להאזנה לתוכן:

מערב למערב.
בשבוע הבא, שלושה ימי מופעים של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד עם הזמרת הבינלאומית ,פרנסואז אטלן (מרוקו) הפייטן,ליאור אלמליח ואנסמבל ראלי מרגלית בקונצרט "ג'ודאו-עראב "- מפגש לשונות ותרבויות.

 

בתקופה בה הדרת נשים בכלל ושירת נשים בפרט הפכה לנושא בו מתנגחים הכל בכל. בתקופה בה חלוקות הדעות בין דתיים לחילוניים ובין מוסלמים ליהודים מציגה התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד סדרת קונצרטים המציגה את פניה היפות המתונות של יהדות ספרד:

ערכי  הסובלנות, דו הקיום והפיוס.קונצרט מספר 2 של עונת המנויים ג'ודאו ערב נותן טעימה למפגש הלשונות והתרבויות שנוצר במשך מאות בשנים בנדודיה של יהדות ספרד. (לאדינו-ערבית-עברית-צרפתית-ספרדית)הקרבה הגיאוגרפית והקשרים ההדוקים בין ספרד לצפון אפריקה הביאו לזיקה בחיי התרבות בכלל ובשירה והפיוט בפרט. השפעתם של משוררים מגורשי ספרד בצפון אפריקה בשילוב המסורת המקומית הביאו לפריחה של מרכז השירה והפיוט העבריים בארצות המגרב ומאוחר יותר במרחב הפרנקופוני ובארץ ישראל. הקמתה של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד היא למעשה ביטוי ותוצר של נדודים והתפתחות תרבותית זו במשך מאות שנים.בקונצרט ג'ודאו-עראב ((Judeo-Arab,האיכויות המוסיקליות היהודיות נפגשו ברחבי צפון אפריקה מטנג'ר הספניולית דרך מרקש הצבעונית ועד והראן האלג'ירית . את מפגש הלשונות המכונה ג'ודאו-עראב נכיר דרך שירתה של פרנסאוז אטלן, זמרת המגיעה אלינו ממרקש שהשורשים היהודיים -ברברים מתבטאים בקולה העדין ובסגנון שירתה. הרפרטואר שלה ושירתה נעים בין מוסיקה קלאסית ואופרה ועד מוסיקה אנדלוסית ושירה בלאדינו, ערבית ועברית .

אטלן היא המנהלת האומנותית של פסטיבל למוסיקה אנדלוסית שמתקיים מידי שנה בעיר אסואירה Essaouira)או בשמה הפורטוגזי - מוגדור (Mogador) שבמרוקו.בקונצרט זה משתתפים גם ליאור אלמליח ,פייטן וזמר המוכר באיכויותיו הווקאליות יוצאות הדופן ושירתו העדינה. השניים יציגו יחד ולחוד ממיטב הפיוטים של מסורת יהדות ספרד בשפות שונות. כמו כן , יתארח האנסמבל של הצ'לנית היוצרת  ראלי מרגלית שתציג את המפגש המוסיקלי בין הקלאסי לאתני. מנצחת הבית והמחלקה החינוכית אתי תבל תנצח על קונצרט זה.

"ג'ודאו-עראב"- הזמרת הבינלאומית :פרנסואז אטלן (מרוקו),הפייטן: ליאור אלמליח 

אנסמבל ראלי מרגלית, ניהול מוסיקלי ועיבודים: שמואל אלבז, יועץ מוסיקלי: יורם אזולאי, מנצחת: אתי תבל.

 

ימים שני,שלישי ורביעי,  16-18 בינואר, בשעה 20:30, בית " יד לבנים", רח' דרך ארץ 3,אשדוד. טלפון: 08-8671666.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה