אלפי דגים מתו בנחל לכיש בעקבות זיהום


להאזנה לתוכן:

המבחן הגדול של ד"ר לסרי- יסגור או לא יסגור את מי שאחראי לזיהום נחל לכיש. בשעות אחר הצהריים של יום חמישי, נמצאו עשרות דגים מתים בנחל לכיש. הדגים נמצאו ליד נקז אקרילן, סמוך למפעל סולבר חצור ומפעלים נוספים באותו האיזור. דגימות מהנחל ודגימות הדגים נלקחו לבדיקת מעבדה. בועז רענן מהפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד, מציין שבכוונתו לדגום עצמאית את הנחל והדגים, התוצאות יכולות להצביע על הגורם לתמותה., "נלך לבית משפט עם צריך, לא נוותר"

הדיווח על הדגים המתים התקבל תחילה במוקד העירוני על ידי מטייל. צוותים של העירייה בראשותו של דוד הרטום וכן פקחים של איגוד ערים לאיכות הגיעו לאיזור והחלו לדגום את מי הנחל ואת הדגים המתים. על פי עדי ראיה במקום, שפכים ממפעל סולבר חצור (זה שמותר לו לזהם לנו את האויר שש דקות בכל שעה) זרמו בספיקה גבוהה לנחל, שפכים שטיבם לא ידוע.

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, דווח על האירוע מיידית. הוראתו המיידית: "בלי כפפות של משי". לפני כחודש, כאשר השיק לסרי את הקייאק הראשון בנחל הוא אמר: "מפעל שיזהם, אני יסגור אותו".

בועז רענן מהפורום הציבורי לאיכות הסביבה, הגיע למקום הנקז, ודאג לתעד את התמונות הקשות של הדגים המתים. רענן מציין שכל הכיוונים נבדקים בשלב זה, ואף ציין שבתקופה זו של השנה, באופן טיבעי, ישנה תמותה של דגים. יחד עם זאת, רענן מתכוון לדגום מחר את הנחל ואת הדגים ולהעביר לבדיקה דחופה במעבדה בלתי תלויה. רענן: "התמונה היא קשה, אלפי דגים צפים מתים בנחל. נראה שבמידה וזה כתוצאה מזיהום, לא יהיה קשה לאתר את האחראים לזיהום. כל מי שמשתמש בנקז זה ידוע לנו ותוצאות המעבדה אמורות להצביע על הגורם המזהם".

גורמים בעירייה ציינו מוקדם יותר הערב שנראה שמקור הזיהום הוא מפעל סולבר. לפני מספר שבועות כתבנו על העשן השחור שמשחרר המפעל לכיוון העיר אשדוד, כעת נקשר שמו של המפעל, ככול הנראה, לזיהום הנחל.

ההבטחה של לסרי לסגור מפעל שייזהם:

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה