אלפים סופדים לצבי צילקר ז"ל: "איבדנו אדם דגול שראוי לכבוד גדול בעיר"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('3f3a60d6-879e-4255-bc6a-bd6b7c376922','/dyncontent/2024/4/21/a7408a5b-8ce8-46ed-8747-f2328b41174f.jpg',17791,'סימול פסח אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3f3a60d6-879e-4255-bc6a-bd6b7c376922','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3f3a60d6-879e-4255-bc6a-bd6b7c376922','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('3f3a60d6-879e-4255-bc6a-bd6b7c376922','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

עצב גדול באשדוד עם היוודע דבר פטירתו הלילה של ראש העיר המיתולוגי של אשדוד, צבי צילקר שנפטר בגיל 88 לאחר מאבק במחלה קשה. אלפים מתושבי העיר החלו להספיד את מי שהקדיש את חייו לבניית העיר ותושביה.
בשעה 11:00 יוצב ארונו ברחבת העירייה ובשעה 15:00 תצא הלווייתו בבית העלמין באשדוד - אשדוד נט יעלה שידור ישיר מהלוויה.
השבעה תתקיים בבית יד לבנים בקריית צילקר לתרבות, רחוב הבנים 3 אשדוד בשעות: 10:00–13:00 | 16:00–20:00

צבי צילקר

אשדוד מתעוררת לבוקר עצוב במיוחד עם ההודעה בדבר פטירתו של צבי צילקר, ראש העיר המיתולוגי של העיר שנאבק משך תקופה ארוכה במחלה קשה והלילה, בגיל 88, תש כוחו.

מאז התפרסמה הידיעה בדבר פטירתו, החלו אלפים מתושבי העיר ובהם ראש העיר, חברי מועצה, אנשי תקשורת ומכרים, להספיד את מי שהקדיש את חייו לבניית העיר ותושביה.

ראש העיר, יחיאל לסרי: "הוא הקדיש את חיו לעיר אשדוד אותה אהב ואשדוד אהבה אותו".

"צבי הוא נוף תבניתה של אשדוד. שהיה מסור כל כולו לעשייה עבורה" - ספד לו ראש העיר יחיאל לסרי. "הוא הקדיש את חיו לעיר אשדוד אותה אהב ואשדוד אהבה אותו, והפך עם השנים לשם נרדף לעיר כולה. אמרת צילקר, אמרת אשדוד. צמחתי לצדו ולמדתי המון מנסיונו חכמתו ותבונתו, במיוחד מהיכולת הנדירה שלו לחבר בין הקצוות השונים של אוכלוסיית העיר, וגם בימים של מחלוקות ידענו למצוא את הגשר ואת המחבר לטובת העיר אשדוד האהובה על שנינו. צבי יחסר לי ולמשפחתי ולעיר אשדוד כולה ולכל תושביה. אהבתי אותו. תנחומיי בשם תושבי העיר לדורותיהם, לרעייתו חנה לילדיו ונכדיו".

לסרי וצילקר ז"ל

גבי כנפו, ממלא מקום ראש העיר ספד לו:

"עצב גדול ירד הבוקר על העיר עם קבלת הבשורה על פטירתו של צבי צילקר, ראש העיר לשעבר. אשדוד נפרדת היום מאחד האנשים המשמעותיים ביותר בבניינה של העיר, מי שהיה מראשוני מנהיגיה ועמד בראשה במשך עשרות שנים.

לצבי, זכויות רבות ותרומה אדירה לפיתוחה של העיר והצעדתה לצמרת ערי מדינת ישראל. קצרה היריעה מלפרט את שלל הישגיו, אך אני בטוח כי בימים הקרובים נקרא ונשמע סיפורים וזכרונות רבים ומרתקים מחייו, אשר את רובם הקדיש לאשדוד.

תמיד היו בינינו הערכה וכבוד הדדי ואף הייתה לי הזכות לקחת חלק בהחלטה לקרוא לקריית התרבות המפוארת שלנו, על שמו ובכך להנציח את זכרו בלב ליבה של העיר שכל כך אהב.

אני שולח מכאן תנחומים כנים למשפחתו האבלה ומרכין את הראש יחד עם תושבי אשדוד ביום עצוב זה. יהי זכרו ברוך".

צילקר ז"ל. צילום: אשדוד נט

יו"ר האופוזיציה, אלי לחמני:

"בצער ובכאב גדול הגיעה הבשורה על מותו של ראש העיר המיתולוגי של אשדוד. ראש העיר המוצלח ביותר שבנה את העיר והביאה לשגשוג חסר תקדים ונחשב לאחד מראשי הערים הטובים ביותר במדינה.

זכיתי להכירו מקרוב כאדם נעים הליכות, קשוב וגם בעת מחלוקת ידע לשמוע את דעת האחר. נעמו לי השיחות עימו על עומק ידיעותיו. יכולתו לזכור כול אדם ואף את היסטוריה של הוריו של אותו אדם היו מופלאות בעיני.

איבדנו אדם דגול שראוי לכבוד גדול בעיר ובמדינה ונקווה שהעיר תדע להחזיר ולו מעט ממה שעשה עבורה.

יהי זכרו ברוך".

חברתו, לילי כנפי סיפרה שרק אתמול ביקרה אותו: "כן...הגעתי בסביבות השעה 18:30 כמדי שבוע עם זר  פרחים קלמנטינות ותפוזים מהגינה...שאלתי את חנה אם אני יכולה להיכנס אליו אמרה ודאי. ליטפתי...נישקתי אותו, פקח את עיניו ואמרתי לו כמו בכל פעם בביקורים שאני אוהבת אותו...ואני יודעת כמה שהוא מעריך אותי...".

הלן גלבר ספדה:

"בצער רב מאוד ובעיניים דומעות, אני נפרדת הבוקר מחברי היקר אנג' צבי צילקר, ראש עיריית אשדוד האהוב ביותר שידענוצבי היה חבר טוב וקרוב ללבי. הוא היה כמו אב עבורי, מורה דרך, מנטור שלי.

הלכנו יחד 15 שנה. עשינו דברים גדולים וחשובים, וגם ברגעיו האחרונים והקשים היינו בקשר צמוד של תמיכה ואהבה אמיתיתלכתו של מר צילקר היא אבידה גדולה לעיר. רוחו, חזונו ומורשתו ישארו כאן וילוו אותנו ואת הדורות הבאים עוד שנים רבות מאוד.

ארונו של צילקר יוצב ברחבת העירייה מ-11:00 בבוקר והציבור מוזמן להגיע להיפרדבשעה 15:00 הלוויה בבית העלמיןהמשפחה תשב במהלך ימי השבעה בבית יד לבנים משעה 10:00-13:00 ומשעה 16:00עד 20:00.

נוח על משכבך בשלום חבר".

ממלא מקום ראש העיר, אבי אמסלם:

"בצער רב ובלב נשבר קיבלתי הבוקר את הבשורה המרה על הסתלקותו לגנזי מרומים בשיבה טובה של ראש העיר המיתולוגי של אשדוד, מר צבי צילקר ז"ל, שהיה ללא ספק אבן היסוד המשמעותית ביותר בהיסטוריה של העיר וכך יישאר לעד.

בנה ופיתח את העיר מהמסד עד הטפחות ותחת שרביטו ותוך התנהלות רבת חן הפך במו ידיו את העיר לאחת המשגשגות והמתקדמות במדינת ישראל.

הכרת הטוב מיוחדת אני ובני הציבור החרדי חייבים לו באופן אישי על פיתוח עולם התורה בעיר, ועל הסיוע בהקמת עשרות מוסדות תורה, ישיבות, תלמודי תורה וארגוני חסד, שפורחים עד היום הודות לדחיפתו וסיועו הפעיל.

צבי צילקר בתחילת דרכו באשדוד

להישגיו של מר צילקר כמעט ואין אח ורע, כיהן במצטבר 33 שנה כראש העיר ו-41 שנה כחבר מועצת העיר, בנוסף לכהונות כמהנדס העיר ומנכ"ל משרדי ממשלה - והוא ייזכר לעד כאיש אשכולות רב זכויות, ראש עיר ייחודי, פוליטיקאי נדיר ואיש נעים הליכות משכמו ומעלה.

שולח תנחומים לבני משפחתו, שלא תדעו עוד צער, מן השמיים תנוחמו ויתקיים בכם "ומחה השם אלוקים דמעה מעל כל פנים".

עמרם כנפו, לשעבר ממלא מקום ראש העיר: "מעשיו של אדם מעידים עליו, כל רחוב, כל רובע בעיר, צבוע בצבע. צילקר היה אדם שחי את העיר ותושביה 24 שעות ביממה 365 יום בשנה מתוך ענוה וצניעות גם כלפי הכפופים לו.

"אני ברמה האישית אזכור את האדם הכשרוני שהיה חושב באופן קבוע לפחות 5 מהלכים קדימה וזה היה סודו מבחינתי, זה אתגר אינטלקטואלי להתמודד עם אישיות כזו" - הוסיף כנפו. "אהבת האדם שבו ביחד עם שמירת וכיבוד המסורת הוסיפו לו הילה על כל פעולותיו יהי רצון שכל פעולותיו יעמדו לו ויהיו גלעד לפועליו הרבים והמבורכים אמן".

חיים שייב, יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד:

"צבי ידידי,

אני זוכר את השיחות שלנו-במשרד,בהליכות המשותפות ,במסעדה הסינית בנורדאו שהיתה האהובה עליך,וגם כשהכנת לי תה אצלך בפינת האוכל הצנועה. תמיד ממוקד, חד, מקצועי, תכליתי ורואה קדימה. תמיד ידעת לכבד את כל מי שנקרה בדרכך.

זוכר גם את השיחות עם אבא,ארבעים שנה קודם,כשהייתם סורקים את העיר בראשון בבוקר ,בשש בבוקר ולפני שיצאנו אל הגן ובית הספר,והייתי רושם איזה פנס זקוק לתיקון,ואיזו מדרכה צריך לשפץ...אתם על ההגה ואני עם העפרון.

זוכר איך נכונת לסייע בכל עת לכל צרה,וחיפשת תמיד את הפתרון שמייצר את התועלת הרבה ביותר. זוכר איך מדרכת לסייע למפעלים הייצרניים ונאבקת למען קיומם ושגשוגם בכל עת שהתבקשת.

העיר אשדוד חבה לך את כל העשיה מראשית דרכה ועד שהעברת את השרביט-תעשיה מפוארת ועיר ידידותית לתושביה

יהי זכרך ברוך".

אלעד גוזל, חברו של צילקר ז"ל:

"במסכת חיי אין אני - יש אנחנו. אין עשיתי - יש עשינו. אין לבד - יש ביחד. כנושא הדגל, כאשר יש הצלחות, אמור - הצלחנו. כאשר יש מחדל או טעות, אמור - אני אחראי! אפעל לתיקון הטעות או העוול. אינני יודע שנאה מהי, יש יריבות. אין שנאה, יש פרגון. הכתר, הוא על ראשו של המוביל, אך הממלכה היא של כולנו". (צבי צילקר ז״ל)

צבי אף על פי פער הגיל בנינו
לא הפריע לידידות שנוצרה בנינו
הייתי בן בית בביתך
כמה אהבה ומתן בסתר היה בך
גם שהיה חילוקי דעות תמיד כיבדת
בערב כיפור אחרון דיברנו וביקשה שנתפלל עליכם

תחסר לנו מאוד, יהי זכרך ברוך".

לצוצשווילי וצילקר ז"ל. צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ליזה לצוצשווילי

ד"ר אביחי כהן, מנהל הארכיון העירוני לשעבר וחברו של צילקר:

"קצת קשה לי לדבר על צבי בלשון עבר. נפגשתי עם צבי לראשונה מתוקף תפקידי כמנהל הארכיון העירוני בעיר, ההיכרות המקצועית, הגיעה לשיאה בערב לכבודו של צבי שנערך בבית יד לבנים.

ההיכרות המקצועית הפכה במהרה לחברות אמיצה (על כך אני גאוותי) וגם שעזבתי את תפקידי, נשארנו חברים טובים הקפדנו להיפגש לקפה ולשוחח בטלפון בקביעות, צבי היה איש שיחה מרתק, שופע הומור, מצאתי עצמי לא פעם מתייעץ עימו ועצותיו היו תמיד קולעות.   

אני כבר מתגעגע, נוח בשלום חבר יקר יהי זכרך ברוך...".

אשת התקשורת ליזה לצוציאשוילי ספדה לו:

עצוב מאוד. אינג' צבי צילקר, ידידי מזה שני עשורים איננו. צבי הלך לעולמו הבוקר, לאחר מאבק במחלה קשה, בגיל 89.

יש לי זכרונות מתוקים במיוחד ממנו מאז הכרנו - לפני 23 שנים, עוד כילדה שהחלה דרכה בעולם התקשורת. עשור לאחר מכן, בשנת 2008, זמן קצר לאחר שפתחתי את דיאל תקשורת, שכר את שירותיי. הוא אמר לכל מי שרק שאל: "תמיד האמנתי, אני מאמין ולעד אאמין ביכולתם של תושבי אשדוד בכלל, וצעירי העיר בפרט - להוביל ולהצליח". כזה היה, האמין בצעירים.

בשנת 2012 עזר לי להפתיע את חבריי הטובים, עו"ד אופיר לסרי ומאיה קנזוולי שחגגו ימי הולדת בתאריכים מקבילים. לבקשתי, צבי צלצל לאופיר, ראש לשכתו לשעבר, והם קבעו יחד להגיע יחד לאחת המסעדות ששריינתי מראש. מאיה הגיעה למקום, זיהתה את החברים הקרובים והבינה שמדובר במסיבת הפתעה כפולה. אופיר הגיע עם צבי, ולא הבין איך לראשונה בחייו הצליחו לעבוד גם עליו. כזה היה צבי, מסייע גם בדברים הפשוטים, והעיקר לראות עוד חיוך על הפנים של חבריו ומכריו.

צבי היה אדם של כבוד, כזה שמגיע ראשון לאירועים, שמכבד את הציבור - ולא משנה אם הכיר אותו לפני או לא, אדם שמושיט יד ראשון, שמחבק, שמחייך. לא אחת הגיע לאירועים שהפקתי - ואני ידעתי תמיד שצבי לא יאכזב אותי, הגם שהיה עם לו"ז צפוף במיוחד. בחגיגות ימי הולדתי היה מתייצב, מברך מכל הלב ובעיקר מחייך בסבלנות לכולם.

עודני המומה מכך שלא אפגוש בו שוב במקרה ברחוב, או שאשגע אותו לעוד סלפי בסופר השכונתי... ועצוב לי. עצוב לי בעיקר כי היה אהוב ואוהב אדם.

צבי לנצח יישאר ראש העיר המיתולוגי האהוב, זה שבנה את העיר ועמד בראשה במשך עשרות שנים.

צבי לנצח יישאר הידיד שלי, הידיד של כולם, אותו האיש עם החיוך והשפם והנשמה, שאהב את אשדוד בכל מאודו.

שלום, חבר".

צבי צילקר בשנתו האחרונה - באדיבות דודי לוי כאן דרום

בסניף הליכוד אשדוד ספדו לצילקר:

"אבל כבד נפל על העיר אשדוד, צבי צילקר ראש העיר אשדוד לשעבר נפטר. ראש העיר המיתולוגי של העיר אשדוד צבי יהושע צילקר נפטר הלילה לאחר מאבק ממושך במחלה הידועה. צילקר בן ה- 89 שימש בתפקיד ראש העיר במשך 33 שנים, ושמונה שנים נוספות כיהן כחבר מועצת העיר מין המניין. סניף הליכוד אשדוד משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".

מכבי עירוני אשדוד:

"משפחת מכבי עירוני אשדוד מבכה על פטירתו של צבי יהושע צילקר ז"ל ראש העיר המיתולוגי ודמות מפתח בהיסטוריית העיר אשדוד. צבי, אשר כיהן 31 שנים כראש העירייה ו-41 שנים כחבר מועצה, היה חלק בלתי נפרד מבניית העיר ותרם רבות לקידומה. אנו משתתפים בצער המשפחה ומקווים שלא תדעו עוד צער. יהי זכרו ברוך".

צבי צילקר הותיר אחריו אישה, חנה, שלושה ילדים, ונכדים. בשעה 11:00 יוצב ארונו ברחבת בנין העיריה ובשעה 15:00 ייצא מסע הלוויה בבית העלמין אשדוד.

יהי זכרו ברוך

 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('095aa63d-304c-4d77-979c-9ec5850631fa','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18157,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('095aa63d-304c-4d77-979c-9ec5850631fa','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18157,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה