הסוכה הגדולה בעולם באשדוד


להאזנה לתוכן:

המקום: פארק בן גוריון- אשדוד
תאריכים: 3-4 באוקטובר
אומנים: להקת אתניקס ויהודית רביץ.
כוכבים עולים: כוכבי התוכניות The Voice וכוכב נולד
מופעים מיוחדים לילדים: המופע של ערוץ הופ עם יעל דואני, יובל המבולבל, דוד חיים, פנצ'ר ופופיק, טל מוסרי וקופיקו.

פסטיבל סוכות עולמי יתקיים
בין ה-3-4 באוקטוברבפארק בן גוריון
באשדוד מ- 17:00-23:00.
הפסטיבל ביוזמת משרד ההסברה והתפוצות
מתקיים בשיתוף בית התפוצות 
ועיריות נתניה ואשדוד.


על הבמה המרכזית

על הבמה המרכזית של הפסטיבל יוצג מידי יום מופע "מחוברים" המשלב את מיטב האמנים וכוכבי תכניות המוסיקה The Voice וכוכב נולד, במיצג בימתי עשיר וסוחף של מוסיקה ומחול הקשורים בתרבויות מכל העולם.

 

בנוסף, יתקיים במקום חידון נושא פרסים המתבסס על התכנים בהם עוסק הפסטיבל. 

על הבמה המרכזית יתקיימו בכל יום מופעים של כוכבי ילדים שונים ואמנים מן השורה הראשונה.

אתמול - 3.10 בשעה 18:00 המופע של הופ עם יעל דואני ויובל המבולבל
               במופע המרכזי תופיע להקת אנתניקס וכמובן כוכבי דה וויס וכוכב נולד.

היום  - 4.10 בשעה 18:00 יגיעו קופיקו והדוד חיים.
                 במופע המרכזי תתארח יהודית רביץ וכמובן כוכבי דה וויס וכוכב נולד.

                                     

במרכזו של הפסטיבל, שפתוח לקהל הרחב ללא תשלום, תוצגנה סוכות המייצגות קהילות יהודיות מרחבי העולם, ביניהן קהילות מארה"ב, ארגנטינה , ברזיל, אוסטרליה , בריטניה , איטליה, צרפת , גרמניה, תורכיה , רוסיה, אתיופיה , מרוקו ,טוניס ודרום אפריקה. כל סוכה תאפשר הצצה לסיפורה של הקהילה היהודית מאותה מדינה באמצעות תכני סיפור הקהילה, תערוכות אימג'ים ואביזרים, הפעלות חווייתיות, מופעים וסדנאות יצירה מכל העולם.


הסוכות יתפרסו במבנה של מבוך והמתחם כולו ירכז עשרות סוכות ובכך יהיה הגדול ביותר בעולם. כל סוכה תעוצב בסגנון מסורתי עם נגיעה הקשורה למדינה שאותה היא מייצגת ותאפשר חגיגה של חוויות . בנוסף, יוכלו המבקרים לבקר בשדרת טעמים מהתפוצות בה יועמדו דוכני מאכלים מכל העולם שימכרו במחירים עממיים. בין מתחמי הפסטיבל ימוקמו במות בידור, הפעלות לילדים וסדנאות יצירה.

שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין: "אני שמח על קיום הפסטיבל זו השנה השלישית ורבבות האנשים שנחשפו אליו עד היום. יזמנו את פסטיבל סוכות עולמי כחלק מן הפעילות לעידוד ההיכרות בין הישראלים לתפוצות ובמטרה להעביר את המסר שכולנו חלק מן הסיפור העולמי, הגדול והמופלא של העם היהודי. מעבר להיותו הפנינג פתוח וססגוני לבילוי של משפחות וילדים בחג, הפסטיבל הזה מציע הזדמנות ראשונה וממשית למפגש עם הקהילות ומאפייני התרבות היהודית מהתפוצות".

משרד ההסברה והתפוצות יקיים במקום פעילות אינטראקטיבית העוסקת בחיזוק הקשר עם יהודי התפוצות. הקהל יוכל לשלוח ברכות שנה טובה ליהודים בכל רחבי העולם, באמצעות פעילות אינטראקטיבית של מסכי מגע. כמו כן, בכל יום ייערך חידון מיוחד בנושא התפוצות ובין העונים נכונה יוגרלו פרסים.

במתחם בית התפוצות יוכלו באי הפסטיבל לבקר בגלריה למשפחה א-ב-גע-דע, תערוכה אינטראקטיבית על השפה העברית, עם העתקים מדויקים של המיצגים וההפעלות בתערוכה , כמו כן , יוכלו להשתתף בסדנא "מיצב משפחתי" – בהשראת העבודות של חנוך פיבן. בסדנא יוצרות המשפחות את הדיוקן המשפחתי שלהן תוך שימוש בחפצים יומיומיים. עבודות היצירה של באי הפסטיבל יצטרפו אל אלפי הדיוקנאות המרכיבות את המיצב האמנותי הענק שיצר חנוך פיבן והוא מוצג בבית התפוצות. בנוסף יוקמו במתחם בית התפוצות עמדות מחשב ובהן תינתן הדרכה כיצד לבנות עצי משפחה ויחולקו בהן תקליטורים, באמצעותם יוכלו באי הפסטיבל, לבנות את עצי המשפחה שלהם ולהעבירם למאגרים של בית התפוצות.

מתחם נוסף שיעמוד בפסטיבל הוא המתחם העירוני שיבטא מגוון רחב של עדות וקהילות המתגוררות בעיר המארחת. בתוך המתחם תיבנה סוכה מסורתית וכשרה למהדרין בה יופיעו מיטב הכוחות המקומיים בתחום התרבות.

על הבמה המרכזית של האירוע יתקיימו הופעות של להקת אתניקס ויהודית רביץ. בנוסף בכל יום יתקיימו מופעים מיוחדים לילדים ביניהם : המופע של ערוץ הופ עם יעל דואני, יובל המבולבל, דוד חיים, פנצ'ר ופופיק, טל מוסרי וקופיקו. כמו כן, יערך מיצג בימתי מיוחד עם כוכבי התוכניות The Voice וכוכב נולד.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה