"הקדימו תרופה למכה ומנעו את השביתה הצפויה בנמל אשדוד"


להאזנה לתוכן:

התאחדות התעשיינים הגישה אתמול (ג') בקשה דחופה לבית הדין לעבודה בירושלים, על מנת שיפעל למניעת שביתת העובדים הצפויה בנמל אשדוד ב-7 למרץ. בבקשה נכתב כי שביתה כללית בנמל אשדוד, בייחוד שבועות ספורים ערב חג הפסח, תקשה מאוד על התעשייה שמייצאת תוצרת לחו"ל, ותסב לתעשיינים נזקים כבדים.
זו הפעם הראשונה שבהתאחדות התעשיינים, מגישים בקשה לבית הדין, שהנה בבחינת "הקדמת תרופה למכה", אשר מבקשת למנוע שביתה- בטרם פרצה בפועל

בהתאחדות התעשיינים דורשים כי בית הדין יקבע דיון דחוף, בו ישתתפו כל הצדדים לסכסוך בין הצדדים- ההסתדרות, הנהלת נמל אשדוד, משרד האוצר והתחבורה והתאחדות התעשיינים- "על מנת לקיים משא ומתן רציף ואינטנסיבי, במטרה למצוא פיתרון מוסכם ולמנוע את השביתה" נכתב בבקשה.

"בקשה זו אינה שגרתית",נכתב בבקשה שהגישה התאחדות התעשיינים לבין הדין לעבודה,"אולם הנזקים הצפויים לתעשיינים, גרמו למבקשת (התאחדות התעשיינים) לחרוג ממנהגה ולהגיש בקשה זו, עוד בטרם פרצה השביתה, על מנת למנוע אותה".

כמו כן נכתב בבקשה כי "המשק הישראלי נשען על סחר החוץ- יבוא ויצוא, אשר תלויים בשירותי נמלי הים...בנסיבות אלה, שביתה כללית של עובדי נמל אשדוד, תשבש את פעילות סחר החוץ של ישראל וכלל הפעילות הכלכלית במדינה. השביתה תגרום לחברי התאחדות התעשיינים נזקים כבדים ביותר, שחלקם בלתי הפיכים, בייחוד לאור תלותן המוחלטת בשירותי נמל אשדוד. למותר לציין כי ככל שהשביתה תתארך, ילכו הנזקים ויתעצמו, בהם פגיעה במוניטין, השבתה אפשרית של קווי ייצור בהיעדר חומרי גלם, פגיעה בהסכמים וחוזים קיימים ועוד".

צילום: חברת נמל אשדוד

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה