להאזנה לתוכן:

27.3-28.3 יתקיים באשדוד פסטיבל תור הזהב, אשדוד תארח את מיטב האומנים והצלילים, בפסטיבל ייחודי שכולו קסם.

יום רביעי 27.3.13 בשעה 21:0 – המשכן לאמנויות הבמה

יסמין לוי בהופעה

לראשונה באשדוד, מופע ייחודי ומקורי בו מחברת יסמין בין מוסיקת הפלמנקו מספרד, המוסיקה הטורקית ושירי הלאדינו שהם שורשיה  מבית. יסמין לוי מגישה במופע שירים מאלבומה ה -5 "Libertad", לצד מיטב השירים שיצרה כמוזיקאית וכמבצעת ייחודית. יסמין לוי מגדירה במופע זה מחדש את עולמה על הבמה  ומגישה חוויה מוזיקאלית רבת עוצמה וסוחפת בליווי נבחרת החלומות של נגני מוזיקת העולם בארץ.

"... עוצמה דרמטית המאפיינת זמרות פולק גדולות באמת... מרגע שהיא בתוך השיר – מתנתקת מהאדמה. היא כבר לא כאן. נוסקת לשחקים אל מחוזות הפלמנקו והלדינו שלה...למרות צניעותה ואדיבותה, היא מגיעה לכאן על תקן כוכבת בינלאומית גדולה"  יוסי חרסונסקי ינואר 2013 

 

יום רביעי 27.3.13 בשעה 20:00 – בית יד לבנים

קונצרט חזנות עם התזמורת הסימפונית אשדוד: מיטב חזנות אשכנז

מסע תרבותי יהודי מרתק לעולם המוסיקה היהודית והקשר שלה לעולם החזנות המשגשג של ימינו. מיטב חזנות אשכנז: סובול והסימפונית - המוזיקה היהודית והחזנות מאז ועד ימינו.
מנהל מוסיקלי ומנצח – ד"ר מרדכי סובול , החזנים- צבי וייס, שלמה גליק ואורחים נוספים.

 

 

 

יום רביעי 27.3.13 בשעה 19:00 – אודיטוריום "מרכז פסגה"

קהילות שרות פיוט וניגון: "שער פתח דודי- מאנדלוסיה ועד בבל" -

אירוע חוויתי עם "קהילות שרות פיוט וניגון" ופייטנים מובילים המביאים את פיוטי משוררי ספרד עם לחנים וביצועים ממגוון קהילות ישראל. במהלך האירוע נדגים בשיתוף הקהל לימוד פיוט נוסח קהילות שרות.

בתוכנית: מקהלות פיוט מירושלים ותל-אביב, אנסמבל נגנים קלאסי, הופעת פייטנים ממסורות לימוד פיוט לקהל. בהשתתפות: מני מימון כהן- פייטן מסורת מרוקו, ארז עבדן- פייטן מסורת ספרד-ירושלים ונגן קאנון, ישי מנחם- פייטן מסורת בבל, נגן עוד, אלעד לוי- נגן קמנצ'ה, הלל אמסלם- נגן דרבוקה וג'מבה.

"קהילות שרות פיוט וניגון" – ארגון מוביל במהפכת הפיוט העכשווית, עם פייטנים מובילים המביאים את הפיוטים מכל קהילות ישראל לכל שכבות העם, תוך לימוד מעמיק ומחודש של אופני הביצוע, השיר והנגינה.

יום רביעי 27.3.13 בשעה 20:30 – אולם מונארט

ליאורה "מטריפולי לאשדוד וחזרה"

מסע שורשי ומרגש של מסורות מוסיקליות של קהילת יהודי טריפולי, בנגזי וחומס שבלוב. שירים פופולרים וקלאסיים מתובלים בסיפורי הקהילות. ליאורה, בת העיר אשדוד, שייצגה את ישראל באירווזיון עם השיר "אמן" מגישה מופע בליווי נגני האנסמבל הטירפוליטאי.

 

 יום חמישי 28.3.13 בשעה 21:00 – המשכן לאמנויות הבמה

אנסמבל "אדומי השפתות" – ברי סחרוף ורע מוכיח מארחים לראשונה את  שלומי שבן

לראשונה באשדוד, "אדומי השפתות"- הפקת הדגל היוקרתית המוקדשת לשירת תור הזהב ושירי שלמה אבן גבירול. הפקה שזיכתה את יוצריה בביקורות נלהבות ושבחים ונחשבת  לאחד משיאי התרבות הישראלית והמוזיקה המקומית בעשור האחרון. ולראשונה בשילוב הפסנתרן הוירטואוז שלומי שבן כאורח מיוחד של ההפקה המפוארת.

יום חמישי 28.3.13 בשעה 20:00 – בית יד לבנים

גיא ורועי זו ארץ – לאדינו ופיוט מהבית מארחים את השחקנית והזמרת רבקה רז  
לראשונה באשדוד, השחקן ומגיש הטלוויזיה גיא זו ארץ מגשים חלום במופע מפתיע, שירת לאדינו של סבתו הסלוניקאית ותפילות בית הכנסת הספרדי טריפוליטאי שלמד מסבו, שירים אהובים מ"בוסתן ספרדי" בו גיא משתתף ופיוטים המוכרים לכל, משתלבים בסיפור משפחתו מימי גלות ספרד עד עליתם לארץ והופכים ליצירה מוסיקלית אישית-לאומית-ישראלית.

גיא זו ארץ -שירה והגשה, רועי זו ארץ - עיבודים ופסנתר, זיו הרפז - בס, גלעד חזן - עוד וכינור, יקי לוי - כלי הקשה. אורחת מיוחדת: רבקה  רז, השחקנית וזמרת המיתולוגית שהשתתפה בהפקה הראשונה של "בוסתן ספרדי" בתיאטרון הבימה.

 

יום חמישי 28.3.13 בשעה 20:30 – אולם מונארט

ד"ר אסתרית בלצן – מפיוטי ספרד ועד "התקווה"

מסע מרתק סביב ההמנון הלאומי שמקורו וראשוניותו גם נוגעים בפיוטי ספרד ושירת הטל של מסורות יהדות טולדו. מפגש מלהיב ומרתק בעקבות מחקר מהפכני של הפסנתרנית ד"ר אסתרית בלצן. 

לרכישת כרטיסים לחצו כאן 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה