תגובת מינהל הרווחה לכתבה "אימא וילדיה גרים באוהל בחוף הים "


להאזנה לתוכן:

הכתבה על המשפחה שמתגוררת באוהל בחוף הים באשדוד עוררה הדים. עיתון "המגזין אשדוד" ליווה במשך כל היום את האימא וביתה הקטנה. במעורבות ישירה של גורמים רבים, ביניהם גם לשכת ראש העיר, הצלחנו להחזיר את המשפחה לביתה. את הסערה הקרובה לא תבלה המשפחה באוהל בחוף הים.

 

תגובת מינהל הרווחה:
 
מדובר במשפחה המוכרת ומטופלת ברווחה במשך שנים רבות. כבר בקיץ נודע לרווחה כי המשפחה מתגוררת באוהל בחוף הים, על אף העובדה כי למשפחה יש דירת עמיגור ברובע ו', אותה קיבלה לפני כשנתיים. לדברי האם, סידור זה מהווה מבחינתה תנאי מחייה אופטימאליים, הן מבחינת ההתמודדות עם גידול בנותיה – כך היא לא נאלצת להתמודד איתן על סדר יום מובנה, והן מבחינת פתרון לניתוקי המים והחשמל – משום שאין היא משלמת את התשלומים השוטפים. במהלך השנים בהן מטופלת המשפחה, ניתן לה עד כה סיוע חומרי רב.  נערכו מספר ביקורים באוהל בה היא מתגוררת וניכר כי המשפחה התארגנה לסיפוק הצרכים הבסיסיים של הילדים: הגיינה, אוכל ולינה.
מיד עם התחלת הגשם, האם העבירה את בנותיה לבית הסבתא. ב-5/8/09, התקיימה ועדת תכנון וטיפול אודות הבנות והומלץ על הוצאה חוץ ביתית עבור שתי הבנות הגדולות וסידור הבת הקטנה בצהרון רב תכליתי (עד 19:00). בשנה שעברה האם צברה חוב למעון בו שולבה הילדה, והחוב נמחק לה ע"י ויצ"ו. השנה האם צברה חוב לצהרון.

לאחר ועדת תכנון טיפול והערכה, שתי הבנות הגדולות התקבלו במשפחתון באשקלון (במסגרת חוץ ביתית), אשר נפתח רק ב-1/11/09. הן שולבו בו מיידית וכעת הן שוהות שם. לגבי הבת הקטנה, הרווחה פועלים לשילובה המיידית במסגרת חינוכית. לסיום, הובהר לאבי הילדה כי הילדה לא יכולה לשהות עוד בחוף הים ואם זה יימשך ייאלצו לפעול באמצעים החוקיים. במקביל יצאה פנייה לבית המשפט שיכיר בילדי האם כקטינים נזקקים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה