עיר בהפסקה (אש) - תמונות ווידאו מההפוגה ההומניטרית בלחימה


להאזנה לתוכן:

למרות הפסקת האש ההומניטרית, אליה הצטרפו ארגוני הטרור ברצועת עזה, תושבי העיר אשדוד העדיפו לצאת מהבתים רק לעניינים דחופים ולהוציא את הילדים להתאוורר. מעטים הגיעו לחופי הים, לבתי הקפה והמסעדות. צוות אשדוד נט סייר בעיר בהפוגה בלחימה - צפו בוידאו

סבב הלחימה נמצא עדיין בעיצומו, ובצה"ל החליטו לקבל את הצעת האו"ם להפסקת אש הומניטרית מהשעה 10:00 ועד השעה 15:00. למרות שארגוני המחבלים ציינו כי קיבלו על עצמם את הפסקת האש, שלוש רקטות שוגרו לישובי אשכול ונפלו בשטחים פתוחים.

באשדוד לא מיהרו התושבים לצאת מהבתים ולהציף את השווקים, כמו שעשו תושבי רצועת עזה. רבים יצאו לסידורים הכרחיים כמו קניות לשבת ודברים הכרחיים אחרים.בקפה ג'וליה, שבדרך קבע הומה אדם, אנו מוצאים תנועה דלילה של אנשים, אך טוב יותר ממה שהיה בימים האחרונים. בקניונים, בבתי הקפה והמסעדות יש תנועה, אך לא כבימי שגרה והפגיעה הכלכלית בהם היא קשה. בבית הקולנוע גלובוס מקס התנועה דלילה גם כן. במקום קיימית שני אולמות ממוגנים ובמקרה אזעקה יש להיכן להיכנס. בגלובוס מקס אף מכרו כרטיסים במחיר עלות של 25 ש"ח בעקבות המצב הביטחוני.


בסניף ארומה בקניון הסימול אנו פוגשים את צוות המקום מעניק שירות מכל הלב לבאים למקום, גם כאן התנועה לא כבימי השגרה, אבל אפשר להבין את התושבים. בחופי אשדוד מעטים הגיעו לחופי הרחצה. הקיוסקים ובתי הקפה ריקים מאדם, כך גם המסעדות. רוברטו, הבעלים של מסעדת אמברוחו, שנפתחה לפני פחות מחודש בהשקעה אדירה, ציפה הקיץ הזה שההכנסות יביאו לכיסוי חלק מההוצאות, אך המבצע הנוכחי פגע בעסק הצעיר קשות. משפחה אחת שניצלה את ההפוגה הגיעה למסעדת אברוחו, ובשיחה עם אשדוד נט הם ציינו שהם מנצלים את ההפוגה לנשום קצת אוויר צח ולסעוד במסעדה טובה. "נקווה שעד מהרה נחזור לשגרה", אמרו לאשדוד נט.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה