הוא, כאשר האדם, רחוק מהשם, אך אינו יודע ואינו מרגיש את הריחוק, אשר יש בינו לבין הקב"ה וזה אשר נאמר :"אנוכי הסתר הסתיר פניי" שאדם איננו בכלל מבין שהוא בתוך ההסתר וכוח מוצ"ש, ע"י זכירת אליהו הנביא וכן, ההבדלה, שמבדילה בין קודש לחול, וכן, קריאת זוהר הקדוש במוצ"ש ובוודאי, הוצאת שבת אחרי הזמן, מובילה את האדם, לדרגה של להבדיל בין הקדוש לטפל ולהגיע להבנה, לשים כל דבר במקומו וזה, מכח הלילה הקדוש הזה. לילה זה, טמונים בו סגולות גדולות מאוד ואשרי מי שמבין וזוכה להשלים ולנצל כח לילה זה ונבאר כמה סגולות בקצרה אשר אנו משתדלים להקפיד בהם: א. סגולה להינצל כל השבוע מרעה - אחרי הבדלה, יסתכל בכח ויראה מצחו שלו ויאמר ג' פעמים על הכוס את הפסוק בבראשית ל"ב : "כי ראיתי אלוקים פנים אל פנים ותינצל נפשי, ובכל פעם יכוון בשם זה (אגל"א); ב. להינצל מכישוף -יאמר בשעת ראיית צפורניו, הפסוק משמות ל"ג :"וראית את אחורי ופניי לא ייראו" ; ג. המכוון בהבדלה, בדעתו במחשבה על המלאך "מיכאל", מבטל כל מחשבות רעות; ד. להריח עמוק מן הנר של ההבדלה, סגולה להינצל מרוחות רעים וכן, סגולה לזיכרון; ה. קריאת פרשת המן מסוגלת להצלחה ולאושר; ו. קריאת פיטום הקטורת ופרשת העקדה' להניע הקליפות שלא יקטרגו עליו כל ימות השבוע; ז. יקפיד לומר 7 פעמים "לישועתך קיוויתי ה'"; 7 פעמים ,ויעקב הלך לדרכו עד מחניים, 10 פעמים "יברכך ה' וישמרך" ,5 פעמים "המלאך הגואל אותי" ובע"ה, הקב"ה, יושיענו ויגאלנו, ישמיענו ברחמיו לעיני כל חי הן גאלתי אתכם אחרית כראשית להיות לכם לאלוקים שבוע טוב, ברכה והצלחה בית הרב.
ידיעות אשדוד
מוצאי שבת קודש
מוצאי שבת קודש, זמן מיוחד מן המיוחדים ונוהגים ,כמה שיותר, להזכיר את השם, אליהו הנביא, יש נוהגים 42 פעמים ויש נוהגים 250 פעמים - כל אחד עפ"י מנהגו. ונראה לבאר, מה מיוחד בלילה קדוש זה ומה כוחו משאר הלילות. וחשבנו לבאר ולומר: לילה זה, ליל מוצ"ש כוחותיו מרובים ועצומים ואי אפשר להצביע על דבר מסויים אחד ולומר, זה כוחו, אלא, מכלול מרובה של דברים, טמונים בליל מוצ"ש ואחד מן הכוחות הוא, לסדר דברים מעורבבים, לשים, כל דבר במקומו. בכל ימות השבוע , יש בלבול הדעת גדול, הטוב והרע, מתערבבים, השמחה והעצבות, מתאחדים, ההצלחה והכשלון, מתחברים. קשה להניח דבר דבור על אופניו, אלא ערבוב ובלבול עצום, שאין כדוגמתו, אך במוצ"ש, יש כח מיוחד ביותר, המבדיל בין קודש לחול, זה זמן של ההבדלה, בין דבר לדבר. את הקודש, אפשר לשים במקומו, את החול, במקומו, את המצב האמיתי, של כל דבר ודבר, להבין לאשורו וזה, הכח המיוחד של מוצ"ש ובכח זה, טמון, שורשי וזרעי הגאולה, משום, כשיבוא המשיח, יתבהר לנו, מה נכון, מה שקר, מה אמת ומה לא. ולכן, אנו מזכירים אליהו הנביא, פעמים רבות, משום שאליהו, הוא עתיד לבוא ולבשר לנו את הגאולה, ולכן במוצאי שבת, אשר פעמי גאולה ממצמצים ובאים, וסעודת מלווה מלכה של דוד מלך ישראל, מקפידים ועושים ומתחילים ראשית חדשה, האור המיוחד של הגאולה ושל הבירור וחוסר העירבוב, עומד ועולה. ועפ"י זה נבין, עוד יסוד גדול, רצונם של כולנו, להתקרב לבוראנו וכמה שאדם קרוב לבוראו, כך כוחו ומעלתו; ודוד המלך, מבקש מהקב"ה בתהילים בקשה אשר, ממנה נלמד, כמה חשוב הקרבה להקב"ה: "אל תשליכני מלפניך ורוח קודשך אל תיקח ממני" ואז דוד חותם עם פסוק, אשר הוא סגולה למציאת חן : "השיבה לי מששון ישעך ורוח נדיבה תשמחני" הקרבה להשם, זוהי המעלה הגדולה ביותר וכאשר חוטא האדם ומתרחק מבוראו, נבנה קיר, הסתר בינו לבין הקב"ה. וכאשר שונה ומשלש האדם, במעשים הרעים, נהיה הסתר על הסתר, שני הסתרים ונבאר מהו הסתר על הסתר? הסתר ראשון - זה הריחוק בין האדם לבין הקב"ה, אך ההסתר המסוכן ביותר הוא, כאשר האדם, רחוק מהשם, אך אינו יודע ואינו מרגיש את הריחוק, אשר יש בינו לבין הקב"ה וזה אשר נאמר :"אנוכי הסתר הסתיר פניי" שאדם איננו בכלל מבין שהוא בתוך ההסתר וכוח מוצ"ש, ע"י זכירת אליהו הנביא וכן, ההבדלה, שמבדילה בין קודש לחול, וכן, קריאת זוהר הקדוש במוצ"ש ובוודאי, הוצאת שבת אחרי הזמן, מובילה את האדם, לדרגה של להבדיל בין הקדוש לטפל ולהגיע להבנה, לשים כל דבר במקומו וזה, מכח הלילה הקדוש הזה. לילה זה, טמונים בו סגולות גדולות מאוד ואשרי מי שמבין וזוכה להשלים ולנצל כח לילה זה ונבאר כמה סגולות בקצרה אשר אנו משתדלים להקפיד בהם: א. סגולה להינצל כל השבוע מרעה - אחרי הבדלה, יסתכל בכח ויראה מצחו שלו ויאמר ג' פעמים על הכוס את הפסוק בבראשית ל"ב : "כי ראיתי אלוקים פנים אל פנים ותינצל נפשי, ובכל פעם יכוון בשם זה (אגל"א); ב. להינצל מכישוף -יאמר בשעת ראיית צפורניו, הפסוק משמות ל"ג :"וראית את אחורי ופניי לא ייראו" ; ג. המכוון בהבדלה, בדעתו במחשבה על המלאך "מיכאל", מבטל כל מחשבות רעות; ד. להריח עמוק מן הנר של ההבדלה, סגולה להינצל מרוחות רעים וכן, סגולה לזיכרון; ה. קריאת פרשת המן מסוגלת להצלחה ולאושר; ו. קריאת פיטום הקטורת ופרשת העקדה' להניע הקליפות שלא יקטרגו עליו כל ימות השבוע; ז. יקפיד לומר 7 פעמים "לישועתך קיוויתי ה'"; 7 פעמים ,ויעקב הלך לדרכו עד מחניים, 10 פעמים "יברכך ה' וישמרך" ,5 פעמים "המלאך הגואל אותי" ובע"ה, הקב"ה, יושיענו ויגאלנו, ישמיענו ברחמיו לעיני כל חי הן גאלתי אתכם אחרית כראשית להיות לכם לאלוקים שבוע טוב, ברכה והצלחה בית הרב.
ידיעות אשדוד
מוצאי שבת קודש
מוצאי שבת קודש, זמן מיוחד מן המיוחדים ונוהגים ,כמה שיותר, להזכיר את השם, אליהו הנביא, יש נוהגים 42 פעמים ויש נוהגים 250 פעמים - כל אחד עפ"י מנהגו. ונראה לבאר, מה מיוחד בלילה קדוש זה ומה כוחו משאר הלילות. וחשבנו לבאר ולומר: לילה זה, ליל מוצ"ש כוחותיו מרובים ועצומים ואי אפשר להצביע על דבר מסויים אחד ולומר, זה כוחו, אלא, מכלול מרובה של דברים, טמונים בליל מוצ"ש ואחד מן הכוחות הוא, לסדר דברים מעורבבים, לשים, כל דבר במקומו. בכל ימות השבוע , יש בלבול הדעת גדול, הטוב והרע, מתערבבים, השמחה והעצבות, מתאחדים, ההצלחה והכשלון, מתחברים. קשה להניח דבר דבור על אופניו, אלא ערבוב ובלבול עצום, שאין כדוגמתו, אך במוצ"ש, יש כח מיוחד ביותר, המבדיל בין קודש לחול, זה זמן של ההבדלה, בין דבר לדבר. את הקודש, אפשר לשים במקומו, את החול, במקומו, את המצב האמיתי, של כל דבר ודבר, להבין לאשורו וזה, הכח המיוחד של מוצ"ש ובכח זה, טמון, שורשי וזרעי הגאולה, משום, כשיבוא המשיח, יתבהר לנו, מה נכון, מה שקר, מה אמת ומה לא. ולכן, אנו מזכירים אליהו הנביא, פעמים רבות, משום שאליהו, הוא עתיד לבוא ולבשר לנו את הגאולה, ולכן במוצאי שבת, אשר פעמי גאולה ממצמצים ובאים, וסעודת מלווה מלכה של דוד מלך ישראל, מקפידים ועושים ומתחילים ראשית חדשה, האור המיוחד של הגאולה ושל הבירור וחוסר העירבוב, עומד ועולה. ועפ"י זה נבין, עוד יסוד גדול, רצונם של כולנו, להתקרב לבוראנו וכמה שאדם קרוב לבוראו, כך כוחו ומעלתו; ודוד המלך, מבקש מהקב"ה בתהילים בקשה אשר, ממנה נלמד, כמה חשוב הקרבה להקב"ה: "אל תשליכני מלפניך ורוח קודשך אל תיקח ממני" ואז דוד חותם עם פסוק, אשר הוא סגולה למציאת חן : "השיבה לי מששון ישעך ורוח נדיבה תשמחני" הקרבה להשם, זוהי המעלה הגדולה ביותר וכאשר חוטא האדם ומתרחק מבוראו, נבנה קיר, הסתר בינו לבין הקב"ה. וכאשר שונה ומשלש האדם, במעשים הרעים, נהיה הסתר על הסתר, שני הסתרים ונבאר מהו הסתר על הסתר? הסתר ראשון - זה הריחוק בין האדם לבין הקב"ה, אך ההסתר המסוכן ביותר הוא, כאשר האדם, רחוק מהשם, אך אינו יודע ואינו מרגיש את הריחוק, אשר יש בינו לבין הקב"ה וזה אשר נאמר :"אנוכי הסתר הסתיר פניי" שאדם איננו בכלל מבין שהוא בתוך ההסתר וכוח מוצ"ש, ע"י זכירת אליהו הנביא וכן, ההבדלה, שמבדילה בין קודש לחול, וכן, קריאת זוהר הקדוש במוצ"ש ובוודאי, הוצאת שבת אחרי הזמן, מובילה את האדם, לדרגה של להבדיל בין הקדוש לטפל ולהגיע להבנה, לשים כל דבר במקומו וזה, מכח הלילה הקדוש הזה. לילה זה, טמונים בו סגולות גדולות מאוד ואשרי מי שמבין וזוכה להשלים ולנצל כח לילה זה ונבאר כמה סגולות בקצרה אשר אנו משתדלים להקפיד בהם: א. סגולה להינצל כל השבוע מרעה - אחרי הבדלה, יסתכל בכח ויראה מצחו שלו ויאמר ג' פעמים על הכוס את הפסוק בבראשית ל"ב : "כי ראיתי אלוקים פנים אל פנים ותינצל נפשי, ובכל פעם יכוון בשם זה (אגל"א); ב. להינצל מכישוף -יאמר בשעת ראיית צפורניו, הפסוק משמות ל"ג :"וראית את אחורי ופניי לא ייראו" ; ג. המכוון בהבדלה, בדעתו במחשבה על המלאך "מיכאל", מבטל כל מחשבות רעות; ד. להריח עמוק מן הנר של ההבדלה, סגולה להינצל מרוחות רעים וכן, סגולה לזיכרון; ה. קריאת פרשת המן מסוגלת להצלחה ולאושר; ו. קריאת פיטום הקטורת ופרשת העקדה' להניע הקליפות שלא יקטרגו עליו כל ימות השבוע; ז. יקפיד לומר 7 פעמים "לישועתך קיוויתי ה'"; 7 פעמים ,ויעקב הלך לדרכו עד מחניים, 10 פעמים "יברכך ה' וישמרך" ,5 פעמים "המלאך הגואל אותי" ובע"ה, הקב"ה, יושיענו ויגאלנו, ישמיענו ברחמיו לעיני כל חי הן גאלתי אתכם אחרית כראשית להיות לכם לאלוקים שבוע טוב, ברכה והצלחה בית הרב.
ידיעות אשדוד
מוצאי שבת קודש
מוצאי שבת קודש, זמן מיוחד מן המיוחדים ונוהגים ,כמה שיותר, להזכיר את השם, אליהו הנביא, יש נוהגים 42 פעמים ויש נוהגים 250 פעמים - כל אחד עפ"י מנהגו. ונראה לבאר, מה מיוחד בלילה קדוש זה ומה כוחו משאר הלילות. וחשבנו לבאר ולומר: לילה זה, ליל מוצ"ש כוחותיו מרובים ועצומים ואי אפשר להצביע על דבר מסויים אחד ולומר, זה כוחו, אלא, מכלול מרובה של דברים, טמונים בליל מוצ"ש ואחד מן הכוחות הוא, לסדר דברים מעורבבים, לשים, כל דבר במקומו. בכל ימות השבוע , יש בלבול הדעת גדול, הטוב והרע, מתערבבים, השמחה והעצבות, מתאחדים, ההצלחה והכשלון, מתחברים. קשה להניח דבר דבור על אופניו, אלא ערבוב ובלבול עצום, שאין כדוגמתו, אך במוצ"ש, יש כח מיוחד ביותר, המבדיל בין קודש לחול, זה זמן של ההבדלה, בין דבר לדבר. את הקודש, אפשר לשים במקומו, את החול, במקומו, את המצב האמיתי, של כל דבר ודבר, להבין לאשורו וזה, הכח המיוחד של מוצ"ש ובכח זה, טמון, שורשי וזרעי הגאולה, משום, כשיבוא המשיח, יתבהר לנו, מה נכון, מה שקר, מה אמת ומה לא. ולכן, אנו מזכירים אליהו הנביא, פעמים רבות, משום שאליהו, הוא עתיד לבוא ולבשר לנו את הגאולה, ולכן במוצאי שבת, אשר פעמי גאולה ממצמצים ובאים, וסעודת מלווה מלכה של דוד מלך ישראל, מקפידים ועושים ומתחילים ראשית חדשה, האור המיוחד של הגאולה ושל הבירור וחוסר העירבוב, עומד ועולה. ועפ"י זה נבין, עוד יסוד גדול, רצונם של כולנו, להתקרב לבוראנו וכמה שאדם קרוב לבוראו, כך כוחו ומעלתו; ודוד המלך, מבקש מהקב"ה בתהילים בקשה אשר, ממנה נלמד, כמה חשוב הקרבה להקב"ה: "אל תשליכני מלפניך ורוח קודשך אל תיקח ממני" ואז דוד חותם עם פסוק, אשר הוא סגולה למציאת חן : "השיבה לי מששון ישעך ורוח נדיבה תשמחני" הקרבה להשם, זוהי המעלה הגדולה ביותר וכאשר חוטא האדם ומתרחק מבוראו, נבנה קיר, הסתר בינו לבין הקב"ה. וכאשר שונה ומשלש האדם, במעשים הרעים, נהיה הסתר על הסתר, שני הסתרים ונבאר מהו הסתר על הסתר? הסתר ראשון - זה הריחוק בין האדם לבין הקב"ה, אך ההסתר המסוכן ביותר הוא, כאשר האדם, רחוק מהשם, אך אינו יודע ואינו מרגיש את הריחוק, אשר יש בינו לבין הקב"ה וזה אשר נאמר :"אנוכי הסתר הסתיר פניי" שאדם איננו בכלל מבין שהוא בתוך ההסתר וכוח מוצ"ש, ע"י זכירת אליהו הנביא וכן, ההבדלה, שמבדילה בין קודש לחול, וכן, קריאת זוהר הקדוש במוצ"ש ובוודאי, הוצאת שבת אחרי הזמן, מובילה את האדם, לדרגה של להבדיל בין הקדוש לטפל ולהגיע להבנה, לשים כל דבר במקומו וזה, מכח הלילה הקדוש הזה. לילה זה, טמונים בו סגולות גדולות מאוד ואשרי מי שמבין וזוכה להשלים ולנצל כח לילה זה ונבאר כמה סגולות בקצרה אשר אנו משתדלים להקפיד בהם: א. סגולה להינצל כל השבוע מרעה - אחרי הבדלה, יסתכל בכח ויראה מצחו שלו ויאמר ג' פעמים על הכוס את הפסוק בבראשית ל"ב : "כי ראיתי אלוקים פנים אל פנים ותינצל נפשי, ובכל פעם יכוון בשם זה (אגל"א); ב. להינצל מכישוף -יאמר בשעת ראיית צפורניו, הפסוק משמות ל"ג :"וראית את אחורי ופניי לא ייראו" ; ג. המכוון בהבדלה, בדעתו במחשבה על המלאך "מיכאל", מבטל כל מחשבות רעות; ד. להריח עמוק מן הנר של ההבדלה, סגולה להינצל מרוחות רעים וכן, סגולה לזיכרון; ה. קריאת פרשת המן מסוגלת להצלחה ולאושר; ו. קריאת פיטום הקטורת ופרשת העקדה' להניע הקליפות שלא יקטרגו עליו כל ימות השבוע; ז. יקפיד לומר 7 פעמים "לישועתך קיוויתי ה'"; 7 פעמים ,ויעקב הלך לדרכו עד מחניים, 10 פעמים "יברכך ה' וישמרך" ,5 פעמים "המלאך הגואל אותי" ובע"ה, הקב"ה, יושיענו ויגאלנו, ישמיענו ברחמיו לעיני כל חי הן גאלתי אתכם אחרית כראשית להיות לכם לאלוקים שבוע טוב, ברכה והצלחה בית הרב.
מגזין אשדוד
מוצאי שבת קודש
מוצאי שבת קודש, זמן מיוחד מן המיוחדים ונוהגים ,כמה שיותר, להזכיר את השם, אליהו הנביא, יש נוהגים 42 פעמים ויש נוהגים 250 פעמים - כל אחד עפ"י מנהגו. ונראה לבאר, מה מיוחד בלילה קדוש זה ומה כוחו משאר הלילות. וחשבנו לבאר ולומר: לילה זה, ליל מוצ"ש כוחותיו מרובים ועצומים ואי אפשר להצביע על דבר מסויים אחד ולומר, זה כוחו, אלא, מכלול מרובה של דברים, טמונים בליל מוצ"ש ואחד מן הכוחות הוא, לסדר דברים מעורבבים, לשים, כל דבר במקומו. בכל ימות השבוע , יש בלבול הדעת גדול, הטוב והרע, מתערבבים, השמחה והעצבות, מתאחדים, ההצלחה והכשלון, מתחברים. קשה להניח דבר דבור על אופניו, אלא ערבוב ובלבול עצום, שאין כדוגמתו, אך במוצ"ש, יש כח מיוחד ביותר, המבדיל בין קודש לחול, זה זמן של ההבדלה, בין דבר לדבר. את הקודש, אפשר לשים במקומו, את החול, במקומו, את המצב האמיתי, של כל דבר ודבר, להבין לאשורו וזה, הכח המיוחד של מוצ"ש ובכח זה, טמון, שורשי וזרעי הגאולה, משום, כשיבוא המשיח, יתבהר לנו, מה נכון, מה שקר, מה אמת ומה לא. ולכן, אנו מזכירים אליהו הנביא, פעמים רבות, משום שאליהו, הוא עתיד לבוא ולבשר לנו את הגאולה, ולכן במוצאי שבת, אשר פעמי גאולה ממצמצים ובאים, וסעודת מלווה מלכה של דוד מלך ישראל, מקפידים ועושים ומתחילים ראשית חדשה, האור המיוחד של הגאולה ושל הבירור וחוסר העירבוב, עומד ועולה. ועפ"י זה נבין, עוד יסוד גדול, רצונם של כולנו, להתקרב לבוראנו וכמה שאדם קרוב לבוראו, כך כוחו ומעלתו; ודוד המלך, מבקש מהקב"ה בתהילים בקשה אשר, ממנה נלמד, כמה חשוב הקרבה להקב"ה: "אל תשליכני מלפניך ורוח קודשך אל תיקח ממני" ואז דוד חותם עם פסוק, אשר הוא סגולה למציאת חן : "השיבה לי מששון ישעך ורוח נדיבה תשמחני" הקרבה להשם, זוהי המעלה הגדולה ביותר וכאשר חוטא האדם ומתרחק מבוראו, נבנה קיר, הסתר בינו לבין הקב"ה. וכאשר שונה ומשלש האדם, במעשים הרעים, נהיה הסתר על הסתר, שני הסתרים ונבאר מהו הסתר על הסתר? הסתר ראשון - זה הריחוק בין האדם לבין הקב"ה, אך ההסתר המסוכן ביותר הוא, כאשר האדם, רחוק מהשם, אך אינו יודע ואינו מרגיש את הריחוק, אשר יש בינו לבין הקב"ה וזה אשר נאמר :"אנוכי הסתר הסתיר פניי" שאדם איננו בכלל מבין שהוא בתוך ההסתר וכוח מוצ"ש, ע"י זכירת אליהו הנביא וכן, ההבדלה, שמבדילה בין קודש לחול, וכן, קריאת זוהר הקדוש במוצ"ש ובוודאי, הוצאת שבת אחרי הזמן, מובילה את האדם, לדרגה של להבדיל בין הקדוש לטפל ולהגיע להבנה, לשים כל דבר במקומו וזה, מכח הלילה הקדוש הזה. לילה זה, טמונים בו סגולות גדולות מאוד ואשרי מי שמבין וזוכה להשלים ולנצל כח לילה זה ונבאר כמה סגולות בקצרה אשר אנו משתדלים להקפיד בהם: א. סגולה להינצל כל השבוע מרעה - אחרי הבדלה, יסתכל בכח ויראה מצחו שלו ויאמר ג' פעמים על הכוס את הפסוק בבראשית ל"ב : "כי ראיתי אלוקים פנים אל פנים ותינצל נפשי, ובכל פעם יכוון בשם זה (אגל"א); ב. להינצל מכישוף -יאמר בשעת ראיית צפורניו, הפסוק משמות ל"ג :"וראית את אחורי ופניי לא ייראו" ; ג. המכוון בהבדלה, בדעתו במחשבה על המלאך "מיכאל", מבטל כל מחשבות רעות; ד. להריח עמוק מן הנר של ההבדלה, סגולה להינצל מרוחות רעים וכן, סגולה לזיכרון; ה. קריאת פרשת המן מסוגלת להצלחה ולאושר; ו. קריאת פיטום הקטורת ופרשת העקדה' להניע הקליפות שלא יקטרגו עליו כל ימות השבוע; ז. יקפיד לומר 7 פעמים "לישועתך קיוויתי ה'"; 7 פעמים ,ויעקב הלך לדרכו עד מחניים, 10 פעמים "יברכך ה' וישמרך" ,5 פעמים "המלאך הגואל אותי" ובע"ה, הקב"ה, יושיענו ויגאלנו, ישמיענו ברחמיו לעיני כל חי הן גאלתי אתכם אחרית כראשית להיות לכם לאלוקים שבוע טוב, ברכה והצלחה בית הרב.
ידיעות אשדוד
הקרן לידידות: 20 מיליון ₪ לחימום בחורף לקשישים ונזקקים בישראל
מבצע ייחודי של הקרן לידידות באמצעות חברת החשמל ובשיתוף משרד הרווחה ומשרד התשתיות: הקרן לידידות, בראשות הרב יחיאל אקשטיין, תורמת כ- 20 מיליון ₪ לסיוע בתשלום חשבונות החשמל ל- 134,000 קשישים נזקקים בכל הארץ בחורף 2010, ולהבטחת חורף חם ובטוח עבורם. מדובר במבצע ראשון מסוגו בישראל, במסגרתו קרן פילנתרופית מעבירה תשלום ישירות לחברת החשמל אשר מזכה את חשבונות המוטבים, ובכך תורמת בצורה המכבדת את הקשיש וחוסכת ממנו התרוצצויות מיותרות. הפרויקט נעשה באמצעות חברת החשמל ובשיתוף משרד התשתיות ומשרד הרווחה בישראל חיים היום, על פי הפרמטרים של הביטוח הלאומי, כ- 134,000 קשישים אשר נהנים על פי חוק מתשלום מופחת של חשבונות החשמל. למרות הזכאות להפחתה בחשבונות החשמל נותרים קשישים נזקקים רבים ללא יכולת לשאת בתשלום יתרת חשבון החשמל בחורף הקר. הקרן התגייסה לחימום הקשישים הנזקקים הזכאים ותממן עוד 150 ₪ מיתרת חשבון החשמל שלהם שיערך בחודשים פברואר- מרץ 2010 . הרב יחיאל אקשטיין, מייסד ונשיא הקרן לידידות: " חברה אפשר לשפוט על בסיס איך שהיא מתנהגת לחלשים שבתוכה. אם אנו מעוניינים בחברה מוסרית, המתגאה בערכיה היהודיים, עלינו לעזור לקשישים ולנהוג בהם בכבוד ובנדיבות. כאשר קשישים בישראל סובלים מקור ביום ובלילה, משום שאין ביכולתם לשלם את חשבון החשמל, זה פוגע בכולנו". יצחק הרצוג, שר הרווחה והשירותים החברתיים: "זהו בראש ובראשונה צעד חברתי חשוב שיש בו בכדי לסייע לקשישים רבים המתמודדים עם ימות החורף הקרים. משרד הרווחה מקדיש מאמץ מרבי לחיזוק תשתיות הטיפול בקשישים והבטחת ביטחונם האישי. יוזמה ערכית זו מצטרפת לפעולות נוספות שהמשרד מפעיל כדי לשפר את איכות החיים של ציבור הקשישים בישראל. אני מודה לקרן לידידות בראשות הרב אקשטיין על תרומתה החשובה ואני מקווה כי שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים יניב המשכיות ויוזמות ברוכות נוספות". הקרן לידידות מקיימת מבצע חימום לקשישים נזקקים זו השנה הרביעית. בשנים קודמות התבצע הפרויקט באמצעות מרכז השלטון המקומי. בין השנים 2007-2009 תרמה הקרן לידידות כ 32,791,340 ₪ לחימום עבור קשישים בחורף. הקרן לידידות היא הקרן הפילנתרופית הגדולה במדינה הפועלת לחיזוק חוסנה החברתי של ישראל. הקרן, הפועלת באמצעות תרומתם הנדיבה של אזרחי ארה"ב ונוצרים אוהבי ישראל ברחבי העולם, חרטה על דגלה סיוע לאוכלוסיות במצוקה בתחומים של עליה וקליטה, רווחה וביטחון לשעת חירום, ותרמה עד כה מעל מיליארד ₪ למאות פרויקטים חברתיים בישראל.
ידיעות אשדוד
הקרן לידידות: 20 מיליון ₪ לחימום בחורף לקשישים ונזקקים בישראל
מבצע ייחודי של הקרן לידידות באמצעות חברת החשמל ובשיתוף משרד הרווחה ומשרד התשתיות: הקרן לידידות, בראשות הרב יחיאל אקשטיין, תורמת כ- 20 מיליון ₪ לסיוע בתשלום חשבונות החשמל ל- 134,000 קשישים נזקקים בכל הארץ בחורף 2010, ולהבטחת חורף חם ובטוח עבורם. מדובר במבצע ראשון מסוגו בישראל, במסגרתו קרן פילנתרופית מעבירה תשלום ישירות לחברת החשמל אשר מזכה את חשבונות המוטבים, ובכך תורמת בצורה המכבדת את הקשיש וחוסכת ממנו התרוצצויות מיותרות. הפרויקט נעשה באמצעות חברת החשמל ובשיתוף משרד התשתיות ומשרד הרווחה בישראל חיים היום, על פי הפרמטרים של הביטוח הלאומי, כ- 134,000 קשישים אשר נהנים על פי חוק מתשלום מופחת של חשבונות החשמל. למרות הזכאות להפחתה בחשבונות החשמל נותרים קשישים נזקקים רבים ללא יכולת לשאת בתשלום יתרת חשבון החשמל בחורף הקר. הקרן התגייסה לחימום הקשישים הנזקקים הזכאים ותממן עוד 150 ₪ מיתרת חשבון החשמל שלהם שיערך בחודשים פברואר- מרץ 2010 . הרב יחיאל אקשטיין, מייסד ונשיא הקרן לידידות: " חברה אפשר לשפוט על בסיס איך שהיא מתנהגת לחלשים שבתוכה. אם אנו מעוניינים בחברה מוסרית, המתגאה בערכיה היהודיים, עלינו לעזור לקשישים ולנהוג בהם בכבוד ובנדיבות. כאשר קשישים בישראל סובלים מקור ביום ובלילה, משום שאין ביכולתם לשלם את חשבון החשמל, זה פוגע בכולנו". יצחק הרצוג, שר הרווחה והשירותים החברתיים: "זהו בראש ובראשונה צעד חברתי חשוב שיש בו בכדי לסייע לקשישים רבים המתמודדים עם ימות החורף הקרים. משרד הרווחה מקדיש מאמץ מרבי לחיזוק תשתיות הטיפול בקשישים והבטחת ביטחונם האישי. יוזמה ערכית זו מצטרפת לפעולות נוספות שהמשרד מפעיל כדי לשפר את איכות החיים של ציבור הקשישים בישראל. אני מודה לקרן לידידות בראשות הרב אקשטיין על תרומתה החשובה ואני מקווה כי שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים יניב המשכיות ויוזמות ברוכות נוספות". הקרן לידידות מקיימת מבצע חימום לקשישים נזקקים זו השנה הרביעית. בשנים קודמות התבצע הפרויקט באמצעות מרכז השלטון המקומי. בין השנים 2007-2009 תרמה הקרן לידידות כ 32,791,340 ₪ לחימום עבור קשישים בחורף. הקרן לידידות היא הקרן הפילנתרופית הגדולה במדינה הפועלת לחיזוק חוסנה החברתי של ישראל. הקרן, הפועלת באמצעות תרומתם הנדיבה של אזרחי ארה"ב ונוצרים אוהבי ישראל ברחבי העולם, חרטה על דגלה סיוע לאוכלוסיות במצוקה בתחומים של עליה וקליטה, רווחה וביטחון לשעת חירום, ותרמה עד כה מעל מיליארד ₪ למאות פרויקטים חברתיים בישראל.
ידיעות אשדוד
הקרן לידידות: 20 מיליון ₪ לחימום בחורף לקשישים ונזקקים בישראל
מבצע ייחודי של הקרן לידידות באמצעות חברת החשמל ובשיתוף משרד הרווחה ומשרד התשתיות: הקרן לידידות, בראשות הרב יחיאל אקשטיין, תורמת כ- 20 מיליון ₪ לסיוע בתשלום חשבונות החשמל ל- 134,000 קשישים נזקקים בכל הארץ בחורף 2010, ולהבטחת חורף חם ובטוח עבורם. מדובר במבצע ראשון מסוגו בישראל, במסגרתו קרן פילנתרופית מעבירה תשלום ישירות לחברת החשמל אשר מזכה את חשבונות המוטבים, ובכך תורמת בצורה המכבדת את הקשיש וחוסכת ממנו התרוצצויות מיותרות. הפרויקט נעשה באמצעות חברת החשמל ובשיתוף משרד התשתיות ומשרד הרווחה בישראל חיים היום, על פי הפרמטרים של הביטוח הלאומי, כ- 134,000 קשישים אשר נהנים על פי חוק מתשלום מופחת של חשבונות החשמל. למרות הזכאות להפחתה בחשבונות החשמל נותרים קשישים נזקקים רבים ללא יכולת לשאת בתשלום יתרת חשבון החשמל בחורף הקר. הקרן התגייסה לחימום הקשישים הנזקקים הזכאים ותממן עוד 150 ₪ מיתרת חשבון החשמל שלהם שיערך בחודשים פברואר- מרץ 2010 . הרב יחיאל אקשטיין, מייסד ונשיא הקרן לידידות: " חברה אפשר לשפוט על בסיס איך שהיא מתנהגת לחלשים שבתוכה. אם אנו מעוניינים בחברה מוסרית, המתגאה בערכיה היהודיים, עלינו לעזור לקשישים ולנהוג בהם בכבוד ובנדיבות. כאשר קשישים בישראל סובלים מקור ביום ובלילה, משום שאין ביכולתם לשלם את חשבון החשמל, זה פוגע בכולנו". יצחק הרצוג, שר הרווחה והשירותים החברתיים: "זהו בראש ובראשונה צעד חברתי חשוב שיש בו בכדי לסייע לקשישים רבים המתמודדים עם ימות החורף הקרים. משרד הרווחה מקדיש מאמץ מרבי לחיזוק תשתיות הטיפול בקשישים והבטחת ביטחונם האישי. יוזמה ערכית זו מצטרפת לפעולות נוספות שהמשרד מפעיל כדי לשפר את איכות החיים של ציבור הקשישים בישראל. אני מודה לקרן לידידות בראשות הרב אקשטיין על תרומתה החשובה ואני מקווה כי שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים יניב המשכיות ויוזמות ברוכות נוספות". הקרן לידידות מקיימת מבצע חימום לקשישים נזקקים זו השנה הרביעית. בשנים קודמות התבצע הפרויקט באמצעות מרכז השלטון המקומי. בין השנים 2007-2009 תרמה הקרן לידידות כ 32,791,340 ₪ לחימום עבור קשישים בחורף. הקרן לידידות היא הקרן הפילנתרופית הגדולה במדינה הפועלת לחיזוק חוסנה החברתי של ישראל. הקרן, הפועלת באמצעות תרומתם הנדיבה של אזרחי ארה"ב ונוצרים אוהבי ישראל ברחבי העולם, חרטה על דגלה סיוע לאוכלוסיות במצוקה בתחומים של עליה וקליטה, רווחה וביטחון לשעת חירום, ותרמה עד כה מעל מיליארד ₪ למאות פרויקטים חברתיים בישראל.
1 2 3
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה