להאזנה לתוכן:

כ-100 אמנים השתתפו בפסטיבל "סופר-ג'אז" אשדוד
בניהולו המוסיקלי של הפסנתרן ליאוניד פטשקה

 

אלפי אוהדי ג'אז מילאו את היכל ספורט "הקריה" לרגל שני ימי מופעי פסטיבל הג'אז השלישי  הבינלאומי של אשדוד, שהתקיים השנה בחג החנוכה(21,22 לדצמבר  2011)בהשתתפות  שלוש תזמורות: הסימפונית אשדוד, התזמורת האנדלוסית הישראלית  וה "אימפרסיב פלייט אורקסטרה". רנדי בריקר מארה"ב, אמן החצוצרה מהטובים בעולם הג'אז, זמרת הג'אז השחורה אנטואנט מונטז'   והפסנתרן הגרמני לאוניד  צ'יז'יק (Leonid Chizhi) .

בוריס גיטרמן,מ"מ ראש העיר ויו"ר דירקטוריון החברה העירונית לתרבות הפנאי שהפיקה את האירוע פתח את יום המופעים הראשון, " אני שמח לפתוח את פסטיבל הג'אז הבינלאומי השלישי, אצלנו כאן – באשדוד מקומו הטבעי של האירוע בשל היותו של היוזם לאוניד פטשקה – תושב העיר"-כאן פנה גיטרמן לפטשקה והודה לו באמרו-" אני מודה לך לאוניד, כי רק ג'אז מוכשר כמוך הצליח לגרום לפסטיבל כזה להתקיים. ולהביא לכאן אמנים מהטובים בעולם".בסיום דבריו הודה למשתתפים,לקהל ולחברי המשלחת מהעיר קישינב  שבמולדובה,לחתימה על הסכם ערים תאומות עם אשדוד.הסימפונית אשדוד והתזמורת האנדלוסית פתחו את הפסטיבל וביצעו מוסיקת עולם עם הכנר חנס בקמן  והפסנתרן לאוניד פטשקה.דפנה ארמוני ובאלדי אולייר מישראל הופיעו עם פטשקה במופע ג'אזי מיוחד.פסנתרן הג'אז הישראלי לאוניד פטשקה, שיזם את הפסטיבל הופיע עם  הרכב הג'אז  הקבוע שלו והצטרף באלתורים לשאר הרכבים והמבצעים שהופיעו  בפסטיבל .

החצוצרן רנדי בריקר ((Randy Brecker מניו יורק עיצב את הסאונד של הג'אז כבר למעלה מ-4 עשורים בנגינת הסקסופון שלו, רנדי ניגן והופיע עם כל הגדולים כמו פרנק זאפה, פרנק סינטרה, ברוס ספינגסטין, פאנקדליק, ג'יימס טיילור, סטילי דן, דיויד סנבורן, ג'קו פסטוריאס ועוד. במרכז הפסטיבל הופיעה להקת "בייבי סודה דיקסילנד"( Baby Soda Dixieland) מניו יורק המופיעה בכל הפסטיבלים והמצעדים במנהטן - הלהקת "בייבי סוד" נמצאת בחזית התנועה החדשה של הג'אז הנקרא "ג'אז רחוב" עם מגוון אקלקטי של השפעות מוסיקליות הנעות בין כלי־נשיפה של ניו אורלינס, גוספל, מוסיקה דרומית וג'אז חם. ההרכב אינו מבקש ליצור מחדש את העבר, אלא להביא את המושג ג'אז ולשמח אנשים, סודה של "בייבי סודה" הוא ביצוע של נגנים ללא פשרות ויש לציין, שבלהקה מנגנים מיטב המוסיקאים של ניו יורק ב-חצוצרה, אקורדיון, קרש כביסה, בנג'ו, תיבת נגינה ועוד כלי נגינה לא קונבנציונליים.הסקסופוניסט הרוסי הידוע אולג קירייב Oleg Kireyev ניגן עם הרכב הג'אז מרוסיה, אולג הוא הסקסופוניסט הרוסי המפורסם ביותר ידוע בנגינת הג'אז הקלאסי, ג'אז אפריקאי ועוד, מופיע בכל העולם בפסטיבלי הג'אז הידועים ביותר. הסקסופוניסט הידוע בנגינתו הנוגעת ללב ג'יקוב  מיימן (Yaacov Mayman) והמתופפת אלכסנדרה  מוגילביץ'  Aleksandra) Mogylevich )מארה"ב יופיעו בפסטיבל. הצ'לן בוריסלב סטרולב (( Strulev Borislaוהסקסופוניסט אולג קירייב Oleg Kireyev) )מרוסיה, הסקסופוניסט מרכוס מילר( (Marcus Miller מארה"ב, כאמור הפסטיבל התקיים במשך יומיים, בהיכל הספורט "הקריה" בסיטי של  אשדוד,המופעים החלו ,מידי ערב, החל מהשעה  19:00 ונמשכו עמוק אל תוך הלילה כאשר ההרכבים מחו"ל ומישראל התחלפו מידי  שעה על הבמה.יש לציין, שמחיר כרטיס לערב מופעים שלם עמד על  100 ₪ בלבד .

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה