סמל יזמות נדלן: שוקלים להשקיע בקרקע חקלאית? כל מה שחשוב לדעת בנושא


להאזנה לתוכן:

ודאי נתקלם לא פעם בקמפיינים מושקעים מאוד לקידום השקעה ברכישת קרקעות חקלאיות שהן כביכול בגדר הזדמנויות פז עבור מי שמעוניין להשקיע בנדל"ן. אם תהיתם איך הגיוני שמחירי הקרקעות המוצעים למכירה במסגרת הצעות אלו הם סבירים יחסית, הסיבה לכך היא פשוטה.

FREEPIK

הרבה מאוד מן הקרקעות האלה הן כלל לא רלוונטיות ו/או לא באמת כדאיות עבור מי שרוצה להשקיע בנדל"ן, ונסביר מדוע. ישנם שלושה סוגים עיקריים של קרקעות חקלאיות:

  1. קרקע חקלאית שלפי תוכנית המתאר הארצית מיועדת לחקלאות. כלומר שבעתיד קרקע זו עתידה להיות רלוונטית עבור הקמה של מרחבים ירוקים כגון גנים או פארקים, ובשום אופן לא תומר או תופשר לצורכי בנייה. כמובן שקרקע כזו אינה רלוונטית בשום דרך למי שרוצה להשקיע בנדל"ן כיוון שאין בה באמת אופק או היתכנות לבנייה ומכאן להחזר ההשקעה או קבלת תשואה.
  2. יש קרקע חקלאית שעתידה לעבור שינוי ייעוד לקרקע עבור בנייה עתידית של מבני מסחר ומגורים, אך עדיין ישנו פעם עצום עד לבין מצב בו היא אכן תשתנה מבחינת ייעוד לקרקע מאושרת לבנייה, זאת כיוון שהיא עדיין לא קודמה בוועדה המקומית שהיא האחראית לקידום העניין. גם כאן מדובר ב'ציפור על עץ' ואין שום הבטחה כי התהליך אכן יקודם ויושלם, כך שהקרקע תהפוך לרלוונטית וההשקעה שלכם לא תהיה בסכנה.
  3. יש קרקע חקלאית שכבר מאושרת בשינוי ייעוד לקרקע המיועדת לבנייה. למעשה אלו הן הקרקעות החקלאיות היחידות שכן רלוונטיות למשקיעים (ואף מהוות הזדמנויות מצוינות להשקעה) כיוון שה כבר עברו את הוועדה לתכנון ולבנייה וקיבלו אישור, הייעוד שלהם השתנה ומבטיח כי בעתיד יופשרו לבניית בנייני מגורים ומבנים מסחריים.

אז איך מוצאים את הקרקעות החקלאיות שייעודן השתנה לבנייה?

המשקיע הפרטי לרוב לא יהיה בעל יכולת כלכלית לרכוש שטחי קרקעות שכאלה לבדו. כאן נכנסת לתמונה חברת סמל יזמות נדל"ן . החברה מתמחה בתחום ומבצעת מעקב צמוד מתמשך על המתרחש בענף בדיוק בכדי למצוא את הקרקעות הללו שיוצאות לשוק לאחר שאושר שינוי הייעוד שלהן. הקרקעות האלה הן פנינות אותם מחפשים משקיעים רבים, והחברה דואגת לרכוש את הקרקע כך שתהיה בבעלותה. לאחר מכן, החברה פותחת אפשרויות  לרכושים לקנות חלקים קטנים יותר מהקרקע לצורכי השקעה ובכך מאפשרת מינוף עבור כל מי שמעוניין להשקיע בנדל"ן.

הכוח הכלכלי מאחורי חברת סמל יזמות מאפשר לחברה לקנות את הקרקע החקלאית האמורה ממש מיד כאשר היא מקבלת את אישור מהוותמ"ל על התחלת תהליך שינוי הייעוד. צריך להבין שמדובר כאן על שווי ערך של מיליוני שקלים.

יש כאן הבדל מהותי עבור משקיעים פרטיים שהודות לשיתוף הפעולה עם החברה זוכים לשקט ולביטחון בכל תהליך ההשקעה בקרקע שכזו עד לרישום במלא בטאבו. לעומת חברות רבות אחרות הפועלות בענף, חברת סמל יזמות נדל"ן לא מהווה מתווכת בעסקה, אלא היא גורם פעיל שרוכש את הקרקע בעצמו ומנהל אותו לאחר מכן.

כבר בפגישת העבודה הראשונית, אנשי הצוות של חברת סמל יזמות פותחים את כל המידע אונליין בפני המשקיעים על מנת שיוכלו לראות בעצמם שהקרקע, החלקה והגוש אכן תואמים ונמצאים בתוכנית שכבר מקודמת, וכמובן שקיבלו את אישור הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה לתחילת הליך לשינוי ייעוד, עד לאישור הסופי של התוכנית.

כמו כן, החברה מקפידה על עבודה בשקיפות מלאה עם כל משקיע. כל משקיע פרטי שמעוניין להיכנס לעסקה בקרקע, מפקיד את כספי הרכישה בחשבון נאמנות ייעודי שהחברה פותחת עבורו באופן מיוחד בבנק לאומי, וזאת רק אחרי ששמו כבר מופיע על נסח הטאבו. רק לאחר מכן מתבצע הליך העברת הכספים הסופי בין המשקיע לבין החברה.

רוצים לקבל מידע נוסף על אפשרויות השקעה נבונות בקרקעות חקלאיות? צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם – חברת סמל יזמות נדל"ן

$(function(){setImageBanner('f57f9148-494b-4127-88e6-6b82f854795c','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,21781,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה