כל מה המופעים שמחכים לכם בפסטיבל מדיטרנה 2019 באשדוד


להאזנה לתוכן:

משינה ותיסלם במופע משולב באמפי, חנן בן ארי בבית יד לבנים, ה-MEDIPASS שמביא שינוי מרענן ויריד האוכל הים תיכוני שהפך להפנינג מוזיקלי משובח לצד מופעים חיים בניחוח ים תיכוני: פסטיבל הפסטיבלים מתקרב בצעדי ענק עם למעלה מ-350 אמנים, מוסיקאים, אנשי קולנוע ושפים מובילים - כל מה שמחכה לכם במדיטרנה 2019 באשדוד

הפסטיבל שהפך עם השנים לחביב הקהל וסוחף אחריו בכל שנה קהל רב מכל רחבי הארץ, פסטיבל Méditerranée אשדוד הבינלאומי ה-7 למוזיקה, קולנוע, אמנות וטעמים, ייערך בין התאריכים 21-14 ביוני 2019.

למעלה מ-350 אמנים, מוסיקאים, אנשי קולנוע ושפים מובילים ישתתפו השנה בפסטיבל שיימשך שמונה ימים ויתפרס על כעשרה מתחמי הופעות ואירועים: אמפי אשדוד, המשכן לאמנויות הבמה, בית יד לבנים, מרכז מונארט לאמנויות, מוזיאון אשדוד לאמנות, אולמות הקולנוע במתחם גלובוס MAX-אשדוד, המרכז להורות משמעותית ובפאבים ברחבי העיר.

אמני הפסטיבל ממדינות הים התיכון ובין ההפקות המוצגות - הפקות מקור ייחודיות המשלבות אמנים ישראלים מובילים עם אמנים והרכבים ומוסיקאים בינלאומיים, יחד הם יוצרים פסיפס מוזיקלי אדיר.

מה מחכה לכם בפסטיבל?

משינה ותיסלם | צילום: אורית פניני

יום רביעי 19.6 בשעה 20:30 - מופע אמפי ענק: משינה ותיסלם – על במה אחת
מפגש מרגש של שתי הלהקות האהובות במופע חגיגי באמפי אשדוד – שתי הלהקות יופיעו יחד וגם לחוד. מחירים : 99 – 320 ₪

מופעי המשכן לאמנויות הבמה:
מוצ"ש, 15.06, המשכן לאמנויות הבמה, בשעה 21:00 - ערב של קסם ים תיכוני
המיקום של ישראל על הגלובוס, ההיסטוריה שלנו ובליל ההשפעות האינסופי יצרו כאן מוזיקה שהיא קצת מהכל אבל ייחודית במינה. במהלך כמה עשורים קצרים הביאו מאות ואלפי מוזיקאים את המטען שלהם אל המוזיקה הישראלית, עיצבו אותה, ניסחו את הטון שלה, טענו אותה במשקלים ובצבעים רבים וילדו רשימה ארוכה מאד של שירים וקלאסיקות שנוגנו בכל שכונה בישראל. השפעות מכל העולם פגשו את השמש הישראלית, את הניחוח המלוח של הים התיכון, את הטמפרמנט המזרח תיכוני ולבשו צורה חדשה ומסקרנת.

את שפע הצבעים והקולות מזגנו לערב אחד של נוסטלגיה והתרפקות. זו הזדמנות יוצאת דופן לחובבי הסילסול הישראלי ליהנות מהיופי העל זמני של שירים כמו תחת שמי ים תיכון, הפרח בגני, נערי שובה אלי, כותל המזרח, שיר אהבה בדואי, חלומות, שיר הכד, מעמק לגבעה ורבים אחרים. בואו לשיר אתנו את פסקול החיים שלנו.

בהשתתפות: אביבה אבידן, גלית גיאת, עופר כלף, לירון לב, מתי סרי. בליווי תזמורת מועדון הזמר.

Eleftheria & Yannis | צילום: Yorgos Kaplanidis

יום ראשון, 16.6, המשכן לאמנויות הבמה, 21:00 - Eleftheria Arvanitaki & Yannis Kotsiras
לחובבי המוזיקה היוונית אין צורך להציג את אלפטריה ארווניטקי ויאניס קוציראס. לכל אחד מהם קריירה מפוארת, קהל נאמן ורפרטואר מרשים ומרגש. במהלך למעלה משלושה עשורים של פעילות על הבמות, הפכה אלפטריה לאחד הזמרות הגדולות של המוזיקה היוונית בדורנו. הקול הייחודי שלה תואר פעמים רבות כמפגש בין מזרח ומערב, בעיקר בזכות השילוב של אלמנטים מסורתיים לצד מקצבים וצלילים עדכניים במוזיקה שלה. האלבומים שהקליטה זכו כולם במעמד של אלבומי זהב או פלטינה ולקחו אותה לסיבובי הופעות ארוכים ביוון ובעולם כולו.

קוציראס, שהופיע לראשונה עם אלפטריה כזמר צעיר ומבטיח לפני 20 שנה, הפך להיות כוכב ענק ולמבצע המועדף על המלחינים האגדיים של יוון, כשהוא מכניס חיים חדשים ורוח רעננה ביצירותיהם הקלאסיות. היום, עם עשרות להיטי ענק, קוציראס נחשב לאחד מעמודי התווך של המוזיקה היוונית ומשחק בה תפקיד מרכזי.

המופע המשותף מפגיש בין הכוכבים שוב על הבמה, לביצועים משותפים ובלתי נשכחים של הלהיטים הגדולים שלהם והשירים היפים של יוון. אחרי שהלהיבו את הקהל במועדונים הגדולים של אתונה, הקליטו יחד דואט בשם Dyo Zoes (שני חיים), והפכו לאחד המופעים המבוקשים, הם מגיעים לפזר מהקסם שלהם גם בפסטיבל מדיטרנה.

merce tomatito | צילום: Javier Salas

יום שני, 17.6, המשכן לאמנויות הבמה, 21:00 - חיבור שלוקח את הפלמנקו לשיא חדש: The Verdad Tomatito and Jose Merce
טומטיטו, מנגני הפלמנקו המוערכים בעולם, נודע בגישתו הייחודית המשלבת סגנון נגינה מסורתי ועכשווי, רגישות מוזיקלית בלתי מתפשרת ופרשנויות מוזיקליות בשתפו האמנותית. הוא שיתף פעולה עם מספר רב של אמנים מכל העולם ביניהם פאקו דה לוסייה, אלטון ג'ון, פרנק סינטרה, עומר פארוק ועוד. הוא השפיע ועדיין משפיע על דור שלם של אמנים צעירים.

אחרי ההופעה הבלתי נשכחת שהעניק בפתיחת פסטיבל מדיטרנה ב-2015, טומטיטו חוזר אל אותה הבמה, כשהפעם הוא מגיע אלינו עם חוזה מרסה, אחד מזמרי הפלמנקו הענקים בדורנו. השניים הם חברים ותיקים ופועלים כבר שנים כשהם מעניקים פרשנות מחודשת וזוויות נוספות לפלמנקו המסורתי, אך זו הפעם הראשונה שבה הם משתפים פעולה באופן רשמי.

cristina branco | צילום: Joana Linda

יום שלישי, 18.6, המשכן לאמנויות הבמה, 21:00 - Cristina BRANCO: התקווה הגדולה של הפאדו מפורטוגל
החיבור בין כריסטינה ברנקו לבין מוזיקת הפאדו הפורטוגזית קרה כמעט במקרה. בצעירותה כיוונה לקריירה בעיתונות ומצאה עניין גדול יותר בזמרות כמו בילי הולידיי, אלה פיצג'רלד, וג'ניס ג'ופלין מאשר בזמרות ממולדתה. היא לא ראתה בעצמה זמרת חובבת כמו מוזיקאים רבים שמגיעים אל הפאדו כדי למצוא נתיב להבעת רגשות.

הכל השתנה כאשר סבה העניק לה מתנה ליום ההולדת ה-18 – אלבום הקלטות נדירות של אמליה רודריגז, הדיווה הענקית של הפאדו. המתנה הזו שינתה את חייה. כמה חודשים לאחר מכן כבר עמדה על הבמה והתחילה את מה שיהפוך לקריירה מסעירה, מסקרנת ומלאת מעוף.

ברנקו, חסידה גדולה של מילים ופואטיקה, הביאה אל הפאדו המסורתי משוררים וכותבים בני זמננו והרחיבה את מנעד ההבעה הרגשי שכל כך מאפיין את הז'אנר. החיפוש המתמיד שלה הרחיב גם את הסגנון המוזיקלי וכיום היא נחשבת לאחת המייצגות והמבשרות של הפאדו-ג'אז. לכל אלו היא מוסיפה תחכום וזווית אישית שמושכים אליה תשומת לב גדולה בעולם כולו.

החיבורים האמיצים והחכמים שהיא יוצרת, השאיבה מהמסורת והתוספת המודרנית, הקול הייחודי וההגשה יוצאת הדופן שלה הפכו אותה לאחת הנשים החשובות בייצוא התרבותי של פורטוגל בשנים האחרונות ולמחדשת התרבות שלה. הפאדו שלה הוא הומאז' צבעוני לכל אלו שקדמו לה ומבט סקרני אל העתיד ומה שקורה מסביבה.

ב-2017 זכתה בפרס היוקרתי של אגודת הכותבים בפורטוגל על אלבומה ה-14, Menina, שראה אור בשנה שלפני כן, וגם הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב הפורטוגלי. לפסטיבל מדיטרנה מגיעה ברנקו עם סיבוב ההופעות שמלווה את יציאת אלבומה Branco מהשנה שעברה.

Les Femmes de Tetouan | יח"צ

יום רביעי, 19.6, המשכן לאמנויות הבמה, 21:00 - Judeo –Arab 2019: Les Femmes de Tétouan שירת נשים מהבירה של מרוקו הספרדית, אורחות: נטע אלקיים וגל מאסטרו
לראשונה על במה אחת – נשים מטטואן עם אמניות מהארץ בשיתוף פעולה חד פעמי. איך נשמעת מוזיקה שמחברת בין יבשות? טטואן שבצפון מרוקו הייתה עד שנת 1956 עיר הבירה של מרוקו הספרדית.

הקירבה בין המדינות יצרה השפעה גדולה של המוזיקה והתרבות הספרדית על זו המרוקאית והכניסה לתוכה אלמנטים שהוסיפו לה גוונים ייחודיים. באותה העת נשות האצולה ובנות המעמד הגבוה של מרוקו העסיקו נגנים עיוורים, שניגנו את המוזיקה הזו ובידרו אותן מבלי שיוכלו לצפות בהן רוקדות ולפגוע בצנעתן.

Neta Elkayam | צילום: אסטוואנת חי

עם השנים הלך והתמעט מספרן של תזמורות העיוורים וכך נולדו תזמורות הנשים. את המסורת הזו בדיוק משמרת תזמורת הנשים של טטואן. הקונצרט החגיגי שיעלה בפסטיבל הוא האירוע הרביעי במסגרת מופעי  Judeo-Araab, המחברים על הבמה את העולמות המוזיקליים היהודיים והערביים וחוגגים את היופי המשותף והחיבור הטבעי ביניהם. 

בחלק הזה בסדרה תארח תזמורת הנשים של טטואן את נטע אלקיים, אמנית רב תחומית וזמרת בעלת שם עולמי, המבצעת, כותבת ומחדשת מוזיקה צפון אפריקאית, ואת גל מאסטרו, הקונטרבסיסטית של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, יחד הן תבצענה שירי עם מקומיים בסגנון אנדלוסי/ ספרדי לצד קטעים מהרפרטואר היהודי.

מופעי בית יד לבנים

חנן בן ארי | צילום: גיא כושי ויריב פיין
יום ראשון, 16.6, 20:30
בית יד לבנים – חנן בן ארי: מכם עד אליי
היוצר והזמר חנן בן ארי הפך בשנים האחרונות לאחד היוצרים האהובים, המסקרנים והמצליחים בישראל. עם להיטי ענק כמו 'אמא אם הייתי', 'ממך עד אליי', 'החיים שלנו תותים', 'ויקיפדיה', 'אלוף העולם' חנן בן ארי זוכה לחיבוק אדיר מהקהל ולהצלחה חסרת תקדים שהפכה את המופעים של חנן לחוויה יוצאת דופן וכזו שהולכים איתה הביתה הרבה אחרי שהמופע נגמר.

בן ארי שפרץ רק לפני שלוש שנים, ממשיך להפתיע, לרגש ולמגנט עם טקסטים שחודרים ללב ולחנים מפוארים שגרפו תארים רבים, בהם שיר השנה של אקו"ם על הלהיט 'ויקיפדיה'. לאחרונה הוציא בן ארי את 'אלוף העולם', שיר שהתקבל בחיבוק חם על ידי הקהל וזכה לככב במצעדי ההשמעות של כל תחנות הרדיו בישראל.

בפסטיבל מדיטרנה יחגוג בן ארי עם להקתו המהפנטת ובהפקה מושקעת את ההצלחה הגדולה והקהל המגוון שאיגד סביבו. בן ארי, אישיות בימתית כובשת ופרפורמר נדיר שמתמסר ונושם את הקהל שלו ומרווה את צימאונם לשמחה, רגש, עצב, אופטימיות וסקרנות.

סופי צדקה | צילום: Syntorama Ttakun

יום שני, 17.6, בית יד לבנים, 20:30 - הערב רוקדים 1919-2019: מציגים את הסיפור שלנו - סיפורו של בית קפה ואולם ריקודים
המופע "הערב רוקדים" מספר את הסיפור של בית קפה ואולם ריקודים יפואי מתחילת המאה ה-20 ועד ימינו לאור אירועים היסטוריים ודרמטיים שהתרחשו בפלשתינה/ ארץ ישראל. מופע חגיגי לציון 20 שנה להיווסדו, מעלה תאטרון יפו, גרסה חדשה להפקת הבכורה המצליחה של התיאטרון: "הערב רוקדים".

בשפת התנועה, הריקוד והתיאטרון, ללא מילים, בשילוב מוזיקה חיה על הבמה, מגלמת הלהקה והשחקנים שעל הבמה את טיפוסי התקופות השונות, את מערכות היחסים ביניהם. חיזורים, אהבות אסורות, אכזבות ופרידות.

תיאטרון יפו - במה למפגש בין-תרבותי המעודדת היכרות וקירוב בין תרבות עברית, ערבית ומזרח-תיכונית. התיאטרון משמש אכסניה ליוצרים, מבצעים וקהל, ליצירה וחוויה משותפת, עם שאלות של חברה, זהות ומקום במגוון סגנונות אמנותיים.

 korin | צילום: חן לי פישמן

יום שלישי, 18.6, בית יד לבנים, 20:30 - קונטרברסנס Contrebrassens: קסם השאנסון במגע נשי |  אורחת: קורין אלאל
קונטרברסנס נולד כפרויקט ייחודי של המוזיקאית הצרפתיה פאולין דופואי (Pauline Dupuy), שבחרה להאיר מחדש את השאנסונים הנפלאים של ברסאנס. דופואי מעבירה את הקונטרבס אל מרכז הבמה, מנגנת עליו ומעניקה למילים הכלתי נשכחות של המשורר הצרפתי זווית נשית שמדגישה את המנגינות והמשפטים המוזיקליים.  במבנה העדין והמינימליסטי הזה אפשר לפגוש מחדש שירים מוכרים, לגלות בהם צדדים חדשים ולהתאהב שוב בקסם של השאנסון הצרפתי.

את דופואי מלווה מייקל ווקי (Michael Wookey), שבעזרת פסנתר צעצוע וכלי צעצוע נוספים מוסיף למופע אלמנט משעשע וקצת ממזרי. על הבמה של מדיטרנה יארחו השניים את קורין אלאל, מהיוצרות המוערכות והוותיקות בישראל, שתביא גם היא מבט לא שגרתי והגשה מרגשת על היצירות המופתיות של ברסאנס.

nino rota tola | צילום: קובי שרביט

יום רביעי, 19.6, בית יד לבנים, 20:30 - כשארגוב פוגש את נינו רוטה: מפגש של שני מלחיני ענק
סשה ארגוב ונינו רוטה (Nino Rota), שני מלחיני ענק שעיצבו את התרבות שבה פעלו, היו מומחים של חיבורים. ארגוב הביא איתו לישראל את הקלאסיקה של המלחינים הרוסים, ורוטה הציג למוזיקה האיטלקית השפעות של אופרות ומוזיקה צוענית.

לכאורה, פעלו שני היוצרים הפנומנליים האלו בזירות שונות, אבל קו ברור מאד מחבר את העבודות שלהן - הרמוניות מתוחכמות שמושפעות מהטמפרמנט והגרוב של הים התיכון, לצד הבנה עמוקה מאד של המוזיקה כמעצבת אווירה וכמלווה של תמונה נעה.

Katia Toobol | צילום: איתי איינשטיין

רוטה יצר אופרות, מוזיקה לבלט, אבל נודע בעיקר בשל החיבור שלו לבמאי האיטלקי פדריקו פליני שעבורו יצר פסקולים רבים, וכמובן היה המלחין שחיבר את הנעימה הבלתי נשכחת של סדרת סרטי "הסנדק" של הבמאי פרנסיס פורד קופולה.

ארגוב, שליווה מוזיקלית את הקמתה של המדינה, היה מהראשונים שכתבו מוזיקה להצגות תיאטרון וחיבר את הפסקול לסרטים "חבורה שכזאת" ו"הוא הלך בשדות".

המוזיקה של שניהם מורכבת ומתוחכמת, מנוגנת על ידי הרכבי ג'אז ותזמורות גדולות, נחשבת כאבן שואבת ליוצרים שבאו אחריהם, אבל נטועה עמוק מאד בפולקלור התרבותי של המדינות שבהן פעלו. השנה בפסטיבל, לערב אחד, היופי והקסם של היצירות שלהם נפגשים על הבמה עם הרכב איטלקי-ישראלי.

יום חמישי, 20.6, בית יד לבנים, 20:30 - פסגת הפלמנקו הצועני מגְרָנָדָה פוגשת את גדולי המוזיקה האנדלוסית ערבית-יהודית
גְרָנָדָה היא העיר היפה ביותר בספרד, ובה התקיימה ממלכת אל-אנדלוס המוסלמית לאורך הזמן הרב ביותר. למרות גירוש היהודים והמוסלמים מהעיר, גְרָנָדָה וארמונה, האלהמברה, עומדת ושומרת עדות לנוכחותם התרבותית. מעט לפני הגירוש, הגיע עם חדש לאזור - הצוענים.

הצוענים הביאו איתם מסורות של ריקוד ומוזיקה רחוקות, והתיישבו במערות באזור. בזכות ההשפעה התרבותית של היהודים והמוסלמים, פיתחו הצוענים והמקומיים את אמנות הפלמנקו. הפלמנקו, במקצבים, הסולמות המוזיקליים והתנועות של הריקוד, מהדהד את ההיסטוריה היהודית והמוסלמית המפוארת של העיר.

השנה, בהפקת מקור מיוחדת לפסטיבל מדיטרנה, 11 רקדנים ונגנים מוערכים מספרד ומישראל נפגשים לראשונה על במה אחת למופע של קצב סוחף וחיבור תרבויות. המופע נוצר מתוך שיתוף פעולה מרגש הדוק ויחיד מסוגו בין אמני פלמנקו מהשורה הראשונה בספרד ובישראל עם מיטב אומני המוזיקה הערבית-מרוקאית-אנדלוסית.

את המופע מוביל המשולש שמרכיבים לה מונטה, רקדנית הפלמנקו המובילה בספרד מהעיר גרנדה ויוצרת בחסד עליון, ירדן עמיר - רקדנית פלמנקו בינלאומית וכוריאוגרפית ועופר רונן - אשף גיטרה ונגן עוד. אליהם מצטרפת רשימה של שמונה מוזיקאים ורקדנים מישראל ומספרד, ויחד הם יוצרים חוויה על חושית, כזו שעוטפת את הקהל בשילוב של נשיות חזקה עם כישוף מרחיב נפש ומזמינה אותו להתנתק מהכיסאות ולרחף בעולמות עליונים. 

מופעי אודיטוריום מונארט

הסלון של אלייב | צילום: חיים קמחי

יום ראשון, 16.6, אודיטוריום מונארט, 20:00 - הסלון של אלייב: חגיגה של מוזיקה ישראלית בטעם בוכרי
הסלון של אלייב מזמין אתכם לערב יוצא דופן של הפתעות וחיבורים מוזיקליים. הפרויקט נולד כמתנה מרגשת שהעניק סיבי אלייב לאמו, אדה. לאחר שלקחה הפוגה של עשר שנים מהבמות, רצתה אדה לחזור להופיע ולנגן על הקאנון במסגרת להקה ובפני קהל. המתנה של סיבי הולידה את ההרכב הזה והחזירה את אמו אל הכלי המיוחד ואל אהבת הקהל.

המופע כולל עיבודים ייחודיים לקלאסיקות על זמניות של חיים נחמן ביאליק, יענקלה רוטבליט, רחל שפירא, אהוד מנור, ארקדי דוכין, מיכה שטרית ואחרים, לצד ניגונים ומקצבים מהמזרח התיכון, וארצות דרך המשי. כל אלו ארוזים בעטיפה של גרוב בוכרי מסורתי וביטים אלקטרוניים מרעננים.

נרקיס | צילום: טל עבודי

יום שני, 17.6, אודיטוריום מונארט, 20:00 – נרקיס: קול חזק של אישה חזקה
השירים של נרקיס משנים מציאות והשירה שלה פורצת חומות, באופן כמעט מילולי. היא יוצרת ומבצעת דתייה, אך לא נכנעת למוסכמות הכובלות ורוצה להשתחרר מהן ולשחרר אחרות הכלואות בהן לצידה. נרקיס מופיעה בפני קהל מעורב, חושפת את כאבה בצורה מרגשת ומטלטלת, מביאה אל הבמה עוצמה ענקית ואת סיפורן של הנשים המורחקות מהמחנה. היא שואבת מהיהדות והחיבור שלה אליה נוכח בשירתה, אבל הסיפור המרכזי הוא סיפור חייה – סיפור של אמנית אמיצה עם אמירה מרגשת לא שגרתית.

המופע של נרקיס הוא ביקור מוזיקלי מהנה בתחנות חייה ובקטבים שמרכיבים אותם – בין העולם החילוני לעולם הדתי, בין אשקלון, לגוש גוש קטיף, בין תל אביב להודו, בין צפת לעוטף עזה.

מאיה בלזיצמן ומתן אפרת | צילום: תמר עידו

יום שלישי, 18.6, אודיטוריום מונארט, 20:00 - "שני יסודות": מאיה בלזיצמן & מתן אפרת
מאיה בלזיצמן, הצ'לנית המוערכת והזמרת ומתן אפרת, מתופף ופרקשניסט - זוג על הבמה ובחיים, אשר שיתפו פעולה וניגנו עם האמנים הגדולים בארץ, בהופעה המשלבת פופ, רוק, מוסיקת עולם וקלאסי ברפרטואר מעורב של קאברים בעברית ובאנגלית.  

שני יסודות מתחברים על הבמה לשלם חדש ומפתיע, כזה שגדול מסך חלקיו ויוצר עולם חדש שמכיל את כל ההשפעות והאהבות שאספו מאיה ומתן במהלך השנים. בלזיצמן מפרקת את השירים כדי לבנותם מחדש בעיבודים לקול-צ'לו-תופים. אחרי שני אלבומים מוערכים, ובעקבות סיבוב הופעות עולמי שנמתח על פני חצי גלובוס, הם מגיעים אל מדיטרנה עם המופע המשותף שלהם. 

sapho | צילום: Pierre Terrasson

ימים רביעי וחמישי, 19-20.6, אודיטוריום מונארט, 20:00 - סאפו שרה ברברה: הצדעה לגדולת השאנסון הצרפתי
כמו ברברה, גדולת זמרות השאנסון של צרפת, גם סאפו אימצה לעצמה שם במה שטשטש את חייה הפרטיים. כמו ברברה, גם סאפו ממוצא יהודי. כמו ברברה, גם סאפו שרה מתוך אמת פנימית וחרות יצירתית. שתיהן יוצרות מהפכניות עם אמירה אמנותית לא מתפשרת.

סאפו, שנולדה במרוקו ומתגוררת בצרפת, כונתה לא פעם "ברברה האתנית". הדמיון בין השתיים הביא אותה להקליט אלבום מחווה לענקית השאנסון הצרפתייה, ולהעניק לשירים שלה חיים מחודשים ופרשנות אישית נועזת. את הצלחת האלבום, שראה אור בדצמבר האחרון, תרגמה סאפו למופע בימתי קברטי ומיוחד לקול ופסנתר, איתו היא מגיעה לראשונה לישראל, לפסטיבל מדיטרנה.

סאפו הופיעה בעבר בישראל במופע הצדעה לאום כולתום בהיכל התרבות ובניני האומה, וחוזרת בהצדעה לקלאסיקה הצרפתית, לברברה.

אסי יחיאל | צילום: רמי זרנגר

ימים שני עד רביעי, 17-19.6, קפה תיאטרון בית יד לבנים, 22:30 - טברנה עם אסי יחיאל: חגיגה יוונית ישראלית בניחוח אוזו
אסי יחיאל, בן למשפחה סלוניקאית, ינק וגדל מוזיקה יוונית כל חייו. כבר בגיל צעיר סימן את סטליוס קאזאנג'ידיס כמורה הדרך שלו והוזמן לשיר על במות המועדונים ובתכניות הטלוויזיה ביוון.

עם השנים צבר קהל נאמן שמלווה אותו, והוא מחלק את זמנו בהופעות בין ישראל וביתו השני – יוון.  בשנה החולפת החל שיתוף פעולה אמנותי בינו ובין המלחין הנודע כריסטו ניקולופולוס, ויחד הם עובדים על אלבום חדש של חומרים מקוריים.

בטברנה של אסי תוכלו ליהנות מכל הקלאסיקות המוכרות והאהובות - סיגל, ויסקי שמפניה, ברביאני, נערה מהאי סיירוס, פומה פומה, שתי דלתות לחיים, מימולטה, אלינור/איפרחו, אלה מולן, סימרוני, בום פאם ועוד.

בימת ה- Showcase

עדי אלבחר | גיל לוי לפוטו דויד אסייג

יום ראשון, 16.6, 19:00 - עדי אלבחר
המופע של עדי אלבחר הוא מעין תרגום של סיפור חייה, בתוספת השפעות אנדלוסיות, אל חוויה מוזיקלית מעוררת. פיוטים ויצירות מוכרות אחרות נשזרים האחד בשני ומוגשים בשלל שפות – מרוקאית, יוונית, ספרדית, לדינו ועברית, כמובן. מהר מאד המחסום שבין הבמה לקהל מתמוסס וההופעה הופכת לחגיגה של שירה משותפת וחיבור אנושי דרך הצלילים והקולות.

יום שני, 17.6, 19:00 - בינת אל פאנק
בינת אל פאנק הוא הרכב גרוב חלוצי שייסד את הפ'אנק התימני. ההרכב התחיל על טהרת העיבודים המודרניים לשירי מסורת תימניים, אך במהרה נוספו לקדירה גם חומרים מקוריים ולאט לאט נוצר סגנון ייחודי, רבגוני ועם זאת מגובש. הסגנון של בינת אל פ'אנק מבוסס בעיקר על השילוב של פאנק (funk)  עם מוזיקה תימנית מסורתית, אך מושפע מסגנונות רבים כמו אפרו- ביט, מוזיקה ים-תיכונית, ג'אז ורוק פסיכדלי-תורכי.

לצד הטקסטים התימנים משובצים גם שירי אהבה, שירי מחאה פוליטית, נונסנס בדואי ושירי משוררים. כל הופעה נהפכת במהרה למסיבת ילידים שבטית עם צלילים, מקצבים, צבעים וריחות שמתאחדים על הציר שמחבר בין צנעא, הארלם ושכונת שערייה שבפתח תקווה. היצירה של בינת אל פ'אנק משלבת ישן וחדש, לוקאלי ואוניברסלי, מזרח ומערב ומספרת דרך הסיפור האישי שלהם גם את סיפורו של כל אדם בעולם.

יום רביעי, 19.6, 19:00 - SANGIT & The Local Collective
מופע חדש המשלב בין אהבתו הגדולה של סנגיט סגל למוזיקה ולמקצבים האפריקאיים, לבין מגוון השפעות, תרבויות ושפות. המופע מבוסס על שירים מתוך האלבום ומפרויקטים נוספים ולוקח את הקהל לטיול מוזיקלי ממחוזות הרטרו האמריקאים של הג'אז והפאנק עד לגעגוע המדברי אל הגנאווה ממרוקו, הכל מתובל בסולמות אתיופים, ניחוחות קאריביים והרבה תעוזה ים תיכונית.

יום רביעי, 19.6, 21:00 - יוסי סאסי אוריינטל אורקסטרה
מופע הרוק האוריינטלי של יוסי סאסי והאורקסטרה הוא זיקוק מוזיקלי מלהיב של מפגש – בין חלילים ערביים לבוזוקיטרה (הכלאה מקורית בין בוזוקי לגיטרה), בין ג'אז לבין חאפלה, בין כלים מסורתיים לרוח מתקדמת ובעיקר בין מוזיקאים עם סקרנות ותשוקה אמיתית להתחבר דרך הצלילים. 25 כלי נגינה בידיים של תשעה מאסטרים בעלי שם עולמי, זה כל מה שצריך כדי לנגן חגיגה אמיתית.

יום חמישי, 20.6, 19:00-20:00, 20:30-21:30 – תמרדה
המופע של תמרדה מזמין אתכם לנסות מתכון מפתיע ויוצא דופן: לוקחים חופן גרוב אפריקאי, מוסיפים צרור גדול של שיק קאריבי, מערבבים פנימה מחרוזות אמהריות מקפיצות ומגישים עם קורטוב של פולק מקומי. כל התערובת הנפלאה הזו מוגשת עם הרבה רגש, פשטות ואמת תמימה, ומציגה את שירי אלבום הבכורה של תמרדה ושירים מהאלבום השני שיראה אור בקרוב.

לירון עמרם. צילום: איתן שריד

יום חמישי, 20.6, 22:30 - לירון עמרם
המוזיקה שלו מסרבת להיכנס לתוך הגדרה ברורה – היא שואבת מהקלאסיקות המזרחיות שכולנו מכירים אבל גם מהרוק המערבי, היא מחוברת לשורשים ולמסורת אבל גם נמשכת אל המחוזות העדכניים של האלקטרוניקה, היא פורצת דרך וחדשנית, אבל גם טבעית וחסרת מאמץ. עמרם זכה בשנים האחרונות לכל תואר ופרס אפשריים, בזכות חיפוש מתמשך אחרי צליל ייחודי ועיצוב מחדש של מפת המוזיקה הישראלית, ולא פחות בזכות המוזיקה המעולה שהוא יוצר ומבצע.

 MEDI NIGHT (כניסה חופשית)
בר הזרם, יום שני 17.6, בר הזרם, 23:00 – צליל
המוזיקה של צליל דנין שואבת השראה מהמרחב שבין תימן ליפן והופכת אותו לחגיגה שמחה ועוצמתית. היא כותבת בעברית מודרנית שירים שנעים בין בלדות מזרחיות מתקתקות ועד היפ הופ תזזיתי. אחרי ששיתפה פעולה עם הדג נחש, טונה ומטרופולין, היא מגיעה אלינו עם החומרים המקוריים שלה ואנרגיות של מסיבה ענקית וסוחפת.

יום שלישי, 18.6, בר ה"זה", 23:00 – סוטראיה
במקום בו היפ פוגש את רוחות המדבר נולדה התחלה של מסע לעבר מודעות עצמית וקשר אנושי. המסע הזה, עם כל הפיתולים וההפתעות שהוא טומן בחובו, מתגלם במוזיקה של סוטראיה. כמוהו, גם היא לרגעים שורשית וקדומה ולרגעים מודרנית ומתקדמת. הרביעייה הזו משלבת קחוניקו וכלי הקשה עם קלידים וסינטי, כתיבה לירית עם צלילים מרוממים ועל הכל רוכב הסולן, סוטרה, שלוקח את תפקיד המדריך במסע הזה ומזמין גם אתכם להצטרף.

יום רביעי 19.6, בר פיגל 23:00 - טרנטה גרוב מאשין
אפשר לנסות ולהגדיר את המוזיקה של טרנטה גרוב מאשין כחיבור מקפיץ של מוזיקה מרוקאית, ברזילאית, ג'מייקנית, בלקנית ואירית. אפשר להתעכב על החיבור המוצלח בין כלים אקוסטים ואלקטרונים. אפשר להתמקד בחיבורים הייחודיים שההרכב גורם להם להשמע אורגניים לגמרי. אפשר לספר את הסיפור של השישייה שמרכיבה את הטרנטה. אבל הכי מומלץ, לא להגדיר ולא להתעכב ולא להתעסק עם סיפורים. פשוט לתת למוזיקה לסחוף אתכם לטיול מנענע על פני הגלובוס.

אירועי מוזיאון אשדוד לאמנות 2019

דימוי: אייל אסולין, מוטי, 2018

מוצ"ש, 15.06, בשעה 20:00 - אירוע פתיחת תערוכה בנושא גבריות ישראלית
תערוכת גברויות (שם זמני) תעסוק בפניה של הגבריות הישראלית ה"מסורתית", במערכת הציפיות הסובבת אותה ובאופני הניסוח שלה ביחס לסדר החברתי הקיים. היא תעסוק במודל הגבריות הישראלי ובאופן שבו הוא התנסח לאורך השנים ומשתקף בתרבות, בחברה, במשפחה, ביחסים בין המינים ועוד.

באמצעות עבודותיהם של אמנים ישראלים עכשוויים, התערוכה תנכיח את העיסוק הגברי בסבך היחסים, ההגדרות והתפקידים החברתיים המיועדים לו, כמו גם את ההתמודדות עם שיח הזהויות העכשווי והמציאות המגדרית המשנה את פניה. התערוכה תבקש לעורר שיח מעמיק על החוויה הגברית לגווניה, באופן שעדיין לא נשמע.

סרטי הפסטיבל במתחם גלובוס MAX אשדוד

יום שישי, 14.6, 10:30 - סרט פתיחת הפסטיבל: ז'אם (יוון, טורקיה 2017)
10:30 -  קבלת פנים עם הרכב מוזיקלי
11:00 - דברי פתיחה
11:15 – הקרנה

סרטו העלילתי החדש של הבמאי טוני גאטליף שיצר את הסרט "ונגו". ז'אם, נערה יווניה צעירה נשלחת לאיסטנבול על ידי דודה, מלח לשעבר ומעריץ נלהב של מוסיקת הרבטיקו.  היא יוצאת לאיסטנבול להביא חלק עתיק ממנוע של סירת דודה. במשימתה היא פוגשת נערה צרפתייה בשם אבריל אשר הגיעה לאיסטנבול לעבוד עם פליטים.

ז'אם עם חן הנעורים שלה, נדיבותה, החוצפה והאומץ לוקחת את אבריל האבודה תחת חסותה. זהו מסע  קסום מלא במוזיקה בנופי אגן הים התיכון עם מבט ריאליסטי וביקורתי על המשבר הכלכלי ביוון. זהו סרט על חברות וערבות הדדית ובעיקר על תקווה אשר מגיעה דרך המוזיקה. (במאי: טוני גאטליף, סרט עלילתי)

יום שני, 17.6, בשעה 18:00 -אולם 5 - "מי רצח את ליידי ווסלי?" (טורקיה 2018)
קומדיית פשע המזכירה לעיתים מערבונים אמריקאים, הסרט מתרחש באי מבודד בטורקיה Büyükada. ליידי וינסלי, סופרת אמריקאית מפורסמת מתה על האי. הבלש המפורסם פארגון נשלח מאיסטנבול לפצח את תעלומת הרצח ופוגש את אנשי הכפר. הוא נאלץ להתמודד עם השריף המקומי, מתאהב בארזה היפה, מתעמת עם  מסורות עתיקות, שאלות אתניות מעוררות מחלוקת בנושא האתני  - כורדי. דרמה מפתיעה וקצבית המתרחשת בנופייה הקסומים של טורקיה. (במאי: היינאר סאלאם, עלילתי).

יום שני 17.6 בשעה 20:00- אולם 5 - אהבה בימים קרים (פולין, צרפת 2018)
זוכה פרס הסרט הטוב ביותר באקדמיה האירופאית, 2019: סיפור אהבה כנגד כל הסיכויים של שני אנשים בעלי מזג ורקע שונה על רקע המלחמה הקרה בשנות החמישים בפולין. הסרט מצולם בשחור לבן ומתרחש בברלין, יגוסולביה ופריס.  על רקע המלחמה הקרה בשנות ה-50, ויקטור והצוות שלו נודדים ברחבי אירופה בחיפוש אחר כשרונות חדשים ללהקה בניהולו. הוא פוגש בזולה, זמרת צעירה, תמימה ומלאת קסם אישי, ובין השניים נרקם רומן. אבל נדמה שהפוליטיקה של התקופה, הרקע השונה של כל אחד מהם חוברים כולם נגד סיפור האהבה הזה. האם אהבתם, חזקה ואמיתית ככל שתהיה, תשרוד? (במאי: פאול פאווליקווסקי, עלילתי). 

יום שני 17.6 בשעה 18:00– אולם 4 - רזיה (מרוקו 2017)
מבית היוצר של הבמאי המרוקאי עטור השבחים – נביל עיוש. קזבלנקה, מרוקו, מהעבר להווה. חמישה אנשים, מרקע דתי וחברתי שונה, נפגשים בדרמה זו, כאשר הם נדחקים לקצה בשל הממשלה הקיצונית. הבמאי נביל עיוש מנגיד בין הרומנטיות המיתולוגית של הסרט הקלאסי "קזבלנקה" (1941) לבין פורטרט כנה והומני ביותר של החברה המרוקאית בת-זמננו, בה אנשים פרטיים שואפים לקשר אנושי תוך משבר פוליטי. פורטרט מהפנט של עיר משולב בהתבוננות על תשוקה ואהבה. (במאי: נביל עיוש, עלילתי).

יום שלישי 18.6 בשעה 19:00– אולם 5 - אישה של בית (ישראל 2018) | מפגש עם הבמאית
ככל שניסו לכפות עליה את הקודים התרבותיים של החברה הגרוזינית הפטריארכלית, כך התעוררה בג'יין התנגדות עצומה וביקורת. היא סירבה להתחתן, התגייסה לצה"ל, למדה קולנוע, התאהבה ובגיל 38 נכנסה להריון. אחרי שנים של בריחה ורגע לפני שהיא הופכת לאמא,  חוזרת ג'יין עם מצלמה, המאפשרת לה לראשונה לעמוד בביטחון מול משפחתה ומול עברה. באמצעות המצלמה היא מבקשת לשבור את קשר השתיקה ולנסות להבין את אמה ואת עצמה בצל מערכות היחסים המורכבות עם הגברים במשפחה – להבין ואולי גם לסלוח. (במאית: ג'יין ביבי, דוקו).

יום שלישי 18.6 בשעה 19:00– אולם 4 - עד שהציפורים ישובו (אלג'יר 2018)
מבט עכשווי על אלגי'ר. הבמאי כארים מאווסאוי מביא שלושה סיפורים, שלושה דורות ומבט פנימה על המציאות העגומה של אלג'יר בין עבר להווה.

מוראד, יזם נדל"ן, גרוש, מרגיש שהכול בורח. עאיישה, נערה צעירה, קרועה בין רצונה לממש את סיפור אהבתה לדלאל לבין גורל מובטח  שנכפה עליה עם נישואין לגבר אחר.  דאמן , נירולוג, מגלה בערב נישואיו סיפור מטריד וכואב מהעבר מתקופת מלחמת האזרחים של אלג'יר.   הסרט בנוי בדומה ל"מירוץ שליחים" כאשר כל  סיפור מוביל לסיפור הבא אחריו וכל זאת בתהפוכות של חיים דחוקים אלה, בחירות מכריעות,  ומבט נוקב וביקורתי על אלגי'ר כיום. (במאי: כארים מאווסאווי, עלילתי).

Until the Birds Return (2017) - Trailer from KimStim on Vimeo.

יום רביעי 19.6 בשעה 18:00 – אולם 4 - מריה קאלאס במילותיה (צרפת 2018)
גדולת זמרות האופרה של המאה ה- 20 , מריה קאלאס בסרטו הדוקומנטרי של הבמאי טום וולף השוזר קטעים ארכיונים נדירים המשולבים בקטעים מסרטי 8 מילימטר פרטיים שצולמו על ידי חברים, , מכתבים אינטימיים,  סרטים שצולמו מאחורי הקלעים והקלטות של קטעי אופרה שחלקם צולמו על ידי מעריצים.  בקטעי הארכיון הנדירים וקולה של מריה אנו  משוטטים בסרט מהפנט זה בבירות אירופה ובבתי האופרה הגדולים של מילנו ופריס.

מילותיה של קאלאס מציגים את סיפור חייה כפי שניתן לראות מבפנים, ומספקים הצצה אל מאחורי הקלעים של עלייתה וסודות גורלה הטרגי. (במאי: טום וולף | דוקומנטרי)

יום רביעי 19.6 בשעה 19:00 – אולם 6 - האופק (גיאורגיה, 2018)
גיורגי, מעצב מוכשר כבן ארבעים, לא יודע כיצד להתמודד עם העובדה שנישואיו לאשתו היפה אנה מגיעים לקיצם. הוא מתנהג כאילו כל מה שנדרש הוא מעט זמן וזר פרחים כדי שיוכל לעזוב את הספה הלא נוחה בדירת אמו ולשוב הביתה לאנה ולילדים. אבל אנה לא מעוניינת בפיוס, אולי אפילו נפגשת עם גבר אחר, וגיורגי השבור עוזב את טביליסי ומחפש מקלט בבקתה על שפת הים באי מבודד. (במאי: טינאטין קג'רישווילי, עלילתי) 

יום רביעי 19.6 בשעה 20:00 – אולם 5 - הבטחה עם שחר (צרפת 2018)
על פי האוטוביוגרפיה של רומן גארי, בכיכובם של שרלוט גינסבורג ופייר ניניי. חייו של הסופר רומן גארי, היו תמיד יוצאי דופן ומיוחדים. מילדותו הקשה בפולין ועד לנעוריו שטופי השמש בעיר ניס בדרום צרפת ומשם לקורס הטיס באפריקה בימי מלחמת העולם השנייה, אבל את הדחף שלו להכיל בחייו אלפי שנות חיים להיות אדם מפורסם וסופר גדול הוא חב לאמו נינה. לאהבה המטורפת של האישה הגדולה מן החיים הזו. כל אלו הפכו אותו לאחד הסופרים הגדולים של המאה העשרים. אדם שחי חיים מלאי תהפוכות, תשוקה ומסתוריות. אבל אהבה אימהית חסרת גבולות זו, היתה גם אהבה שהיוותה מעמסה גדולה שהשפיעה על רומן גארי לאורך חייו. (במאי: אריק ברבייה | עלילתי)

יום חמישי 20.6 בשעה 19:00 – אולם 5 - סרט בורקס (ישראל 2018) | מפגש ושיחה עם הבמאית
הבמאית יוצאת לפענח את ההצלחה המסחררת של העסק המשפחתי בו היו שותפים סבה וסבתה, רשת "בורקס סמי", ולהתחקות אחר הסיבות לנפילה הצורבת שהשאירה כאב במשפחה.

דרך מסע גילוי ההיסטוריה המשפחתית – שמתחילה עם הגעת משפחת האופים הבולגרית לישראל הצעירה ונמשכת אי שם לתוך שנות השבעים והשמונים – הבימאית/נכדה מבינה מה קרה בין האחים כשהכסף והכבוד החלו לזרום וכמה קשה אך נחוץ לאהוב ולסלוח. זהו סרט על שייכות וזהות המביא את סיפורה הייחודי של יהדות בולגריה בישראל ומתאר את הדרך שעשה הבורקס – מהמאפיות בבולגריה וטורקיה לשדרות ירושלים ביפו ואחרי כן לכל בית בישראל. (במאית: אורית אופיר רונאל | דוקו).

יום חמישי 20.6 בשעה 21:00 – אולם 5 - השנה הראשונה שלי (צרפת 2018)
דרמה קומית חברתית מבית היוצר של הבמאי תומאס לילטי שממשיך בקומדיות חברתיות על התחום הרפואי בצרפת. כ- 2500 מועמדים צעירים נבחנים  ללימודי הרפואה, תהליך הבחירה הקיצוני של ממשלת צרפת ברקע של סרט זה.  הסרט מביא את סיפורם  של אנטואן המתחיל את שנתו הראשונה ברפואה בפעם השלישית ושל בנג'מין המגיע ישירות מבית הספר. בסביבה תחרותית ואלימה  מנסים השניים למצוא איזון. סרט על נעורים , חברות , חינוך  המתרחש בין כותלי בית הספר בפריס. (במאי: תומס לילטי | עלילתי).

 

יום חמישי 20.6 שעה 19:00 – אולם 4 - סיבל (טורקיה 2018)

סיבל בת ה-25 חיה עם אביה ואחותה בכפר מבודד בהרי טורקיה, באזור הים השחור. היא אילמת ומתקשרת עם הסביבה דרך שפת שריקות, שהיא חלק מן המסורת העתיקה של המחוז. היא בודדה, מבודדת, ומבלה את זמנה בציד זאב, שמסתובב באזור ומסעיר את נשות הכפר. במהלך השיטוטים היא פוגשת בפליט פצוע. הוא מאיים ופגיע בו בזמן. הוא הראשון שמביט בה בעיניים אחרות. (במאים: צ'אלה זנג'ירג', גיום ג'ובאנטי | עלילתי). "סיבל" זכה בפסטיבל לוקארנו בשלושה בפרסים.

 

קפה איסטנבול ב"המרכז להורות"

בשעה 19:00 הקרנת הסרט "נערות פרא" – mustang  (טורקיה, 2015)
חמש אחיות צעירות תורכיות, פרועות ועם אהבה גדולה לחיים, גדלות בבית סבתן. אט אט הופך הבית לסגור וקפדני יותר, ומגען עם העולם שבחוץ הולך ומצטמצם. במקום ללכת לבית הספר הן מקבלות שיעורים בבישול ותפירה, ובמקום לצפות במשחק הכדורגל הן מתכוננות לנישואים שמארגנים להן. האחיות מחליטות להיאבק, כל אחת בדרכה. הדרמה, השזורה ברגעים קומיים ובתצוגת משחק בלתי נשכחת של חמש השחקניות חסרות הניסיון, זכתה בפרס סרט "חביב הקהל" בקאן - ומספקת הצצה נדירה לחיים בחברה התורכית, הקרועה בין המסורתי למודרני. (במאי: דניס גמזה ארגובן | עלילתי).

מיד בתום הסרט – ברחבת המרכז להורות: חגיגה מקפיצה של גרוב ונשמה עם הרכב "טורקיקה"
טורקיקה רוקחים שיקוי מוזיקלי עשיר ומנענע – מוזיקה יוונית לצד מוזיקה טורקית, מתובלות בניחוחות של גרוב צועני והכל רקיד ושמח ומקפיץ. הטריו הווירטואוזי הזה מחבר על הבמה את המקצבים המוכרים והאהובים של אגן הים התיכון, עם כלים אקוסטיים ומודרניים שהופכים את הכל לחפלה פרועה וחמה. שלושת חברי ההרכב הם מעמודי התווך של מוזיקת העולם בישראל וממובילי ההתפתחות שלה אל המקצבים והצלילים המודרניים והרקידים. בליווי שתייה וכיבוד קל

יום שישי 21.6 בין השעות 10:00-13:00 - "פואטיכאן 2019" - מפגשי שירה, קולנוע, מוזיקה ואמנות פלסטית במוזיאון אשדוד לאמנות
רב שיח בהנחיית העיתונאי רוני קובן. האירוע ילווה את התערוכה גברויות (שם זמני), ויעסוק בפניה של הגבריות הישראלית ובאופני הניסוח שלה לאורך השנים, כפי שהיא משתקפת בתחומי תרבות שונים.
מחיר כניסה ל"פואטיכאן": 150 ₪

יריד האוכל של מדיטרנה. צילום: חן בוקר

פסטיבל האוכל הים תיכוני – מדיטרנה 2019: כיכר העיר בין השעות 18:00-23:00, הכניסה חופשית!
קולינריה ים תיכונית של מיטב מסעדות הגורמה של אשדוד במחירים מיוחדים לפסטיבל! פסטיבל האוכל הים תיכוני מארח חמש מסעדות שף מהמובילות בעיר - עם המנות הכי טובות שלהם עד 35 ₪ למנה.

במתחם הפסטיבל יפתח שוק אוכל ססגוני עם מגוון תבלינים ותערובות תה, קינוחים מתוקים במיוחד כמו ספינג' ומופלטות בטעם ביתי, כנאפה, מלבי, משטחי אגוזים מקורמלים ומלוחים, דוכני זיתים וחמוצים.

עוד במתחם הפסטיבל: יריד ספרים, ערוץ הופ! במתחם פעילויות עם תכניות הילדים האהובות, בר משקאות ססגוני – החל מאוזו אורגינל, ועד סנגריה ספרדי, מתחם יווני מרענן – עם אבטיח קר ובולגרית כמיטב המסורת היוונית, מתחם לייף סטייל - כלי בית וחפצי נוי צבעוניים ומעוצבים אותנטיים, הופעות חיות – של מוזיקה ים תיכונית נעימה.

ערב סיום הפסטיבל - MEDIPASS / THRU MEDITERRANEE

שלושה מופעים בכרטיס אחד: מהים התיכון אל העולם ובחזרה/ לולה מארש, גאיה סו אקיול (טורקיה), קותימאן אורקסטרה עם שי צברי

20.6, משכן

את הפסטיבל יחתום ערב חד פעמי וחגיגי במשכן לאמנויות הבמה, ערב שמזמין אתכם לחוויה פסטיבלית רחבה וצבעונית. במחיר הכרטיס תקבלו צמיד שמקנה לכם כניסה חופשית למופעי הערב (על בסיס מקום פנוי, וללא מקומות מסומנים. תרגישו נוח לשוטט ולהרכיב לעצמכם תפריט אישי לטעמכם)  שיתקיימו במשכן. בין המופעים, כשאנחנו מכינים את הבמה לאמן הבא, אתם יותר ממוזמנים לצאת אל הרחבה ולדגום גם את מופעי השואוקייס של תמרדה ולירון עמרם ללא תשלום נוסף.

20:00-21:00

את הערב תפתח להקת "לולה מארש", אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של המוזיקה הישראלית בעולם בשנים האחרונות. מאז שהחלו לפעול ב-2013, יעל שושנה כהן וגיל לנדאו לא מפסיקים לכבוש פסגות חדשות ולגדול. מה שהתחיל כצמד של אינדי פופ עדין ורך הפך להרכב של חמישה שחורך במות על פני הגלובוס ושובר שיאים חדשים. עם ביקורות נלהבות, שירים שמלווים פרסומות למותגי ענק באירופה, קאבר בפסקול הסדרה "סמוך על סול", מיליוני השמעות ברשת ובשירותי ההזרמה, חוזה עם יוניברסל העולמית ובאז שרק מתגבר, הם מנת הפתיחה המושלמת לערב סוער ומרגש.

21:30-23:00

חובבי המוזיקה הטורקית העכשווית בוודאי מכירים את גאיה סו אקיול, אחד הקולות המבטיחים וגם המקיימים של הסצנה הצעירה באיסטנבול. סו אקיול היא אמנית רב תחומית שלצד כתיבה ושירה גם מפיקה את המוזיקה שלה ויוצרת בתחומי האודיו-ויז'ואל, והכל מתערבב יחד אל תוך המרקחת המוזיקלית הנפלאה שלה – שילוב של אינדי פופ מתקדם עם יסודות של פסיכדליה טורקית צבעונית וממכרת. אלבום הסולו השלישי שלה, ששוחרר בסוף השנה שעברה, זכה לביקורות נלהבות ומשך תשומת לב עולמית אליה ולסצנה המבעבעת של איסטנבול.

שי צברי. צילום: זוהר רון

21:30-01:00

הערב ייחתם באחד החיבורים הלוהטים של השנה – קותימאן ושי צברי. האורקסטרה של קותימאן היא קבוצה של נגנים וירטואוזים וסקרנים עם תשוקה לצלילות פסיכדליות ולמסעות מרחיבי תודעה באמצעות מוזיקה. שי צברי הוא אחד הקולות החשובים והמעצבים של תופעות חדשות במוזיקה הישראלית ומי שמייצר חיבורים מפתיעים של קצוות במוזיקה שלו. אחרי שנפגשו בתחילת השנה ושחררו את הלהיט הענק "רק בלילות", שיתוף הפעולה בין שני האמנים היוצרים האלה עולה שלב והם חולקים במה במופע שמביא אל הלבנט השפעות מהעולם כולו ומחבר אותן באלכימיה רגישה לשואו שמרקיד את הגוף ואת התודעה.

מחירי הכרטיסים נעים בין 10-320 ₪. 400 כרטיסים למופע האמפי של משינה ותיסלם, יוקצו לאוכלוסיית אזרחים ותיקים בחצי מחיר בגושים D-G ו- H-K. לרכישת כרטיסים לחצו כאן או חייגו: 08-9568111. לאתר הפסטיבל לחצו כאן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה