מרוסיה בהצלחה - ההצגה נמשכת


להאזנה לתוכן:

במסגרת פסטיבל התשיעי לאומנויות המחול התקיים מופע בכור "ההצגה חייבת להמשך" בביצוע תיאטרון בלט פאנוב אשדוד. את עבודתו זו הקדיש הכוריאוגרף בעל השם העולמי, ואלרי פאנוב, לאשתו המנוחה -אילנה ילין פאנוב ז"ל שיחד עמה יסד לפני יותר מאחד עשרה שנה קבוצת תיאטרון בלט באשדוד

"הצגנו לראשונה את המופע, עלה לבמות לראשונה, אלא במסגרת סבב הופעות בחו"ל," - מספר ואלרי, -" לפני שנתיים אני ואילנה התחלנו לעבוד על מופע חגיגי המוקדש לעשור הלהקה אך מותה הטראגי שיבש את התכנית. לא היה מקום לחגיגות. אבל ההצגה חייבת להמשך".


למעשה, זה שם ההופעה בשפה האנגלית שמוקדש לזכרה של אילנה ויוצג ב-12 למאי לראשונה בישראל. ברוסיה הופיעה הלהקה עם שתי הצגות : "כרמן" המבוססת על סיפור קלאסי על-פי ביזה ו"אדיוס" - בלט טאנגו במוסיקה של פיאצולה - שתי ההצגות חדשות ומביאות נגיעה מרעננת ומודרנית לאסקולה של בלט קלאסי. "סבב ההופעות אחרון היה חזרה לפני הפקת-על בין לאומית שכרגע מתוכננת," - מספר ממלא מקום ראש עיר אשדוד, בוריס גיטרמן, - "ההפקה תעלה בסין, רוסיה, בלטיה, ארצות הברית ומקסיקו ותקרא "רומיו ויוליה - הסיפור הירושלמי". החזרות מגיעות לסיומן, המשא ומתן לגבי ההופעות נמצא בשיאו. וללא ספק, בתמיכתה של חברה העירונית לתרבות הפנאי, תושבי אשדוד יהיו הראשונים לצפות במופע."
במסגרת סבב הופעות ברוסיה ביקרו רקדני הלהקה בקהילות יהודיות, בתי ספר וגני ילדים יהודיים. "אחד מביקורים אלה היה משמעותי מאד," - מספר לאוניד אליעזרוב, מנכ"ל התיאטרון, - "בעיר פרם, בבית כנסת של חב"ד אירח אותנו הרב זלמן דוייץ. לאחר פגישה וארוחת צהריים הוא ביקש ממני להניח תפילין - דבר שלא עשיתי מעולם. ולמחרת קרה לנו נס אמיתי! במרחק של 300 ק"מ מהיעד הבא שלנו באוטובוס אירעה תקלה והוא הושבת . האוטובוס היה מתוצרת גרמניה, דגם מתקדם מאד, שלא מוצאים הרבה כאלה בפרברי הסיביר ואוראל. הנהגים היו בפאניקה. אבל כעבור 10 דקות בלבד "לגמרי במקרה" הגיע בדיוק אותו דגם של אוטובוס לחנייה שלנו ובו נמצא החלק הנדרש לנו להחלפה. כך, "לגמרי במקרה"! .עוד דבר מפתיע קרה לנו בביקורת הגבולות, לפני טיסה חזור למוסקבה. אומנית הפלמנקו, טניה וינוקור לקחה את הכינור איתה. דבר זה נראה חשוד בעיני משמר הגבול הרוסי. הם ביקשו לבדוק עוד ועוד ומסמכים ותעודות להשביע את רצונם. קראו למומחה. בקשתנו לזרז את הבדיקה כדי שלא נאחר לטיסה נענתה במשפט "הגיוני" ש"תאחרו לטיסה הזו - תעלו לטיסה הבאה.." למרבה המזל, טיסה חזור לתל-אביב עוקבה ב-20 דקות. בדיוק הזמן שהספיק לבדיקה. "
"מופעי התיאטרון הלהיבו את קהל הרוסי," - מספר איידר שידולין, סולן תיאטרון בלט קרמלין, - "ללא כל ספק, יש פוטנציאל בין לאומי ללהקה. אני כאמרגן סבב ההופעות נהניתי מאד לעבוד עם התיאטרון. הבכורה העולמית יכולה להביא תהילה לתיאטרון בלט באשדוד."


הבכורה העולמית תתרחש בעתיד, בינתיים, הקהל מוזמן למופע גאלה שמוקדש לזכרה של אילנה פאנוב. הבכורה תתקיים כמובן באשדוד, באולם "דיונה" ב-12 למאי. לאחר מכן - בערים נוספות ברחבי הארץ.ואלרי פאנוב, כוכב בלט עולמי, אחד הסולנים הידועים של כל הזמנים מתיאטרון "מריאין" בסנט פטרסבורג פרץ גבולותיה של ברית המועצות בשנת 1974. בעלייתו של פאנוב תמכו אנשי רוח ופוליטיקה בארץ ובעולם ובניהם ראשי ממשלה של בריטניה וישראל - הרולד וילסון וגולדה מאיר. לאחר עלייתו היה פאנוב לשליח תרבות של מדינת ישראל ועבד במיטב בימות אירופה וארצות הברית. לפני יותר מעשור הגשים פאנוב את חלומו ליצור להקה משלו ועבר יחד עם אשתו אילנה ז"ל לאשדוד בו נוסד תיאטרון בלט פאנוב. כיום זוהי להקה מקצועית בין לאומית בה רוקדים אומני בלט מישראל, יפן, גרמניה ועוד. לצדה של להקה פועלת אקדמיה לבלט בה מטפחים את דור העתיד של הבלט הישראלי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה