פסטיבל מדיטרנה יוצא לדרך השבוע עם שלל הופעות חיות ואירועי תרבות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f93e15f8-9754-4e7b-af89-5a47f5f1b743','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20403,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('f93e15f8-9754-4e7b-af89-5a47f5f1b743','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20403,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('f93e15f8-9754-4e7b-af89-5a47f5f1b743','/dyncontent/2021/12/16/db70c282-da69-4caf-8fba-19e78cd25ab6.gif',15238,'בלו קאסל אייטם כתבה ',525,78,true,20403,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('f93e15f8-9754-4e7b-af89-5a47f5f1b743','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20403,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

ביום שישי האחרון נשמעה יריית הפתיחה של פסטיבל מדיטרנה העשירי שעתיד עם הקרנה חגיגית של הסרט "המנצחת". המופעים, פסטיבל האוכל ופסטיבל הסרטים יחלו בשבוע הבא. הינה כל מה שמחכה לכם שם

דויד ברוזה. צילום: הדס פרוש

דויד ברוזה מארח את תמיר גרינברג במופע "40 לאישה שאיתי"

11.6 משכן אשדוד בשעה 21:00

דויד ברוזה הוא אחד האמנים המוערכים והחשובים במוסיקה הישראלית אשר הקריירה המוסיקלית שלו חוצה גבולות ויבשות .

הוא מוכר בזכות להיטיו הרבים נגינתו הדינמית בגיטרה ופעילותו ההומניטרית. הצליל המיוחד שלו מפגיש שירים בעברית, ספרדית ואנגלית, עם השפעות של מוזיקת פלמנקו ספרדית, פולק אמריקאי, רוקנרול ושירה.

מסעותיו של ברוזה תרמו לסאונד הבינלאומי שלו ולמחויבותו לקשר אנושי, סיפור סיפורים ושוויון. האנרגיה הכריזמטית, התוססת והנלהבת של ברוזה היא מרחיקת לכת ובעלת השפעה גלובלית. הוא אמן יוצא דופן וחדשני בתעשיית המוסיקה.

השנה קיבל ברוזה שלושה פרסים על פועלו- פרס יקיר "רימון", פרס אמ"י ופרס שולמית אלוני למפעל חיים.

ב-1983 יצא האלבום "האשה שאיתי", אלבומו השלישי של ברוזה שהפך אותו לאמן גדול ושם אותו בשורה אחת עם גדולי האמנים בארץ. "האישה שאיתי" השיר והאלבום הפכו ללהיטי ענק וחשפו אותו לקהל רחב שלא הכיר קודם. האלבום הפך לרב מכר ענק ונהיה האלבום הנמכר ביותר בכל הזמנים.

בינואר 2023 יחלו חגיגות 40 שנה לאלבום המופתי! "סיגליות" "טיו אלברטו" "הרומבה" "בלבך" ושיר הנושא "האשה שאיתי" לצד שירים מכל הרפרטואר הרחב מכל השנים ביניהם:"יהיה טוב", "שיר אהבה בדואי", "ברקים ורעמים", "החיים הם חומר טוב", "דניאלה", "מתחת לשמיים", "זה הכל או כלום", "בוכה אל הקירות", "חולם", "טבעת הזהב" ועוד רבים וטובים.

Cinema Paradiso Quintet

11.6 יד לבנים בשעה 20:30

זמרת אורחת טל בן ארי

מעבר ליופי הייחודי והשפה יוצאת הדופן, הקולנוע האיטלקי הביא לעולם גם גישה מיוחדת לפס הקול שמלווה את הסרט. הבמאים האגדיים שיצאו מארץ המגף הביאו אל המסך הגדול תערובת משכרת של סגנונות וז'אנרים וחשפו את הקהל למלחינים ומוזיקאים יוצאי דופן. אל האוקיינוס היפהפה הזה של הסינמטיקה האיטלקית מזמינה אתכם חמישיית סינמה פרדיסו עם עיבודים וביצועים שמעוררים את הנוסטלגיה ומסעירים את הדמיון. 

היצירות האיקוניות של הקולנוע האיטלקי, ובעיקר הפסקולים הבלתי נשכחים שחיברו הענקים אניו מוריקונה ונינו רוטה (שהתפרסם מאד בזכות הפסקולים שכתב לסרטיו של הבמאי האגדי פדריקו פליני) מקבלים טיפול מוזיקלי משוחרר במיוחד, והופכים להיות מופע מהפנט שמחבר ג'אז, מוזיקה אתנית ואלתור.

סימונה זנקיני, אחד האקורדיוניסטים המבוקשים והמוערכים בעולם, מזמין את הקהל לחזור אל הסצנות הבלתי נשכחות של סרטי קאלט כמו סינמה פרדיסו, הסנדק ולה דולצ'ה ויטה. 

המבט החדש שמעניק זנקיני אל הקטעים המוכרים האלה הופך את החוויה המוזיקלית לכזו שמעוררת גם את הזיכרון הויזואלי, סוחפת את הקהל וחוגגת את יופיו של הקולנוע האיטלקי המופלא.

טרזה סלגיירו. צילום: יח"צ

Teresa Salgueiro - הזמרת והשחקנית הפורטוגזית טרזה סלגיירו חוזרת להופעה שניה בישראל

12.6 משכן אשדוד בשעה 21:00

כמעט ארבעה עשורים שטרזה סלגיירו זוהרת בשמי המוזיקה הפורטוגזית, ובפסטיבל השנה מגיעה הזדמנות לחזות במי שהייתה הזמרת האייקונית של ההרכב מדרדאוש, כיכבה בסרטים כמו "סיפור ליסבון" של וים ונדרס, הסולנית הראשית בתזמורת "שקט, לילה וחלומות" מאת זביגנייב פריזנר (מחבר הפסקול לסרטיו של קשישטוף קישלובסקי), ואמנית סולו מצליחה, שיתפה פעולה בעבר עם ענקים מקאטנו ולוסו ועד קובה, מפטריק ווטסון ועד חוסה קאררס, ממאריו לוסיו ועד קרלוס פארדס או לוסיו דלה.

הרגע הייחודי הזה בזמן, עם עיבודים שאורזים את להיטיה הגדולים מכל התקופות, הוא הזדמנות לראות ולשמוע את אחת האמניות הגדולות שיצאו מפורטוגל בעשורים האחרונים.

נעימות חיי: זיו יחזקאל במופע להקה "על יצירות שכתבתי ועל יצירות שאילו לא נכתבו הייתי כותב"

פרמיירה ובכורה עולמית.

12.6 יד לבנים בשעה 20:30

מופע להקה חדש, המשלב יצירה מקורית, פיוטים מסורתיים ותפילות לצד קאברים לאום כולתום, וורדה, פריד אל אטרש, חלים חאפז ואחרים.

זיו יחזקאל, סופסוף וברוך השם, במופע משלו. זאת אחרי שבשנים האחרונות הופיע כסולן תזמורות "מזרח ומערב", סולן האנדלוסית אלמוגרביה והסימפונית ירושלים, ומשתתף במחזות מוזיקאליים של תיאטרון יפו.

זיו במופע משלו אחרי שהופיע בפסטיבלים רבים, בדואטים עם ברי סחרוף ואחרים. ובהופעות בדובאי, צרפת ולאחרונה גם במרוקו עם תזמורת מקומית.

בין הפיוטים, השירים והקלאסיקות שיהיו במופע: קינה בצל תמר, אחצ'אן אלחבאיב, תפילה בחג'אז, אכד'ב עליכ, וויאכ וויאכ + יא גמיל יא גמיל , תאני תאני, יום השבת, ניגון עג'ם, י-ה רבון עלם, לב מעויין , אה יא עמרי.

רבע לאפריקה

12.6 מרכז כיוונים בשעה 21:00

רבע לאפריקה - הינו הרכב רב-גוני המתבסס על טהרת הג'אז האפרו-ערבי עם גרוב מודרני וייחודי.

המופע של רבע לאפריקה מהווה גשר בין תרבויות ונותן חוויה של מוזיקת עולם שמגיעה מהשכונות של מרוקו, תימן, ישראל או מכל מקום שיש תחושה של גרוב וחיים.

מאז הקמתו, ההרכב הופיע בבמות הגדולות בעולם, בארצות שונות מעבר לים, כמו - יפן, דרום קוריאה, הונגריה - פסטיבל זיגט, קזחסטן, דובאי, סיביר, שוויץ, גרמניה, גיברלטר ועוד.

בימים אלו ההרכב עובד על אלבומם השלישי והשקת מופע חדש.

עם קטעים מקוריים ולא מעט מוזיקה, המופע של רבע לאפריקה הוא גשר בין תרבויות השם דגש על שמחת החיים, חיבור אמיתי עם הקהל והחיבור של המוזיקה לנשמה.

החברים של נטאשה. צילום: אורית פניני

החברים של נטאשה במופע חגיגי באמפי אשדוד בליווי תזמורת האופרה הקאמרית הישראלית

13.6  אמפי בשעה 20:00

אי אפשר לדמיין איך יישמע הצליל הישראלי בלי החברים של נטאשה. ההרכב הזה, שהגיע מקצה השוליים אל מרכז הבמה במהירות מטאורית, הביא אל הפסקול הישראלי המנונים על-זמניים כמו "עוד נגיעה", "נאמר כבר הכל", "מלנכולי", "פרדי על הבוקר", "שיר אחר", "על קו הזינוק", "מיליוני אנשים לבד", "שני סיפורי אהבה", "יש זמן" ועוד.

החיבור היצירתי של מיכה שטרית וארקדי דוכין הציג לקהל הישראלי קול חדש, וסחף אותו לרומן ארוך שרצוף באלבומי זהב, הופעות ענק, שיאי מכירות וכמובן - שירים שליוו ומלווים את החיים שלנו כאן. גם אחרי שהתפרקו ופנו לקריירות סולו מצליחות, הקהל שמר אמונים לחברים של נטאשה, ממתין לרגע שבו יוכל שוב לשמוע על הבמה את הקלאסיקות של הלהקה המיוחדת הזו.

עכשיו, כשהם מציינים 30 שנות יצירה משותפת ויפהפיה, הם חוברים אל תזמורת האופרה הקאמרית הישראלית למופע חד פעמי ויוצא דופן. השירים האהובים של דוכין ושטרית זוכים לעיבודים מקוריים שמאירים אותם באור חדש, לוקחים גם את המעריצים הוותיקים למסע חדש ומפתיע

מעבד ומנצח: אילן מוכיח

Christos Nikolopoulos – המלחין הענק בליווי תזמורת עם מיטב הלהיטים שכתב והלחין.

13.6 משכן בשעה 21:00

המלחין הענק ובוזוקאי העל כריסטוס ניקולופולוס עם מיטב הלהיטים שהלחין וכתב  מטול להיטים למיטב זמרי יוון. את המופע תלווה להקה בת 6 נגנים עם המאסטרו ניקוס סטרטיגוס. בין השירים: פומה פומה , איפרכו (אלינור), ורדיאזי, או סלוניקוס,זיליאמו, מלאכי הבוזוקי, אגרילולודו ועוד רבים ומוכרים.

זמרים אורחים מיוון: מלינה אסלנידו, סטיליוס

לאה G – העבריות שרות לאה גולדברג  

13.6 יד לבנים בשעה 20:30

העבריות הרכב נשי מיוחד, שר ומנגן את מיטב שיריה של לאה גולדברג, בלחנים מוכרים לצד חדשים. כל אחת מבנות ההרכב, מוזיקאית עצמאית וייחודית, מביאה קול וצבע אחר, ויחדיו הן יוצרות תמונה פנורמית חזקה. כל מה שתשמעו במופע זה הם מילותיה של לאה גולדברג, טקסטים שנכתבו לפני עשרות שנים, ועדיין הם עכשוויים ורלוונטיים.

בהשתתפות: קרני פוסטל, ורד פיקר, גליה חי, אולה שור סלקטר, רז שמואלי, ענת מושקובסקי, רוני וגנר, נועה סגל, אלכס משה, סלעית להב, שני שביט.

לבנת בן חמו  - מופע בכורה

13.6 מונארט בשעה 21:00

אחרי שנים כשדרנית ועורכת ברדיו, לבנת בן חמו עוברת צד וחוזרת לאהבה הראשונה והחלום האמיתי – המוזיקה.

ב13/6 היא תגיע לפסטיבל מדיטרנה באשדוד, העיר בה גדלה ובה היא חיה גם היום, כדי להעלות מופע בכורה לקראת אלבום ראשון.

המופע יכלול שירים מקוריים מתוך האלבום שבדרך. את השירים כתבה והלחינה לבנת, חלקם בעצמה וחלקם בשיתוף פעולה עם היוצרים דודי בר דוד ומורן דוד. יהיו גם טקסטים מהמקורות בלחנים חדשים, גרסאות עדכניות לשירים שעיצבו את עולמה התרבותי וסיפורים על הדרך מאשדוד לתל-אביב ובחזרה הביתה.

כבר יותר משנה שלבנת מופיעה בכל הארץ עם השירים החדשים: בהופעות אינטימיות וגם במסגרת ההצגה המקורית "מה את קשורה" שכתבה יחד עם רחל קשת ועלתה בקיץ האחרון. בנוסף, יש לה מופע משותף עם המוזיקאי אוריין שוקרון והיא לקחה חלק בקונצרטים של התזמורת האנדלוסית אשדוד ותזמורת אלמוגרביה.

הפקה מוזיקלית: גלעד שמואלי

The Secret Trio. photo: Alena Soboleva

ARA Dinkjian The secret Trio אורחים עידן רייכל וזוהר פרסקו- הפקת מקור לפסטיבל  

14.6 משכן אשדוד בשעה 21:00

אגדת העוד הענקית ארא דינקג'יאן מביא לישראל לראשונה את הטריו הסודי שלו, שמורכב מתאמר פינארבאשי (טורקיה) על קאנון ואיסמאעיל לומנובסקי (צפון מקדוניה) על קלרינט. החיבור הזה של פולקלור, טכניקות ויכולות פנומנליות מייצר מופע שהוא בו בעת נטוע עמוק במסורת אך גם חדשני להפליא. יחד הם יצרו סוג חדש של מוזיקה קאמרית, המשלבת את האלמנטים של צליל, מרקם וקצב עם גישות חדשות ומעניינות לכלי הנגינה שלהם. הרפרטואר שלהם כולל יצירות מקוריות ומנגינות מסורתיות הממזגות את המודלים המיקרוטונליים והאימפרוביזציה של המזרח התיכון, מקצבי ריקוד של הבלקן ואלמנטים של ג'אז, רוק, מוזיקת קלאסית ומוזיקת עולם. התוצאה היא מעין מבט מלא תקווה אל המשותף והמחבר בין אנשים ותרבויות.

דינקג'יאן, שמדגיש את מוצאו הארמני, ביקר בישראל כבר מספר פעמים ושיתף פעולה עם מוזיקאים מקומיים, אך זהו הביקור הראשון של ההרכב הזה בישראל. כדי להגדיל את החגיגה ולהרחיב את הקנבס המוזיקלי, הם מצרפים אליהם את המוזיקאי והיוצר עטור הפרסים עידן רייכל ואת אמן כלי ההקשה זוהר פרסקו, שיוסיפו לחגיגה הזו ניחוח מקומי.

שירי אהבה ודבקות – אנסמבל הפיוט מארח את מאסטר החצוצרה אבישי כהן.

14.6 יד לבנים בשעה 20:30

לאחר שגרמו לקהל בינלאומי לצאת מגדרו בפסטיבל האנדלוסי אטלנטי במרוקו ובחשיפה הבינלאומית בירושלים, חברי אנסמבל הפיוט מגיעים לפסטיבל מדיטרנה ומארחים לראשונה את מאסטר החצוצרה הבינלאומי אבישי כהן לתעופה מוסיקלית  רוחנית חוצת  גבולות וסגנונות.

שירים חדשים בהשראת מסורת הגנאווה האפריקאית-מרוקאית לצד שירים וותיקים שלוטשו בהופעות ברחבי העולם בעשור האחרון.  הזמנה לטרנס שבטי יהודי-ערבי-מרוקאי-ישראלי במפגש עם אחד מאמני הג'אז המובילים בעולם.

"...באיזשהו שלב קורה מה שקורה בהופעות הטובות ביותר. האולם כולו טובע באור הצליל הסוחף. לא משנה בן כמה אתה, במה אתה מאמין או מהיכן הגעת, כל מה שחשוב זה הצליל שעוטף אותך ומוביל אותך עמוק יותר לתוכו. אני מתבונן בקהל מסביב. אנשים שקועים בטרנס, נעים לאט ומהר, צוללים רחוק יותר לתוך הנפש בים ההמנונים העתיקים.... "

(דויד פרץ, ישראל היום)

יהודה פוליקר. צילום: שלומי פינטו

סלוניקי + חיפה + תל אביב - יהודה פוליקר שר יוונית

15.6  אמפי בשעה 20:00

אורח: חיים רומנו

ניהול אומנותי: לואי להב

38 שנים אחרי אלבום המופת והמופע, "עיניים שלי", אשר הפיץ את בשורת המוסיקה היוונית בישראל, יהודה פוליקר סוגר מעגל במופע חדש,  סלוניקי • חיפה • תל אביב,

אשר מסכם את ההשפעות היווניות שמלוות אותו בתחנות חייו.

 המופע החדש יכלול קטעי רמבטיקו וביצועים ביוונית לקלאסיקות מהמוסיקה היוונית לדורותיה ולהיטים של גדולי האמנים והמשוררים היווניים אשר השפיעו על פוליקר, את חלקם הכיר מבית הוריו (סטליוס קזנג'ידיס, מנוס לואיזוס, מאנוס חג'ידאקיס) ואת חלקם הכיר באופן אישי ואף שיתף עימם פעולה בעבר (חאריס אלקסיו, מנוליס רסוליס, כריסטוס ניקולופולוס).

במופע יתארח חיים רומנו, שניגן עם פוליקר לפני כ-20 שנה, וכמו כן תלווה אותו להקה מגוונת בת 16 נגנים/מוזיקאים;

יוני פוליקר – בוזוקי, עיבודים וניהול מוזיקלי// עמית הראל – קלידים, עיבודים וניהול מוזיקלי// אסף רייז - תופים// אמיר פינטו - כלי הקשה// שמוליק שמיר  – גיטרות// יוגב כהן - גיטרה ובוזוקי// יונתן לויטל - בס// אביבה אלייב- כינור סולו// שני מיבר (ניקי)  -כינור// גליה חי - ויולה// חן שנהר - כינור// הילה אפשטיין - צ'לו// סלעית להב -  כלי נשיפה ואקורדיון// אריאל קסיס – קאנון// אורית שלום, יעלי ארז -שירה וקולות

תרגום מיוונית: אמיר צוקרמן

Paco de Lucia - צילום: Gabriela Canseco

Paco de Lucia Sextet מופע מחווה מיוחד בהשתתפות נגניו המקוריים מספרד לציון עשור להשתתפותו בפסטיבל מדיטרנה הראשון ועשור למותו. מופע חו"ל  

15.6 משכן אשדוד בשעה 21:00

נדמה כי אין מספיק סופרלטיבים בעולם כדי לתאר את כשרונו והשפעתו של פאקו על המוזיקה בכלל ועל הפלמנקו בפרט. הגיטריסט המחונן הזה, שהלך לעולמו בעקבות דום לב לפני עשור, היה המגדלור המאיר והבולט ביותר של התחדשות הפלמנקו. לפני עשור השתתף בפסטיבל מדיטרנה הראשון וכמו בכל הופעה שבה ניגן, גם כאן כבש את לבבות הקהל והעניק להם מופע בלתי נשכח.

השנה בפסטיבל תתארח השישייה שליוותה אותו בשנותיו האחרונות, כולם "ביצ'ראקוס" אותנטיים (וירטואוזים) כפי שכינה אותם פאקו, וכוללת את אנתוני סאנצ'ז ומנואל קאזס (גיטרות), חורחה פארדו (חליל), ישראל סוארז "פיראנה" (כלי הקשה), דויד דה ג'קובה (שירה) ומנואל פרננדז "קרפטה" (ריקוד).

השישייה ממשיכה לפעול ולהופיע בעולם במסגרת הפעילות של קרן פאקו דה לוסייה, קרן ששמה לה למטרה לחקור, להבין ולהפיץ את דמותו של פאקו דה לוסייה, כמו גם להתעמק בעשייתו המוזיקלית והאנושית כדי להמשיך ולהעשיר את הפלמנקו מנקודת מבטו של האמן האדיר הזה.

התזמורת התימנית - מחווה לשירה העממית התימנית משנות ה-50 וה-60

15.6 מונארט בשעה 20:00

התזמורת התימנית הוקמה על ידי אייל וואהב והאגודה לטיפוח חברה ותרבות לפני כשנה. התזמורת היא חלוצית וראשונה מסוגה בעולם וכוללת 14 נגנים עם כלים אקוסטים קלאסיים כולל עוד, קנון, נאי, כינורות, צ׳לו, מיזמר, טבלה תימני, אורגן מזרחי ושירה.

התזמורת מבצעת רפרטואר קלאסי של שירה תימנית עממית. שירה המוכרת ליהודי תימן בארץ משיריהם של הזמרים שפעלו בשנות החמישים והשישים כדוגמת שלמה צ׳חיאני, שלמה מוקעה, אהרן עמרם, שלום צברי ועוד.  זאת לצד רפרטואר עשיר שבוצע על ידי זמרים תימנים מוסלמים כגון איוב טארש, פואד אלכבסי, שלישיית כאוכבאן ועוד שהם מאבני הדרך ויסודות המוזיקה התימנית העממית.

העיבודים של התזמורת לשירים הקלאסים הם ייחודיים ובחלקם זו פעם ראשונה שהם מבוצעים בהרכב של תזמורת. העיבוד האמנותי החדש, התזמורתי נותן מקום של כבוד לשירה העממית המקורית, ומעשיר את החוויה של הקהל.

צריך לצלצל פעמיים – במסגרת מועדון הזמר

17.6 משכן אשדוד בשעה 21:30

ערב זמר מיוחד לפסטיבל מדיטרנה העשירי. השירים של הזמרות הגדולות במוסיקה הישראלית: שושנה דמארי, יפה ירקוני, אסתר עופרים, חווה אלברשטיין ועוד... עם השירים שליוו אותנו עוד טרם מלחמת העצמאות ונכתבו בידי טובי הכותבים והמלחינים: דוד זהבי, נתן אלתרמן, סשה ארגוב, חיים חפר, מרדכי זעירא משה וילנסקי.

משתתפים: עופר כלף, אסנת ז'אנו, אנה שפיץ, דלית כהנא, גילה חסיד,

נגנים: עוזי רוזנבלט-אקורדיאון, נח רוזנצוויג-כלי נשיפה, יוראי אורון-גיטרה בס,אורן בלבן -תופים,

ניהול מוסיקלי ופסנתר-גילה חסיד

הנחייה ועריכה-אבי חן.

יריד האוכל ברחבת המשכן (ארכיון - יח"צ פסטיבל מדיטרנה)

מופעי במת שואו  קייס

13.6 יום שלישי

Dekka El Marrakchia בשעה 19:00

ריף כהן חור בלב Lament בשעה 21:00

מופע חדש בליווי תזמורת של 6 נגנים

ריף כהן, שצברה קהל רב ברחבי העולם בכלל ובמדינות ערב בפרט, חילוניים ודתיים מגיעה לפסטיבל מדיטרנה עם מופע חדש מתוך האלבום הרביעי שנכתב והולחן על ידה. האלבום המשופע מהסגנון הפרסי, טורקי, עיראקי, מרוקאי, אלג'יראי, ברברי ומזרחי של שנות ה- 90,  דן בפמיניזם פוסט מודרני, הומוריסטי ומזרחי שעדיין זועק את קולן של נשים בימינו ובכלל.

המופע הוא חגיגה מרימה של סיפורה האישי של ריף המלווה בפרידה, קינה, חופש, שחרור, השלמה והעצמה.

14.6 יום רביעי

טריפונס בחגיגה יוונית ישראלית בשעה 19:00

טריפונס, הזמר האגדי בממלכת המוזיקה היוונית, נחשב לאחד מעמודי התווך בתחום, עם קריירה מפוארת של חמישה עשורים בארץ ובועלם במופע רווי להיטים ישנים לצד חדשים ואהובים: דיר לה דה דה, מימולטה, אגוניה, היידה ברה, אריאנה, כל הנשמה, פומה פומה, שבחי ירושלים, רוזה רוזה ועוד.

מופע מוזיקלי מגוון, נוסטלגי ובעיקר מקפיץ ועושה שמח!

Dekka El Marrakchia בשעה 21:00

15.6 יום חמישי

Dekka El Marrakchia  בשעה 19:00

הדאקה אל מראקשייה היא מסורת מוזיקלית ייחודית למרוקו, ושורשיה נעוצים בתרבות המיסטית של המדינה העשירה והצבעונית הזו. דאקה, בערבית, הוא "מקצב בולט עם מחיאות כפיים".

לא מדובר בצליל המוכר של מחיאות כפיים אלא בצליל חד הרבה יותר שמופק בעזרת מתיחת כפות הידיים והאצבעות והקשה שלהן האחת בשנייה או במשטח ישר אחר, כאשר האצבעות צמודות או מרוחקות האחת מהשנייה.

הטכניקה הבסיסית והקסומה הזו היא הבסיס לסגנון כולו שמקורו בעיר הקיסרית מראקש והוא פורח בעיקר במהלך הפסטיבל הדתי של אצ'ורי (שנחגג ביום העשירי של השנה המוסלמית המוסלמית). מסיבות וחגיגות נישואים הן גם במה מצוינת לדאקה, בעיקר בזכות האווירה התוססת ומלאת החיים.

הדאקה מייצגת סוג של מחיאות כפיים קצובות בצורה מדויקת מאוד. זוהי מיומנות ידנית אמיתית המבוססת על שלושה שלבים של האצת קצב המתוזמרת על ידי שלושה כלים עיקריים: ה"טא'ריג'אט", טמבורינים קטנים ורחבי שפה העשויים טרקוטה; ה"זאפת", מכשיר בעל ממברנה רוטטת; ו"קרקאבה קרוטלה" (או קרקבה), כלי ברזל קצבי המזכיר את הקסטנייטות הספרדיות.

דאקה אל מראקשייה מזמינים אתכם לטקס של טראנס, התפעמות והתעלות מוזיקלית שאי אפשר להישאר אדיש בתוכו. זו הזדמנות לגלות איך קצב וצליל הופכים את כולנו ליישות פועמת אחת.

סרטי "מדיטרנה", 2023

אדם

מרוקו, עלילתי  2019 במאית:  מרים טוזאני  01:38

עבלה מפעילה מאפייה קטנה מביתה שבקזבלנקה ומטפלת בבתה בת השמונה, ורדה. יום אחד, כשהן עסוקות בשגרה של עבודות בית ושיעורים, נשמעת דפיקה בדלת. אישה צעירה בשם סמיה מחפשת עבודה ומקום לישון. ורדה פותחת מיד את ליבה, אבל עבלה מהססת להכניס לבית זרה הרה ולחשוף את עצמה לשמועות וללחישות השכנים. הבמאית, מרים טוזאני שוזרת יחד את סיפורן של שתי הנשים העוזרות זו לזו לחזור לחיים על רקע המאפיה, תשומת הלב לפרטים שעבלה משקיעה בלחם שהיא לשה למחייתה. הסרט זכה ב-11 פרסים בפסטיבלים בינלאומיים.

My name is Eftihia

קוראים לי "אפתפיאה"

יוון, עלילתי 2020  במאי: Angelos Frantzis

סרט ביוגרפי, מוסיקאלי, תקופתי על כותבת השירים אפתפיאה פאפאגיאנופולו.

אפתפיאה נולדה באיידין שליד סמירנה (כיום איזמיר) באסיה הקטנה.  1919, אפתפיאה נאלצת לעזוב הכל ולהגר לאחר שריפה בעיר הולדתה ומלחמת  יוון- טורקיה. כאשר היא מגיעה ליוון היא מתיישבת באופן קבוע באתונה והופכת לדמות מרכזית במוזיקה הפופולרית היוונית ולליריקנית האהובה של המדינה.

ז'ה טם רונית אלקבץ

ישראל, דוקו, 2022, במאית: מורן איפרגן  

 פסיפס ארכיבאי אופנתי של רונית אלקבץ, מגדולות במאיות הקולנוע והשחקניות שידעה ישראל, דרך ארון הבגדים הרדיקלי    שלה. "ז'ה טם רונית אלקבץ" הוא מאמר קולנועי העוסק בחשיבותה של הכסות בחייו של אדם בכלל ושל אשה בפרט. על כוחו הפוליטי של הבגד, על יכולתו לשנות, לברוא מציאות ולספר את סיפורם המרובד של המודחקים, המודרים והמדוכאים בדרך לא שגרתית, חוצה גבולות ומתוחכמת. סיפור על כוחם של הקולנוע, של המלבוש ושל אשה אחת בלתי נשכחת, שנאבקה בגופה וביצירתה למען החירות האנושית.

**מפגש שיחה עם הקהל בתום ההקרנה עם במאית הסרט מורן איפרגן

הבוס הטוב

ספרד, עלילתי, 2022 במאי: פרננדו לאון דה ארנואה

הוא הבוס שתמיד חלמת עליו - מדבר בשקט, אכפתי, מתעניין בשלומך... אבל מאחורי החזות הנעימה של הפטרון חוליו בלאנקו בגילומו של השחקן חוויאר בארדם, מסתתר אדם שיעשה הכל כדי לזכות בפרס יוקרתי. בעוד כמה ימים מגיעה הוועדה שמחליטה על הפרס לסיור במפעל והכל חייב להיות מושלם. לבלאנקו לא באמת אכפת את מי צריך לפתות או להרוס בדרך רק בכדי לזכות בפרס היוקרתי. 

הפלא מפריז

צרפת, עלילתי 2019  במאים: בימוי: פייר-פרנסואה מרטן-לוואל   01:47

סיפורם האמיתי ומעורר ההשראה של אב ובנו, מהגרים בלתי חוקיים הבורחים מבנגלדש לצרפת. האב חי ברחוב ומתפרנס בקושי רב, אך מזהה בפאהים, בנו, כישרון יוצא דופן לשחמט. הבן נשלח ללימודים אצל מורה מזדקן (ז'ראר דפרדייה) שמצליח להדריכו עד להשתתפות באליפות צרפת בשחמט. אך רגע לפני האליפות, האב נתפס והמשפחה מקבלת צו גירוש, חזרה לבנגלדש. עכשיו עליהם להחליט האם פאהים יישאר לבדו בצרפת או יחזור עם אביו לחיק משפחתו. סיפור אמיתי שהסעיר את צרפת והדהים אותה עוד יותר כאשר פאהים , שהתמודד עם אתגרים קשים בחייו, זכה באליפות צרפת לשחמט.

אסטולפו

איטליה, עלילתי, 2023   במאי:  Gianni Di Gregorio 01:37

הקרנת בכורה!

אסטולפו, פרופסור איטלקי בדימוס שפונה מדירתו, מחליט לעבור לגור בארמון אצילי ישן אך רעוע, השריד האחרון של אבותיו המשפחתיים בכפר נידח  בחבל אברוזו Abruzzo. עד מהרה, כתושב חדש בכפר, הוא מתיידד עם שף בדימוס, שיפוצניק צעיר ונווד שעובר מעיר לעיר. קבוצה חביבה של ארבעה חברים איטלקיים חיים  להם בהרמוניה. אבל, הכל  משתנה כאשר הוא נתקל בסטפניה, אישה מקסימה ונדיבה בגילו. אסטולפו מתאהב ומתמודד עם רגשות שלדעתו שייכים לעבר. מעודד על ידי קבוצתו הנאמנה, אסטולפו עושה צעד אמיץ ולומד בשמחה שאף פעם לא מאוחר מדי להתאהב.

העכביש הקדוש – HOLY SPIDER

איראן, עלילתי, 2023, במאי: עלי עבסי

אחד הסרטים השערורייתיים של השנה מציגים את איראן כפי שמעולם לא הכרנו.

זאר אמיר איברהימי, איראנית גולה החיה בצרפת, זכתה בפרס השחקנית בפסטיבל קאן האחרון על הופעתה המחשמלת בסרט זה המבוסס על סיפור אמיתי. היא מגלמת עיתונאית היוצאת בעקבות רוצח סדרתי, המחסל נשים שעובדות בתעשיית המין. את הסרט ביים עלי עבאסי, במאי דני שמוצאו איראני, שפרץ לפני כמה שנים עם "גבול" המצוין. כאן הוא מגיש מותחן שמשתמש בז'אנר ובסיפור המסוים הזה כדי להשמיע קול זעקה נגד הפטריארכליות והמיזוגניה של החברה והממסד באיראן. אלה מזינים את הרוצח, מעודדים אותו לפעול ובסופו של דבר גם מספקים לו הגנה.

לרקוד ולהתאהב

צרפת, עלילתי, 2023  במאית: מישל לרוק 01:37

לכל אחד מגיעה הזדמנות שנייה לרקוד ולהתאהב!  לאחר 30 שנות נישואים מגלה סנדרה שבעלה מנהל רומן עם חברתה הטובה ביותר. היא עוזבת אותו מיד ובחוסר ברירה חוזרת לעיירת הולדתה בה מתגוררת עדיין אחותה הרווקה דאני. השתיים שונות אחת מן השנייה והמגורים המשותפים מייצרים הרבה אי הבנות. אלא שאז דווקא חוג ריקוד בעיירה, מחבר ביניהן מחדש, מפיח חיים חדשים בסנדרה והיא מבינה כי אף פעם לא מאוחר להתאהב.

ואז רקדנו

גאורגיה, עלילתי, 2019 במאי: לבאן אקין, 01:43

מראב בן ה-17 התאמן בריקוד גיאורגי מסורתי מאז שהוא זוכר את עצמו. את רוב זמנו הוא מבלה באימונים קשים כחלק מהאנסמבל הלאומי, כשמולו מטרה אחת ברורה – לעבור את האודישן ולהתקבל לבלט הלאומי. כשלאנסמבל מגיע רקדן חדש – כריזמטי, פרוע וחופשי – מראב נאלץ להתמודד עם רגשות שהוא בעצמו עוד לא ממש מבין. בסביבתו המסורתית ותחת לחץ האימונים, הוא ייאלץ למצוא את הדרך לחופש. "ואז רקדנו", סרטו השלישי של לבאן אקין, הוא דרמה אנרגטית ויפהפייה שהוקרנה בפסטיבל קאן והפכה באחת לשיחת היום. בעזרת תצוגות משחק מרגשות ויוצאות דופן של שני השחקנים הראשיים, הסרט מצליח, לצד ריקודים סוערים, סוחפים ועוצרי נשימה, לטוות סיפור נוגע ללב על אהבה, חברות והתבגרות.

הנער מגן עדן

במאי: טאריק סאלח מצרים, עלילתי, 2022 

"הנער מגן עדן" הוא מותחן ריגול מסוגנן, לעתים מיסטי, שיש בו המון כבוד לתרבות האיסלם, הגותו וטהרתו האסתטית.

אדם, בן למשפחת דייגים קשת יום בכפר קטן במצרים, זוכה במלגה לאוניברסיטת אל-אזהר, מרכז הלימוד המוביל של האיסלם הסוני. זמן קצר אחרי בואו נפטר האימאם של האוניברסיטה. הרשויות רוצות מאוד להשפיע על בחירת האימאם החדש ולהשיג דריסת רגל במוסד, וקולונל איברהים, איש המשטרה החשאית, נדרש להשלים את המשימה. הוא בוחר באדם - חסר חברים, קשרים או נסיון חיים - להיות האיש שלו בשטח.

זוכה פרס התסריט בפסטיבל קאן 2022 , "הילד מגן עדן" נכתב בהשראת ספרו של אומברטו אקו, "שם הורד". המותחן הפוליטי הרלוונטי, עם צוות שחקנים משובח, לוקח אותנו לאתר התרחשות מרתק ולא מוכר, מסקרן וחשוב לא פחות מן הוותיקן עצמו.

טייסת משנה

לבנון, גרמניה, עלילתי 2022  במאית:  אן זוהרה ברשאד

"מה הדבר הכי מסוכן שעשית בחיים?" כשאסלי, סטודנטית חריפה למדעים, פוגשת בסעיד הכריזמטי שחולם להיות טייס, בהמבורג התוססת של אמצע שנות ה-90, הם מתאהבים ממבט ראשון. הם מתחתנים ונשבעים להיות נאמנים זה לזה לנצח. העתיד שלהם נראה ורוד, אך כשהמאה ה-21 עומדת בפתח, סעיד יבצע החלטה גורלית, שלא רק תרסק את חלומותיה של אהובתו אסלי, אלא גם תטלטל את העולם כולו כפי שהכרנו אותו מן היסוד. דרמה עוצמתית, מותחת ועוצרת נשימה, שנוגעת לחיים של כולנו. 

מחירי הכרטיסים ינועו בין 10-330 ₪ . 50% הנחה לאזרחים ותיקים. לרכישה לחצו כאן!או חייגו: 08-9568111. לאתר הפסטיבל לחצו כאן!

$(function(){setImageBanner('21e11856-27f0-4564-bec1-93cb8a5a4350','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20405,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה