להאזנה לתוכן:

התזמורת האנדלוסית

 

"שער פתח דודי"

חוויה מוסיקלית נדירה של טקסט ושירה פרי יצירתם של משוררי תור הזהב בספרד בקונצרט של  התזמורת האנדלוסית הישראלית.

 

תקופת תור הזהב בספרד הולידה יצירה תרבותית עשירה. פירותיה והחומרים המוסיקליים של תקופה זו הם גם הבסיס לחיבור בין התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד עם ברי סחרוף ורע מוכיח. הפריחה התרבותית והכלכלית של יהודי ספרד בתקופה המוכרת כתור הזהב התאפיינה ביצירה נרחבת של פיוטים, מוסיקה ושירה. תקופה זו הייתה הקרקע עליה שגשגה המוסיקה האנדלוסית ומתוכה נולדו גדולי המשוררים של העם היהודי אשר יצירתם מלווה אותנו החל מהמאה התשיעית ועד היום. תוכנית הקונצרט "שער פתח דודי" באה להגיש טעימות שונות מיצירה רחבה זו של משוררים בולטים בתקופה זו. את השירים יגישו מבצעים שונים אשר בדרכם  המוסיקלית הייחודית נכיר את השירים השונים.

ברי סחרוף ורע מוכיח אשר הפיקו את האלבום המופתי  "אדומי השפתות" שעליו נכתב עם צאתו לאור כי הוא לא עוד אלבום פיוטים. האלבום הזה הוא עוד חוליה במסלול המדהים שעושה ברי סחרוף בתוך התרבות הישראלית המודרנית. ברי סחרוף ורע מוכיח מוציאים את שירתו של אבן גבירול בחזרה אל השיח התרבותי ותופרים את העבר להווה בחיבור שנשמע טבעי כאילו תמיד היה שם.בקונצרט יגישו לנו משירתו של רבי שלמה אבן גבירול וביניהם: "שלום לבן דודי", "שער פתח דודי", "שחר אבקשך" ואחרים, בשירתו מציג ברי סחרוף זווית מוסיקלית נוספת ומעניינת לשירת תור הזהב.

הפייטנים רבי חיים לוק ושמעון אילוז ינעימו בקולם משירתם של אברהם אבן עזרא, אבן גבירול ויהודה הלוי. חוויה מוסיקלית מעניינת ומאתגרת תהיה כשברי סחרוף ורבי חיים לוק יבצעו יחדיו פיוט עתיק-הזדמנות נדירה לפגוש שני ענקים על במה אחת . החיבור, בין מזרח ומערב קורם עור וגידים הודות לגשר שהתזמורת האנדלוסית מותחת בין העולמות המוסיקליים השונים. ינחה ויקרא משירי גדולי המשוררים השחקן משה איבגי ,שכדרכו ובכישרונו יוצא הדופן יציג מבט מעשיר ומלא רבדים  לפרק תרבותי עשיר של המסורת היהודית.

"שער פתח דודי"  קונצרט מספר 4 של עונת המנויים 2012 ,מנצח ומנהל מוסיקלי: שמואל אלבז,יועץ מוסיקלי: יורם אזולאי,ייעוץ אקדמי: פרופ' חביבה פדיה,אורחים: ברי סחרוף, רע מוכיח, רבי חיים לוק, שמעון אילוז,מנחה: משה איבגי.

יום שני, 12 במרץ בשעה 21:00. בית" יד לבנים", רח' דרך ארץ 3, אשדוד.

מידע והזמנות בטל': 1800-693-693

                                         

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה