ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בבתי המלאכה בנמל אשדוד


להאזנה לתוכן:

עוד שביתה בדרך לנמל: במרחב אשדוד בהסתדרות, הכריזו הבוקר על סכסוך עבודה בבתי המלאכה בנמל. לדברי יו"ר המרחב, האוצר נסוג מהחלטות קודמות בנושא ההתייעלות בבתי המלאכה

אחרי פרשת הסטייקים ותוספת שחיקה לגמלאי הנמל, ההסתדרות במרחב אשדוד בראשותו של חיים שייב, מכריזה על סכסוך עבודה בבתי המלאכה. העילה לסכסוך: לאחר 4 שנים של משא ומתן מול הנהלת הנמל והגעה להסכם התייעלות בבתי המלאכה, ולאחר שהעובדים קיימו את הצד שלהם בהסכם, נציגי האוצר החליטו שלא לאשר אותו.

לדברי שייב, יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד, לפני כשלושה חודשים נציגי ועד בתי המלאכה והנהלת הנמל הגיעו להסכם בנוגע להתייעלות בעבודה. עובדי בתי המלאכה יישמו את הצד שלהם בהסכם שכולל בין היתר תגבור משמרת לילה, ניידות עובדים וביצוע פעולות נוספות להשמשה מהירה של כלים. בתמורה לכך העובדים היו אמורים לקבל תוספת שכר. ההסכם היה אמור לקבל אישור פורמאלי של האוצר אך האוצר סירב לאשר אותו.

שייב: "ב-27 ליולי תתכנס הוועדה לתיאום וביצוע בהסתדרות ותדון בבקשה להשבית את בתי המלאכה לאחר שהנהלת הנמל לא מילאה את חלקה בהסכם. ההסכם בבתי המלאכה אמור לסיים את  סבב ההתייעלות בכל הסקטורים בנמל.  לאוצר אין סמכות למנוע את ההסכם כי מדובר בהסכם במסגרת 'מועצות ייצור'".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה