בית הספר או אתר בנייה?


להאזנה לתוכן:

בתחילת שנת הלימודים כאשר בתי הספר מלאים בתלמידים, פועל בסמוך לבית הספר אתר בנייה פרוץ ופתוח לכל אשר טומן בו סכנות רבות. כתב "אשדודנט" היה עד לילדים שרצים בתוך אתר הבנייה כאילו היה גן שעשועים. אך אם לא די בכך, על ברז כיבוי אש, האמור לתת מענה בעת חירום, מורכב שעון וצינור מים שמשמש את אתר הבנייה, ומה יהיה בשעת שריפה?

 

בסמוך לבית ספר מגינים ברובע ג' ובית ספר נוסף לבנות (בית מלכא) ישנו מגרש כדורסל משותף עם בית ספר נוסף, בית ספר 'מעלות' לחינוך מיוחד. ב"מעלות" מתבצעת כיום בניית מבנה. מגרש הכדורסל משמש כאתר בניה בו מונחים חומרי בניין וכן מוצב במקום מבנה של שירותים כימיים אשר משרת את עובדי הבניין. שטח המגרש נמצא בסמיכות עם בית הספר 'מגינים' ובית ספר דתי לבנות. בין כותלי בית הספר מגינים לשירותים הכימיים באתר הבנייה מפרידה רק גדר רגילה והשער המוביל לשטח המגרש שבור ונישאר פתוח בכל שעות היממה. אין שום גדר או שלט המציין היותו של מקום אתר בנייה. כאשר הגענו למקום לצלם את האתר, היינו עדים לשני תלמידי בית ספר 'מעלות' יוצאים בריצה להביא כדור שהועף לשטח אתר הבנייה. שני הבנים רצו להם באין מפריע בתוך אתר הבנייה שאינו מגודר כראוי וישנה גישה מבית הספר עצמו לתוך האתר. חוץ מצעקה "היי, ילדים לא לרוץ פה", מאחד העובדים במקום לא ננקטו שום אמצעי בטיחות על מנת למנוע את גישתם של תלמידי בית ספר המיוחד לאתר הבנייה. כמו שכבר הזכרנו, גם השער הינו פתוח בכל שעות היממה, כך שישנה גישה חופשית גם מחוץ לבית הספר. להזכירכם, ישנם שני בתי הספר במקום וכן שכונות מגורים. מספיק שילד סקרן יכנס לשטח אתר בנייה הפתוח והדבר עלול להיגמר באסון.

 

בנוסף לכך, לברז כיבוי אש של בית הספר 'מגינים' מחובר שעון מים וצינור אשר משמש את אתר הבנייה. גם המתקן הזה הינו קבוע. ברור שבעת הצורך יידרש זמן על מנת לפרק את המתקן, זמן אשר בעת שריפה עלול להיות קריטי ומכריע.

 

כאן זה לא נגמר , ישנו אתר בנייה נוסף, אתר פרטי של בניין הסמוך לבית הספר 'המגינים'. באתר הזה מתבצעות עבודת בנייה אקטיבית, מה שגורם לנפילת חלקים המשמשים לבנייה כמו לבנות, שקי מלט, קרשים וכלים בהם משתמשים העובדים על גבי הפיגומים. הגענו למקום ותיעדנו את העבודות באתר הבנייה. על גבי הפיגומים בנוכחות מזמין העבודות והקבלן המבצע, עובדים בני מיעוטים שפשוט זרקו מקומה הגבוהה של המבנה שקי מלט, כל זה בזמן שילדי בית ספר 'מגינים' מבלים בהפסקה בסמוך לגדר רגילה שמפרידה בין כותלי בית הספר לאתר הבנייה. השקים אומנם לא נזרקו אל שטח בית ספר, אבל מספיק שאבן קטנה או חתיכת קרש יעופו אל מעבר לגדר החלולה ויפגעו בילדים המשחקים בחצר. משאיות אשר מביאות חומרי בניין לאתרים אלה חונות בסמוך לאתר הבנייה הפרטי וחוסמות בכך את הגישה לבית הספר בעיקר בשעות הבוקר, כאשר הן מגיעות לפרוק חומרי בניין. צוות בית הספר והורים המגיעים עם ילדיהם נאלצים לדרוש להזיז את המשאיות, מה שלא תמיד מצליח. שלא נדבר על סכנות הטמונות בפריקת מטענים בקרבת האנשים.

 

בעיריית אשדוד כנראה, חושבים שאנו סתם קטנוניים ומציקים להם ללא שום סיבה. כך ניתן להסיק מהתגובה שקיבלנו. עצם העובדה שנכנסו ללא שום בעיה לתוך אתר הבנייה מעיד על היותו פרוץ. כמו כן, אני מזמינה את אנשי מח' מבני ציבור ומנהל ההנדסה להתרשם מתיעוד וידאו בו רואים ילדים רצים בתוך אתר הבנייה, תיעוד בו תוכלו לצפות באתר האינטרנט "אשדודנט".

 

 

להב משה עמר, דובר כבאות איגוד אשקלון, אומר בתגובה לתמונות: " אנחנו כשירותי כבאות נעזרים בברזים אלו בשעת שריפה על מנת לספק מים לרכבי הכיבוי. מן הסתם חיבור כמו זה המתואר בתמונה הינו קצת יותר מסורבל מהחיבורים המהירים שלנו ולכן אם חלילה נזדקק לצינור הזה יתכן שפרוק הצינור המחובר אליו יגזול זמן יקר בשעת כיבוי השריפה.

 

תגובת עירייה אשדוד : "ראשית ייאמר כי עיריית אשדוד עומדת על כך שעבודות בנייה תעמודנה בתקן הבטיחות כך שלא יסכנו את התושבים. במקרה שלפנינו, מדובר בפרויקט שכולל תוספת בניה לבית ספר לחינוך מיוחד – "מעלות", הנמצא ברובע ג' בסמוך לבתי ספר "המגינים" ו"בית מלכה", ויש לברך על כך שעיריית אשדוד דואגת לפתח את בית הספר ולתת מענה לצרכי הקהילה בהתאם לתוכניות העירוניות. בבדיקה נוספת שערכו אנשי המחלקה, נמצא כי אתר העבודה איננו פרוץ וקיימת גדר סביב כל אתר עבודה. השער שבתמונה הוא השער המיועד רק לכניסה לאתר. גם כניסת המשאיות לאתר, שהיא מחוייבת המציאות באתרי בנייה, נעשית אך ורק בימי היציקה ולא בכל יום.

בנושא חיבור מים רואים בתמונות שצריכת המים נעשית באמצעות השעון. יחד עם זאת תיבדק האפשרות לחיבור מים שלא מצינור כיבוי האש. ולסיום, על אף שחלק ממגרש הספורט משמש כאתר עבודה והתארגנות, בגלל שהשטח מצומצם מאוד ואין שום אפשרות אחרת לכניסה לאתר הבניה, ביה''ס עצמו מתפקד רגיל ומיקום הגידור הזמני סוכם עם מנהלת ביה''ס. אנו משוכנעים שבסופו של דבר, אי הנוחות הזמנית תשתלם בטווח הארוך ותסייע לבית הספר ולקהילת המקום".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה