שבוע של "ארוחה עם אידיוט".


להאזנה לתוכן:

קומדיה משעשעת מאת פרנסיס וובר ובביצוע שחקני תיאטרון "הבימה".במקור המחזה בוים לסרט הקולנוע המפורסם והמצליח:"אידיוט מושלם".


קומדיה אנינה עם שיק צרפתי מאת פרנסיס וובר ("כלוב העליזים","הבלונדיני עם הנעל השחורה") מענגת את צופי "הבימה" בשלהי הקיץ הישראלי. הבימאי הרבגוני (לא רק מיוזיקלס) משה קפטן, מנווט בהצלחה את צוות השחקנים המיומנים בתוככי מבוך השקרים וההסתרות שטוו לעצמם זוגות צרפתיים אוהבי החיים הטובים. ואם כבר - אז למה לא לצחוק על חשבון אידיוט מופלג תורן מדי שבוע, בסעודת רעים גברית.
התסבוכת התחילה עם הגב שנתפס לפייר (רמי הויברגר, שלא זקוק לצרחות כדי להפגין משחק מעולה וקומי להפליא). האידיוט שמגיע אל דירת פייר הסופר-עכשווית ומעוצבת להפליא, כדי לצאת לסעודה, הוא הקומיקאי מס' 1 - יעקב כהן. גם אותו הינדס קפטן למשחק מעוצב ומסוגנן, ולא קומי שלוח רסן פרוע כהרגלו (מה שמאד מוצלח ב"צחוק מעבודה"). האידיוט נבחר לתפקיד השעשוע השבועי - בגלל התחביב האובססיבי שלו של בנית מודלים מגפרורים, שמותיר אותו תמים לגבי כל המתרחש סביבו.
הגב המיוסר של פייר, הנע תוך עיוות גופו בריאליות נוקבת, מצריך רופא (מיכאל כורש הטוב והוותיק). בינתיים האידיוט מחייג בטעות למרלן, המאהבת של פייר (ריקי בליך העסיסית), שמודיעה שהיא מגיעה מיד. הדלת נפתחת - ואשתו של פייר, קריסטין (יעל צפריר) נכנסת, כשהאידיוט בטוח שהיא המאהבת. נו הדייסה שמתבשלת מסתבכת.
לעזרת פייר המתענה והמסובך בפלונטר, נחלץ ידידו ז'וסט (אמנון וולף המצוין, ("רכש העברה" מ"גשר" ל"הבימה"). וכדי להרבות שמחה וצהלה, נכנס לעלילה מפקח המס לוסיין, שמעון כהן הוותיק והמקצוען, שרק כדי ללמוד את סודות אחורי הקלעים של מס הכנסה - שווה לראות את ההצגה. אך לא רק. המוסיקה שערך אריק אביגדור וביצע בהקלטות ליאור רונן, עיצוב הבמה היצירתי והמושקע, של ערן עצמון, הכולל העתקי ציורי חבצלות המים של קלוד מונה, ושאר חפצי האמנות, התלבושות המושלמות של ילנה קרליך, והתנועה של אלדד גרויסמן - כל זאת עם המשחק המדויק שביים קפטן - יוצרים קומדיה קלה, מהנה, שקולעת לטעם הקהל על כל גווניו.
"ארוחה עם אידיוט"- מחמישי עד חמישי (למעט יום שישי) 30.6-7.7.2011 בשעה 21.00 תיאטרון "הבימה". בימוי:משה קפטן-בהשתתפות:רמי הויברגר,יעקב כהן,יעל צפריר,מיכאל כורש,אורי הוכמן,ריקי בליך,אמנון וולף,שמעון כהן.
בית "יד לבנים", רח' דרך ארץ 3,אשדוד.טל': 08-8545833/4

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה