טיפולים חשובים בתחום שיקום הפה


להאזנה לתוכן:

עולם רפואת השיניים התקדם משמעותית במהלך העשורים האחרונים, ומציע כיום שורה ארוכה של טיפולים מתקדמים אשר מאפשרים פחות או יותר לכל אחת ואחד להיפטר מכל בעיה ממנה הם סובלים במערכת השיניים והפה. בפרט, התחום של שיקום הפה כולל לא מעט טיפולים מתקדמים אשר בהחלט עשויים להיות רלבנטיים גם עבורך במוקדם או במאוחר, טיפולים שכדאי להכיר שכן הם מציעים לפטור אותנו מבעיות נפוצות ומציקות.

קרדיט לתמונה: freepik

להלן כמה מהטיפולים העיקריים הללו, שמומלץ לכולנו להכיר:

 

הקצעת שורשים

רבים אינם מכירים טיפול זה, המהווה למעשה ניקוי עמוק ויסודי של שורשי השיניים. הטיפול נערך בהרדמה, כך שאינו כואב ואינו כרוך בחוסר נעימות משמעותי, בדיוק כמו מרבית טיפולי השיניים הקלים יחסית. אחוז משמעותי ביותר מהאוכלוסייה סובל מבעיות חניכיים ובעיות שיניים אשר נגרמות עקב הצטברויות של שאריות מזון במקומות מסוימים בפה, מקומות אליהם קשה מאוד להגיע בצחצוח ואפילו עם חוט דנטאלי. שורשי השיניים הם דוגמה מרכזית לכך, וטיפול הקצעת שורשים מאפשר לנקות בצורה יסודית ומעמיקה את השורשים, וכך למנוע המשך התפתחות של זיהומים, נסיגת חניכיים ותופעות בלתי רצויות נוספות.

 

השתלות שיניים

מהטיפולים הנפוצים והמשמעותיים ביותר בתחום שיקום הפה ועולם רפואת השיניים בכלל. כיום, ניתן לשחזר בצורה מושלמת שיניים שאבדו (וכמעט כולנו נאבד לפחות שן אחת או שתיים במהלך החיים, למשל בעקבות מחלות המצריכות עקירה, תאונות, בעיות אורתודנטיות וכד'), באמצעות השתלות שיניים. כאשר עוקרים שן או מאבדים אותה מסיבה אחרת כלשהי, ניתן להחדיר שתל דנטלי – תבריג זעיר מטיטניום, אל תוך עצם הלסת. לאחר שהעצם מתעבה סביב השתל וכך קולטת אותו אליה, הוא יציב בפה שלנו כמו שורש "אמיתי" של שן, וניתן לחבר אליו שן מלאכותית. זו מורכבת ממבנה אשר מוברג אל תוך השתל הדנטלי, וכתר אשר מיוצר במיוחד על מנת לדמות בצורה מושלמת את אותה שן ספציפית שאבדה.

יש לציין כי במקרים רבים נדרשים הליכים מקדימים מסוימים על מנת שניתן יהיה לעבור השתלות שיניים מוצלחות, אך זה בהחלט שווה את זה – בסיום הטיפול אנו יוצאים עם שן חדשה ומושלמת לכל דבר ועניין, מערכת שיניים שלמה וחיוך ששווה כל שקל...

 

הרמת סינוס

אחד מסוגי ההליכים המקדימים הנדרשים בקרב מטופלות ומטופלים רבים על מנת שיוכלו לעבור השתלת שיניים מוצלחת, נקרא – הרמת סינוס. הליך זה נדרש כאשר עצם הלסת באזור בו מעוניינים להשתיל את השתל הדנטלי אינה עבה וצפופה מספיק על מנת לקלוט אותו בצורה טובה. במסגרת הרמת סינוס מעבים, בונים ומחזקים את העצם באזור המיועד, כך שלאחר פרק זמן מסוים כבר ניתן יהיה להשתיל שם את השתל הדנטלי, וזה ייקלט בצורה טובה, יציבה וחזקה.

 

אלו הן כמה דוגמאות עיקריות של טיפולים חשובים ומועילים ביותר בתחום שיקום הפה, אשר בהחלט עשויים להיות רלבנטיים במוקדם או במאוחר גם עבורך או עבור אנשים הקרובים אלייך. לפרטים וטיפולים נוספים בתחום מומלץ לפנות למרפאה המתמחה בשיקום הפה ומציעה מבחר טיפולים מתקדמים.

$(function(){setImageBanner('49c7c129-1501-447a-b144-6ba7b503076f','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,21781,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה