סחרוף שר במרוקאית, ריימונד אבוקסיס דיווה בינלאומית והתזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד כובשת את 'זאפה' הרצליה- ביקורת מופע


להאזנה לתוכן:

אולי דווקא או שמא באופן טבעי, כיוון שכור ההיתוך הפך מזמן למערבולת ישראלית אתנית, הגיע הרכב אנסמבל מצומצם המונה 11 נגנים, של התזמורת האנדלוסית אשדוד השבוע, למופע ייחודי ב'זאפה' בממוקם בהרצליה פיתוח בו אירחו את הזמרת הגדולה והעולמית- ריימונד אבוקסיס שאירחה את ברי סחרוף- כוכב הרוקנ'רול הגדול בישראל, שתאמינו או לא- ניגן ושר במרוקאית על הבמה ונראה מרוצה מתמיד.

צילום: אסף ארביב

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, הגיעה אל בימת "זאפה הרצליה" מבלי להתנצל במטרה להביא אל מרכז התרבות בארץ את הדנאדנייא האנדלוסית, שאירחה וליוותה את הדיווה הגדולה של יהדות מרוקו, הידועה בתור הזמרת ריימונד אבוקסיס- זו שיודעת להגיש שירה ומוזיקה בדרכה הייחודית שנוגעת בכל אדם, ללא קשר למוצאו העדתי.

עם פתיחת המופע, בקול נגינת 'דרבוקה' מיד הצטרף הקהל במחיאות כפיים בקצב התיפוף ומשם היו בקהל מחוות של מחיאות כפיים בעמידה בסופם של כמה ביצועים שנתנה אבוקסיס כמו לשיר "אינתי עומרי", היו כאלה שתופפו על השולחנות או קמו לרקוד, מתענגים על קולה הערב והמלטף, על תנועותיה הנשיות והעדינות ועל השילוב הפנומנלי בינה לבין המוזיקה המדויקת והאותנטית שביצע האנסמבל של האנדלוסית.


התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד הופיעה עם כל כך הרבה אמנים שונים ומגוונים לאורך השנים אבל יש זמר ונגן אחד שמיודד עם האנדלוסית והופיע איתם בעבר שרצה לנגן קטע סולו מיוחד וגם זכה לו ולא רק, אלא שקד ולמד תוך יום אחד את מילות השיר במרוקאית וביצע יחד עם אבוקסיס- הלא הוא ברי סחרוף מלך הרוקנ'רול בישראל.

חשוב שתבינו, אחרי שראיתי מספר גדול יחסית של הופעות של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, מבחינתי אין פה רק עוד הופעה עם אנסמבל קטן אלא מחשבה וכיוון אחר. התזמורת מופיעה באולמות הקונצרטים ומביאה אל הבמה את המוסיקה האנדלוסית הקלאסית והמורכבת דרך קונצרט עם 40 נגנים. להרכב זה יש כוח ויתרונות עצומים. 


למוסיקה ולתזמורת האנדלוסית ולמה שהיא מייצגת יש פנים שונות מעניינות ומגוונות, ואחת מהן היא המוסיקה ה'שעבית' ומוסיקת ה'פולקלור', שלה מקום מאוד חשוב במסורת המוסיקלית הצפון אפריקאית. 

להבדיל מהמופעים הגדולים כחלק מוענת המנויים של האנדלוסית המתקיימים במהלך השנה במוקדים השונים ברחבי הארץ, בהופעות עם אנסמבל קטן המורכב מהכלים האותנטיים ישנה אפשרות מוסיקלית משוחררת יותר לאתגרים מוסיקליים, חיבורים ושיתופי פעולה מסקרנים. ניתן ביטוי איכותי ומשוחרר לאומנים ללא כבלים, ומתקבלת האפשרות להגיש חוויה מוסיקלית שונה. 
 הקהל על הרגליים. 

לקונספט הזה של התזמורת קראו: דנאדנייא. מהמילה דנאדני שפירושה נגן. ובתרגום חופשי שלנו: תזמורת קטנה שעושה שמח. ו- הו, כמה שהיה שם שמח!


כולי תקווה שהקונספט הזה ימשיך להתפתח ושיהיו עוד הופעות מסוג זה.

למופע המיוחד הגיעו וכיבדו בנוכחותם ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי וסגנו מר גבי כנפו, מוטי מלכא מנהל המשכן לאמנויות הבמה באשדוד שזכה אף לאזכור אישי מפיה של ריימונד שזכתה להכיר באופן אישי את אימו ז"ל ולהעביר עימה שיחות וזמנים יפים עד השעות הקטנות של הבוקר.

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה