בהתאחדות הקבלנים החדשה צופים עלייה במחירי הדירות באשדוד


להאזנה לתוכן:

למרות דיווחים על האטה בשוק הדירות באשדוד, ואף על ירידה במכירת דירות בעיר, בהתאחדות הקבלנים החדשה צופים עלייה של 7% במחירי הדירות, זאת עד סוף שנת 2009. שלומי בן עזרי מנכ"ל ההתאחדות ציין כי שוק הדירות באשדוד ובאשקלון "מבעבע ולקראת רתיחה"

אשדוד

לפני כשבוע פרסם השמאי הממשלתי כי ברבעון הראשון של שנת 2009 חלה עליה במחירי הדירות בכל רחבי הארץ. העליות הגבוהות ביותר חלו בערים ת"א, נתניה וראשון לציון שהסתכמו ב- 5-6%. אשדוד הסתפקה בשלב זה בעליות מתונות של 2.5% "בלבד".

האתר הכלכלי "כלכליסט", דיווח מוקדם יותר השבוע על עלייה של 51% במחירת דירות בכל רחבי הארץ, אך על אשדוד מדווח "כלכליסט" שחלה ירידה במכירות של כ- 8%.

למרות דיווח זה, מציין מנכ"ל התאחדות הקבלנים החדשה, שלומי בן עזרי, כי מתחילת שנת 2009 חלה עלייה חדה במספר יחידות הדיור שנמכרו ומגמה זו צפויה להתחזק בחודשים הקרובים, ולגרור את שוק הדירות לעליות חדות במחירים. בן עזרי: "שוק הדירות באשדוד ובאשקלון מבעבע ולקראת רתיחה".

לדברי בן עזרי: "באזור השפלה קיימת תנועת מלקחיים הלוחצת את המחירים כלפי מעלה. מחד ביקוש הולך וגדל הניזון מהתרבות טבעית, מביקושים כבושים של רוכשים שהמתינו בציפייה שלא התממשה לירידה במחירי הדירות, ומהפנמת העובדה בקרב הציבור כי הנדל"ן הוא השקעה אטרקטיביות ויציבה לאורך זמן. מנגד, אנו עדים לשפל חסר תקדים בהיצע הדירות. מבחינה זו המצב הכלכלי דווקא דוחף לעליית מחירים בשל מחנק מימוני שעוצר את התחלות הבנייה, ומוריד את היצע הדירות בשנים הקרובות".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה