עושים לכם סדר בהסכם הגג - 30 אלף יחידות דיור בשבע שנים האם זה אפשרי?


להאזנה לתוכן:

ראש העיר הצהיר כי 100% מהדירות בהסכם הגג תימכרנה במסלול המוזל של מחיר למשתכן! 30 אלף דירות צפויות להבנות במסגרת הסכם הגג. אשדוד נט עושה לכם קצת סדר, מהו בעצם הסכם הגג והאם השמחה מוקדמת מידי

הדמיית התוכנית ברובע ט"ובעוד מספר ימים צפויה מועצת העיר לאשר את הסכם הגג שייחתם בין עיריית אשדוד לבין משרד השיכון. הסכם הגג מדבר על תוספת של לא פחות מ-30 אלף יחידות דיור. רק לשם המחשה, באשדוד קיימים כיום כ-65 אלף בתי אב. 

מהו בעצם הסכם גג?

מודל הסכמי הגג בא לענות במהירות יחסית על הצורך ההולך וגובר בקרב הציבור והזוגות הצעירים לדיור זמין. הסכמי הגג רותמים מראש את כל משרדי הממשלה הרלבנטיים לשיווק זמין, ממוקד ואפקטיבי באזורי הביקוש, בשיתוף הרשויות המקומיות שעמן ייחתמו ההסכמים.

העיקרון המנחה של ההסכמים הוא העמדת קדם-מימון על ידי הממשלה לפיתוח תשתיות, מוסדות חינוך ומבני ציבור, פארקים ומחלפי תחבורה נדרשים, עוד משלב שיווק הפרויקט.

הסכמי הגג מבטיחים גם לרשות המקומית את האמצעים והגיבוי הממשלתי להקמת שכונות ענק של אלפי יחידות דיור.

בהתאם להחלטת קבינט הדיור מיום 17.2.2014 במסגרת הסכם הגג, שייחתם עם הרשות המקומית, תאמוד הרשות את מספר מוסדות החינוך הדרושים בעקבות בניית הדירות החדשות ביישוב. אחרי שמשרד החינוך יאשר את האומדן הוא יוטמע ב"תכנית החומש" של משרד החינוך לבניית כיתות לימוד. הכיתות הנדרשות בעקבות חתימה על הסכמי גג יזכו לעדיפות גבוהה.

הסכם הגג הראשון שנחתם עם המדינה היה בקרית גת - שם מתגלים קשיים 

בשנת 2013 נחתם הסכם הגג בין קרית גת לבין המדינה, והיה להסכם הגג הראשון שנחתם בשנים האחרונות, לצורך הקמת שכונת "כרמי גת", בה אמורות היו להיבנות כ-7,000 יחידות דיור. נכון לחודש אפריל 2017, נחתמו הסכמים עם 14 רשויות מקומיות שונות, לצורך בניית כ-160 אלף יחידות דיור. חלק מן הדירות בשכונות החדשות ייבנו במסגרת מודל "מחיר למשתכן". עם זאת התוכנית נתקלה בקשיים. כך, בקריית גת חל עיכוב בהוצאת היתרי הבנייה ופיתוח התשתיות בשכונה החדשה. בראש העין אף היא נוצרו קשיים במימוש ההסכם. לטענת תושבים בראש העין, בשכונות חדשות שאוכלסו לא נבנו תשתיות ראויות, ובכך לא מילאה המדינה את חלקה, לו התחייבה בהסכם. 

ראש העיר: 100%מהדירות שיימכרו יהיו במסלול מוזל של מחיר למשתכן

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, שפך מעט אור על ההסכם שעתיד להחתם בזמן הקרוב. כך כתב ראש העיר בעמוד הפייסבוק שלו: "בהסכם גג עמדתי על כך: 100% מהדירות תימכרנה במסלול המוזל של מחיר למשתכן! תמהיל הדירות יכלול:
40% דירות 3 חדרים (עד 75 מ״ר). 40% דירות 4 חדרים (עד 100 מ״ר), ורק 20% הנותרים יהיו דירות גדולות יותר.

זוהי בשורה גדולה לאשדוד, ובמיוחד לצעירים שלנו, שהסנונית הראשונה שלה היא מתחם הצעירים ברובע ט״ו שאישרנו לאחרונה".

כ-8000 יחידות דיור מההסכם מיועדות לציבור החרדי בעיר, שאף הוא זקוק ליחידות דיור כמו כל תושבי העיר. 

הסכם הגג - משימה כבדה להנהלת העיר אשדוד

עריכה: מקסים צ'רני

מקסים צ'רני, יועץ נדל"ן בנייה חדשה באשדוד ומתווך בעיר -  נותן קצת נתונים חדשים על הסכם הגג שצפוי להחתם.

"בקרוב יאושרו 30.000 אלף יחידות דיור בהסכם הגג של מדינת ישראל במסגרת בנייה חדשה, תמ״א 38 ופינוי בינוי תוך 7 שנים. מדובר בכמות אדירה של הדירות בפרק זמן קצר", אומר לנו צ'רני. 

באשדוד כרגע קיימות 63.413 אלף יחידות דיור , ״ההסכם הגג״ זה חצי מזה.

"אם אנחנו נסתכל על הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אנחנו נראה שקצב הבניה באשדוד הוא 600 יחידות דיור בשנה. זאת אומרת, בשבילי לבנות את הכמות הנדרשת שרוצה מדינת ישראל, אנחנו נצטרך לחכות 50 שנה בקצב של הבנייה היום. הסכם הגג זאת משימה כבדה להנהלת העיר אשדוד, הם חייבים להכפיל פי-5 את הקצב הבנייה, כדי לעמוד ביעד של ה-7 שנים שהציבו במסגרת ההסכם", מוסיף צ'רני.

היכן צפויות להיות משווקות יח"ד באשדוד  (על פי תחזיתו של אייל בן שמחון ב 2016 -לפני שנה בדיוק):

הדמיה באדיבות "סקירת נדל"ן אשדוד"

מסתמן כי כ 10,000 יחידות דיור ישווקו ברובע י"ד (שהתגלה בזכות תחקיר אשדוד נט) במהלך ה3 השנים הבאות.

כ3500 יחידות דירות צפויים לצאת לשיווק בעוד כשנתיים ברובע המיוחד (אזור בית החולים).

במע"ר דרום אושרה לאחרונה תוספת לקיים של כ 1500 יחידות חדשות שיצאו לשיווק בשנה/שנתיים הקרובות ובסה"כ עוד כ2000 יחידות יוצעו למכירה במע"ר בתקופה זו.

מאות עד 1000 פלוס יחידות דיור נוספות ישווקו להערכתי בשנתיים הקרובות בפזורה ברחבי העיר ובאמצעות תמ"א 38 .

סה"כ הערכה האישית  היא כי כ 6000 יחידות דיור חדשות ישווקו בעיר אשדוד בשנתיים הקרובות ואלו יתחילו רק לכסות על החוסר הקיים, אך עדין לא יספיקו כדי להוריד את המחירים באופן דרמטי (הערכתי לירידת מחירים של כ 5%-10% לתקופה זו)....

אך אם יזרזו הליכים בעירייה... נזכה לעוד 1500-2500 יחידות של פינוי בינוי על רחוב הרצל, ברובע ה' ועוד ואלו, במידה וייתממשו, כבר יורידו את המחירים לכיוון ה10%-15%.

התחזית של צחי אבו (לפני שנה מהיום):

צחי אבו

אף על פי האמור בכתבה יש מי שסוברים שמחירי הדיור דווקא יעלו ה12-20 אחוז  ורק הדירות לזכאי משרד השיכון, יוזלו משמעותית. היזם /קבלן האשדודי - צחי אבו מסביר את עמדתו בבירוקרטיה הקיימת במדינה שלא תאפשר להוציא את כל הכמויות המדוברות לפועל, אלו ייתקעו לטענתו בניירת הפקידותית למשך שנים ארוכות.

הנימוק – אני לא רואה שום סיכוי שבאשדוד, במתכונתה,  יצאו לאור  2000-2500 התחלות בניה חדשות בשנה.

הממוצע של התחלות בניה באשדוד ב 3 השנים האחרונות עומד על כמות זעומה של כ 400 יחידות דיור בשנה  ואני לא רואה מצב שתהייה עליה כה דרסטית בהתחלות הבנייה על פי התחזית שהצגת.

עד שיגיעו באשדוד לאישור 5-7 אלף יחידות דיור חדשות, ייווצר חוסר של 20 אלף דירות, טוען צחי אבו.

עוד הוא מעריך כי - שיטת  השיווק של המדינה לזכאים בלבד תביא את מחירי הדירות לזכאים למחירים סבירים וזולים משמעותית ביחס להיום, אבל שאר הדירות  יגיעו  לנקודת רתיחה גבוהה יותר.

צחי מבקש להכניס את עמדתו ולעשות תזכורת לכתבה בעוד 5 שנים בתקווה שהוא יטעה!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה