עבריינים צעירים הטילו אימה על בניין שלם באשדוד


להאזנה לתוכן:

מאורת עבריינים שהקימו בני נוער בחצר בניין מגורים באשדוד, הפכה מוקד משיכה לפשע ומטרד קשה לדיירי הבניין שמצאו עצמם מאויימים ע"י העבריינים הצעירים. על פי חלק מהעדויות- במקום התקיימו מסיבות , השתמשו בסמים ואף קיימו יחסי מין עם קטינות. מי שהעז להתלונן זכה מיד לאיומים על חייו. רק לאחר התערבות "המגזין אשדוד", פשט השיטור המשולב על האזור והביא קצת שקט לתושבים מאשדוד

 


כבר תקופה ארוכה שדיירי הפלמ"ח 1 ברובע ג' באשדוד, סובלים מעשרות עבריינים צעירים, שמגיעים מכל רחבי הרובע והעיר ללובי הבניין שלהם ועושים בו כבשלהם. דיירים מהבניין שפנו אלינו מספרים על פשע רב שחוגג במקום, על פחד מפני הצעירים שנמצאים בכל לילה מתחת לבניין, צועקים ושומעים מוזיקה בקולי קולות, שותים לשוכרה, מעשנים סמים ובחלק מהמקרים אף מביאים נערות צעירות מאשדוד, כדי לקיים עימן יחסי מין ב"מאורה" שבנו במקום... והעדויות נותרות בשטח, כך לטענת הדיירים.

 


ח', אחד מדיירי הבניין מספר: "יש לנו פה פושעים שכבשו את השטח. הם שברו גדרות ולפני החג הם בנו במקום סוכה מפחים מגולוונים שהם גנבו מאתרי בניה באזור והפכו אותה למאורת עבריינים. המצב הפך בתקופה האחרונה לבלתי אפשרי. הצעקות נמשכות במשך כל הלילה, עד הבוקר. לא ברור כיצד הנערים האלה מאשדוד, הולכים לבתי הספר, מאיפה יש להם כח ללמוד?" 

 


לטענתו של ח' הוא פנה מספר פעמים למשטרת אשדוד במשך החודשים האחרונים: "אך לא נעשה דבר ממשי כדי לטפל פה בנוער הסורר. המשטרה מגיעה למקום בניידות גלויות והנערים שרואים את השוטרים בורחים מהמקום דרך דרכי מילוט שהכינו להם מראש. מדוע המשטרה לא מבצעת פה פעילות סמויה? כמה פעמים הגיעו שוטרים ואפילו לא ירדו מהניידת, הם רק ביקשו מהנערים לעזוב את המקום".

 


ח' , תושב אשדוד, מספר שראה במו עיניו כיצד הצעירים במקום מסתובבים עם סכינים על גופם. בנוסף מציין ח' שנערות רבות מגיעות ל"סוכה" שנבנתה במקום, נכנסים לתוכה ביחד עם חבורת נערים, כאשר הסוכה חשוכה לחלוטין. "מדובר בנערות שלא מתביישות להפקיר את גופן, איפה רשויות הרווחה, למה הם לא באים לפה?" שואל ח' בזעם ובכאב.

 


אחת הדיירות בבניין מספרת שלפני מספר ימים לא יכלה לסבול את הרעש וההרס מתחת לביתה. היא מבקשת מהנערים להפסיק את מעשיהם במקום, אך היא זוכה לשלל קללות ואיומים שאם היא לא תחדל, הם ידקרו אותה. לצורך הפחדתה הם משליכים לביתה ביצים ומטילים את מימיהם בכניסה לביתה, הכל כדי להפחידה.

 


בכניסה ללובי הבניין הרסו העבריינים הצעירים את דלת הכניסה, שברו מנורות ומפסקים וההרס במקום שולט בכל פינה. לטענת הדיירים הם פנו לכל מי שרק מוכן להקשיב להם, אך במוקד העירוני של העיר אשדוד, הפנו אותם למשטרה ואילו המשטרה לא הצליחה להביא למיגור העבריינות באזור.

 


בליל שני השבוע סיירתי במקום ואכן, כפי שדיווחו הדיירים, נראה שהמקום "עסוק" מאוד. עשרות צעירים וצעירות נצפו נכנסים ויוצאים מ"מאורת העבריינים" החשוכה שבנו לעצמם. בכבישים שמובילים לאזור הציבו העבריינים שמירה שתתצפת על פעילות משטרתית קרבה. וחשוב לי לציין שגם אני פחדתי לשלוף את המצלמה ובכך לחשוף את עצמי.

 

בעקבות פניית עיתון "המגזין אשדוד" לעיריית אשדוד, תוך ציון העובדות הקשות שתוארו לעיל, יצר מנהל השיטור המשולב בעירייה, דוד שטרית, במיידית קשר עם דיירי הבניין. שיטרית שמע את טענותיהם וניידת של השיטור נשלחה למקום כדי לצפות במתרחש. עוד באותו היום פשטו פקחי השיטור המשולב על האזור, ניקו את מאורת העבריינים והשיבו במקצת את השקט לדיירים. 


בתגובה רשמית שהעביר מנהל השיטור המשולב, דוד שיטרית, הוא מציין: "זאת הפעם הראשונה שתלונה זו מגיעה לידי, ומרגע קבלת התלונה השיטור הקהילתי ניגש למקום וביצע הריסה של המפגע לשביעות רצון התושבים. לגבי הסמים, הנושא הועבר לטיפולה של המשטרה".


ממשטרת אשדוד נמסר בתגובה: "מש"ק קהילתי מבצע פעילות שוטפת ברחוב זה. כמו כן ניידות סיור מגיבות לכל אירוע".

 

צילומים: אורי קריספין

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה