הן עשו היסטוריה! בנות תיכון מקיף ז' עלו לגמר התיכונים בכדורסל וההישג שלהן גדול יותר מאשר קבוצת הבוגרות של אשדוד שכן כאן מדובר בבנות העיר, תלמידות תיכון שלמדו את רזי המשחק בעיר אשדוד.

הן לוחמות, הן טובות, הן משלנו ומביאות גאווה גדולה לעיר.

בנות תיכון מקיף ז' עלו לגמר מול הגימנסיה ראשל"צ. אחרי שעברו במאזן שני המשחקים את תיכון אוסטרובסקי רעננה. אשדוד ניצחה במשחק הראשון 56:42 משחק שלמעשה העניק לקבוצה ולבנות הנפלאות את העלייה לגמר. במשחק השני, הבנות כבר יותר התקשו, אבל לאורך כל המשחק נשארו קרובות ונלחמו, עד סיום המשחק שקבע 57:48 לרעננה ואשדוד ניצחה במאזן שני המשחקים בהפרש מסתבר של 5 נקודות הפרש שהספיק לגמר.

עכשיו יהיו לבנות קצת יותר משבועיים כדי להתכונן לגמר מול ראשל"צ החזקה.

גם הפעם נהנו הבנות מעידוד קולני של תלמידי ביה"ס גם ברעננה והעניקו לקבוצה את התמיכה בדרך לניצחון ולגמר. עבור המאמן, עומר גינזבורסקי מדובר בחגיגה כפולה שהצטרפה לעלייה לגמר, אחרי שביום ראשון חגג את הולדת בנו, שהצטרף לבתו הבכורה. עכשיו עומר והרך הנולד יחד עם הבנות בגמר.

הגמר כאמור ייערך ב- 15/1 מול ראשל"צ, אשדוד בדרך להיסטוריה. ואלה שמות הגבורות המקומיות: שגיא בן סימון, אלינה גלוברמן, האחיות מיכל ושירה ששון, ענבל בן-אלי, קארין כהן ונטע גרימברג.

7 שחקניות מול המסורת

הנבחרת של תיכון מקיף ז' מונה 7 בנות בלבד. כול שבעת הבנות מגיעות ממחלקת הנוער של מ.ס אשדוד כדורסל (מכבי אשדוד לשעבר) מה שבהחלט עוזר לחיבור והכימיה בין הבנות.

גם המאמן, עומר גינזבורסקי מדריך את הנערות הללו לאורך השנה מה שמהווה יתרון נוסף. "יש לי רק 7 בנות בנבחרות והן מדהימות". כנגד כל התחזיות ובניגוד לכל הפרשנים, שטענו שרק 7 בנות בהרכב, זהו מתכון בטוח להפסד, הצליחו בנות אשדוד עם הרבה נשמה ורוח לחימה למופת, כנגד כל הסיכויים לנצח. המאמן גינזבורסקי הצהיר בראיון לטלוויזיה בתום המשחק: "אנו נוסעים בשבוע הבא למשחק הגומלין ברעננה- לנצח". והאוהדים שתלו שלט ענק האומר: " מקיף ז' על המפה"- אין מה להוסיף אף מילה. אמנם ניצחון לא היה כאן, אבל בהחלט משחק שייכנס להיסטוריה, גמר יש ועוד איך!

הבלש שהפך למאמן

המאמן עומר גינזבורסקי (35), הוא שם חדש בכדורסל הנשים. את תחילת דרכו עשה בכלל במשטרת ישראל כבלש, ובשנים האחרונות עשה הסבה לכדורסל.

גינזבורסקי החל את קריירת האימון, במחלקת הנוער של מכבי אשדוד, אימן קבוצות קט-סל, נערים ונוער ומהשנה גם בבנות, נערות א', ילדות ועוזר מאמן הקבוצה הבוגרת של המחלקה, לצד אלי רבי. השבוע האחרון היה בכלל קסום ומדהים עבור עומר גינזבורסקי. זה התחיל עם הניצחון של הנערות והמשיך עם לידת בנו בתחילת השבוע שהצטרף לבתו הבכורה. 

גינזבוסרקי עצמו אמר השבוע: "אני מאושר, אין מה להגיד, זה שבוע מדהים עבורי, הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית".

על תחילת דרכו המקצועית אמר: "נוצרה הסיטואציה וההזדמנות לנסות משהו חדש בקיץ ועם כמה שהיה קשה החלטתי לנסות את האתגר ולטעום מכדורסל הנשים, תחום שאני עדיין לומד מדי יום". על ההבדלים בין אימון נשים לגברים הוא אומר: "נשים הן הרבה יותר חכמות מאיתנו ובהקשר הזה ללמד את הנערות כדורסל זה תענוג. הן מבינות את המשחק ברמה גבוהה מאד, ברמה שמאפשרת לי לא פעם לתת להן את הבמה על המגרש לשחק חופשי ולשחרר קצת מהטקטיקה.

מהצד השני, בנות הן גם יותר רגישות ויש הרבה עבודה פסיכולוגית במקביל לעבודה הטקטית, זה נושא שאני עוד מתרגל אליו שהוא שונה לחלוטין מהגברים".

"חולם לאמן בארה"ב"
בין הקבוצות, הגילאים והתיכון יש שיתוף פעולה טוב מאד. השחקניות הבוגרות מגיעות למשחקים של הנערות ולהפך, אלינה גלוברמן שחקנית תיכון מקיף ז' מתאמנת קבוע עם הקבוצה הבוגרת מה שמוסיף לה ניסיון.

שירה ומיכל ששון יכולות להיות ברמה הכי גבוהה של ליגת העל ומעלה. הנתונים הפיזיים שלהן, היכולות, אלה לא דברים שרואים כל יום.

אלינה גלוברמן לדעת רבים יכולה כבר היום לשחק ב-90% מהקבוצות בליגת העל והיו לה הצעות כאלה, אבל העדיפה להישאר לסיים תיכון ואולי גם לזכות בתואר בשנתה האחרונה.

באשדוד, כהחלטת הנהלה, לא יחזיקו שום שחקנית שתרצה לעזוב. מבחינתנו כל שחקנית, בוגרת המחלקה, שתבקש, תקבל שחרור ללא כל תמורה, הן צריכות לעשות את הבחירות שלהן.

לסיום גינזבורסקי מדבר על השאיפות האישית שלו: "להתקדם הכי רחוק שאפשר, כדורסל אצלי הוא Full Time Job. אני יכול לומר שאני מנסה לשכנע את אשתי שנעבור לארה"ב, הייתי מאד רוצה לנסות שם, אבל כרגע זה לא קורה אז לבנות את הקריירה בגבולות הארץ. כרגע אני לא יודע להגיד האם אעדיף בשנים הקרובות לאמן נשים או גברים, קודם נגמור את השנה עם כמה שיותר הצלחות ובקיץ אחשוב על הכיוון הלאה".

 

פוטנציאל של כדורסל
השנה הפוטנציאל הופך גם להצהרת כוונות. יחסית בשקט, בעבודה מסודרת ורגועה, מתפתחת לה בדרום מחלקת כדורסל בנות איכותית שהשנה כבר הבשילה ונותנת פייט ל"אימפריות" מהמרכז. 
בשנים האחרונות, מכבי אשדוד או בשמה החדש, מ.ס. אשדוד הפכה לשם דבר בכדורסל הנשים, עם חברות קבועה בצמרת ובמשחקי האליפות וגם כמה תארים שאספה בדרך. 

לצד כל אלה גידלה הקבוצה שחקניות מובילות כמאי דיין, נטלי גליוק וגם חן וויסבורט שבינתיים הספיקה לקחת הפסקה לטובת שירות צבאי יצאו מהמחלקה הצעירה. במקביל צמח לו דור איכותי נוסף של בנות, שהשנה כבר "מאיים" לקטוף את הפירות. עם שמות כמו אלינה גלוברמן, שירה ששון, מיכל ששון ואחרות.