צעירים בחופשה עושים חאפלות בגן אלישבע ומפריעים למנוחת התושבים (וידאו)


להאזנה לתוכן:

לתושבים המתגוררים בסמוך לגן אלישבע באשדוד נמאס מרעש הממסיבות. למרות תלונות למוקד העירוני ולמוקד המשטרה, החגיגות ממשיכות עד השעות הקטנות של הלילה. "שעה וחצי אני מתקשרת למשטרה ומוקד העירוני, אבל איש לא הגיע לטפל בבעיה. חיינו הפכו לסיוט", מספרת תושבת העיר שביתה משקיף אל הפארק

בעיריית אשדוד חוקקו חוק עזר עירוני במיוחד כדי שיוכלו להשיב את השקט לתושבים המתגוררים בסמיכות לפארקים העירוניים. חוק עזר זה גרם לתרעומת רבה בקרב צעירים מאשדוד, שהביעו מורת רוח מההחלטה שאין לשהות בפארקים מעבר לשעה 23:00 ועד 6:00 למחרת. 


התושבים המתגוררים סמוך לפארק אלישבע ברובע א' ממתינים בכליון עיניים לאכיפת חוק העזר. מאז תחילת הקיץ הפכו חייהם לבלתי נסבלים בלילות. "מגיעות חבורות של צעירים לפארק, עושים על האש ושמים מוזיקה בקולי קולות", מספרת תושבת המקום. 

ה"חאפלות" ממשיכות עד השעות הקטנות של הלילה, לעיתים עד הבוקר, אך למרות פניות רבות של התושבים למוקד העירוני ולמשטרה, לטענתם איש לא הגיע להשיב את השקט. "מהשעה שתיים עשרה בלילה ועד אחת וחצי אני מתקשרת שוב ושוב לעירייה ולמשטרה. אומרים שיש עומס ואין מי שיכול לטפל ברעש. מה הטעם שעשו חוקים ותקנות נגד הקמת רעש או התגודדות בפארקים אם אין מי שיאכוף את זה?", שואלת אותנו התושבת.

לאחרונה פורסם בכלי התקשורת על פניית מועצת הנוער אל ראש העיר, בו הביעו הצעירים תרעומת על החוק החדש. בתשובה שהעביר ראש העיר לפניית מועצת הנוער, הוא כותב להם: "אני מודע לכך שהחוק העזר מטיל מגבלות על יכולת ההתקהלות של בני נוער מעבר לשעה 23.00 בפארקים הציבוריים ויש בו משום פגיעה בשגרת חייכם במיוחד בחופשות ובסופי שבוע . אולם בעוד שאתם מאורגנים תחת מועצת נוער  עירונית ויכולים להביע את עמדתכם המנומקת  בפני גורמי הרשות , ישנן  בעיר אוכלוסיות רבות אשר כיום חוששות לביטחונן האישי בעקבות גילויי אלימות מצד בני נוער הן מאשדוד והן מחוצה לה , על רקע התגודדויות במרחב הציבורי בשעות הלילה ולעיתים קרובות בליווי של שתיית אלכוהול ואף  גרוע מכך".

בהמשך מציין לסרי כי "אני מתכוון לעקוב מקרוב ובאופן אישי אחר ישום החוק  ולוודא כי האיזון בין חובתינו לתחושת הביטחון של כלל תושבי העיר ובין יצירת מתחמי התכנסות במרחב הציבורי לנוער נורמטיבי, ישמר בקפידה".

אם לשפוט על פי הוידאו שצילמה תושבת העיר בליל אמש בפארק אלישבע, לפקחי העירייה יש כבר משימה ראשונה: להשיב את השקט לתושבי אזור פארק אלישבע. 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה