להאזנה לתוכן:

אחרי יותר משעה ורבע שחיכה הקהל לאסף אמדורסקי, הידוע בקיצור "א.א" הוא עלה לבמה בחליפה שחורה ובנינוחות מסוקסת, הוא ירד במדרגות של פאב ה"זה" המשופץ בחוף הקשתות ועלה לבמה והעניק לקהל מופע אקוסטי מרגש ואינטימי. הקהל נותר כבוש.

צילום: עופר אשטוקר

לפני כעשר שנים הופיע אסף אמדורסקי באולם המופעים של מונארט. אמש הוא הגיע לפאב החברתי "זה" בחוף הקשתות. הבמה, הבטיחה מופע משולב של קלידים וגיטרה אקוסטית, אלא שבעקבות תקלה טכנית במהלך המופע, הקלידים נותרו יתומים. "האמת שזה היה בתכנון, סחבנו קלידים", אומר אמדורסקי.

הקהל האשדודי, מורכב משילוב של קהל בוגר וצעיר, כאלה שגדלו על השירים של אמדורסקי וכאלה שאולי גילו את שיריו רק בשנים האחרונות, אבל לרוב הקהל שר יחד איתו את כל המילים באופן מקסים.

במהלך המופע אמדורסקי מעיר כמה פעמים לזוג, דווקא לא צעיר, שממוקם קרוב לבמה ומבקש קצת שקט. מעבר לתקרית הוא טוען, "אין הבדל בין הקהל באשדוד לתל אביב או כל מקום אחר.  זה נהדר לבוא למקום שאתה לא חי בו ולגלות שמכירים את כל המילים בעל פה ומקשיבים לשירים חדשים בהקשבה עילאית".

התגלית הכי מרגשת במופע אגב, היא שאת השיר "השמיים הכחולים" כתב אמדורסקי אי שם בעברו כפתק שהודבק על מקרר הבית המשותף, שהפך זמן קצר אחרי לשיר עם לחן (הכי רומנטי ever):

בוקר טוב אישה שלי יפה 
תפקחי את העיניים לאט 

השמיים הכחולים 
מחכים רק בשבילך 
תפקחי את העיניים לאט 

רגליים יחפות על שטיח צמרמר 
בואי אלי לטפי אותי 
ותפקחי את העיניים לאט 

השמיים הכחולים 
מחכים רק בשבילך 
תפקחי את העיניים לאט 

יש עוד יום חדש בחוץ 
זה מאוד מאוד נחוץ 
להציל ממנו את מה שנשאר 

ועכשיו יפה שלי 
בואי אלי 
לטפי אותי

אמדורסקי, עובד על אלבום חדש לאחר ארבע שנים של כתיבה, ומופיע לרוב עם ישראל גוריון (מחווה לאביו ז"ל- בני אמדורסקי) ואפילו ביקרו באשדוד לפני שלושה חודשים בפסטיבל ונהנו מקהל חם שמכיר את החומר והשירים.לגבי מופעים גדולים יותר, אמדורסקי כבר שמע ומכיר את האמפי הגדול בפארק אשדוד ים ומקווה שיום אחד יוכל למלא את המקום וטוען שהוא לא מספיק גאוותן כדי למלא את המקום אבל מכריז: "יום יבוא וגם אני אבוא להופיע שם- אני מבטיח".

מי שמכיר את אמדורסקי עוד מצעירותו יודע שהוא תמיד היה כוכב רוקנרול. על עצמו הוא ממעיט לדבר ונותן למוזיקה לדבר בעד עצמה "מבטיח שהאלבום החדש מבטא את מה שעבר עליי בזמן האחרון. שום מילה שאני אוציא מהפה לא תענה על מה עבר עליי טוב יותר מהאלבום הקרוב. עוד השנה הוא ייצא ואני מניח שהוא יידבר בשמי".

אנחנו ממתינים בסבלנות לאלבום החדש.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה