"אין הצדקה באשדוד להעלאת מיסי הארנונה"


להאזנה לתוכן:

כך אומר ראש העיר, לאחר שבעיריית אשדוד,לא הגישו בקשה למשרד הפנים להעלאת גובה מיסי הארנונה לתושב בניגוד למספר רשויות אחרות בארץ אשר פנו בבקשה להעלאות את גובה המיסים בין 2.5%-7.5% שנתי. בתחילת השנה אושרה העלאה של 1.4% שכן הארנונה צמודה למדד

תעריף הארנונה למגורים באשדוד הוא הנמוך ביותר מבין 10 הרשויות הגדולות בישראל, ועומד על 35.13 ₪!! (אגב: ירושלים עם התעריף הגבוה ביותר בסה"כ 64.63).

מענקי האיזון שמעבירה הממשלה לרשויות העירוניות צומצמו בשנה האחרונה ולכן מספר רשויות בארץ פנו בבקשה בשבועות האחרונים למשרד הפנים להעלאות  את גובה המיסים העירוניים.

חוסנה הכלכלי של עיריית אשדוד מאפשר לה לא לעלות את המיסים מצד אחד ולהמשיך לפעול באופן מלא ולעמוד בתוכניות וביעדים שהוצבו ע"י העירייה כפי שהוצגו באישור תקציב 2011.

מועצת העיר אשר אישרה את תקציב העירייה לשנת 2011 למעלה ממיליארד שקל, מיצג את מדיניות העירייה: השקעה גדולה,גידול משמעותי בסל השירותים הניתנים לאזרח ומתן תשומת לב גדולה יותר לתושבי העיר. תקציב עיריית אשדוד עומד השנה על מיליארד ותשעים ואחד מליון ₪. עלייה של כ-8.55% מתקציב אשתקד ועלייה של למעלה מ-25% מאז שנת 2006. ניתוח התקציב,מלמד שחל גידול משמעותי בסל השירותים הניתנים לתושבי העיר. כיום, ההשקעה פר -תושב עומדת על כ-5,400 ש"ח לתושב, לעומת 4,858 ₪ אשתקד. מדובר בעלייה של כ-550 ₪ שהם מעט יותר מ-11%.

ראש העיר,ד"ר יחיאל לסרי: "החוסן הכלכלי הגבוה של עיריית אשדוד מאפשר לנו להמשיך ולהשקיע בתושבי העיר ללא העלאת מיסי הארנונה והכבדה על התושבים."

לסרי מוסיף: "מצבה הכלכלי של עיריית אשדוד הוא חזק והיא מדורגת  בצמרת טבלת הערים היציבות מבחינת חוזק פיננסי. בימים אלה אין מקום להעלות את מיסי הארנונה ולהטיל הכבדה כלכלית על תושבי העיר,אין לכך הצדקה". 
 

צילום: לימור אדרי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה