ג'קי בן זקן מגיב על תבוסת ה- 5-0 מול מכבי פ"ת

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('72aaaef2-3cda-44b5-bd1b-885def9a23a2','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('72aaaef2-3cda-44b5-bd1b-885def9a23a2','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('72aaaef2-3cda-44b5-bd1b-885def9a23a2','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('72aaaef2-3cda-44b5-bd1b-885def9a23a2','/dyncontent/2024/4/21/a7408a5b-8ce8-46ed-8747-f2328b41174f.jpg',17791,'סימול פסח אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

בראיון לעיתון/אתר "הארץ" לעירד צפריר במדור שנקרא "ת'סגור לי את הפינה", מדבר לראשונה ג'קי בן זקן בעלי הקבוצה על התבוסה בשבת. לא נגענו. חשוב לזכור שמדובר בסוג של מדור ושיחה קצת היטולית, אבל ללא ספק מדובר בדברים מעניינים /צילום: אשדודנט

לפני שתקראו את הראיון, קצת על הפינה, מידי שבוע עירד צפריר כתב "הארץ" מרים טלפון לאנשים שעשו את השבוע בספורט הישראלי - אם הם רוצים בכך או לא. בלי מסיכות, בלי יחצ"נים, בלי מקורבים. לא נגענו:

ג'קי, מדבר עירד מעיתון "הארץ". מה שלומך?
טוב.

בחייאת ג'קי, מה זה היה?
מה זה היה? זה היה משחק שהפסדנו בו 5-0

אתה מסכים שזו היתה התבזות.
אני לא יודע אם התבזות, אבל זה היה מסוג המשחקים שיכולים לקרות פעם בכמה שנים.

זה משאיר כתם על העונה הסופר בינונית שלכם.

לא יודע מה זה כתם, אני יודע ששיחקנו בלי השחקנים שהם עמודי התווך שלנו. זה היה נראה רע בכל קבוצה אחרת בלי החלוץ, הקפטן ושני הקשרים האחוריים. גם אלילת המזל היתה עם מכבי פ"ת – פנדל ושני שערים עצמיים. ככה גם 5-0 יכול להיות. ברצלונה כמה קיבלה? 4-0?

לקבל רביעייה מבאיירן מינכן זה דבר אחד, אבל כדי לקבל חמישייה בבית מקבוצה חלשה כמו מכבי פ"ת, צריך קצת יותר מהרכב חסר.
ממש לא מסכים איתך, ההבדלים בין ריאל מדריד לבאיירן מינכן זה בדיוק ההבדלים בין מ.ס אשדוד למכבי פ"ת. שמע, אין קבוצה שרציתי שננצח יותר מאשר את מכבי פ"ת, וכנ"ל השחקנים שלי. אין.

ספציפית בגלל הפוליטיקות הפנימיות בהתאחדות מול אבי לוזון?
אני ספציפית בגלל אלף ואחד דברים, ואחד מהדברים זה שמי שהוריד את אשדוד בפעם האחרונה לליגה השנייה זו מכבי פ"ת. אתה יודע כמה טלפונים קיבלתי במשך השבוע מאוהדי מ.ס. שביקשו ממני שנעשה את הכל? הגעתי ביום שישי וניהלתי שיחה עם השחקנים – דבר נדיר שאני עושה – והסברתי להם את החשיבות. ואני אומר לך שהשחקנים שלי עלו נחושים ובעשר הדקות הראשונות שלטנו ללא עוררין...

ובסוף האוהדים שלכם צעקו "ביזיון, ביזיון".
ובצדק. מבחינת האוהדים לקבל 5-0 בפנים מקבוצה שרוב אוהדי אשדוד לא שוכחים ולא סולחים לה, אפילו מתעבים ולכן באו לחגוג את הירידה שלה לליגה הלאומית, זה לא נעים. מה לעשות.

ניר קלינגר אמר אחרי שהבטחתם את ההישארות שהוא שונא אווירה של סוף עונה ושאצלו זה לא יקרה. אפשר לומר שהוא נכשל בנושא הזה?
אתה יכול להגיד וגם לכתוב מה שאתה רוצה. ניר קלינגר לא אשם שיאיא פטי הורחק, והוא לא אשם שהצהוב החמישי של ירו בלו נצבר בדיוק כך שירצה את העונש מול מכבי פ"ת, והוא לא אשם שחאתם עבד אל חמיד קבע את מועד החתונה שלו לפני חצי שנה לתאריך הזה בדיוק, והערבים חוגגים שבוע ימים. ניר קלינגר לא אשם שאלכסנדר דוידוב בחר לעשות את הניתוח ביום חמישי האחרון. רועי בקל חזר מפציעה ושיחק עם חצי קרע. אז אתה יודע, כשמדברים על ארבעה שחקני מפתח בקבוצה זה כמו שתגיד עכשיו שאתה שולח את ברצלונה בלי צ'אבי, מסי ועוד שני שחקני מפתח.

רד רד מברצלונה, עבר זמנם. אני גם לא מאשים חלילה את השחקנים הצעירים במשהו מכוון, יש להם יותר מדי מה להפסיד. יכול להיות פשוט שבוגרי האקדמיה יצאו לחופשת קיץ? זה נראה רע מאוד בתקציר.
כי מה ראית? את חמשת הגולים.

זה גולים מצחיקים, אתה מבין כדורגל ג'קי. אני יודע, אושינאווה שיחק בלם במקום מגן שמאלי וכל הגולים במחצית הראשונה היו עליו.
מה לעשות, פעם ראשונה הוא בעמדת הבלם כי אין לנו בלם אחר. בלם אחד היה מורחק ושי מימון פצוע.

בוא נאמר שכמו שאושינאווה נראה במחצית אחת שהוא שיחק, אני לא רואה איך אתה מצליח למכור אותו.

מה זה קשור עכשיו למכירה?

זה שחקן שאתה בונה עליו.
אז אני לא אמכור אותו, מה זה רלוונטי?

אם אני נותן לך עליו עכשיו 200 אלף יורו, אתה מוכר?
תגיד, מה אתה רציני?

שאלה תיאורטית.
אז אני אענה לך תשובה תיאורטית.

שהיא?
אולי. אולי כן, אולי לא.

תגיד, בניתם אקדמיה נהדרת אבל מה זה שווה אם כישרונות גדולים שלכם בגיל נערים, כמו דור גלילי, עזבו למכבי ת"א או נכנסו להסגר כמו עדן הרשקוביץ'.
זו בדיוק מהות האקדמיה.

אני מניח שאתה רוצה לגדל אותם בשבילך, לא בשביל קבוצות אחרות.
אבל זו בדיוק המהות. רק בשנתון של דור גלילי ושחקנים אחרים שציינת, יש שניים שהלכו להפועל ב"ש וארבעה שחקנים שלנו בקבוצת הנוער של הפועל ת"א. זה מראה על ההצלחה, כשיש לך עודף של כישרונות צעירים, ומה לעשות וחלקם לא מוצאים את מקומם. עם כל הכבוד לדור גלילי - לא אמנה שמות כי אני לא רוצה לפגוע בשחקנים שעזבו - יש לנו בחלק הקדמי כישרונות שאני לא יודע אם שמעת עליהם, אם זה אור אינברום ואם זה דין דוד...

אור אינברום קשור לאפרים אינברום ששיחק במכבי קריית גת?
לא, אבל הוא גם מקריית גת, כבר כמה שנים אצלנו. עד כמה שהשחקנים שנקבת בשמם טובים, יש לנו שחקנים יותר טובים שמשחקים בהרכב הראשון ומובילים את השנתון. מי שלא מצא את מקומו באשדוד רוצה בצדק לשחק והולך למקומות אחרים.

בינתיים, מכל הצעירים בבוגרים אין אחד שאפשר לומר עליו שהוא שחקן-שחקן או שנתן עונה מצוינת.
שמע, אתם כתבי הספורט כנראה מבינים טוב כדורגל ואין מקום להתווכח. בסוף זה מבחן התוצאה, ובשלוש-ארבע השנים הקרובות, לדעתי שישה או שבעה שחקנים מאשדוד יהיו בסגל הנבחרת הבוגרת באופן קבוע. גדי קינדה לא פרץ? נכון, ברמת המספרים אין לו גולים ובישולים, אבל אין לי ספק שהוא כוכב.

זה מזכיר לי באמת את הפעם ההיא שאמרת שהוא הדבר הבא בכדורגל הישראלי. אז זהו, כנראה שלא.
זה אתה אמרת, שאל את המאמן שלו בנבחרת האולימפית מי השחקן הכי בטוח אצלו בנבחרת, ושאל את קלינגר מי השחקן הכי בטוח אצלו בהרכב.

בוא נאמר שדור מיכה לא זומן בכלל לנבחרת הצעירה, אז זה לא תמיד אינדיקציה.

כן, כן, הפער ברמות בין דור מיכה לגדי קינדה הוא עצום. זה כמו שלעגו כל התקשורת לניר ביטון, בוא נראה לאיפה ניר ביטון יגיע באירופה ומי יהיה קפטן ישראל בשלוש השנים הקרובות, אני מאמין שזה יהיה ניר ביטון.

אני לא מפקפק בידע שלך בכדורגל, ולזכותך גם ייאמר שאשדוד שורדת בליגת העל מאז האיחוד, אבל מעבר לכישלון שקבוצה מעיר גדולה לא מצליחה להביא קהל גדול - גם אי אפשר להיאחז כל הזמן בתקציב. תראה את איזי שרצקי, שעם החלטות ניהוליות נכונות וסקאוטינג מעולה הביא אליפות והשבוע אולי גם יביא גביע. מה יש לאיזי שאין לג'קי?
עשרה מיליון שקל יותר בשכר שחקנים, רק זה. קריית שמונה תקציב של 28 מיליון שקל. עם ההטבות מס שיש לו על שכר שחקנים זה תקציב של בין 35 ל-40 מיליון שקל במונחים של אשדוד. כל שכר השחקנים של אשדוד זה שני שחקנים אצל איזי שרצקי. אבל עזוב, איזי חבר שלי, הוא מביא 20 מיליון שקל מהבית, כנ"ל אלונה ברקת, ואם אחד מהם לא יסיים במקום השני ברור שזה כישלון. קריית שמונה עשתה אליפות ושלוש עונות יוצאות מן הכלל כשהיא עם התקציב הרביעי בגודלו בליגה.

לך לא מדגדג להגדיל את התקציב ולהיאבק על תארים?
לא. ממש לא.

למה?
למה? כי אין לי יכולת להביא 20 מיליון שקל בשנה מהבית. לך לא מדגדג לקחת את אשתך ולעשות טיול מסביב לעולם על יאכטה מפוארת?

ברור שכן, אני לא נכנס לך לכיס, אבל אתה ידוע כאיש עשיר מאוד, אחד שמחפש נפט.
אז מה, מחפש נפט למטרות עסקיות. בכדורגל, כשאתה משקיע 20 מיליון שקל אז הפסדת 20 מיליון שקל. אין לי את היכולות להרשות לעצמי להפסיד 20 מיליון שקל בשנה, ואם יש מישהו שיש לו את היכולות האלה – לא 20, עשרה מיליון שקל – הוא מוזמן לפנות אלי ולקבל קבוצה יוצאת מן הכלל עם אפס חובות, אפס התחייבויות, אפס תביעות משפטיות ועם מאגר בלתי נדלה של כישרונות.

אגב נפט, מה יותר קשה – למצוא נפט בישראל, או לגרום לאשדוד לתת פייט כשהיא פוגשת קבוצה שחייבת נקודות?
שמע, זו שאלה מצוינת. בינתיים כשרעננה היתה חייבת בשבוע שעבר את הנקודות, אשדוד נלחמה והוציאה תיקו. דרך אגב, אני לא יודע מה מביש יותר, שבית"ר ירושלים הפסידה 2-0 לעכו בטדי, או שאשדוד הפסידה 5-0 כשאתה רואה את הגולים שהיא קיבלה. אם מישהו מנסה לרמוז שאולי אשדוד נתנה את המשחק לאחת האויבות הגדולות שלה, אז גם כשאתה נותן משחק אתה מפסיד 2-0, לא חמש.

אני חס וחלילה לא רומז, אני חושב שזה עניין של מסורת באשדוד. כשמכבי חיפה ב-2003 היתה צריכה לנצח כדי לקחת אליפות, היא נתנה 0-5 במחצית הראשונה. בדרך כלל כשקבוצות צריכות נקודות והן פוגשות בסוף העונה את אשדוד, הן יודעת שיש על מי לסמוך.
מצוין, פנטסטי, אני יודע גם שכשאשדוד היתה צריכה את הנקודות שלה במחזור האחרון מול האלופה הגאה מכבי חיפה, אז אשדוד ניצחה 0-2. וכשאשדוד היתה צריכה להישאר בליגה ולנצח את בית"ר ירושלים שהיתה אלופה גאה, אז היא ניצחה. למטבע שני צדדים, אבל זה בסדר, אנחנו לא חיים מפרגון של תקשורת. אני שלם עם עצמי, עשיתי את כל הפעולות שהייתי צריך, יצא ואלוהים אהב את מכבי פ"ת.

בני יהודה נפגעו מהתצוגה שלכם, אבל הם נזהרים לדבר כי הם צריכים שבשבת תבואו נגדם באותה רמה.
לא, על אותו משקל - סגרנו גם עם בני יהודה על 5-0 כדי שתהיה הגינות בספורט.

צודק, זה הדבר הנכון לעשות.
תקשיב, לא יעזור כלום לאף אחד, כל עוד אני חלק מאשדוד - היא תעלה לכל משחק בהרכב החזק ביותר. אחד הלבטים הכי קשים שהיו לי זה שרציתי לנסוע לחופשה בחו"ל - סוף סוף אנחנו לא במאבקים ואני יכול להרשות לעצמי - אבל אמרתי איך זה ייראה אם אטוס לחו"ל? נתקעתי בארץ רק לצורך עניין של מראית עין, ומה יגידו, וכדי לדרבן את השחקנים. אם אני אראה לך אסמסים מקלינגר כל השבוע...אתה יודע מה? אני חייב להקריא לך.

אוקי.
הנה, תקשיב, ביום שלישי ב-12:31 הוא כותב לי: "ג'קי אל תשכח יום שישי לבוא לאסיפה, זה חשוב. שישמעו אותך, שתזהיר אותם". לא עניתי לו, ב-17:55 הוא כותב לי: "קיבלת?". כתבתי לו שכן, אז הוא כותב לי ב-18:09: "אז תבוא, זה חשוב!!!".

ניר חד עין, הוא הרגיש שהולכת להיות התרופפות.
ההתרופפות היא בסגל השחקנים, הלבשנו שחקן שלא משחק בנוער כדי להשלים 18. אין מצב כזה בכל העונה שאין חמישה-שישה שחקני הרכב ראשון. תראה את הגולים – שחקן שלהם נתן שלושער, הוא עד היום לא הבקיע שלושה שערים.

תגיד, יש תכנית לאצטדיון חדש באשדוד?
כן.

למתי?
לא יודע, תלוי במנהל מקרקעי ישראל. מקווים שבטווח של שנה-שנתיים יתחילו לבנות. תכניות כבר יש.

אני לא אוהב את האצטדיון שלכם. יש מצב שיש בו גם קארמה פחות טובה. גם השם שלו, "אחי אתה בא ניסע לי"א?". זה לא נשמע אטרקטיבי.
אה, לא זו הבעיה שלנו. עם כל הקארמה הלא טובה, מה שמ.ס. אשדוד עושה ב-15 שנים האחרונות וזה שהיא שורדת בליגה זה כבר הישג בפני עצמו, בטח בתקציב שכר השחקנים שיש לנו, שבמקסימום מגיע לשבעה מיליון שקל ובשנה שעברה הוא היה 5.5 מיליון בלבד. זה שחקן אחד במכבי ת"א.

דבר אחרון, יש לך מושג לאן נעלם חיים רביבו?
מה זאת אומרת נעלם?

לא רואים אותו, לא שומעים אותו. יש מצב שהוא שוב הוגלה מהארץ?
יכול להיות, תבדוק, יש לך קשרים בעולמות העליונים או התחתונים?

הוא בסביבה?
אנחנו כל יום בקשר, הוא היה במשרד והוא שותף שלי והכל בסדר.

אז כל הפרסומים על הפרידה היו לא נכונים?
שמע, עיתון "הארץ" ידוע כבעל חיבה יתרה למזרחים מאשדוד ובהפצת שמועות.

דווקא לא בעיתון "הארץ" קראתי את זה.
זה בסדר, אפילו מאופי השאלות שלך עולה יוהרה ושחצנות שאי אפשר לתאר, אבל זה בסדר. שיחה עם רביבו זה רק בקונוטציה של הגלייה, זה הדבר היחידי.

אי אפשר לשכוח את זה, אין מה לעשות. וחיים הוא אולי גדול השחקנים שהיו פה, ועדיין שאל כל אדם ברחוב מה הוא זוכר מחיים בשנים האחרונות והוא יגיד לך על ההגליה.
וזה עדיין הדבר הכי מטומטם שנכתב אי פעם כי חיים רביבו לא הוגלה מעולם, אבל זה לא משנה. אתם תמשיכו להגיד את זה - לא רק "הארץ", כולם, ואתם בטוחים שאתם יודעים יותר טוב מכל אדם אחר. אבל בוא, אנחנו מדברים 23 דקות, זה 23 דקות יותר מאשר דיברתי עם כל אדם אחר בהקשר של מ.ס.

אני מודה לך מאוד על 23 הדקות האלה.
אין על מה.

הכתבה המלאה והמקורית באתר הארץ: http://www.haaretz.co.il/sport/tapina/.premium-1.2313639

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b2a39eaa-e9df-446b-b44c-1f1cfd044dbe','/dyncontent/2024/4/18/cb46861c-40a3-4bc9-b354-4e7ed0617ae4.gif',17784,'ביג תדמית אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b2a39eaa-e9df-446b-b44c-1f1cfd044dbe','/dyncontent/2024/4/12/5a942a28-5c63-409d-b765-2db1b8e6f2c5.jpg',17748,'תיירות אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b2a39eaa-e9df-446b-b44c-1f1cfd044dbe','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,true,20182,'Image','');},15]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה