מיסטר הייד וד"ר ג'קיל

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2bb56a4b-04af-4ffb-bc03-7513e4168622','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2bb56a4b-04af-4ffb-bc03-7513e4168622','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2bb56a4b-04af-4ffb-bc03-7513e4168622','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

מ.ס אשדוד תציג העונה בהרכבה כמה הבטחות, כמה באנקרים ולא מעט הימורים. יוסי מזרחי יודע שיצירת תלכיד קבוצתי- חברתי מנצח הוא הנוסחא. על מי בונים באשדוד? מי עשוי להיות ההפתעה? ומי הם ההימורים? הכול בכתבה הבאה

דיברנו על הסגל של אשדוד, מצד אחד מרכז הגנה חזק, מצד שני, קישור מבטיח, שלושה מגנים שמאליים, מגן ימני אחד, אניגמה בקישור האחורי והימורים בשער ובהתקפה. אשדוד מעמידה סגל של 20-22 שחקנים, לקבוצה אמורים להתווסף שלושה שחקנים בדמותם של יניב עזרן, ראובן עובד ואולי עוד זר אחד בקישור. אשדוד מעמידה סגל שמצד אחד הוא מנוסה וותיק (פטי, רביבו וטובול) לצד שדרה ותיקה יותר ואיכותית (צ'קול, בן לולו). וצעירים מבטיחים יותר (ביטון, ורטה, קינדה). המאפיינים הבולטים בסגל של מזרחי, עמדות עמוסות מצד אחד, עמדות דלילות מצד שני. מזרחי ניסה לצרף ניסיון לכל עמדה במגרש, רביבו, פטי בהתקפה זה קצת נכשל, שלידם הוא הימר על צעירים כמו מרציאנו, ורטה, קינדה, בן לולו ואפילו קולה, שאמנם זר אבל עדין צעיר.  
 

שחקן המפתח: ניר ביטון
 למרות שדוד רביבו הגיע על תקן הכוכב העונה, ניר ביטון הוא השחקן המרכזי של אשדוד העונה. ביטון אמור להיות השחקן שעושה את ההבדל בין אשדוד טובה לאשדוד פחות טובה, הוא השחקן שעשוי לחבר בין דוד רביבו ושאר שחקני אשדוד. ביטון שפותח את העונה בתור קפטן הנבחרת האולימפית של אשדוד, מזרחי מציב העונה את ביטון בעמדת הקשר ה- 50-50, "הוא יותר מידי חכם בכדי לשחק אחורי, ולא מספיק מהיר בכדי לשחק מתחת לחלוצים", אמר גורם בצוות המקצועי. בעונה שעברה הוא הבקיע 5 שערים, בישל 3, העונה מצפים ממנו לתפוקה כפולה, 8-10 שערים ו- 5-7 בישולים יהיו מנה הגונה. אם ביטון יצליח להוריד את מרביבו את נטל הנעת הכדור, השמירה ולעזור לסכן את השער, כולם ייהנו מכך.  
 
 
הבאנקר: פטי את צ'קול
רחמים צ'קול חתם רק בקיץ האחרון על חוזה חדש באשדוד ובכך הפך לאחד השחקנים המובילים של הקבוצה. צ'קול שעד לפני כמה שנים עוד היה בגדר של כישרון והבטחה, התחיל בשנתיים האחרונות גם לממש. העונה הוא אמור לעלות יותר קדימה ולשחק בקישור, אם בצד שמאל ואם בקישור האחורי. ההגעה של טובול כנראה תשחרר את צ'קול קדימה, שם חושבים רבים בקבוצה הוא יביא תפוקה גדולה יותר ואולי יביא סוף סוף לפתרון של בעיית הקשר השמאלי המסורתית של אשדוד לאורך ההיסטוריה. הרבה תלוי ביכולת של צ'קול להשתלב בעמדה החדשה שלו, אם הוא יהיה טוב, וידע גם לבשל ולהבקיע אשדוד תהנה מכך. על כל פנים נראה שצ'קול לא משנה באיזה תפקיד הוא ישחק, הוא ייתן תפוקה. השחקן השני שאמור להיות הבאנקר של אשדוד הוא יא יא פטי, שהיה השחקן הראשון שחתם באשדוד בקיץ האחרון. פטי אמור לשדרג את ההגנה, אחרי ששנים רבות הייתה מסננת. מזרחי סומך על פטי ויודע שאיתו ההגנה של אשדוד נראית אחרת לגמרי. מה גם שהוא מנהיג באופי שלו, הוא אחד מהמבוגרים בקבוצה (29).  
 
סימן שאלה: דוד רביבו
דוד רביבו הגיע לאשדוד אחרי שבאשדוד הבינו שמשה אוחיון לא יהיה באשדוד, בסיטואציה הנוכחית שנראה שמריו בוסיץ' בדרך החוצה, דוד רביבו הופך להיות שחקן מאד משמעותי בקישור של אשדוד. רביבו בן 33 נראה לפחות על פי טרום העונה, עוד לא ממש בכושר המוכר שלו. אם רביבו יצליח לשחזר את היכולת שלו מהעבר באשדוד, אז נראה את אשדוד למעלה. רביבו הוא שחקן שמחפש המון את העומק, במערך הנוכחי של אשדוד והשיטה יחד עם הרכב השחקנים נראה שפחות מתאים לרביבו, שצריך חלוצים שעושים תנועה לעומק. מזרחי כבר נשמע אומר לרביבו במהלך משחקי האימון: "אנחנו עוד צריכים לעבוד על התנועה האלכסונית של החלוצים כדי שיבינו אותך". אמר מזרחי. היכולת של רביבו תהיה כמו תמיד הברומטר של אשדוד לאורך העונה.
 
הימור מושכל: אופיר מרציאנו
יוסי מזרחי וראשי אשדוד קיבלו בקיץ האחרון ללכת עם אופיר מרציאנו ולתת לו את ההזדמנות כשוער הראשון של הקבוצה. מרציאנו הוא ללא ספק כישרון יוצא מן הכלל, הוא מאד בטוח, יציב. יש לו כישרון גדול, גם בגביע הטוטו הוא בסך הכול הראה שיש על מי לסמוך, יחד עם העובדה שלפניו ישחקו יא יא פטי ואפא אמברוז בטח תוסיף לו קצת שקט מאחורה. באשדוד החליטו בכדי לתת למרציאנו ביטחון בכך שלא הציבו לידו מתחרה, אלא בונים על שוער צעיר שיהיה כנראה גל אנגלשטיין או רן משפתי מראשל"צ. מצד אחד, החלטה אמיצה של ראשי אשדוד ללכת על שוער צעיר ומקומי ולבנות עתיד בשער. מצד שני, שוער הוא חצי קבוצה ומזרחי אמר לא אחת: "ששוער זה מוראל של קבוצה", בואו נקווה שהמוראל של הקבוצה העונה לא יהיה בשפל. אנחנו בהחלט חושבים שבעמדה הזו ההימור, הוא נכון, מושכל וכל הצדדים ירוויחו.  
 
 
חוסר איזון: שלושה מגנים שמאליים, מגן ימני אחד
אתם יכולים לצחוק כמה שאתם רוצים אבל השחקן החשוב של אשדוד בסגל בעונה הקרובה הוא דווקא עופר ורטה, לא בגלל שהוא מתיימר להיות המחליף של דני אלבס בברצלונה, אלא בגלל שפשוט אין לן מחליף, ולא מתוך פרשנות, אלא שמשש אין לו מחליף, לאשדוד יש מגן ימני אחד בסגל, שהמגן השני עידן ציון לא ברור כרגע מה מעמדו בסגל. חוץ מורטה נראה שבאשדוד מנסים לבחון כמה שחקנים  לעמדה הזו, אולם פציעה או הרחקה של ורטה תאלץ את מזרחי להתחיל לאלתר ושקבוצה מגיעה מראש שהיא יודע שהיא אמורה לאלתר במידה ו.. זו בעיה. מצד שני, בצד שמאל יש שפע, (אולי כדאי להציע איזה טרייד לקבוצה, מגן שמאלי אחד תמורת מגן ימני אחר), טובול, צ'קול ומגבו הם בהחלט יופי של שפע בצד שמאל. ליוסי מזרחי כך נראה אין בעיה בצד שמאל של אשדוד. לא בריא, אבל בהחלט בר פתרון.  
 
הימור מושכל 2: משה בן לולו, רוג'ר קולה
"אנחנו נשקיע את כל הכסף שלנו בחלוץ מטרה בעל שיעור קומה", את הציטוט הזה שמענו לא אחת בתקופת הקיץ המוקדמת מפי ראשי אשדוד, אלא שככל שהזמן נקף, אשדוד לא מצאה את החלוץ שייכנס לנעליים של מקרייב ושריקי, תוסיפו את העובדה שגם משה אוחיון עזב והנה קיבלתם איך 30 שערים של אשדוד בעונה שעברה נעלמו להם, מי יבקיע את אותם ה- 30-40 שערים העונה? הפור נפל על משה בן לולו את רוג'ר קולה. בן לולו זה היה מתבקש, בעקבות הבלגן בבית"ר והעובדה שמדובר בשחקן שייך לאשדוד ומקומי. אחרי הרבה שנים שטייל בקבוצות אחרות, בן לולו חזר לאשדוד במעמד אחר ובגביע הטוטו קנה את מקומו. קולה הגיע בתור שחקן צעיר עם פוטנציאל, אחרי עונה לא רעה, אבל באשדוד החליטו שאם להמר אז לפחות על שחקן שעתיד להביא לאשדוד תפוקה עתידית טובה. אלא שהשניים האלה, הם סוג של חידה, מצד אחד הם יכולים להיות בינגו, מצד שני, סוג של החלטה שעליה תיפול העונה של אשדוד. אם בן לולו וקולה יצליחו שניהם לכבוש במספרים כפולים כל אחד, אז בהחלט יהיה אפשר להגיד שאשדוד לקחה כאן הימור נכון, אם לא, אז תמיד יהיה אפשר להשחיז את הסכינים. חוץ מזה ינואר כבר ממש מעבר לפינה.  
 
אמור לפרוץ 1: גדי קינדה
אשדוד החתימה בקיץ את דוד רביבו, ויא יא פטי יחד עם בוסיץ' והחזירה את טובול, אבל דומה שאחרי שלושת משחקי גביע הטוטו כולם מדברים על שחקן אחד: גדי קינדה. "אני מרגיש את הדיבור סביבו כמו שהיה הדיבור בזמנו לגבי ברוך דגו", אומר אחד מראשי הקבוצה. קינדה הצעיר בן ה- 17 רושם את עונת הבכורה שלו בבוגרים בליגת העל. במשחקי גביע הטוטו הוא הראה שיש לו הרבה כישרון ברגליים, מצד שני, לאט לאט, לא צריך לחרוץ גורלות של השחקן הצעיר כבר אחרי שלושה משחקים, באשדוד יש נטייה להמליך מלכים ולזרוק שחקנים מהר מידי, בוא ניתן לקינדה איזה 4-5 משחקים בליגה, נראה אם הוא יישאר בהרכב, אחרי שהסגל יושלם ואז נראה. כישרון יש ובכמויות, גם סיפור אישי יש, כך שהכול מתאים לסיפור שידליק את כולם. קינדה נראה כרגע כדבר המרענן של אשדוד בקיץ הזה, אבל שימו לב, שהוא מופיע בתור אמור לפרוץ. יש לו נחיתות פיזית ואחרי כמה משחקים הוא ירגיש ויבין את ההבדל בין ליגת העל לליגה לנוער. אבל אין ספק שהשם גדי קינדה, בהחלט מעורר רוח חדשה בי"א באשדוד.  
 
אמור לפרוץ 2: אמיר לביא
חידה: מי יודע כמה פעמיים הופיע השם של אמיר לביא, תחת הכותרת: "אמור לפרוץ", או משהו דומה. אנחנו אחרי 10 פעמים הפסקנו לספור. אנחנו משוגעים על הילד המתוק הזה, רק שנראה שבאיזו שהוא מקום הוא קצת מתחיל לפספס את הרכבת. בימים האחרונים מתאמן באשדוד ראובן עובד, שאין עוררין על הכישרון שלו, אבל אם אמיר רוצה לראות מה קורה לשחקנים עם כישרון גדול שלא עושים איתו כלום, הוא מוזמן לראות את ראובן עובד. כרגע לביא פצוע ואמור לחזור לקראת ספטמבר, לאורך השנים האחרונות היו לו עליות וירידות עם יוסי מזרחי, אבל גם מזרחי מסכים שלביא מוכשר מאד, השאלה האם גם בסוף העונה הוא יישאר בגדר כישרון שמחכים לו, או שסוף סוף נראה את לביא שאמור להיות בעל הבית החדש. החברים שלו מדברים על שינוי שעבר, על ראש אחר, על הרצון לעזור למשפחה בעקבות הטרגדיה האישית שעברו, על הרצון לפתוח עסק למשפחה, האחים וכדומה. אם רק יבין שדרך הכדורגל ומה שיש לו ברגליים הוא יוכל לשלוט בגורלו ובגורל המשפחה שלו לכולם יהיה רק טוב.  
 
אם זה יצליח: ראובן עובד, יניב עזרן
רגע לפני תחילת הליגה, באשדוד קלטו שני שחקנים שעל הכישרון שלהם אף אחד לא מערר, השאלה, באיזה יכולת הם מגיעים לאשדוד. עזרן מגיע אחרי פציעה ואחרי שבארבע שנים כמעט ולא שיחק. עזרן את הפריצה שלו עשה באשדוד,. שחקן מוכשר, מהיר, מבין את המשחק ויודע להבקיע שערים מחונן, השאלה: האם הוא בריא? כמה הוא חלוד ובעיקר כמה זמן אם בכלל ייקח לו לחזור להיות עזרן המוכר והטוב? אם עזרן יחזור אפילו ל- 70-80 ממה שהוא היה באשדוד, זה בהחלט ישדרג את אשדוד, פה גם נשאלת השאלה, האם אשדוד ועזרן באמת מאמינים אחד בשני, ואם לאשדוד עוד יש אמונה בעזרן ולעזרן יש את המחשבה לעשות את החזרה שלו דרך אשדוד. אם זה מצליח זה יהיה נהדר, אם לא, כנראה שגם אשדוד וגם עזרן יוכלו רק להצטער. מנגד, יש את ראובן עובד שמגיע אחרי הרבה שנים שהוא בעיקר הסתובב ועבר בין כל מיני קבוצות. לפני כשבוע בנה עובד ליוסי מזרחי ואמר לו שהוא רוצה להגיע ולהתאמן באשדוד, מזרחי נתן לו את הבמה שבשלושת השבועות הקרובים הוא אמור להתאמן עם אשדוד ואז נדע אם עדין נשאר לו הכדורגל, ואיך הוא משתלב מבחינה חברתית. עובד היה לפני כמה שנים הבטחה ענקית, שחקן שניבאו לו עתיד אירופאי מבטיח, אלא שלצד עונות טובות במכבי ת"א ובני יהודה הוא בעיקר הלך לאיבוד. תמיד אמרו על עובד שהוא צריך מאמנים שידעו איך להתנהג איתו, מצד שני, מזרחי הוא לא בדיוק מאמן פסיכולוג, כמו ניצן שירזי, או ניר קלינגר, אבל אולי דווקא כאן באשדוד ודווקא אחרי שכנראה נפגע לא אחת, עובד ואשדוד יתחברו יחדיו. האמת? רק המחשבה על זה גורמת ללקק את השפתיים בהנאה.
 
$(function(){setImageBanner('f5d74dae-223e-402f-bdc9-dee953058e58','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20182,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה