לראשונה: עיריית אשדוד הוציאה התראות לסגור עסקים בסטאר ובביג פאשן בשבת


להאזנה לתוכן:

בעלי עסקים בכל רחבי העיר קיבלו השבת התראות מפקחי העירייה על הפעלת עסקים בשבת. לראשונה אי פעם גם עסקים בסטאר סנטר ובביג פאשן קיבלו התראות לסגירת העסקים ביום המנוחה, זאת לקראת חוק המרכולים של השר אריה דרעי מש"ס, שצפוי לעבור בכנסת בזמן הקרוב

האם חוק המרכולים של אריה דרעי, שיאפשר לשר הפנים לסגור עסקים שפועלים בשבת, מתחיל לפעול קודם באשדוד? עדיין לא עבר החוק בכנסת אבל בעיריית אשדוד כבר פועלים על מנת להכין את השטח לסגירת העסקים בתחומי העיר בשבת. 

בעלי עסקים שפתוחים בשבת, בכל רחבי העיר קיבלו השבת התראות לסגירת עסקיהם ביום המנוחה. לראשונה אי פעם קיבלו בעלי עסקים גם במתחמי הקניות ביג פאשן והסטאר סנטר התראות לסגירת עסקיהם בתוך שעה!  בהתראה נכתב כי במידה ולא יפעלו על פי חוקי העזר העירוניים, הם צפויים לקבל קנסות ולעמוד בפני כתבי אישום. 

מדובר בשבירת הסטטוס קוו שהיה עד כה בעיר, כאשר עסקים שפעלו במתחמי הקניות שאינם נמצאים בתחומי העיר, זכו להעלמת עין במשך עשרות שנים, אך כעת חל שינוי במדיניות לקראת סגירת עסקים בשבת בכל רחבי העיר. על פי בדיקת, ישנם עסקים מיוחסים בעיר שלא קיבלו התראות השבת, אך ייתכן מאוד שבשבתות הקרובות גם הם יזכו לביקור של הפקחים.

למערכת אשדוד נט נודע כי רק השבוע נפגשו רבנים חרדים בעיר בבית האדמו"ר מפיטסבורג, ולאחר ישיבה הוציאו דרישה חד משמעית לראש העיר יחיאל לסרי: לפעול לסגירת כל העסקים בשבת בעיר, בכלל זה הביג פאשן והסטאר, ולא יצאו נגדו הרבנים. המסר נדמה שעבר מהר מאוד, שכן כבר החלה האכיפה נגד העסקים, ימים ספורים אחרי הפגישה.

 כתבה מעיתון המודיע החרדי

אחד מבעלי העסקים שקיבל התראה לראשונה, אמר לאשדוד נט: "חוק המרכולים בישורת האחרונה. אנו, החילונים שומרי החוק, משלמי המיסים ומשרתי צה"ל במדינת ישראל, עוד נאמר את דברנו. די לכפיה הדתית! אז כבוד ראש העיר יחיאל לסרי בחר את הצד שלו. אשדוד של עוד 10 שנים תהיה בית-שמש". 

התראה שקיבלו עסקים בביג פאשן

בעלי עסקים אחרים סיפרו לאשדוד נט כי פקחי העירייה, שאגב בעצמם עבדו בשבת, אמרו להם כי מעתה והלאה הם יזכו לביקור בכל שבת עד שהעסק יסגור את שעריו.

חוק המרכולים של שר הפנים אריה דרעי מש"ס צפוי לעלות להצבעה השבוע. החוק מאפשר לשר לסגור עסקים שפועלים בשבת, ולא לאשר שינוי חוקי עזר שיאפשרו הפעלת עסקים באזורים שאינם למגורים. בערים רבות בארץ פעלו לשנות את חוקי העזר טרם כניסת החוק לתוקף, אך בעיריית אשדוד בחרו שלא לשנות את חוק העזר, והיום מתברר לאיפה נושבת הרוח בעיר.

התראה לעסק בסטאר סנטר

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה