אוטמים? כך תבחרו נכון


להאזנה לתוכן:

תגידו, מה הקטע הזה עם התקרה שפתאום בא לה להתנפח שם בצד? יש מישהו שגר בבית שבו התקרה לא מתנפחת אחת לשנתיים-שלוש? או עם חדר רחצה שהמים בו לא מציפים אם לא אספת אחריך את השיער שנשר לך בזמן המקלחת? בקיצור, בעיות רטיבות ונזילות בבית הם כנראה חלק מתוחלת החיים של כל בית. לפחות בארץ. מה שמצריך כל אחד מאיתנו להיעזר בידע הדרוש כדי להבין איך מתמודדים עם כל בעיה – מה הפתרונות שקיימים בתחום, ומה העלויות המשוערות לכל בעיה.

FREEPIK

אם גם אתכם מעניין להבין את הדברים האלו ולהיות מוכנים לקטע הבא שיעשו לכם התקרה או הצנרת – אתם מוזמנים להמשיך לקרוא.

שוברים קירות? הרסתם!

אם עדיין לא נחשפתם לחידושים בתחום תיקון הנזילות בצנרות הבית, הנה מה שאתם חייבים לדעת: לא צריך להרים בלטות. וגם לא לשבור קירות. ואתם יודעים מה? אפילו לא להחליף צינור! קיימים כיום אינספור פתרונות שמאפשרים לחברות איטום ובעלי מקצוע בתחום זה לעבוד באופן נקי וללא נזק לתשתית, ולאטום באמצעות עזרים אלקטרוניים מתקדמים או שיטות חדישות לאיטום.

הראשונה שבהם היא מצלמת סיב אופטי: אם בעבר היה צורך בבעל מקצוע מנוסה במיוחד כדי להרים כמה שפחות בלטות לאיתור מקום הכשל, כיום ניתן למצוא בקלות את מיקומו המדוייק של הכשל האיטומי בעזרת רובוט זעיר מצוייד במצלמת סיב אופטי. הרובוט מוחדר לצינור חשוד ומשם ממשיך "לטייל" בצנרת כשהוא משדר את התמונות מתוך הצנרת ומסייע לבעל המקצוע להבין היכן קיים סדק, חור או חתך בצינור.

טכניקה נוספת בשיטה של תיקון צנרת ואיתור נזילות ללא הרס סנפלינג נקראת "שרוול": בשיטה זו לא אוטמים את הכשל אלא מכניסים צינור חדש אל תוך הצינור הקיים – כך שיתפקד במקומו. צינורות שהותקנו בשיטה זו מתאפיינים בחוזק ועמידות לאורך זמן, כך שגם מפגעים שונים כגון שורשי עצים לא יכולים לגרום לנזק בצינור.

עוד טכנולוגיה בשיטה זו מתיימרת לאטום את הכשל באמצעות ציוד טכנולוגי זעיר. כמו המצלמה המותקנת על רובוט שנכנס לתוך הצנרת, קיימים רובוטים ייעודיים להתזה של חומרי איטום, שמוחדרים לצנרת ומבצעים איטום בהתזה אל עבר הכשל. לאחר ייבוש החומרים ניתן לחזור ולהשתמש בצינור כרגיל.

מרימים בלטות? פספסתם!

אם גם אתם חוויתם מצב של רטיבות תת-רצפתית, אתם בטח מבינים איזו צרה זו: ריחות עובש שממלאים את חלל הבית והחיפוש אחרי בעל מקצוע טוב שגם יבצע החלפה של כלל הריצוף בקומה.. אבל מסתבר זה לא חייב להיות ככה: טכנולוגיית מכונות הייבוש כבר קיימת מזה מספר שנים ומציעה לכם ייבוש של כלל הלחות מתחת למרצפות – ובלי להרים בלטות. בשיטה זו קודחים חורים במספר מרצפות בבית – בתוכן מכניסים את צינורות מכונת הייבוש, שבהפעלת המכונה מבצעים שאיבה של האוויר שמתחת למרצפות. עם השאיבה יוצאת גם הלחות והרטיבות שתחת המרצפות מתייבשת. כמובן שלאחר הייבוש יש צורך לתקן את ליקויי האיטום ברצפת הבית על מנת למנוע מצב כזה בעתיד.

בזמן פעילות המכונה, שלוקח בדרך כלל מספר ימים, צריכים בני הבית למצוא מקום חלופי לשהות בו. אז אם גם אתם מתכננים סוג כזה של ייבוש – כדאי שתכינו את סבא וסבתא לביקור..

הזמנתם מנוף? שילמתם.

תחום איטום קירות חיצוניים עובר תהפוכות של ממש בשנים האחרונות, עם חומרים חדשים שנכנסו לשוק וכן גם שיטות חדשות באמצעותן ניתן להגיע לאזורי הכשל האיטומי – גם בקירות חוץ של מבנים גבוהים. המילה האחרונה בתחום היא איטום רטיבות בהתזה בקירות חיצוניים באמצעות סנפלינג – כן כן, כמו ששמעתם: בעל המקצוע יורד בחבלים שעוגנו על גג המבנה באמצעות סנפלינג ומתמרן עם גופו כך שיגיע לאזור המיועד לאיטום. כשהוא מצוייד בחומרים הנדרשים, הוא מבצע איטום בהתזה בקיר החיצוני. לעיתים נדרש יישום של מספר שכבות על גבי התשתית ולעיתים יש גם צורך בהדבקת חיפוי על גבי הקיר לאחר עבודת האיטום. כך או כך, איטום באמצעות סנפלינג יעלה לכם בדרך כלל זול הרבה יותר מהאופציות האחרות (בין 100 ל- 500 ₪ למ"ר, תלוי ברמת הקושי וחומרת הכשל) ובנוסף יאפשר עבודה נקיה ואלגנטית – ללא צורך להפריע לעוברים ושבים ברחבות וללא לכלוך או רעש בסביבה.

איטום באמצעות סנפלינג הוא עבודה למיומנים בלבד, ובעלי מקצוע שעובדים בשיטה זו עוברים הכשרה והסכמה לכך. אם בחרתם בשיטת האיטום הזו, מומלץ לשכור את שירותיה של חברת איטום עם מוניטין ורזומה משמעותי בתחום, על מנת לקבל תוצאה משביעת רצון ועמידה לאורך זמן.

משחה במרתף? התבלבלתם..

איטום שלילי במרתפים הוא תמיד סיפור מאתגר. בכל הנוגע לרצפת המרתף, ניתן לאטום באמצעות יריעות ביטומניות ולהבטיח שנים ארוכות ללא רטיבות ברצפה. בקירות המרתף הסיפור שונה: רטיבות עשויה לחדור מצידו החיצוני של הקיר ולרוב לא ניתן להגיע לשם ללא חפירה תחת הבית. לכן, הפתרון ההכרחי במקרה הזה נקרא איטום שלילי, משמעותו – איטום מצדו הפנימי של הקיר (השלילי). למרות שזהו אינו הפתרון האידיאלי לרטיבויות, במקרה של מרתף זהו הפתרון היחיד האפשרי.

השיטות העיקריות כיום לאיטום שלילי הן באמצעות משחה או הזרקה.

בשיטת המשחה נעשה שחמוש בחומר חד-רכיבי, מעין משחה שמתיזים בעובי של כ- 3 עד 5 מ"מ על קיר המרתף. הבעיה בשיטה זו היא שהחומר האיטומי אינו מגיע קרוב למקור הכשל והסדקים, שעדיין ממשיכים ברטיבות מאחורי שכבת האיטום, כך שתוחלת חייה של שיטת איטום זו הוא לא רב.

בשיטת איטום קירות שלילי קריסטלי בהזרקה בעל המקצוע קודח חורים באזורי הסדקים והרטיבויות ושם מחדיר פיונים – מעין צינורות קטנים דרכם יוחדר חומר ההזרקה לאיטום. חומר האיטום שנחשב להצלחה בתחום זה הוא ההידרו-ג'ל – חומר דו רכיבי (מכיל שני רכיבים המגיבים במגע זה עם זה) שמגיע גם אל תוך הסדקים הדקים ביותר בקיר ומתמצק בתוכם ללא צורך במגע עם לחות. חומר ההידרו-ג'ל נחשב עמיד במיוחד לאורך זמן ובעל תוצאות טובות בטיפול ברטיבויות קיימות. תוחלת חייו נחשבת ארוכה יחסית, אך עם זאת – קבלני איטום אינם מעניקים יותר משנת אחריות אחת על עבודות לאיטום קירות מרתף.

***

בכל מקרה של עבודת איטום כזו או אחרת, שיטות עבודה וחומרים הם דבר חשוב, אך עוד יותר חשוב מכך הוא בעל המקצוע או יועץ איטום מוסמך וחברת האיטום ששכרתם. אין תחליף לניסיון ומיומנות בתחום האיטום, על מנת לקבל עבודה באיכות מקסימלית. אז אם הגעתם לחברת איטום עם שירות ברמה כזו – הצלחתם.

בחסות את משרות

 

$(function(){setImageBanner('5fe622c5-43be-4990-bbd4-58445939dcbf','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,21781,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה