חושבים 'יועץ עסקי מחיר'? שורת המחיר היא לא הכל. שאלו: 'מה הופך ליווי עסקי למוצלח?'

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('97858c3b-fac0-479e-a035-2823f65d54a2','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('97858c3b-fac0-479e-a035-2823f65d54a2','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,21779,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('97858c3b-fac0-479e-a035-2823f65d54a2','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,21779,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

יחצ

הרבה כבר נכתב, צולם ונאמר על ליווי עסקי וייעוץ עסקי, בטח ובטח עם התפתחותה של תעשיית השיווק ברשתות החברתיות; ובעוד לא מעט גורמים וחברות לליווי עסקי מסבירים וגורסים כי בעינהם עסקים זקוקים לליווי העסקי כפי שזה מוצע על ידם, יותר ויותר עולה שאלת האמון מצד בעלי עסקים בישראל, שאלה שבלא-מעט מן המקרים עשויה להישמע כמו:
'הבנתי פחות או יותר את שורות המחיר של יועצים ומלווים עסקיים, אני מבין שהם למדו תארים רלוונטיים, אבל מה אני באמת צריך לדעת כדי לבחור נכון כשמדובר בליווי עסקי?'.

אז לטובת כל אותם בעלי עסקים שיודעים שהם אוהבים את מה שהם עושים בחיים; עבור בעלי ובעלות עסקים שמודעים לעובדה שנכנסת עבודה, אך לא באופן או ב'זרם' המספק; לכל אלו שבאמת רוצים לדעת כיצד לבחור באופן יותר מבוקר חברה או גוף לליווי עסקי כדי שלצד העסק תעמוד הזדמנות אמיתית להגדלת הרווחיות – הכתבה הזו נכתבה עבורכם.

מה בדרך כלל שומעים מגופים לליווי עסקי, ומה לעיתים יועצים עסקיים לא אומרים אך חשוב שייאמר?


אין ספק שבישראל קיימים לא מעט גורמים שעוסקים בליווי עסקי. ואחרי שאמרנו את זה, נאמר עם יד על הלב, שאנחנו משערים באופן הטבעי ביותר של המילה, כי חלק מאותם מלווים עסקיים מאוד טובים במה שהם עושים, אחרת לא היו מצויים בתעשייה מורכבת זו.

מנגד, יש שיסברו כי אתגר נוצר כאשר המציאות - ובייחוד זו לה אנו חשופים בדיגיטל ובערוצי התקשורת השונים, מציגה יותר מדי גורמים שמציעים שירותי ליווי וייעוץ עסקי.

יחד עם זאת, ניתן להבין כי עבור בעלים של עסק - כזה שכל כולו מושקע באותו העסק – לא נכון להסתפק רק בתארים אקדמאיים, אלא, חייבים לוודא כי המלווים העסקיים מביאים לשולחן גם ניסיון שטח אמיתי, וותק, הצלחות מוכחות בשטח וניסיון כזה שמשלב עבודת ניהול hands' on אשר עשויה, באם מנוהל נכון, להגדלת הרווח ושיפור הביצועים של העסקים.

הכירו את כרמית & תומר – ליווי עסקי עם נסיון שטח אמיתי

כפי שהוצג בשורות הקודמות, קיימת רוויה מסוימת בענף הייעוץ והליווי העסקי. אנו מאמינים כי רבים הם בעלי העסקים אשר יסכימו עם אמירה זו. אז מה עושה עסק שמעוניין בהגדלת הרווחיות ובצמיחת-העסק כקריאת כיוון אתם שואלים? אלו שאלות כמעט גורליות שכדאי שינחו בעלי ובעלות עסקים בטרם אותה בחירה נכספת בדמות בחירת גוף לליווי עסקי.

ישבנו עם כרמית קרביץ ועם תומר עמבר לקפה ושוחחנו באופן מאוד מעמיק על עולמות הליווי העסקי והייעוץ העסקי, על הניסיון העשיר שלהם בשדרה הניהולית הבולטת של ענף המזון וההסעדה בישראל,  ואנחנו מודים כי חלק מהשיח חג סביב ייעוץ עסקי למסעדות וליווי עסקי של עסקים בתחום המזון – משם מגיעים אלינו כרמית ותומר כאמור, אך יש לומר ביושר כי התהליכים, הכלים והמיומנויות שלהם עשויים להימצא רלוונטיים מאוד בקרב בעלי עסקים ממגוון תחומים אשר שואפים להעסיק גוף לליווי עסקי שבא לפתח ולנהל תהליכים ולדאוג שבשורה התחתונה רווחיות העסק תצמח.

לכרמית ולתומר ניסיון של למעלה מ- 20 שנים כל אחד בתפקידי ניהול בכירים בעסקי המזון והמסעדות המובילים בישראל.



הכירו את כרמית קרביץ ואת ניסיונה עוד טרם הקמת כרמית & תומר – ליווי עסקי:



- כרמית שימשה כמנכ"לית רשת המסעדות 'ג'ירף'
- כמנהלת בכירה ב'מי עדן'
- כמנכ"לית חברת 'משקר' (מקבוצת 'קוקה קולה')
- כמנכ"לית רשת המסעדות 'אגאדיר'

נוסף על כך חשוב לדעת שלכרמית קרביץ יש תואר ראשון בכלכלה וניהול ותואר שני במנהל עסקים בתכנית Executive MBA מטעם אוניברסיטת ת"א.

הכירו גם את תומר עמבר ואת תפקידי הניהול הבכירים שביצע במרוצת השנים:


- שותף פעיל ומנהל הרכש ב'קבוצת נונו' (ג'ירף, מימי, נונו) 
- מנכ"ל 'קבוצת נואר' ('סבסטיאן', 'קפה נואר', 'קפה נחמני', 'הקומה הרביעית')
- מנכ"ל 'עדי'ס לייפסטייל' ('הרברט סמואל' ת"א/הרצליה/י-ם וגם 'טאפאס אחד העם')

בהיבט האקדמי תומר מגיע עם תארים הרלוונטיים לעיסוק בתחום הליווי והייעוץ העסקי; לתומר עמבר תואר ראשון במנהל עסקים, ותואר שני במנהל עסקים בתכנית Executive MBA של אונ' ת"א.

כרמית ותומר אומרים בפשטות: אם אתם בעלות ובעלי עסקים ששוקלים הליך ליווי עסקי – קבלו את רשימת השאלות שחשוב לשאול לפני שבוחרים את המלווה המתאים:


  1. האם לכם כבעלי העסק ישנו מודל או תוכנית עסקית מפורטת ומסועפת אשר מאפשרת לכם למפות את
       ההוצאות והתקבולים בעסק?

כבעלי עסק, חשוב מאוד שתהיה ברשותכם תוכנית עסקית מפורטת אשר סוכמת לפנים ולחוץ את ההוצאות הנדרשות לתפקוד העסק ולצמיחתו, את התקבולים הצפויים, את ההתייחסות לכוח האדם, את נושא השיווק שלו וכו'. במידה ואין ברשותכם תוכנית עסקית או במידה ואתם אינכם יודעים כיצד לבנות אחת מתוך ניסיון, אנו כאן עבורכם.

  1. האם נוסף על קיומה של תוכנית עסקית הצבתם לעצמכם יעדים לשנה הקרובה?
    כל עסק, ולא משנה מאיזה סוג, חשוב מאוד שיציב לעצמו יעדים כלכליים בהם הוא רוצה לעמוד על מנת
    ששורת הרווח תפגוש את המטרות שלכם.
  2. האם המטרות, היעדים והמדדים שלכם כעסק ברורים לכם?
    בהקשר של יעדים, חשוב להבין את המטרות הגדולות יותר, האסטרטגיות ממש. וכאשר מדברים על מטרות, חשוב גם להזכיר כי ישנם מדדים מסוימים באמצעותם ניתן לפתוח צוהר אל כל נושא הבקרה והניטור של הצלחת ההליכים שמנוהלים בעסק שלכם.

    4. עד כמה חזון העסק שלכם ברור לכם כבעלי העסק?

    חשוב שיהיה לכם ויז'ן. חזון העסק מסייע רבות לבעלי העסק להבין מהי הסיבה שלשמה הם מפעילים את העסק – והעניין הזה מהווה את עמוד האש שלפני המחנה; הוא מסייע בהתכווננות מלמעלה ובסופו של יום נוכח גם בפרטים הקטנים.

ומשענינו על השאלות הקריטיות הללו, גם חשוב שנשאל כמה שאלות הקשורות במלווה העסקי שאתם עשויים לבחור לשם צמיחת רווחיות העסק שלכם:



א. גורם הליווי העסקי מולו אתם שוקלים לעבוד – האם יש לו ניסיון שטח בניהול בפועל של עסקים
    בענף אליו משתייך העסק שלכם?

כפי שצוין לעיל, נסיון שטח מה שנקרא ב'עבודה בידיים' של ניהול העסק, ובתוך כך גם ניהול של תהליכי הצמיחה בעסק – זה חובה. במידה ותקחו לעבודת הליווי העסקי גורם לא מנוסה בבנייה וניהול תהליכים, מה שתישארו איתו יהיה בעיקר קבצים ריקים מתוכן, ססמאות אסרטיביות ובלי ערך אמיתי.

ב. האם חברת הייעוץ והליווי העסקי שאתם שוקלים לשתף איתה פעולה יכולה להציג הוכחות
    בהקשר של איוש תפקידי מנכ"לות בקרב עסקים מצליחים ומשגשגים?

כפי שכבר ודאי הבנתם, כרמית קרביץ ותומר עמבר מגיעים עם וותק של למעלה מ-20 שנים בניהול שטח של עסקים בתחום המזון והמסעדנות. הוותק וניסיון-השטח הללו, הם הם שגרמו להם לייסד את כרמית & תומר לליווי וייעוץ עסקי . בעיניהם של כרמית ותומר, גופים לליווי עסקי ללא ניסיון דומה בתפקידי מנכ"לות, ניהול רכש, ניהול התפעול ועוד, לא מסוגלים להביא אל השולחן את כל המרכיבים להצלחה בצמיחת העסק. היעדר הניסיון הנ"ל יפגע ביכולת לנתח את הנתונים, למפות את האתגרים, להסיק מסקנות ולקבל תובנות על התנהלות העסק, נקודות הטורפה שלו ועוד.

ג. עד כמה אותו גוף או חברה מנוסים בפיקוח מעשי והכוונתי בהיבטים של רכש וסחר -
    שהרי ידוע כי ההיבט הלוגיסטי – בטח בעסקים בתחום האוכל, מהווה גורם אינסטרומנטלי
    במשוואת צמיחת-העסק?

על מנת לחוות הצלחה בהליכי ליווי עסקי של עסקים – ובייחוד כאלה המצויים בתחום המזון, חשוב מאוד שלגוף שמעניק ליווי עסקי תהיה הבנה מעמיקה בתהליכי רכש ולוגיסטיקה. כרמית ותומר מגיעים עם הרבה מאוד הבנה גם בתחום זה.

ד. עד כמה מנוסה חברת הייעוץ והליווי העסקי עימה אתם שוקלים שיתוף פעולה בכל הקשור לבניית כלי בקרה פיננסיים וניהול המספרים?   
כשני מנהלים שאיישו תפקידי מנכ"ל בעסקים, כרמית ותומר מאוד מנוסים בהטמעה של כלי בקרה של תהליכים והטמעה של כלים נוספים לניהול התקין וההוליסטי של סך כל הפעולות שמתבצעות לשיפור רווחיות העסק.

ה. עד כמה מנוסה החברה איתה אולי תעבדו בהכוונה והכנה למשאים ומתנים מול מקורות מימון?

כמנהלים בכירים, נפל בחלקם של כרמית ותומר לצבור ניסיון בעבודה מול גופים ומקורות מימון. הם יודעים כיצד להכין את הלקוחות שלהם למו"מ מול הבנקים וגופי האשראי הגדולים ע"מ שאלו ייעתרו לבקשותיהם השונות של בעלי עסקים ובתנאים טובים.

 

כמובן שכאשר מתקיים שיח על ליווי עסקי ועל הצורך הגדל בו, עשויות לעלות שאלות או תהיות נוספות שלא הבאנו בכתבה זו. ובאומרנו את המשפט הזה, אנו מבינים כי צרכים עשויים להשתנות מעסק לעסק, כמו גם תכניות עסקיות, יעדים ומדדים לניהול הליכי צמיחה.

יחד עם זאת, אם אתם מרגישים שהכתוב כאן תרם לכם כבעלי עסקים, ושהייתם רוצים להפגש או לדבר עם כרמית ותומר, גללו מעט למעלה בכתבה, הבחינו בקישור, לחצו עליו והכנסו לאתר של כרמית ותומר. שם, תוכלו בקליק אחד ליצור קשר ולהיוועץ בהם ישירות.




$(function(){setImageBanner('656a24d7-3d2c-4d93-b04f-96c1082f2bf0','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,21781,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה