סרטי השבוע בסינמטק אשדוד


להאזנה לתוכן:

"מיס רפרזנטיישן", "אהבה ומים".

 

יום שני,  26 במרץ 2012 בשעה 19:30

מיס רפרזנטיישן (ארה"ב 2011)  בימוי: ג'ניפר סייבל ניוסום . סרט והרצאה לרגל יום האישה  . 

איך מעצבת התקשורת את הדימוי העצמי של האשה? מהו תפקידה של התקשורת בעיצוב דימויה העצמי של האישה, ואפשרויותיה להשיג עמדות מנהיגות ולהגשים את הפוטנציאל המלא שלה? הסרט התיעודי מבקש לענות על השאלה הסבוכה בין השאר דרך ראיונות עם פוליטיקאיות ובהן קונדוליזה רייס, שהיתה שרת החוץ של ארצות הברית, מגישת הטלוויזיה קייטי קוריק, השחקנית ג'ינה דייויס, דיאן פיינשטיין ואחרות. (85 דקות. אנגלית, תרגום לעברית).

אחרי  הסרט  יתקיים פאנל בהנחיית אילנה שושן, מלכת היופי בעבר. להיות אישה - דרוש מיתוג מחדש: אינטרסים פטריארכלים, כלכליים ופוליטיים משמשים בבסיס הייצוג של האשה בתקשורת. מציאות זו לא זרה כמובן גם לישראל, שהולכת בעקבות העולם הגדול, אם כי מאמצת לעצמה גם קודים ספציפיים משלה. האם ניתן לשנות?

 

 

יום רביעי, 28 במרץ 2012 בשעה 19:30

אהבה ומים (ארה"ב 2000)   בימוי: ראדו מיכאליאנו                               

שחקנים: ליילה בקטי, חפסיה חרזי, ביונה, היאם עבאס, סלאח באכרי, מוחמד מג'ד 

הסיפור מתרחש בכפר קטן בצפון אפריקה, אליו טרם הגיעה המודרניזציה. מקום בו בקושי יש חשמל, אין מכוניות ומים זורמים. אנשי הכפר מתקיימים כולם ממקור מים אחד- מעיין הנמצא בראש גבעה גבוהה. מאז ראשית ההיסטוריה שאיבת המים היה תפקידן של נשות הכפר, וכך כל יום הן סוחבות דליים עמוסי מים אל הכפר בעוד הגברים יושבים בבית הקפה ומעשנים נרגילה. יום אחד, לאחר שעוד אישה קרסה מהמאמץ הפיזי הרב מחליטה ליילה, אישה צעירה ואמיצה להגיד די ולעשות מעשה: לפתוח בשביתת אהבה  להציב בפני הגברים אולטימטום: עד לא יתחילו לשאוב מים בעצמם: אין חיבה, אין אהבה, אין סקס! אחרי ההצלחה העולמית המסחררת של סרטו "הקונצרט", שב ראדו מיכאליאנו עם דרמה קומית סוחפת, צבעונית ומלאת חמלה ורגש. (135 דקות. מרוקאית, תרגום לעברית)

 

הקרנות סינמטק אשדוד נערכות באולם "בית לברון" (אגף התרבות), רח' נתן אלבז 25 רובע ו'          לשאלות, לבירורים ולהזמנת ורכישת כרטיסים טלפון: 08-8555834 בשעות 9:00-19:30

מחירי היכרות מיוחדים: כרטיס בודד – 25 ₪   כרטיסיה ל-5 סרטים –  100 ₪

20% הנחה לגימלאים, סטודנטים, חיילים ובני נוער.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה