מחווה לאגדת הבלט


להאזנה לתוכן:

מפגש ענקי הבלט: לערב המחווה לציון 40 שנות יצירה לואלרי פאנוב מייסדה של קבוצת תיאטרון הבלט מאשדוד יגיעו מיכאל ברישניקוב וגלינה פאנוב.

 

.

 

ואלרי פאנוב מי שהיה כוכב ה"קירוב" בסנט פטרסבורג. אחד מהרקדנים והכוריאוגרפים המובילים בעולם המערבי. רקד ויצר כוריאוגרפיה ללהקות, המובילות בעולם והיה כוריאוגרף ראשי ומנהל אומנותי בבית האופרה בברלין, בבלט הבלגי המלכותי – אנטוורפן ובבית האופרה בון-גרמניה.פאנוב עלה לישראל בשנת 1974, אחרי שהיה אסיר ציון .בשנת 1998, במקביל לעבודתו בחו"ל ייסד להקת בלט קלאסי ובית ספר לבלט שבסיסו באשדוד, במטרה לבנות פרויקט לאומי ובינלאומי בתחום הבלט הקלאסי. הפרויקט נתמך ע"י עיריית אשדוד,החברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד  משרד התרבות והספורט והמשרד לקליטת אמנים עולים. הלהקה מופיעה בכל רחבי הארץ במופעים לתלמידים ובמופעי ערב לקהל הרחב, וזוכה לתשבחות ולהצלחה גדולה.על פאנוב עברו שנתיים קשות לאחר  שביום שבת  ה-19 בדצמבר 2010 , קפצה בת זוגו אילנה ילין-פאנוב(בהיותה בת 42).  אל מותה מחלון חדר האמבטיה של דירתה, בקומה ה-18 והאחרונה של מגדל דירות יוקרתי מול המרינה הכחולה באשדוד. הזוג  הגיעו לאשדוד במקרה לאחר שקיבלו הצעה מהעירייה להקים את הלהקה ובית ספר בתחומה. על הקמת תיאטרון בלט פאנוב בארץ הוא אומר, " הרעיון להקים בלט מקצועי בישראל היה של אילנה. אהבתי וכיבדתי  אותה והערכתי מאוד את לחינוך שקיבלה. בישראל התחלנו מאפס -אם אתה לא נלחם, אתה לא משיג כלום. בהתחלה היו לנו חמישה רקדנים שעבדו בהתנדבות. ארבע שנים עבדנו ללא שכר, ועכשיו אנחנו אחת הלהקות המצליחות בארץ.החלום של אילנה היה להקים כאן להקה עם שפה קלאסית בבסיס, אבל עם משהו מקורי וישראלי ונדמה לי כי הצלחנו בכך". נראה כי ואלרי מתאושש מהטרגדיה  שניחתה עליו,לקבוצת הבלט הצטרף לאחרונה  כמנהל  דורון גכטמן הצעיר והנמרץ שמדביק את כולם באווירה אופטימית ומחויכת.הלהקה  סיימה זה עתה סדרת מופעים בארץ ובחו"ל.מופעים שהתקבלו באהדה רבה על ידי אלפי צופים.פאנוב ורקדניו נמצאים בשלבי חזרה סופיים של המופע החדש "רומאו ויוליה בירושלים" העלילה מתרחשת בירושלים המזרחית רומיאו – בחור יהודי צעיר ,סטודנט ממשפחה טובה ,יוליה – בחורה ערביה ממשפחה מוסלמית מכובדת.הגורל מפגיש את הצעירים באוניברסיטה בירושלים ובהמשך ההכרות הם מתאהבים זה בזו.ביסודו של מופע הבלט לא רק הסיפור הטרגי של שני האוהבים אלה הסכסוך המתמשך והולך  בין יהודים וערבים.הזמר אבי טולדנו מגלם במופע את תפקיד המנחה ומבצע מספר שירים שחיבר במיוחד למופע.ואלרי הקפדן מתייצב לחזרות כשראשו מעוטר בטפחת והוא כולו מקרין חיוניות.

למופע המחווה לציון 40 שנות יצירה עתידים להגיע גלינה פאנוב ,מי שהיתה בת זוגו לחיים ולריקוד הבלט והיא אמורה להעביר סדנת אמן  לתלמידים הרבים של הלהקה.מיכאל ברישניקוב

מי שהיה עמיתו של ואלרי ללהקת הבלט קירוב בלנינגרד בשנות השישים ומי שמבקר המחול של הניו יורק טיימס קלייב בארנס אמר עליו כי הוא "הרקדן המושלם ביותר" שראה מעודו. ערב המחווה מצטרף לרשימת צעדים חיוביים נוספים מבחינתו של ואלרי פאנוב והוא מבקש להודות לד"ר יחיאל לסרי-ראש עיריית אשדוד,שהבטיח לאחרונה  לסייע בהקמת קבוצת אופרה –בלט שתשדרג ותגוון את פעילות הלהקה ולבוריס גיטרמו –מ"מ ראש העיר ויו"ר דירקטוריון החברה העירונית לתרבות הפנאי ,שפעילות הלהקה בתחומי אחריותה.  גולת הכותרת היא העובדה כי  הלהקה בשיתוף קרן היסוד הצליחה להשיג תרומה משמעותית הצפויה לכסות כמחצית מעלות "מרכז פאנוב למחול".את התרומה בסך של כשישה מיליוני שקלים הרים ג'ורג וויט מיליארדר והבעלים של רשת "מרקס אנד ספנסר" .לבניין ,שתכנונו מרהיב ביופיו הוקצה מגרש הגובל במשכן לאמנויות הבמה .כך ,אט אט,  יהפוך הקומפלקס יחד עם מוזיאון אשדוד לאמנות ומרכז האמנויות מונארט  לאבן שואבת לשוחריתרבות ואמנות מהארץ ומהעולם.

"מחווה לואלרי פאנוב",יום רביעי,20 ביוני 2012,בשעה 20:30,המשכן לאמניות הבמה,רח' דרך ארץ 1,אשדוד.להזמנות כרטיסים חייגו:08-9568111

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה