להאזנה לתוכן:

פסטיבל קומיקס לילדים ונוער ייערך באשדוד בחול המועד סוכות

16-18 באוקטובר 2011 בשיתוף המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס חולון ותיאטרון מדיטק חולון. לגילאי 5-13. בתוכנית: דוכני יוצרים ,סדנאות ציור,טיפים של מקצוענים,סדנאות קומיקס ותערוכה.

 

 

תערוכת קומיקס :"יליד ארץ חלומותי - בן דוש לשרוליק": המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס יציג את התערוכה "יליד ארץ חלומותי-בן דוש לשרוליק"/ של הקריטוריסט דוש, שהותיר על שולחנו את השרוליק האחרון שיצר. קריקטורה זו היא חלק  מ-50 שנות דיאלוג בין האב הרוחני,דוש, לבין בנו המאומץ, שרוליק, דיאלוג שבנוסף להיותו מצויר, הוא עשיר טקסטואלית.שרוליק הוא אחד מהישגיו הבולטים של דוש (קריאל גרדוש), מגדולי הקריקטוריסטים הפוליטיים  בישראל והראשון שמיסד את אמנות הקריקטורה בארץ כביטוי עיתונאי פרשני, נחשב ובעל השפעה. בקריקטורות שלו הציב דוש את שרוליק  במרכזם של מצבים ואירועים שונים בחיי המדינה ודרכו הגיב על המתרחש בהם. הדמות העממית והחיננית, נטולת הרשמיות, החלוץ-הלוחם עם כובע הטמבל, הסנדלים והבלורית המתולתלת , הפך במהרה  לפופולארי ואהוד על הציבור הישראלי ושיקף את הדימוי העצמי שלו תוך תרומה ניכרת לגיבוש החוסן הלאומי בשנים המכוננות של המדינה.
התערוכה  מתמקדת בתהליכי עבודה ובשלבים השונים בדרך לעיצוב דמותו של שרוליק. שינויים  רבים חלו בדמותו של הילד התם והנחוש שקווי ספקנות ואכזבה נוספו לו במהלך השנים. הוא התבגר והתפקח , נוסף לו נופך של עצב דק בעיניו, אך דוש, לא נתן לו להזדקן, לגדל כרס או להתכער. במבחר קריקטורות, סקיצות ורישומים משולחן העבודה של דוש, חושפת התערוכה את עבודתו באופן בלתי אמצעי ואינטימי.  הטקסטים המלווים, פרי עטו מאירים פן נוסף באישיותו של היוצר. דוש כאמן גם של מילים, חוקר ומתעד חיפושים ולבטים, מתווכח עם פתרונות שונים, כאשר מחשבותיו, רגשותיו ותפיסותיו המקצועיות הן אבני הדרך לצד התוצר  הסופי -הקריקטורות.

סדנאות במהלך הפסטיבל:

16.10.11, יום א' בשעה 09:30 – הומור בקומיקס:כולנו חווים בחיינו חוויות משעשעות,כמו למשל החלקנו על בננה ברחוב,איחרנו לעבודה כי נתקענו במעלית,הבית הוצף וסוף סוף הכלב עושה מקלחת ועוד.קומיקס אישי.

17.10.11, יום ב' בשעה 09:30 :מסביר פנים.סדנא על שפת הקריקטורה,סוד הדיוקן ההומוריסטי,משחק תווי הפנים,אפיון ההבעות ואפקט ההגזמה מפגש של סיפורים אישיים עם סיפורה של הקריקטורה בכלל,מלווה בהקרנת קריקטורות שפורסמו בעיתון ובהדגמות לעיני המשתתפים.קומיקס אישי.

18.10.2011 יום ג' בשעה 09:30 : אני והמשפחה שלי.סדנה משעשעת שמאפשרת לכם לשקף דינאמיקות משפחתיות על דרך ההומור.קומיקס אישי.

פסטיבל קומיקס,16-18 באוקטובר 2011 באודיטוריום "נעים לתרבות" ע"ש רמי נעים, רח ביאליק  10, אשדוד. טלפון:08-8671536

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה