בושה וחרפה: אנדרטת חיל הים בגן אלישבע הפכה לאתר למנגליסטים וחאפלות (וידאו)


להאזנה לתוכן:

אנדרטת חיל הים בגן אלישבע הפכה אמש לאתר חאפלה ועל האש לתוך הלילה. תושבים זועמים טוענים שהתקשרו לעירייה משעות הערב המוקדמות, אבל אף אחד לא הגיע להפסיק את הביזיון. "נמאס לנו שפניותינו הרבות לעירייה על הרעש והוונדליזם לא נענות, הנה התוצאות, אנשים עושים ככול העולה על רוחם, גם באתר הנצחה", אומרת התושבת שצילמה את הסרטון. לדברי תושבי האזור, אין מדובר בפעם הראשונה שהאתר הופך לאתר למנגלים וחאפלות

יד לחללי חיל הים באשדוד, או בשמה המוכר יותר - אנדרטת חיל הים, ניצבת בגן אלישבע, הצופה אל נמל אשדוד ומרחבי הים. האנדרטה תוכננה בידי האדריכל כרמלי פלדמן, איש מילואים של חיל הים.

על לוח מתכת בקיר הפנימי של האנדרטה חרותים שמותיהם של חללי חיל הים מאז מלחמת העצמאות, ובכל שנה מתקיימים במקום טקסי זכרון. 

אמש הפכה האנדרטה והרחבה שלה לאתר למנגליסטים, שחפשו פינה טובה לעשות על האש ולחגוג בחאפלה לתוך הלילה. שכנים שראו את ההתארגנות לחאפלה, מיהרו לדווח למוקד העירוני עוד בשעות הערב המוקדמות, אבל החאפלה יצאה לדרך באין מפריע.

סמוך לשעה 23:00 שוב מדווחים התושבים על חילול האנדרטה ועל מפגעי רעש, אבל לדבריהם איש לא הגיע למקום להפסיק את הביזיון.

"זאת פשוט בושה וחרפה. איך אנשים יכולים לעשות על האש דווקא באנדרטה? עוד יותר מעצבן שאף אחד מהפקחים של העירייה לא הגיע לעצור את זה", מספרת תושבת כועסת. את תיעוד הוידאו שהיא צילמה במקום היא ממהרת לשתף איתנו.

לפני כשבועיים דיווחנו על מפגעי הרעש מהם סובלים התושבים המתגוררים סמוך לגן אלישבע. בינתיים דבר לא נעשה כדי להשיב להם את השקט. חוק עזר עירוני יש, אבל אכיפה עדיין לא ממש מבוצעת לדברי התושבים.

יעקב אפשטיין, ששכל את ביתו רעיה לפני 4.5 שנים, הזדעזע לשמוע על המנגלים שהובערו במקום הרגיש הזה מבחינתו. בשיחה עם אשדוד נט אומר יעקב: "איך יכול להיות שנתנו להם לעשות שם על האש? אני המום וכואב. השם של הבת שלי מופיע במקום ואני ממש לא מבין איך דבר כזה קורה".

יעקב מציין שהוא מגיע למקום באופן קבוע כדי לנקות את האבק מהלוחית עם שם ביתו וכן בטקסים של חיל הים. "יש דברים שאסור לעשות", הוא אומר ומוסיף "קשה לי לשמוע על זה, מדובר בזכרון של החיילים ואין לי מילים להביע את הכאב שאני חש כעת. צריך שיהיה ברור שאסור לעשות במקום כזה על האש".
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה