להאזנה לתוכן:

ילבן שלום,המשנה לראש הממשלה וד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר השתתפו בסעודת יתרו,אירוע מורשת יהודית של קהילת יוצאי תוניס.

 

 

סעודת יתרו.

סילבן שלום,המשנה לראש הממשלה וד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר השתתפו בסעודת יתרו,אירוע מורשת יהודית של קהילת יוצאי תוניס.

 

לאירוע של קהילת יוצאי תוניס במעמד סילבן שלום,המשנה לראש הממשלה וד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר הגיעו לאולם בבית "יד לבנים", למעלה מ-400 מחברי הקהילה חלקם אורחים מחוץ לעיר . כ ל מי שגדל בבית תוניסאי ובו היו בנים זכרים, נהג לחגוג את סעודת יתרו, אחד המנהגים הנפוצים במורשת היהודית התוניסאית. הסעודה מקורה בפרשת השבוע (פרשת יתרו) בה כתוב: " ... ויבוא אהרון וכל זקני ישראל לאכול לחם עם חותן משה לפני האלוקים ... " (שמות י"ח יב'). לזכר הארוחה שסעדו אהרון וזקני ישראל אצל יתרו, חותן משה אחיו של אהרון, עורכים יהודי תוניסיה "סעודת יתרו" בשבוע שבו קוראים את הפרשה.

סילבן שלום, השר לפיתוח אזורי, שר לפיתוח הנגב והגליל ומשנה לראש הממשלה, (מכונה "סטיב" בפי מכריו) שנולד בגאבס, שבתוניסיה ועלה ארצה בשנת 1959, התקבל התשואות ובשמחה מופגנת על ידי הקהל .בתחילת דבריו הודה במילים חמות לד"ר יחיאל לסרי-ראש עיריית אשדוד ,לעו"ד גבריאל כנפו-יו"ר מועצת העיר ולמארגני האירוע. השר שלום סיפר לקהל על הקהילה היהודית העתיקה שנוסדה  בטוניס בתקופת בית ראשון ועל יהדות טוניס , שברובה עלתה ארצה אך לא מעט ממנה הגרו לצרפת." מדובר בקהילה צנועה של אנשים טובים במובן הטוב של המילה "-אמר –וסיפר על זיכרונותיו  מ"סעודת יתרו",אירוע  ייחודי לקהילה שאחד ההסברים המקובלים שהוא זוכר, שהייתה מגפה שפגעה והפילה חללים רבים, בעיקר בקרב הילדים הבנים הזכרים, והמגפה פסקה בשבוע שבו קראו את פרשת יתרו.

ד"ר יחיאל לסרי,ראש עיריית אשדוד, הביא את ברכת העיר לחגה של הקהילה שלדבריו היא קהילה המאופיינת בפשטות הליכות,ביראת שמיים,באהבת התורה ובכיבוד תלמידי חכמים.

עוד עמד בדבריו ד"ר לסרי,על דמותו המיוחדת  של יתרו שלימד את משה רבנו שלטון מהו וכלל פשוט וחשוב של ביזור סמכויות שבלעדיו אי אפשר לנהל מערכת גדולה ומורכבת-הדרך היחידה

להחזיק עם,קהילה,עיר היא באמצעות חוקה וסדר. "את האירוע בשנה הבאה"-כך הבטיח ראש העיר-"נחגוג  ברוב עם והדר במשכנו החדש של היכל התרבות ". על התכנית האמנותית הופקדו חברי תזמורת,שהורכבה במיוחד לאירוע, עם כלי נגינה אותנטיים - יוסי ברדה ויובל טייב גדולי הזמר הטוניסאי, סחפו את הקהל המרוגש בשירים מבית אבא.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה