ג'ון גרגורי: הרכש הכי חשוב של מ.ס אשדוד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('7dbf54b2-639d-4ddc-bfff-edc9ac01a206','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7dbf54b2-639d-4ddc-bfff-edc9ac01a206','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7dbf54b2-639d-4ddc-bfff-edc9ac01a206','/dyncontent/2024/4/21/a7408a5b-8ce8-46ed-8747-f2328b41174f.jpg',17791,'סימול פסח אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('7dbf54b2-639d-4ddc-bfff-edc9ac01a206','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20180,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

לאחר כמעט חודשים בתפקיד של מאמן מ.ס אשדוד ג'ון גרגורי הוא אולי ההצגה הכי טובה במחנה, צריך להיות כאן בכדי להבין. האימונים המרתקים, הכינויים לשחקנים, הצחוקים ובעיקר היחס וההתנהלות, אנגליה באשדוד וזו לא קלישאה

 

 

"שאני אומר את המילה ג'אמפ אתם קופצים אחד על השני ולא משנה באיזה זמן זה יהיה באימון, גם אם זה באמצע משחק, הזוג האחרון שנשאר יורד לעשרה שכיבות שמיכה", זה רק אחד מהתרגילים שגרגורי הנהיג השנה בקבוצה. המטרה? שהשחקנים יהיו מרוכזים כל הזמן, "גילית שלשחקנים יש נטייה לעיתים 'לרחף' קצת באימון אז חשבתי על משהו שישאיר אותם חדים וגיליתי שדרך התרגיל הזה הם יהיו כל הזמן קשובים לי", אומר הג'נטלמן האנגלי. צריך להיות כאן באוסטריה בכדי להיווכח איזה שינוי עשה כאן גרגורי בדרך החשיבה בזמן הקצר שהוא נמצא בו, זה מתחיל בגישה למשחק, ההכנה, ההתייחסות והאימונים מלאי ההומור אך יחד עם זאת, רצינות טוטאלית בכל משחק ובכל דרך.

 

 

 

מסורת של מנצחים מתחיל באימונים

כל מי שחושב שגרגורי הגיע לא מוכן לאשדוד טועה ובגדול, האיש ישב וצפה בעשרות משחקים ומכיר את הקבוצה כמעט על כל רבדיה. אחד מהדברים שגרורי הבין מהר מאד זה את כל עניין הנאיביות וחוסר הרצינות שיש לעיתים בקבוצה, לצד האימונים הקלילים מלאי ההומור והצחוק, הוא יודע לעשות את ההפרדה ולדרוש לעבוד קשה. במשחק האימון הראשון כאן במחנה נגד אדמירה ווקר מהליגה השנייה, הוא דיבר לפני ואחרי המשחק על חשיבות הניצחון, "אני לא מסכים עם הקביעה שזה משחק אימון וזה לא חשוב, צריך לחנך ספורטאי שהוא עולה לדשא הוא רוצה לנצח ולא משנה נגד מי ומתי". זו הסיבה שגרגורי מאד אוהב ולא מתרגש ששחקנים מתעצבנים אחרי הפסד במשחקון באימון, "זו דרך של ספורט, אם הוא לא יהיה עצבני אני אחשוב שמשהו לא בסדר אצלו", אומר גרגורי. "היה לי שחקן בנצרת שהיה מוכשר מאד, אבל ילד טוב, כזה שאף פעם לא רוצה להרוג את היריב שלו, פעם אחת שהחלפתי אותו הוא בא אליי לספסל ולחץ את היד שלי, מעשה שלכאורה היה נחמד, אבל אני חשבתי לעצמי, הלוואי והוא היה צועק, מתעצבן, אפילו מקלל אותי זה היה מראה לי את הרצון שלו את התשוקה שלו". באשדוד גרגורי כל הזמן מאפשר לשחקנים לממש את אותה תשוקה, המשחקונים באימונים תמיד נגמרים בכעסים מצד אחד ושמחה מצד שני, צריך לראות איך שחקנים שישנים אחד עם השני באותו החדר נלחמים אחד בשני באימון.

 

 

טקטיקה שונה וסיגול 'הקילר אינסקטנט'

שמתסכלים לאחר חצי מחנה על האימונים של גרגורי רואים כמה דפוסים עיקריים, הראשון שבהם שחלק ניכר מהאימון מוקדש למשחקים בין השחקנים, "משחקי פאן" כמו שקורים להם בקבוצה, כאלה שמחזירים לך את החשק לשחק, גורמים לאינטראקציה טובה בין ה שחקנים והופכים את האימון להרבה יותר חי, קצבי ומעניין. עקרון נוסף: המון טקטיקה, אבל מהסוג הפשוט, גרגורי כבר מהאימונים הראשונים  סיגל לעצמו כמה עקרונות משחק והוא מחדיר אותם לשחקנים מהתחלה. העקרונות הם פשוטים, סדורים ובעיקר כאלה שמתאימים לאופי של המאמן ושל השחקנים. אם יש מילים שחוזרות על עצמם במחנה של אשדוד זה: קצב, פס, מהר וקדימה. מכאן תוכלו להבין פחות או יותר איזה קבוצה רוצה לראות גרגורי באשדוד. שניגשנו לדבר על טקטיקה גרגורי מיד אמר: "זה לא דברים שאני אוהב לדבר עליהם בציבור, יש לי את מה שאני חשוב ובסוף אני צריך לקבל את החלטות". שגרגורי מקיים אימונים טקטיים במחנה  הוא לא מרשה לי לצלם ואני כמובן מקבל זאת. אך יחד עם הצחוקים והאווירה הנהדרת שיש בקבוצה, האימונים של גרגורי מאד ארוכים, יניב מרגוליס מאמן הכושר משמש בעצם כעוזר מאמן בשטח ונראה כדמות הקרובה ביותר למאמן האנגלי, הוא מעביד את השחקנים קשה באימוני הכושר והקשר שלו עם גרגורי הוא מצוין. אם דיברנו מקודם על הרצון של גרגורי שהשחקנים יהיו הרבה יותר 'רעים' במגרש, הנה מה שאמר לנו גרגורי אחרי המשחק הראשון של הקבוצה במחנה נגד אדמינה ווקר והניצחון 4-0 של אשדוד, "אני שמח שניצחנו וחשוב לי הגישה של השחקנים אבל הם יבינו מהר מאד שכדורגל ובכלל ספורט זה קרב וברגע שיש לך את ההזדמנות 'להרוג' את היריב שלך אתה חייב לעשות זאת, אחרת יש סיכוי שהוא יהרוג אותך, היינו היום עם היד על הצוואר ובמקום לחנוק ולעשות 6 או 7 אפס הורדנו את היד מהצוואר ונתנו ליריב לקום, במקרה הוא לא חזר, אבל לא תמיד זה יקרה", כך במשל נחמד הסביר גרגורי את המשנה שלו וזיהה אולי את הבעיה העיקרית של הקבוצה בשנים האחרונות.

 

 

 

מאמן של שחקנים ושל עבודת צוות

אפילו רפי נידם אחד שהיה בכמה מחנות אימון בחיים שלו מודע שאווירה כזאת לא הייתה הרבה זמן בקבוצה. "השחקנים עובדים קשה וזה לא קל וזה שלא שומעים ציוץ אחד של טענה גם לא בחדרי חדרים זה רק מראה כמה כיף להיות כאן". הקשר של גרגורי עם השחקנים הוא משהו שקשה להסביר, הוא מדרבן, צועק, מלטף, מחייך ובעיקר מראה להם שהוא אוהב אותם ושאכפת לו מהם. לדוגמא, גרגורי כמעט לא קורה לאף שחקן בשמו הפרטי, הכול כינויים, זה מתחיל עם סטויקה השוער, איזי (עידן ציון), מגי (אורי מגבו), צ'ק (צ'קול), מתיו (מתן אוחיון), רוקי (אופיר מרצאינו), כריס (גונזלס), לולו (טאהא), מוישה או מוש (משה אוחיון), בני בוץ (בן בוטבול), דופס (דופלה), שריקס (שריקי), אדי (עדן בטיט). לשמוע את גרגורי מדבר בחצי עברית חצי אנגלית בריטית שלו יחד עם הכינויים הופך את כל האימון להרבה יותר נחמד. חוץ מזה ההייתיחסות של גרגורי לכל מה שקשור למשחק היא מדהימה, הוא לשנייה לא חושב שהוא יותר גדול מהמשחק או מהשחקנים, הוא מסדר את הדשא, מרים את השער, אוכל עם השחקנים, בועט איתם ואף משחק איתם באימון. "אני כמו ילד ואני רוצה לנצח בדיוק כמוהם, אני אוהב את הבחורים שלי ואני רק רוצה שהם יהיו עם אותה תשוקה לאימון כמוני". "לראות אותו מלא ככה אנרגיה זה מדהים, האיש לא ילד, אבל פעיל כמו אחרון השחקנים, הוא מתייחס לכולם בגבוה העיניים, גם מי שלא מבין הכי טוב אנגלית, מדבר וצוחק איתו כי הוא כזה", אומר איש צוות בקבוצה. גם היחס שלו למקצוע ולקבוצה הוא מדהים, "הוא הראשון להגיע בבוקר והאחרון ללכת בערב שאנחנו בארץ", אומר יניב מרגוליס, "אחת מהסיבות שהגעתי לאשדוד היא בין היתר הרצון לעבוד עם מאמן מהשורה הראשונה כמו ג'ון. הוא חושב על כל הפרטים, למשל אני אתן לך דוגמא, עד היום לא הייתה הקפדה על לבישה של כפכפים במתחם של חדרי ההלבשה, אבל ג'ון טוען שהרגל והכף הרגל הם כלי העבודה של השחקנים ואף אחד לא מסתובב יחף, מנעל כדורגל ישר לכפכפים". בנוסף, גרגורי הוא איש של צוות, הוא כל הזמן מדבר במושגים של קבוצה, של צוות ובעיקר נותן לכל אחת להרגיש חלק מהעשייה, שומע, מאזין ונותן לקבוצה להרגיש שהוא לא מעל אף אחד. רק באימון הבוקר (ה') הוא פינק את השחקנים בארטיקים כולל את אנשי הצוות ושילם על זה מכספו.

 

 

 

"אני אוהב לראות את הקשיחות והתשוקה במשחקים"

מעבר לצד החברתי גרגורי גם הספיק להביא כמה חידושים מקצועיים- טקטיים, לחלקם לא ניכנס כאן, אבל המוטיב המרכזי באימונים של אשדוד כאן באוסטריה זה המוטיב של התקשורת בין השחקנים, גרגורי מבקש מהשחקנים לדבר בניהם, להגיד אחד לשני מה לעשות, לא פלא שבאימונים כאן על רקע הנוף והשקט הפסטוראלי הצעקות והדיבורים של השחקנים וכמובן של גרגורי "מפריעים" לשלווה. למרות שגרגורי מאד קשוב לשחקנים שלו, הוא יודע בדיוק מה הוא רוצה, אימוני הטקטיקה שלו ארוכים מאד, הוא עוצר את אימון הרבה פעמיים שהמנטרה שלו היא: "אם לא תעשו זאת עכשיו טוב בשבת בטוח שלא תעשו זאת טוב". הוא  מרבה לדרבן את השחקנים, מתחשב ברצונם, צוחק איתם אך יחד עם זאת הכול אצלו מתוכנן עד הפרט הכי קטן ובעיקר מחושב, כבר הרבה שנים שבאשדוד לא היה כזה סדר בכל מה שקשור בלו"ז, תוכניות עבודה, תוכנית אימונים, חלוקה של מעמס, הכול עד הפרט הכי קטן. גרגורי כל הזמן אומר שהוא אוהב לראות את הלהט, הקשיחות והאנרגיה גם במשחקים, שניר ביטון קיבל מכה באימון הבוקר של יום חמישי ויוצא ממנו עם קרח על הקרסול הוא אומר: "זה לא נורא, הוא ינוח וזה יעבור על איך שאנחנו נראים באימון ככה נראה במשחק, אני אוהב לראות אותם 'רבים' בינהם באימון".  אז אולי ברק יצחקי, טוטו תמוז ועידן טל לא הגיעו לאשדוד, אבל עושה רושם שגרגורי מתכוון להפוך את ניר ביטון, בן בוטבול, אמיר לביא, עידן שדה והאחרים בתוספת של הזרים, שריקי ואוחיון לשחקנים הרבה יותר טובים. כמו שאמרנו גרגורי האנגלי הוא הרכש הכי טוב של אשדוד העונה. העתיד בטוח יגיד את זה, הווה נראה טוב.

 

$(function(){setImageBanner('20fa36db-2cd6-4f39-8b93-cf9d7eeac35e','/dyncontent/2023/2/12/e960374e-11ea-41ca-b46e-f63254187ad1.jpg',15395,'עירייה אייטם כתבה ',525,78,false,20182,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה