נחנך פסל לציון 20 שנים עלייה מחבר העמים.


להאזנה לתוכן:

הנתונים הדמוגרפיים מצביעים על כך שקרוב ל-40% מאוכלוסיית העיר הינם עולים שהגיעו לישראל בעשרים השנים האחרונות וילדיהם.על כן ,טבעי הדבר שהתבקש אירוע סמלי לציון


קליטתם המוצלחת של עולי ארצות חבר העמים באשדוד. בנוכחות   ד"ר יחיאל לסרי-ראש עיריית אשדוד,בוריס גיטרמן-מ"מ ראש העיר ויו"ר דירקטוריון החברה העירונית לתרבות הפנאי,ולדימיר גרשוב-סגן ראש העיר והממונה על הקליטה,הגב' מאיה סלוצקי-חברת מועצת העיר,אדי בן ליש-מנכ"ל חברת "חופית"  ובנוכחות קהל מוזמנים נחנך ,בסמוך למתנ"ס "דיונה" ,פסל לציון 20 שנים לעלייה הגדולה מחבר העמים. הפסל, מעשה ידיו של  האמן אדוארד דולקרט, בדמות אניית מפרשים הוצב  בכניסה למתנ"ס "דיונה"-מרכז קהילתי מהפעילים בעיר המשרת אוכלוסיה גדולה של יוצאי חבר העמים המתגוררים ברבעים י'-י"ג.

ראש העיר,ד"ר יחיאל לסרי עמד בדבריו על תרומתה המשמעותית של קהילת יוצאי חבר העמים באשדוד " מדובר בציון דרך חשוב ,במיוחד בעיר אשדוד ,עליה זו הגיעה להישגים מרשימים,אי אפשר לתאר את העיר ללא עליה זו המונה כשליש מתושבי אשדוד " -אמר ראש העיר וביקש להודות לחברה העירונית לתרבות הפנאי ולחברת "חופית" על המיזם המשותף להצבתו של הפסל.

בוריס גיטרמן,מ"מ ראש העיר ויו"ר דירקטוריון החברה העירונית לתרבות הפנאי הודה לראש העיר על כך שהוא מכיר ומוקיר את תרומתם של העולים לבניית העיר,הודה  לראשי ארגוני קהילות יוצאי חבר העמים וסיפר כי העלייה שינתה את פניה של אשדוד במהלך 20 השנים האחרונות.יוזמת הפרויקט חברת מועצת העיר מאיה סלוצקי הודיעה כי היא שמחה על כך שרעיונה קרם עור וגידים. במהלך הטקס סיפר האמן אדוארד דולקרט כי ביוזמת  "חופית "  מתוכננת הקמתו של  גן חיות מפוסל עם דמויות דגים ובעלי חיים .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה