חגי הקניות הבינלאומיים בפתח: טיפים לקניות בזול

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d7fedfbe-2603-4b9d-bdcd-7b84e505f478','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d7fedfbe-2603-4b9d-bdcd-7b84e505f478','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d7fedfbe-2603-4b9d-bdcd-7b84e505f478','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d7fedfbe-2603-4b9d-bdcd-7b84e505f478','/dyncontent/2024/3/10/d666082b-1e2d-4310-a54a-51b66018a2ce.gif',17601,'אלדן אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d7fedfbe-2603-4b9d-bdcd-7b84e505f478','/dyncontent/2024/3/19/08f1124b-66b0-4b70-8f17-5dd7ae679819.gif',17617,'מכבי אסתטיקה אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

סינגלס דיי ובלאק פריידי אוטוטו כאן. מומחי הקניות ברשת ממליצים: התחילו להתכונן כבר עכשיו. מה כדאי לקנות בכל חג, איך משיגים מקסימום הנחות, למה אסור לשלם בשקלים ואיזה אתר סיני מתחרה בהצלחה בעלי אקספרס?

הכתבה פורסמה לראשונה ב ynet. כתבה: מירב קריסטל.

נובמבר הגדול בפתח, וכדאי שתגיעו מוכנים עם רשימת קניות חכמה. רגע לפני שחגי הקניות הגדולים, סינגלס דיי (יום הרווקים הסיני) ובלאק פריידי, מתדפקים על מסכי המחשב/סמארטפון של מיליוני ישראלים תאבי מבצעים ומחוררים את חשבון הבנק שלנו - קבלו מדריך לקונה המתחיל וטיפים שיסייעו לקונים בתולים ומנוסים כאחד לרכוש הכי בזול שאפשר ולפני שהמוצר נחטף ואוזל.

נובמבר הגדול - חגי הקניות באינטרנטמדי שנה מצטרפים עוד ועוד ישראלים לטירוף קניות האונליין ומתדלקים את מעמדה של ישראל כמספר אחת בעולם בקניות באינטרנט – באתרים מעבר לים. בנובמבר לבדו צפויות להגיע לכאן יותר מאלף טונות חבילות. אך גם אם אתם שועלי קניות ותיקים, יש פה כמה טיפים שיחדשו לכם ויעזרו לכם להתכונן לטירוף.

    חלק ניכר מהעצות המחכימות קיבלנו משלושה מנהלי קבוצות פייסבוק שמתמחות בקניות אונליין. הם נמצאים בקשר ישיר עם חברות השילוח ואתרים כמו עלי אקספרס ואמזון והם עונים על עשרות שאלות צרכנים ביום. הם לא עושים זאת בחינם - הם מקבלים עמלות על שיתוף קישורים, אבל הם חיים את השטח, לכן פנינו אליהם לתובנות לקראת ימי הקניות.

    המייעצים הם יניב פורת, שמנהל את קבוצת הפייסבוק AliBuy ואתר באותו שם, בני בוחניק, שמנהל את INeedItIL (כזה אני רוצה! I Need It), ושמוליק בוחניק, שמנהל מעל 30 קבוצות פייסבוק בנושא קניות ברשת, בהן סלאמתק - שואבי אבק רובוטיים, ואתר סקירות של מוצרים ואתר הדילים יאללה דילס

    הבסיס: דברים שחובה לדעת לפני הקנייה

    להכיר את המוצר שאתם קונים: כדאי להימנע ככל האפשר מקנייה רנדומלית ומשיטוטי שופינג. המוצרים אוזלים מהר וייתכן שגם תשלמו ביוקר. את השוטטות באתרים כדאי לערוך ממש עכשיו, בימים אלה, ולא ביום המבצע.

    יניב פורת: "לא להסתנוור מהמבצעים, לבדוק שהמחיר באמת משתלם ותמיד לערוך סקר שוק". בני בוחניק: "לא להיכנס לבולמוס של קניות. לחשוב מראש מה אני רוצה לקנות. נניח שאני רוצה רמקול נייד, עליי להסתכל על שלושה-ארבעה מוצרים, לבדוק את מחיריהם ורק אז לחפש את המחירים שלהם בבלאק פריידי ולקוות שהם נחתכים דרמטית".

    השוו מחירים מבעוד מועד: גם יחסית למחירי ישראל. בני בוחניק: "לא משנה איזה מבצע, איזה אתר, תמיד, אבל תמיד, להשוות מחירים ועדיף מראש. וכמובן: לדעת ממי אתה קונה – כי לא רק המחיר הוא פקטור".

    כדאי להירשם לאתרים מראש ולא לבזבז זמן על רישום בימי המבצע.

    סינגלס דיי. הנחות הענק הן לפעמים הנחות בזעיר אנפין. ובכל זאת, מדובר במחירים סיניים
     .

    מיסים: על רכישה מעל 75 דולר תשלמו מע"מ ומעל 500 דולר תשלמו מכס. יש מוצרים פטורים ממכס (למשל טלפונים סלולריים). על חלק מהמוצרים יש גם מס קנייה.

    פיצול או איחוד חבילות: פיצול חבילות טוב כשרוצים להימנע מתשלום מיסים. איחוד חבילות זהוא שירות שנותנות חברות שילוח ישראליות שמשלחות עד לבית הלקוח. היזהרו מפיצול חבילות צמוד מדי. יש אתרים שיאחדו את החבילות שלכם ותיאלצו לשלם מס.

    עמלות מרגיזות: אם הפריט גדול ודורש שחרור ממכס, ייתכן שתשלמו עמלות נוספות כמו עמילות מכס, איגרת רשומון, דמי אחסנה, עמלת הקצאת אשראי ואפילו "עמלת הדלקת מחשב", טוען שמוליק בוחניק.

    כיף: לא כל החבילות "נתפסות" במכס, גם אם המחיר על גביהן מוצהר כחוק.

    לא לשלם בשקלים: באתרים סיניים ואמריקניים מומלץ לשלם בדולרים. באתרים אירופיים - במטבע המקומי. כך תחסכו עמלות המרה מופקעות.  

    היעזרו בקבוצות פייסבוק שונות: המנהלים עונים בדרך כלל על כל שאלה. הלינקים שמקודמים בקבוצות אומנם מספקים עמלות למנהלים, אבל על פי רוב הם משקפים בחירה נבונה של מוצרים שמותאמים לטעם הישראלי, ולעיתים יש הנחות מיוחדות לקבוצה על מוצר מסוים או על שילוח דרך חברת שילוח מסוימת.

    בביגוד ונעליים: בדקו מראש את המידות שלכם.

    טיפים שיכינו אתכם לקנייה בעלי אקספרס

    בסינגלס דיי קנו מותגים סיניים, לא מותגים מערביים. בני בוחניק: "טלפונים ושואב אבק רובוטי של שיאומי, המטענים והכבלים של אנקר שהם באיכות מאוד טובה, המצלמות הביתיות של YI. שואב האבק של שיאומי מאוד טוב ומאוד זול ועולה בימים אלה 1,200 שקל, כולל מיסים ומשלוח עד הבית. אם תהיה עוד הנחה, אז מדובר במבצע מאוד טוב".

    קנו ממוכרים עם פידבקים בלבד: האתר בנוי כמו קניון רב מוכרים. בחרו מוכרים אמינים. תוכלו לוודא את אמינותם לפי שיטת הדירוג של האתר. למוכר טוב יש תמונות אמת של המוצר, הרבה פידבקים חיוביים (לרוב על המוצר ולא על המוכר) וסימוני מדליות, יהלומים וכתרים.

    חלק מההנחות כבר החלו להתפרסם באתר, כך שניתן להשוות מחירים לארץ ולאתרים סיניים ולא סיניים אחרים.

    אפשר לבקש עוד הנחות מהמוכרים.

    מומלץ מאוד "לשמור" מוצרים בסל הקנייה כבר עכשיו. 

    המבצעים כבר זורמים לאתר, אך ייכנסו לתוקף ב-11.11. עלי אקספרס
    .

    קופונים 1: יניב פורת: "יומיים-שלושה לפני הסייל האתר מציע קופונים. את קונה קופון של 100 דולר ואת משלמת עבורו 75 דולר. זה נפתח כל שלוש שעות והמלאי מאוד מוגבל. זה באמת משתלם, אבל צריך 'לתפוס' אותם.

    קופונים 2: "לכל חנות יש תגית סייל. שם יש גם קופונים לאותה חנות. ההנחות באחוזים שהם מספקים לא מהותיות - 10%-15% - אבל קונה שמשלם בקופון של עלי אקספרס ומוסיף לו קופון של החנות – משיג הנחה אמיתית.

    קופונים 3: "הסינים גם מאוד אוהבים לשלב משחקים. במסגרתם את צוברת נקודות ואת ממירה אותן לקופונים ביום הרווקים. זה מכניס את הצרכנים הסינים לאווירת הסייל. מי שרוצה לקנות הרבה באתר - כדאי לו לשחק. אלה משחקים פשוטים וקלים כמו לירות חיצים, לתפוס עכבר, ממש משחקי ילדים, שבאמצעותם צוברים קופונים".

    הנחות לא אמיתיות: "המוכרים הסינים נוהגים להעלות מחירים לפני החג, כדי 'לזייף' הנחות מפליגות יותר ממה שהן באמת", אומר שמוליק בוחניק. "כבר עכשיו החלו להעלות מחירים. כבר שנה שלישית שאני פותח בקבוצה פוסט מיוחד: אלו מוצרים שנמכרים בהנחות אמת". בני בוחניק: "אל תצפו באמת ל-70% ו-50% הנחה, הסינים מעלים מחירים בימים אלה".

    בבגדים ונעליים: המידות באתרים הסיניים לעיתים קרובות קטנות.

    בעלי אקספרס אי אפשר לשלם בפייפאל בדרך כלל. לכן, במקרה של מחלוקת זה אתם מול המוכר והאתר, ולעיתים זה מקשה על ביטול רכישה לא מוצלחת.

    כרטיס אשראי של עלי אקספרס: אנחנו לא ממליצים להחזיק יותר מדי כרטיסי אשראי, אבל אם אתם קונים כבדים בעלי אקספרס תוכלו להזמין לכבוד החג את כרטיס האשראי של האתר בשיתוף ישראכרט. תקבלו מתנה של 35 דולר ברכישה הראשונה ולא תשלמו דמי כרטיס בשנה הראשונה. 

    לא תמיד משתלם לקנות טלפונים סלולריים: "השוק בישראל תחרותי מאוד, הורידו את המכס ונשאר רק מע"מ, מרכז ההפצה של הדואר התייעל והרבה יותר מוצרים נעצרים שם לצורך תשלומי מס, מאוד חשוב לבדוק את פערי המחיר כי לא שווה לחסוך 50 שקל ולהסתכן בעמלות".

     האתר שכדאי להכיר ומתחרה בעלי אקספרס – Gear Best

    אנשי גיר בסט (Gear Best) החליטו בשנה האחרונה להשקיע בקונה הישראלי ואפילו הקצו לו לפחות שלושה אנשי שירות וקידום מכירות מיוחדים לישראל שנמצאים בקשר עם אתרים גדולים ומשווקים גדולים בארץ. אף שישראל מדינה קטנה, הישראלים קונים כמו מעצמת על. התוצאות נראות בשטח: האתר קיבל הרבה חשיפה בארץ והוא נמצא בראש האתרים המומלצים בקרב משוגעי קניות אונליין.

    יניב פורת: "אצלי בקבוצה גיר בסט משאיר אבק לעלי אקספרס. הם זיהו את הפוטנציאל של ישראל טוב מכל אתר אחר. הם הבינו את הכוח של המשווקים. לי למשל מינו עוזרת סינית שכל היום שואלת אותי מה הצרכנים רוצים. יש באתר דגש על מחיר: אנחנו נהיה הכי זולים בשוק. שירות הלקוחות פחות טוב, אבל הם זולים קיצונית".

    תשומת לב מיוחדת לישראלים ומחירים נמוכים במיוחד: גיר בסט (Gear Best)
    .

    ספק אחד, חנות אחת, מחיר אחד: בניגוד לעלי, פה מדובר באתר שאין בו מיליוני מוכרים, והכול מרוכז תחת קורת גג של החברה המנהלת.

    באתר הזה יש אחריות על מוצרים.

    הוא מאפשר תשלום בפייפאל, בניגוד לעלי אקספרס, שבו רוב המוכרים לא מאפשרים קנייה בפייפאל. אם המוצר לא הגיע אחרי חודשיים – אפשר לבטל עסקה בפייפאל, וזה יתרון.

    ייתכן שגיר בסט ייצא במבצעים כמה ימים לפני עלי אקספרס. שמוליק בוחניק: "אנחנו בקשר טוב עם נציגי האתר, וכמה ימים לפני יום הרווקים הם מתכוונים לשבור את עלי אקספרס".

    יניב פורת: "בגיר בסט המבצעים לא נגמרים. מבצעים שאני משווק ביום-יום - אני לא בטוח שבעלי אקספרס יגיעו למחירים האלה ב-11 בנובמבר. מנורת תקרה חכמה של שיאומי עולה בעלי אקספרס 80-75 דולר. הם מוכרים את זה כל השנה עם קופונים (שחלקם בלעדיים לקבוצה של פורת. מ"ק) ב-56 דולר. לא בטוח שב-11.11 זה יהיה ב-56 דולר, ואולי בגיר בסט זה יהיה עוד יותר זול".

    יש לגיר בסט תוסף לכרום שמציג היסטוריית מחירים של המוצר כך שתדעו אם עבדו עליכם.

    מה לקנות שם? כל מה שמומלץ לקנות באתרים סיניים. "הטלפון של שיאומי MI1 הולך להיות להיט, עם מיסים והכול הוא עולה 800 שקל. בארץ הוא נמכר ב-1,200 שקל ומעלה. באחוזים זה הפרש מכובד ואם הוא לא נתפס במכס (כיוון שלא כל החבילות עוברות בידוק. מ"ק), משלמים פחות".

    המלצה חמה: בחרו בדואר אזרבייז'ן או הולנד. המוצרים יגיעו אליכם בתוך פחות מ-10 ימים.

    יש לאתר משלוח עד הבית שנקרא "ישראל אקספרס", וכחלק ממאמצי קידום המכירות בקרב הצרכן הישראלי – ישראלים לא משלמים עמלת משלוח.

    אתרים סיניים נוספים: יש המון אתרים סיניים, בהם Tiny Deal ,Light in a Box ואחרים. אי אפשר לקנות בכולם. המשווקים ממליצים לשים לב גם ל-Bang Good, שהמחירים בו נוחים ובעיקר השירות בו נחשב לטוב מאוד. גם בו אפשר להשתמש בפייפאל.

    עוד אתר אינטרנט שעלה לגדולה לאחרונה בקרב רוכשים ישראלים: בנג גוד (Bang Good)
    .

    עצות לקנייה בבלאק פריידי וסייבר מאנדיי

    מה לקנות? מוצרי אלקטרוניקה, רחפנים, ביגוד והנעלה ובגדול: הכול. בארה"ב ובאירופה לא משחקים. המבצעים הם מבצעי אמת.

    הירשמו עכשיו לניוזלטרים. בני בוחניק: "כדאי להיכנס לאתר של מותג שאתם אוהבים בחו"ל ולהירשם לניוזלטר שלו (עלון מידע שיווקי שנשלח במייל. מ"ק). אומנם תוצפו במידע בשבועיים-שלושה הקרובים, אבל הם יהיו שווים כסף כי תדעו אלו מבצעים צפויים, ותקבלו קודים של קופונים".

    עדיף לקנות ביום עצמו. יניב פורת: "למרות שמטפטפים מבצעים עוד קודם לכן, הכי זול זה לקנות בבלאק פריידי עצמו".

    בקניית מוצרי אלקטרוניקה: העדיפו מוצרים מבריטניה, שכן המתח שלהם וגם התקע מתאימים יותר לישראל. יש לקרוא את החוברת של המוצר מראש כדי לוודא שהוא מתאים לישראל. בני בוחניק: "באמזון, למשל, רדו לאזור השאלות והתשובות וחפשו '220'. תקבלו תשובה אם המכשיר עובד במתח שמתאים לישראל".

    בקניית סמארטפון: שימו לב שהתדרים הסלולריים מתאימים לישראל.

    אפשר לחכות לסייבר מאנדיי: "הבלאק פריידי מכוונן לרצפת המכירה, והאונליין מלווה אותו. ביום שני שאחריו כולם מכוונים לאונליין".

    מיסים: אם אתם קונים בארה"ב, אל תשכחו שתיאלצו לשלם מס גם בארה"ב. זה צריך להיכנס לחישוב סכום הרכישה.

    המון רשתות ואתרים משתתפים בחגיגה. לא חובה לקנות רק באמזון ואיביי, יש מבצעים בכל האתרים. היעזרו באתר האמריקני הזה כדי לחפש מבצעים. 

    כשאין שילוח לישראל: תיאלצו להשתמש בשירותי חברות שילוח כמו יושופס ודילטס. לעיתים קרובות גם בתוספת העלויות - זה משתלם.

    תחפושות: אפשר לקנות כבר עכשיו באתרים הייעודיים, אבל ייתכן שבבלאק פריידי יירדו המחירים עוד יותר. בכל אופן בדקו אם זה משתלם בתוספת דמי המשלוח.

    בלאק פריידיי, מייסיס 2016. המבצעים לא מחכים לכם רק באיבי ואמזון (צילום מסך)
    .

    טיפים לקנייה באמזון בחגי הקניות

    משלוח לישראל באתרי אמזון: לא כל האתרים והמוכרים האמריקנים והאירופים שולחים לישראל. עם זאת, למרות שלפעמים מוצר יוצג לכם כאילו הוא לא נשלח לארץ, תגלו שהוא כן נשלח לפה אם תשלימו את הליך הקנייה (רגע לפני התשלום). שווה לעבור את ההליך אם המחיר אטרקטיבי. המוצר יגיע אליכם הביתה בתוך שלושה-ארבעה ימים, למרבה התענוג.

    השוו בין אתרי אמזון: לאותו מוצר יש מחירים שונים באתרי אמזון השונים. בני בוחניק: "יש שישה אמזונים רלוונטיים לישראל: בריטניה, ארה"ב, גרמניה, איטליה, צרפת וספרד. עלויות השילוח מאמזון בריטניה נמוכות יותר מכל אתרי אמזון האחרים בזכות התרסקות הפאונד. בריטניה הפכה אטרקטיבית לצרכן הישראלי".

    אמזון גרמניה

    .

    אמזון בריטניה
    .

    .

    הישמרו מדמי שילוח גבוהים, שהופכים את המוצר ללא כדאי.

    אמזון פריים: ייתכן שכדאי להירשם למינוי הפרימיום של אמזון כי תקבלו חודש ניסיון חינם. החודש יינתן לכם ללא תשלום רק אם לא עשיתם מינוי בעבר, לכן כדאי לבדוק אם המבצעים לפריים מאוד משתלמים. קחו בחשבון שאם יש לכם פריים ארה"ב, הוא לא תקף באתרי אמזון אחרים ולהפך.

    מבצעי בזק: בזמן הסייל הגדול אמזון חותכת מחירים במבצעים מוגבלים בזמן שמציעים הנחה מאוד אגרסיבית על כמות מלאי מוגבלת. כלומר, המבצע בדרך כלל ייעלם מהר מאוד. לכן כדאי לבדוק מחירים ומותגים מראש ואז ברגע האמת לקנות מהר. אלה דברים שנגמרים ברזולוציות של דקות.

    קופונים: אפשר להיעזר בלינקים בקבוצות הפייסבוק שמתמחות בקניות וכן באתרי קאשבק אמריקניים וישראליים, כדי לקבל קופוני הנחה.

    אסוס ונקסט

    האתרים הבריטיים האהובים על ישראלים לא תמיד מציעים מבצעים עמוקים בחגי הקניות, אם בכלל. עם זאת, לעיתים הם מפתיעים במבצעים חזקים. למשל: אסוס יצאו במבצע קצר מועד שמציע 20% הנחה על כל האתר ממש לאחרונה. ביום הרווקים לפני שנה הוצעה הנחה של 28% על כל האתר. כל זה בנוסף להנחה בגובה 17% שניתנת שם בקביעות לישראלים.

    מומלץ לעקוב אחרי הודעות באתרים עצמם, בניוזלטרים ובקבוצות בפייסבוק כמו אסוס ישראל – Asos Israel

    לאסוס שמונה אתרים המיועדים למדינות שונות, ובכל אתר מחירים שונים. כדאי להשוות מחירים כדי למצוא את הנתיב הזול ביותר. הנה אתר שמספק כלי להשוואת מחירי אסוס ב-13 מטבעות והנה עוד אתר שמאפשר לחפש את המחיר הכי נמוך באתרי אסוס, לפי תמונה וקריטריונים נוספים.

    בכל אתרי אסוס כדאי לקנות בליש"ט (פאונד) כדי לחסוך שערי המרה.

    דילים בישראל

    בגוגל ישראל חברו לרשתות ואתרים בישראל כדי לתת קונטרה לחגי הקניות הבינלאומיים. האם משתלם? כרגע רוב האתרים לא חושפים את המבצעים שלהם אז קשה לדעת. כדאי להיכנס לאתר ב-8 בנובמבר ולחקור את המבצעים. בנוסף, אתרים ורשתות רבים מציעים מבצעים לבלאק פריידי.

    ייתכן שעדיף להמתין למבצעי סוף עונה: אם אתם אוהבים מותג אופנה ישראלי מסוים – ייתכן שזה הזמן לרכוש באתר האינטרנט שלו, אבל אולי בקרוב יוצעו הנחות מפליגות יותר, במסגרת מבצעי סוף העונה. למשל, הנחה של פחות מ-20% לרוב לא משתלמת.

    טיפ: אל תקנו אם אין משלוח חינם.

    $(function(){setImageBanner('980c1395-b745-424f-82ba-876a5fd0093d','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,21781,'Image','');})
     
     
    x
    pikud horef
    פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
    פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה