מרתון ימי פסנתר באשדוד.


להאזנה לתוכן:

שבוע שעבר נערך מרתון "ימי פסנתר" מס' 4 בקונסרבטוריון "אקדמא" אשדוד. המרתון לוקח חלק זו הפעם הרביעים בעקבות הצלחת הפסטיבלים הקודמים בניהולה האמנותי של מנהלת מחלקת פסנתר, יאנינה קודליק. המרתון יועד לתלמידי מחלקת פסנתר בקונסרבטוריון משפר את רמתם המקצועית של המוסיקאים הצעירים ומאפשר להם הזדמנות להופיע בפני הקהל הרחב חובב מוסיקה.

מרתון ימי פסנתר באשדוד. במרתון השנה השתתפו יותר מ-100 פסנתרנים תלמידי הקונסרבטוריון בני גילאים שונים, תלמידיהם של עשרת המורים לפסנתר בקונסרבטוריון. כל אחד ניגן תכנית לבחירתו ובהתאם לרמתו. ימי הפסנתר הפכו  למסורת בקונסרבטוריון, כך שידוע שבסוף שנת הלימודים הוא פתוח לקהל, בני המשפחות והמורים המגיעים לעודד. ייחוד המרתון הוא באווירה החברתית בו הוא מתקיים, שכן הפסנתרנות היא תחום אינדיווידואלי יחסית, עם זאת, תמיכת חברים ועידודם, האזנה אחד לשני מאפשרים אווירה נעימה ומחויכת.

המרתון התקיים בין התאריכים 24.6 עד ה-28.6. ביום ג' התקיים במסגרת פסטיבל "נגינה בצוותא" בארבע ידיים. התלמידים הכינו קטעי נגינה לפסנתר ב-4 ידיים, תחום פופולארי ובעל קסם וחן ברפרטואר הפסנתר. אירוע יוצא דופן נוסף היה רסיטל פסנתר של בוגר הקונסרבטוריון אבי טלר. אבי סיים את לימודיו בקונסרבטוריון לפני 5 שנים, אולם במהלך שירותו הצבאי המשיך את לימודי הפסנתר. השנה הוא מתעתד ללמוד ניצוח באקדמיה למוסיקה בתל אביב. התכנית הייתה מקצועית ואמנותית, ואת הנגינה ליוו הסברים על רקע הקטעים ועל המלחינים. לרסיטל הגיע קהל רחב והוא זכה להצלחה רבה.את המרתון נעל טקס סיום חגיגי, בנוכחות מנכ"ל לחברה העירונית לתרבות ופנאי באשדוד, יגאל גמליאל, אשר בירך את המחלקה על פועלה הענף ואיחל המשך פעילות מוצלחת . בטקס הוענקו למשתתפים תעודות השתתפות בנוכחות מנהלי הקונסרבטוריון, חניתה צוובנר וריקרדו פוטורנסקי. אל הבמה הוזמנו בוגרי מחלקת פסנתר השנה והוענק להם שי,  ובנוסף הוכרזו ציוניהם בבגרות בפסנתר: אילנה נסטרובסקי (3 יח"ל) בציון 95, קארינה מיכאלי (5 יח"ל) עם ציון 97, יונתן אמיתי (5) עם ציון 95, ועמית דנין (5) עם ציון 100. הציונים הגבוהים אינם עניין יוצא דופן בקרב בוגרי הקונסרבטוריון, אשר משקיעים בשנת לימודיהם האחרונה ומגישים תכנית לבגרות. מקצוע המוסיקה מוכר על ידימשרד החינוך ומעניק 3-5 יחידות לימוד בתור מקצוע מוגבר נוסף. טקס הסיום הסתיים בקונצרט עם מיטב הקטעים שנוגנו במרתון.

 

 

 

.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה