שלוש תערוכות חדשות במוזיאון אשדוד לאמנות


להאזנה לתוכן:

פבל וולברג- התחפשות/ שרון פוליאקין- שמונה שיעורי רישום / האמבטיה של שטרייכמן.
במסגרת הפרויקט של בנק הפועלים "פועלים בקהילה" מוזיאון אשדוד יהיה פתוח למבקרים ללא תשלום בחול המועד: ימים א',ב', ד', ה' 10:00-16:00 יום ג' 10:00-20:00

וולברג: התחפשות

Wolberg: Masqueradeתערוכת יחיד מוזיאלית שנייה, ראשונה מזה עשור, של הצלם פבל וולברג, תערוכתו הקודמת התקיימה במוזיאון תל אביב לאמנות ב-2002.  וולברג הוא צלם-משוטט. הוא פועל כצלם בגזרות שונות של הפומביות, בעיקר זו הישראלית אבל גם מחוצה לה. סוג הצילום שלו מערב בין סממנים של מסורת צילום-הרחוב לבין אלו של צילום עיתונות. בעוד הראשונה מתמקדת בחיפוש אחר הופעה של 'הארה' או של תובנה חדשה, בתוך שגרת היומיום השנייה עסוקה בציד משימתי של 'רגעי שיא' מתמצתים הקשורים לסדר היום החברתי הלאומי. אצל וולברג תכונות של צילום הרחוב זולגות לצילום המשימתי והחיפוש אחר רגע השיא של הצילום המשימתי משפיע גם על תצלומי השיטוט. צילום החוצות של וולברג בסביבות שוליים אורבניות וחברתיות.  רבים מהם לקוחים במקומות הפולחן של קהילות מובחנות ויזואלית על ידי עצמן: חרדים בישיבותיהם, נוצרים באתריהם, בליינים – סטרייטים, הומואים, אתיופים  - במועדוניהם. בתצלומים שבתערוכה מתמקדים באופן בו המשתתפים בהם מופעלים על ידי הפנטזמטי שמקורו מיני, דתי, או לאומי  מסכות, תחפושות, מדים, כיסויי פנים, גוף ועיניים מאכלסים את התצלומים של וולברג של העשור האחרון, בין אם מדובר  בטקסי חתונות  ומשתאות פורים של חרדים, חיילים מצטבעים לפני קרב וחבושים לאחריו, עצירים פלשתינים אטומי עיניים ומתקוממים פלסטינים רעולי פנים, מוחלפי מין, מארחות במועדוני לילה, הומואים במצעדי גאווה ובמועדונים, צליינים נוצרים ודוגמניות מסלול. התמקדות זו מגיעה למיצוי בתצלומי פורים הרבים שלו. התערוכה מתמקדת בתצלומים אלו בהדגשה על תצלומים של מתנחלי חברון אותם הוא מצלם בהתמדה מידי שנה.

שרון פוליאקין – שמונה שיעורי רישוםאוצר:  יונה פישר 

התערוכה שמונה שיעורי רישום של האמנית שרון פוליאקין, בנויה מיחידות של מקבצי עבודות המורכבים מרישומים ואובייקטים הנובעים זה מזה ומובילים זה אל זה בקשר מבני ותוכני.  הרישום - שהוא מוקד התערוכה, מתקיים מתוך או נובע מהאובייקט שנמצא לידו ולעתים מוביל אליו.  כל יחידה כזו מפעילה כמה חללים: את החלל של הרישום, את החלל של האובייקט ואת היחס ביניהם, כאשר כל עבודה עומדת בפני עצמה אך גם מובילה אל אחרת. שרון פוליאקין היא אמנית הדפס וציור. זוכת פרסים חשובים, ביניהם פרס רפפורט לצייר ישראלי בכיר 2010. מכהנת כראש החוג לאמנות יצירה באוניברסיטת הציגה בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות רבות.

האמבטיה של שטרייכמן, אוצרת: כרמלה רובין

התערוכה  "האמבטיה של שטרייכמן "  חושפת  אוצר אינטימי ,שולי לכאורה, שיצר יחזקאל שטרייכמן  (1906 – 1993), לחדר האמבטיה בדירת מגוריו בתל-אביב כאשר כיסה את דפנות החדר באריחי קרמיקה צבעוניים  המהדהדים את יצירתו הציורית.  ב'חיזיון' שיצר שטרייכמן לחדר האמבטיה שלו , הוא שילב אריחים בגדלים ובצורות שונות, חימר חשוף ויובשני בגווני אדמה לצד חימר מזוגג ועשיר בצבע עלים צייר דימויים שונים : גלי ים, מפרשיות, ברבורים ודגים, סוס בדהרה, גמל ובעלי כנף,  עירום נשי,  פני אישה בהשראת אישה-פרח של פיקאסו, וצורות אמורפיות מבית מדרשו של חואן מירו.  התערוכה "האמבטיה של שטרייכמן" היא חגיגה כפולה של אמנות ושל שימור: פסיפסי הקרמיקה ששטרייכמן יצר בסוף שנות החמישים ובראשית שנות הששים הוסרו מן הקירות ושובצו מחדש על-ידי שי פרקש אמן של שימור ושיחזור ציורי קיר בעזרת הנהלת בנק דיסקונט שהתגייסה לפרויקט בשל מחויבותו המתמשכת של הבנק לקידום האמנות הישראלית ובכלל זה לשימור מורשתו של האמן יחזקאל שטרייכמן.  

נעילה: 25 ביוני 2012

מוזיאון אשדוד לאמנות, מרכז מונארט, רח' דרך ארץ 8 , אשדוד טל' 08/8545180

www.ashdodartmuseum.org.il 

ב', ד', ה' : 10:00-16:00   - ג' : 10:00-20:00

ו', שבת : 10:30-13:30

א' : סגור למבקרים  , ערבי חג וחג:  סגור

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה