ייעוץ עסקי מותרות או חובה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('5b31c46f-0034-4fb7-8775-b924c87aaae8','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('5b31c46f-0034-4fb7-8775-b924c87aaae8','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('5b31c46f-0034-4fb7-8775-b924c87aaae8','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בעלי עסקים רבים, וכן יזמים המעוניינים להקים עסק חדש, שומעים בשלב זה או אחר על המונח "ייעוץ עסקי". ואולם, לא כולם מבינים במה בדיוק מדובר, או סבורים שייעוץ עסקי הוא בגדר מותרות שאפשר איתה או בלעדיה. אז נכון, אין שום חוק שאומר שאתם חייבים לקחת ייעוץ עסקי, כך שחובה – זה בטוח לא. מצד שני, אם אתם סבורים שהתהליך הזה הוא בגדר מותרות – כדאי שתקראו את המאמר הבא ותחליטו בעצמכם – מותרות או חובה.

FREEPIK

כמה מילים על ייעוץ עסקי

חשוב להבין שייעוץ עסקי אינו מיועד רק למגזר מסוים או לעסק בשלב ספציפי בחייו. התהליך מיועד לעסקים מכלל המגזרים, שלבי החיים והיקפי הפעילות, כגון הקמה של עסקים חדשים, עסק קיים שיש בו תחושה של אי חוסר מיצוי הפוטנציאל, עסק העובר תקופה של דשדוש או משבר, עסק המתכוון להתרחב, לצאת עם מוצר חדש, לבצע שינויים משמעותיים בהנהלה ובקונספט, ועוד. ואולם, הייעוץ העסקי אינו מיועד רק לצרכים נקודתיים אלא לכל עסק שבו מעוניינים לשפר את הרווחיות ואף להגדיל את המחזור, למשל על ידי הפחתת הוצאות והתייעלות, שיפור מערך המכירות והמיתוג, תמחור נכון ורווחי יותר, שיפור ההתנהלות השוטפת וכן הלאה.

בתחילתו ובסופו של דבר, המטרה של היועץ העסקי היא להביא להגדלת הרווחיות ואף הגדלת המחזור. הוא מתחיל עם סקירה מעמיקה של העסק על היבטיו השונים, לרבות בפן הכלכלי, התפעולי והשיווקי, כגון המוצרים והשירותים, מידת הרווחיות שלהם, עבודה מול ספקים, דוחות של רואה החשבון, עלויות ייצור ותפעול, השוק והמתחרים, פעילות מערך המכירות, מצבת כוח האדם ועוד. לאור הנתונים מספק היועץ העסקי תמונה רחבה ומקצועית שלא פעם מאירה את עיני בעל העסק לגבי יתרונות, נכסים והזדמנויות, ולגבי נקודות תורפה ובעיות המצריכות תיקון ושיפור.

לאחר מכן עוברים לכתיבת תוכנית עסקית המציבה יעדים ברורים ומדידים, מתווה צעדים ישימים וריאליים להשגת המטרות, מתקנת בעיות ומחזקת יתרונות. התוכנית העסקית מהווה תוכנית עבודה שלאורה יתנהל העסק לאורך זמן, בעוד היועץ העסקי מלווה את הוצאתה אל הפועל, בודק פערים בין הצפי של התכנית לתוצאות בשטח, ממליץ על שינויים במידת הצורך, ובכלל – מלווה את בעל העסק בצמתים חשובות.

מספר נקודות שכדאי לקחת בחשבון

כעת, לאחר שהבנתם על קצה המזלג מהו ייעוץ עסקי, בבואכם להחליט האם הוא בגדר מותרות או חובה, כדאי שתיקחו בחשבון כמה נקודות להתייחסות:

  • בעלי עסקים יכולים להיות מאוד מוכשרים ומיומנים בתחום העיסוק שלהם, אך לא כולם מחזיקים כישורים מעולים בהיבטים הניהוליים, כגון הנעת עובדים, שיווק ומכירות, התנהלות חסכונית ויעילה, ניהול כלכלי נכון וכיוצא בזאת. ואין זה סוד שהיעדר ידע, הבנה וניסיון מספק בתחומים אלו מוביל לאי מיצוי של הפוטנציאל הכלכלי, להתנהלות בלתי מסודרת, לפגיעה במורל של העובדים, לבעיות תזרים ושאר מרעין בישין. לעומת זאת, היועץ העסקי מביא עימו ניסיון עשיר בליווי עסקים, היכרות מצוינת עם המשק והענף הספציפי, השכלה כלכלית מקיפה, ארגז כלים ניהולי עשיר, דוחות כלכליים משלו, ועוד. הידע המקצועי המעמיק שלו, המבוסס על ניסיון מהשטח והיכרות מקרוב עם אתגרי הניהול והתפעול של עסקים, מהווים נכס עצום עבור העסק.
  • במקרים רבים סדר היום של בעלי עסקים דחוס מאוד, בעודם עוסקים במטלות השוטפות והבוערות. על כן, הם אינם מצליחים לבצע את העצירות הנדרשות כדי לקבל פרספקטיבה רחבה, הנדרשת לצורך הבנה וקבלת החלטות אסטרטגיות מושכלות. הם גם לא מוצאים את הזמן על מנת לרדת אל פרטי הפרטים, להבין את המשמעות האמיתית של המספרים והנתונים, וכך בעיות ממשיכות להתקיים מתחת לפני השטח, הולכות ומחמירות. יתרה מכך, עם הזמן מתקבעים הרגלי התנהלות אוטומטיים, שלכאורה מקנים נינוחות ומוכרות, אולם בפועל אינם מספיק יעילים, והעסק אינו מתרומם אל הפוטנציאלי הקיים. לעומת זאת, ייעוץ עסקי מעניק את התמונה הרחבה ומאפשר לראות את מה שנחבא מן העין. היועץ העסקי מסייע להעלות את העסק על פסי התנהלות נכונים, החל ברמה הפיננסית ועד לתפעול השוטף, לשנות הרגלים בלתי מועילים, ולהתוות צעדים שמובילים לשיפור הרווחיות.
  • לגבי עסקים חדשים, הנתונים מראים שכמחצית מהם אינם שורדים את חמשת השנים הראשונות (וגם לאחר מכן רבים מהם ממשיכים להיאבק). יש לסטטיסטיקה הזאת סיבות רבות, ואחת המרכזיות שבהן היא היערכות לא מספיקה בכל הרמות, ובלי לקבל שירותי ייעוץ עסקי. רבים מהיזמים נוטים להעריך בצורה אופטימיות מדי את סיכויי ההצלחה, את העלויות וההכנסות הצפויות, אינם מתייחסים לכלל הפרמטרים ונוטים לדלג על שלבים. לעומת זאת, יועץ עסקי מיומן מבצע תהליך מוסדר, מאורגן ומושכל שייצור לעסק החדש בסיס איתן, שיוביל לאורך זמן להצלחה ולשגשוג. בתהליך זה מבצעים בין היתר בדיקת היתכנות כלכלית רצינית, מעמיקה ויסודית, שלאורה ניתן להחליט האם ללכת על הקונספט המתוכנן, לשנות אותו או לוותר על כל המיזם. בנוסף, מייצרים תוכנית עסקית שתהווה תוכנית עבודה לתקופת ההקמה וההרצה, אותה מלווה היועץ העסקי לאורך זמן. היועץ העסקי גם מלווה ומייצג את העסק מול גורמי מימון שונים, ומבצע פעולות רבות נוספות. בכל מקרה, הנתונים מראים שהסיכויים של עסק חדש, לא רק לשרוד אלא גם להצליח לאורך זמן, משתפרים פלאים במידה ומקבלים ייעוץ עסקי.
  • בדרך כלל בעלי עסקים קשורים מאוד לעסק, בו השקיעו את הלב והנשמה, ולכן אינם מסוגלים להתבונן על מצבו בצורה אובייקטיבית – בין אם מדובר בעובדים מסוימים שאינם מצדיקים את היקף המשרה, ספקים שההסכמים עימם לא מספיק רווחיים, לקוחות קבועים שלמעשה אינם טובים לעסק, מוצרי דגל שלמעשה אינם רווחיים, שיטות ניהול לא אפקטיביות, אווירה לא מספיק מקצועית, וכן הלאה. על כן, ישנה חשיבות גדולה ליועץ עסקי שאין לו היקשרות מיוחדת אל העסק, ומה שמעניין אותו הוא עלייה על פסים נכונים ומקצועיים. ההסתכלות האובייקטיבית הזאת, הנכונות לומר גם את הדברים הלא נעימים לאוזן, והליווי של בעל העסק בביצוע שינויים נדרשים – יכולים להביא שינוי משמעותי לטובה בזמן קצר יחסית.
  • אין זה נדיר בכלל שעסקים אינם ממצים את הפוטנציאל עקב אי הבנה כלכלית. לעיתים הניהול הפיננסי נדחק לקרן זווית מתוך המשימות השוטפות והבוערות, ולעיתים בעל העסק נמנע מההתעסקות עקב אי הבנה, ומסתמך על הדוחות של רואה החשבון. לעומת זאת, יועץ עסקי בעל השכלה כלכלית מקיפה, שם דגש רב על התנהלות כלכלית נכונה המהווה יסוד לרווחיות והצלחה. היועץ העסקי בודק אל כלל ההיבטים הכלכליים של העסק, במידת הצורך מוציא תחת ידיו דוחות כלכליים מסודרים, מסביר לבעל העסק בגובה העיניים את הנושאים שעל הפרק, ומקנה לו כלים לניהול כלכלי נכון להמשך הדרך. בנוסף, היועץ העסקי עוזר לעשות סדר בכל התחומים – למשל מבצע תמחור מחודש של מוצרים ושירותים להשגת רווחיות טובה ורצויה, ממליץ על סגירת ומחזור הלוואות לא טובות, מציג דרכים להקטנת עלויות, ועוד.
  • מלבד האמור לעיל, תהליך ייעוץ עסקי מסייע לבעל העסק בתחומים רבים נוספים, כגון שיפור כישורי הניהול, שיפור השירות ללקוחות, שיפור משמעותי במערך השיווק והמכירות, וכמובן עבודה עם תוכנית עסקית מסודרת המביאה את העסק בהדרגה ובבטחה אל יעדים מוגדרים.

 

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 או בווטס אפ או בהודעה.

 

$(function(){setImageBanner('a917d527-6fd3-4b6c-8db5-edd9e2d3d938','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,21781,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה