האנדלוסית לילדים: בובה של תזמורת


להאזנה לתוכן:

ביום שני הקרוב תציג התזמורת האנדלוסית את המופע "בובה של תזמורת" באשדוד. כתבתנו חן בוקר נסעה עד למוזיאון תל אביב כדי לראות את המופע ולעדכן אתכם האם אסור לפספס. התשובה בפנים.

עם הכניסה לאולם, הדבר הבולט ביותר באולם הם שלושה כסאות מכוסים בקטיפה צהובה במרכז הבמה. נגני התזמורת עולים לבמה ופוצחים בניגון אותנטי בניצוחה של סיון אלבו בן חור .הבובות "מתפרצות" לבמה בדמויות של נגנים עממים מלאי רגש והומור.

הפייטן אליה מויאל עולה לשיר את אהלן וסהלן  יחד עם הבובות והתזמורת ומיד מתחילה חגיגה של ממש. אפשר אפילו לקרוא לזה: "רד בנד הגרסה הלא אשכנזית- לילדים". להבדיל ממופעים למבוגרים בהם המוזיקה מדברת בשם עצמה, במופע לילדים הדמויות ואפילו המנצחת משוחחים עם הקהל ושוזרים את המוזיקה בתוך סיפור.

הדמויות מתארות סיפור שהחל לפני שנים רבות  וכל אחד מהבובות מספר בתורו על כלי הנגינה המיוחד שלו... "כלי נגינה עם קסמים... קמנג'ה שיכול לרפא עצב. הצלילים נכנסו ללב... ושחררו לה את העצב", בעוד המנצחת מסבירה משהו לחן אנדלוסי ומחזקת: "למוזיקה צריך להקשיב".
לא רק שהתזמורת מרתקת ומופע הבובות משעשע ומשכיל- האנדלוסית מארחת במופע את מקהלת 'פרחי פיוט' מאשדוד לשני שירים. 

אם לסכם את המופע, תוכלו ליהנות מקטעים מוזיקליים ללא שירה. תיפוף על הגוף. בובות ושחקנים נהדרים שמפעילים אותן היכרות עם כלי הנגינה השונים וצלילם המיוחד ולסיום תבקשו רק להקשיב למוזיקה ולעוף עם הדימיון.

כשילדים נהנים אי אפשר להסתיר את זה. חלקם יושבים ובוהים, אחרים מתרגשים מהבובות וצוחקים למשמע המבטא המרוקאי שלהן. "הבובות נכנסות בסוף המופע כאילו הן רוכבות על כנפי הדימיון" (מדמים רכיבה על סוס). לרגע נדמה כי מדובר במופע ילדים מלא בשירי תוגה וגעגועים, פיוטים שפחות מתאימים לילדים ולתכנים שהרגילים שהם צורכים. מצד שני ההורים והילדים נלהבים ונחשפים למוזיקה אחרת וללא ספק איכותית. אל תפספסו.

23.3.15, יום ב',  17:15 - יד לבנים, אשדוד. להזמנת כרטיסים ופרטים נוספים לחצו כאן
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה