לוגסי וגרוניך עושים סימפטיה.


להאזנה לתוכן:

לפעמים חלומות מתגשמים, זאת מוכיחים חניכי "אור לחינוך" מאשדוד, שיככבו באירוע השנתי של העמותה לקידום מצוינות, שהקים ליאור לפיד, אף הוא מאשדוד.

 אופק לוגסי, בת 11.5, תלמידת כתה ו' בבית הספר "שז"ר" באשדוד נבחרה להיות אחת מ-20 המשתתפים אשר לוקחים חלק בסניף האשדודי של "אור לחינוך" - העמותה לקידום מצוינות. במהלך השנה, במסגרת התוכנית, איתרה אופק והחלה לפתח את תחום המצוינות שלה: שירה. לקראת אירוע הסיום השנתי קיבלה אופק הצעה שהיא לא יכלה לסרב לה: לשיר סולו מול מעל 600 אנשים בקהל. אופק, שהמצוינות הפכה לדרך חיים עבורה, אמרה בבירור: "אני רוצה לשיר שיר קשה. לא פלייבק, בלי הקלטות, לשיר חי עם ליווי של פסנתר". השיר איתו תופיע אופק- "יש לי סימפטיה". אך ההפתעה הגדולה הגיעה רק כמה ימים לאחר מכן: שלמה גרוניך, המלחין של השיר והמבצע המקורי, הסכים להצטרף ליוזמה של עמותת "אור לחינוך" ולהיפגש עם אופק ולהכין אותה לקראת ההופעה. השניים ייפגשו קודם הופעתו של גרוניך בקיבוץ נען להיכרות ולשירה משותפת. בכך מצטרפת אופק לוגסי לחניך נוסף מהסניף האשדודי, מדובר בעמית הנדלר, שאף הוא זכה להגשים חלום: ביקור בביתו של בכיר הגיטריסטים בארץ, הלא הוא אבי סינגולדה, שהעניק לו שיעור פרטי בגיטרה. וההופעה המשותפת שלהם תוקרן באירוע הסיום השנתי של העמותה בסרט קצר, שנערך במרכז התקשורת של החברה העירונית לתרבות הפנאי. סרט קצר נוסף, שאף הוא יוקרן באירוע יתאר את המפגש והשירה המשותפת של שלמה גרוניך ואופק לוגסי. "אור לחינוך", העמותה לקידום מצוינות, החלה כיוזמה פרטית של ליאור לפיד, תושב אשדוד, לפני 7 שנים, כשהיה תלמיד תיכון בן 16. "את הפעילות התחלתי בכתה י"א. היה לי קצת זמן פנוי אז החלטתי שבמקום לקחת קורסים באוניברסיטה לפני הצבא עדיף להשקיע את הזמן במשהו שמניב רווח משמעותי הרבה יותר: להפוך את המצוינות ואת ההתנדבות לערכי יסוד בחיים של התלמידים בעיר". שנה לאחר שהחל בפעילות, הפכה 'אור לחינוך' לתוכנית עירונית וכללה 40 משתתפים מרחבי העיר. ליאור המשיך בפעילות במקביל לשירותו בצה"ל, ובתקופה זו החלה הפעילות להתרחב מעבר לגבולות העיר. לפני כשלוש שנים הפכה אור לחינוך מארגון מתנדבים לעמותה רשומה, הפועלת כיום ברחבי הארץ- מבאר שבע ועד הקריות והעמידה עד היותר למעלה מ-1000 בוגרים. ליאור ממשיך לכהן במשך שנים אלו כמנכ"ל העמותה (בהתנדבות) וכחבר הדירקטוריון של העמותה, יחד עם אישים בכירים ביותר- תא"ל דני הררי (לשעבר מפקד יחידה 8200 בצה"ל, בה שירת ליאור), איציק דנציגר (לשעבר נשיא ומנכ"ל Comverse העולמית וחבר ועדת דברת) ואירית פרידמן (עובדת סוציאלית בכירה ופסיכותרפיסטית). "אור לחינוך היא עמותה עטורת פרסים: מגן ראש הממשלה, מגן שר הרווחה, מגן שר החינוך, אות המופת של המועצה להשכלה גבוהה, מגן ראש העיר אשדוד, מגן ראש העיר אשקלון, מגן ראש העיר גבעתיים ועוד ועוד", מספר לפיד. "את כל הפעילות של העמותה מוביל צוות של מאות מתנדבים, ללא מטרה לזכות בפרס כלשהו אלא לקדם את פעילות העמותה ולהגיע לכמה שיותר ילדים. החלום האמיתי, בעיניי, הוא שרשויות שחרטו על דגלן את ערך המצוינות יפעלו יחד איתנו כדי להפוך את המצוינות מערך לדרך-חיים עבור התלמידים בתחומן".
האירוע השנתי של אור לחינוך יתקיים ביום א', 3.7.2011, באודיטוריום "בית דני" בתל-אביב, בין השעות 17:30 עד 20:00.העמותה מעניקה עד 100 כרטיסים במתנה לאוהדי "אור לחינוך" בפייסבוק. פרטים נוספים אודות הזמנת כרטיסים ניתן למצוא בעמוד הפייסבוק של העמותה (חפשו 'אור לחינוך').

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה