להאזנה לתוכן:

זו השנה הרביעית בה מרכז מונארט לאמנויות עורך את
" אשדוד עיר ואמנות"- ערב הוקרה ליוצרים וליצירה באשדוד

 

ערב הצדעה ליצירה האמנותית הקהילתית הענפה בעיר: לטקס הענקת פרסים לזוכי התחרות "מכחול הזהב" ולפתיחת התערוכות הגיעו כ- 500 איש. ביניהם תלמידים, מורים, מנהלי בתי ספר,מורים ומדריכי אמנות, אמנים וקהל אורחים רב. האירוע היה במעמד ראש העיר -ד"ר יחיאל לסרי, ממלא מקום ראש העיר ויו"ר דירקטוריון החברה העירונית לתרבות- בוריס גיטרמן , מנכ"ל אגן כימיקלים- צבי מנור, סמנכ"ל תקשורת תאגידית בחברת נמל אשדוד- יגאל בן זיקרי, ראש מינהל התרבות במשרד התרבות, המדע והספורט-מר שמעון אלקבץ, מנכ"ל החברה העירונית - יגאל גמליאל, סמנכ"ל החברה העירונית לתרבות- אורן טואיל , יו"ר אגודת אמני אשדוד - שלמה פרמן, חברי מועצת העיר, חברי דירקטוריון החברה העירונית לתרבות וחברי הוועד המנהל של מוזיאוני אשדוד ושל מרכז מונארט לאמנויות.

ראש העיר,ד"ר יחיאל לסרי ,עמד בדבריו על חשיבותו של הפרויקט -"אשדוד היא עיר ואמנות במובנה העמוק והרחב של המילה.מעבר לעובדה כי אמנות גבוהה מוצגת במוזיאוני העיר ליצרה בעיר שותפים אוכלוסיות מכל טווחי הגיל:מגני ילדים,תלמידי בתי ספר יסודיים ועל יסודיים והבוגרים יותר.עשייה אמנותית היא זו המתרחשת בקהילה,מידי יום ועם כישרונות יוצאים מהכלל.אשדוד מוכיחה לאורך השנים כי כישרונות אלו יודעים לפרוץ קדימה ולייצג אותנו במקומות הנחשבים ביותר". לדברי בוריס גיטרמן,מ"מ ראש העיר ויו"ר דירקטוריון החברה העירונית לתרבות הפנאי " אנו רואים את שילובו של הדור הצעיר ביצירה אל מול עידודם של כישרונות מבוגרים הנחשפים לראשונה לעולם האומנות. יוצרים אשר אומנות היא מקצועם אל מול חובבנים העושים זאת להנאתם. אנו שמחים לפגוש ולתמוך בכל אחד ואחת מכם המשיכו ליהנות מהיצירה וליצור אומנות".בטקס הענקת "מכחול הזהב" 2011 זכו:סלומון פינטו - פרס על מפעל חיים באמנות,בנימוקי חבר השופטים נכתב על פינטו" עשרות מפסליו הפזורים בחוצות העיר משקפים היסטוריה, מורשת, לאום, תרבות ישראלית, סיפור מלחמות העיר אשדוד בפרט ושל מדינת ישראל בכלל. הודות לעבודותיו נפרשת בפנינו תמונה היסטורית המציגה קשר בין ציונות למצוינות. תמונה המציגה את השונות שבתוכנו ומעלה על נס את נתינתו ומעורבותו בעיר".בפרס על תרומה לחינוך לאמנות בזיקה לאיכות הסביבה זכה האמן ניסים סדון עליו נכתב בנימוקי חבר השופטים כי כמחנך, ניסים דוגל בחירות המחשבה, ריבוי דעות וראייה רחבת אופקים בהבנה של המוטיב ביצירה. על בסיס אלה פיתח ניסים מתודולוגיה אמנותית רחבה המושתתת על חשיבה ללא גבולות, על ערכי איכות החיים והסביבה, על ההנחה כי עלינו לפעול נמרצות בהווה כדי לקשור עבר עתיר אמנויות לעתיד עשיר יותר באמנויות.על צביה אוזן - הזוכה בפרס על הישגים משמעותיים באמנות נאמר כי צביה הינה אמנית רב תחומית, מציירת, מפסלת, מצלמת, העוסקת בטכניקות אמנות מעורבות ומצליחה לרתק קהל רב העוסק בפרשנות של עבודותיה. קומפוזיציות מודרניות, סרטי וידאו ארט, מיצגים ומיצבים סביבתיים, כל אלו הינם פרי יצירתה. על שוש הלוי- הזוכה בפרס על תרומה לקהילה בתחום האמנות נאמר כי בפעילותה היא משלבת שתי מטרות נעלות, האחת קליטת עליה ומיזוג גלויות והשנייה חשיפת התלמידים לאמנות על גווניה השונים.


התערוכות שהוצגו בפרוייקט "אשדוד עיר ואמנות":הראשונה- "צליל וצבע"-תערוכת אגודת אמני אשדוד. אוצרת: חפציבה קושמרו.התערוכה השניה - "השפה בצבע":חברי אגודת אמני אשדוד יחד עם תלמידי בית הספר העל יסודי, מקיף א' במסגרת פרויקט סדנת אמן. אוצר: ראובן כהן. התערוכה השלישית " להרגיש צבע עם הידיים"-אגודת אמני אשדוד בשיתוף במרכז רב שירותים ללקויי ראייה, בהדרכתה של האמנית דליה ארבל.הרביעית - התערוכה "מרחבים" שמייצגת בגאווה את בית הספר צמח לאמנויות. בהדרכת פאולה הפנר ואידית שוורץ.התערוכה החמישית -"מתקהלים במוזיאון". עבודות התערוכה נוצרו במסגרת שיעורי אמנות של "תכנית קרב למעורבות בחינוך".התערוכה בשיתוף בתי הספר : אמירים, שזר, רבין, מוריה, צפרירים, נוף ים,בהובלת יעל וילנר, חגית טורץ, יעל עמית חמו וחווה קלדרון.התערוכה שישית - "זום לסביבה". תערוכת צילומים שיצרו תלמידי בית ספר צפרירים בהדרכת האמן אליהו הרשקוביץ.מקבץ התערוכות - "יוצרים במוזיאון". בהדרכת דוד ניפו, יפעת אלישר, וולף בולבה ויאנה בוקלר ויעל ברונר.הפקת מיזם האמנות העירוני התאפשרה הודות לתמיכתם הנדיבה ולשיתוף הפעולה המתמשך של חברת נמל אשדוד ואגן כימיקלים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה