להאזנה לתוכן:

בשבת האחרונה, נערכה בהיכל הספורט "הקריה", תערוכה ותחרות חתולים בהפקת האגף לתרבות עולים בחברה העירונית לתרבות הפנאי ועמותת החתולים הישראלית החדשה.

 

את התערוכה "חתוליהו אביב באשדוד",  והתחרויות בתוכה הפיקו האגף לתרבות עולים בחברה העירונית לתרבות הפנאי בשיתוף עמותת NICA (New Israeli Cat Alliance ( עמותת החתולים הישראלית החדשה. הייתה זו הפעם הראשונה באשדוד שהתקיימה בה תערוכה בינלאומית בסטנדרטים של שיפוט אמריקאי ובניהול שופטים מאירופה (ולאדה בניניה ממוסקבה, וקתרינה קרן מוינה, כל אחת הייתה ממונה על זירת שיפוט).

עמותת NICA מקדמת תערוכות בינלאומיות במקומות שונים בארץ. התערוכה באביב השנה מתקיימת לאחר התערוכה הבינלאומית האחרונה בחולון בינואר השנה: בתחרויות החתולים מוצגים ומתחרים חתולים מטופחים ביותר מבתי הגידול והמגדלים המסורים ביותר בארץ, לפי הסטנדרטים המחמירים של ארגון TICA העולמי, שמרכזו בטקסס, ארה"ב והמקדם סטנדרטים חדשים של שיפוט והערכה של חתולים - כולל חתולי בית שאינם חתולים גזעיים, כראויים להשתתף בתחרויות ותערוכות. החשוב הוא - היחס הטוב לחתול הבית שלנו. טיפוח, מצוינות ומקצוענות. לכן תומכת NICA ברווחת כל החתולים באשר הם - גזעיים ולא גזעיים, בקידום מדיניות של סירוס ועיקור חתולים, ותמיכה בעמותות לקידום רווחת החתולים דרי הרחוב.בתערוכה ובתחרויות שבה השתתפו כ 100 חתולים - שהתחרו על תואר החתול הטוב ביותר. בוריס גיטרמן,מ"מ ראש העיר ויו"ר דירקטוריון החברה העירונית לתרבות הפנאי,הגיע לביקור כשלצידו מאיה סלוצקי,חברת מועצת העיר.גיטרמן שהתרשם מהאירוע שמשך אליו קהל רב  אמר כי הוא שמח על כך  שיש אוהבי חתולים רבים  שהגיעו לתערוכה המוצלחת .עוד הוסיף והודיע כי עיריית אשדוד, והאגף תרבות עולים בהחברה העירונית לתרבות ופנאי, ימשיכו בהפקת התערוכה מידי שנה.בתערוכה הציגו בעלי חתולים כמאה חתולים מגזעים שונים וייחודיים: קצרי שיער - ספינקס ודון ספינקס - קרחים; חתול אקזוטי - פרסי קצר שיער; דבון רקס - חתול הפיות המתולתל,  וקורניש רקס - בעלי פרווה מתולתלת ועדין; סקוטיש פולד - בעלי אוזניים מקופלות; בריטיים; אוריינטליים - דקי גזרה ומיוחדים ובהם בורמזי אמריקני ואחרים; אביסיניים - חתולים אתיופיים; בנגלי - שחור ועדין.  בין הזנים ארוכי שיער שהשתתפו: פרסיים מכל הסוגים - ארוכי שיער ומטופחים בעלי פנים פחוסות; חתולי רגדול - המתמסרים כבובת סמרטוטים; חתולי מיין קון - הענקים העדינים, ועוד. במסגרת התערוכה התקיימה גם תחרות בינלאומית לפי הסטנדרטים המקצועיים של TICA העולמית. לכל גזע חתולים הסטנדרט שלו לפי הקבוע בקריטריונים של ארגון TICA שבדקו נתונים של אסתטיקה והתנהגות, כמו גם מידת טיפוח של החתולים המשתתפים..יודגש שבתחרויות לפי הסטנדרטים של TICA ניתן להציג ולהעמיד לשיפוט גם חתולי בית, שאינם שייכים לגזע ספציפי.  כ-3.500 הצופים שהגיעו למדו על ההבדלים, הדומה והשונה, כמו גם התנאים  הנדרשים לגידול וטיפוח חתולים. והרי תוצאות התחרות:החתול הזוכה – חתול  רגדול.מקום שני – חתול בורמזי אמריקאי, מקום שלישי – חתול מיין קון.בתערוכה הוצגו מתקנים חדשניים ומיוחדים וציוד טיפוח לשיפור איכות חיי החתול: מתקני האכלה, ריהוט, משחקים, פינוקים לחתולים, ספרות מקצועית ועוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה